A feleségem Micra K12 2003-as 1.2 benzines autójánál az a gond, hogy sokszor nagyon nehezen fordul el a kulcs a gyújtáskapcsolóban, legutóbb elugrottam az autóval valahova és szó szerint 5 percet szenvedtem hogy el tudjam fordítani a kulcsot, majdnem ott kellett hagynom emiatt az autót, épphogy sikerült :) A kormányzártól független a dolog, nincs vele összefüggésben a probléma, bármilyen kormányállásnál ez van, a kormányt mozgatva is. Valahogy a zárszerkezetben kophatott ki valami.
Ez típusbetegség? Nehéz a cseréje? Van remény hogy van elérhető alaktrész?
Köszi mindenekelött.., fel---- hivtam..,kértem pontos forgalmit , meg motorvezérlőcikszámot továbblépéshez..,
Majd meglátjuk mi lesz belőle---megirom ha aktualizálodna
üdv C.
ECU javitók szerint az a tuti .ha egy jó ECU ba a jelenlegi tartalma átvan "clonozva"., mert akkor egy fizikai ECU csere az egész átszerelés----persze nem két forintért csinálják
U.i:Amit javasoltál , fölmenni Pestre nem Ok, mert kb 250 km- nem lehet 3 hengerrel berregni...
Köszi mindenekelött.., fel---- hivtam..,kértem pontos forgalmit , meg motorvezérlőcikszámot továbblépéshez..,
Majd meglátjuk mi lesz belőle---megirom ha aktualizálodna
üdv C.
ECU javitók szerint az a tuti .ha egy jó ECU ba a jelenlegi tartalma átvan "clonozva"., mert akkor egy fizikai ECU csere az egész átszerelés----persze nem két forintért csinálják
Egyszerre három hengerről eltünt a szikra! Három Trafó tönkrement., autómentő lett a vége.., .,nagy átcserélgetesek kiprobálgatások utan az egyetlen jóval, kiderült hogy tényleg valóság a 3 rossz trafó!!! A három uj trafó csere beszerelése után elindult a Mikra--- most háromhenger jól mükődik, de a kettes hengeren nincs szikra: Nem trafóhiba-- nem hiányzó Test vagy +15 Gyujtás.!!!
Hiatachi motorvezérlő van rajta..., ECU javitó spécik szerint képtelenség javitó alkatrész kapni hozzá..., sőt ilyen cikkszámú ECU- t kifogni megint akár hóhapok kérdése minimum..
Bontóból ECU+ gy.kapcsoló szett vásárlásánálmire kellene ügyelni az azonos motorparamétereken kivül??? Esetleg cikkszámeltérésekről van tapasztalat?
Sziasztok. Feleségem 2000-es 1.3 sri Micrája tankolás után nem indult. Check lámpa folyamatosan villog. Amit lehetett átnéztem biztosíték stb. Üa. szivattyú, gyertyák szűrők , injektorok a sorral együtt cserélve. Immo szintén. A motor nem kap benzint ha beöntök vagy féktisztítót befújok akkor amig van a motorba az be indul és megy, majd ismét le áll. Egy fórumon talált drótos hiba kiolvasással a 141,142,143,144,145 hibákat villogta ki a check lámpa azonban nem tudom milyen hibákat takarnak a kódok. Ha esetleg valaki tudna segíteni vagy volt hasonló problémája a folyamatosan villogó chek lámpával és a nem induló motorral szívesen venném ha segítene. Köszönettel : zsolt
K12 (2005, 1.0 benzin) tulaj vagyok 5 éve. Abszolút elégedett vagyok a járgánnyal, sok utat megjártam vele, viszont gondolkodóba estem, hátha pont eljött az idő, hogy elengedjem a kezét egy fiatalabbért cserébe, vagy inkább öntsek rá egy kis pénzt, és tartsam meg.
Jelenleg 182.000 km van benne, jellemzően hosszabb távokat megyek vele autópályán, vagy főúton, ritkán városozok (olyankor is hosszabb úton, hogy bemelegedjen, nem szeretem 1-2 km-ért beindítani).
10-12e km-enként van olajcsere (Valvoline 5W30), 40e-enként gyertyacsere, fékek alig fogynak a közlekedésem jellege miatt, önindító fel lett újítva nemrég, meg úgy összességében azért igyekeztem vele foglalkozni mindig is.
Ami probléma van:
Múlthéten megadta magát a gyári szervóm, ez 1-2 héten belül megoldódik, ha minden igaz
Azért valamennyi olajfogyasztása már van, kb. 1 liter elfogy egy csereperiódus alatt (csere után 3-4000 km-ig semmi, utána kezdi el enni) - nem tudom, ez mennyire vészes?
Egyelőre a gyári vezérlése van (vízpumpa, szíj az persze volt már cserélve), tudtok olyan szervizet, ahol a gyárinál olcsóbban megcsinálják a vezérléscserét?
Van néha egy kis kereplő hang üresben, majd ha kinyomom a kuplungot, megszűnik, és szép csendesen jár. Ezt amióta nálam van (71.000km), azóta csinálja, nem rosszabbodott. Mi lehet ez? Kinyomócsapágy? Egyébként azt nem érzem, hogy a kuplung csúszna. (ugyebár alig kuplungulok a hosszú utakon)
Nálam is fennáll a rádió néha ki-be kapcsolgatása, illetve nálam azt szokta, hogy CD-re átvált, majd vissza rádióra. Ezzel együtt tudok azért élni.
Vezetőoldali ülés ki van már ülve eléggé, tudtok ajánlani helyet, ahol ésszerű áron felújítják? Vagy érdemesebb bontott ülést keresni? Esetleg valami gyárinál kényelmesebb ülés létezik hozzá?
Egyik lámpám meg van sárgulva (a másik viszonylag új, mert mondjuk úgy, hogy “megrúgta” egy őz…), de gondolom ezt rendbe lehetne hozatni.
Igazából ez csak megérzés, de mintha a klímakompresszor gyengülne. Töltve van rendesen gázzal a rendszer, és elvileg nincs szivárgás, de talán mintha nem lenne egyből olyan hideg, mint régen. Van erre valami objektív mérési módszer?
Bármi egyéb dolog, amit érdemes lenne átnézni így 17 éves korában, hogy ne álljon meg váratlanul alattam mondjuk egy külföldi út során? :D
Ti mit gondoltok, érdemes lenne pl. túlesni a vezérléscserén, meg akkor már megkeresni az olajfogyasztás okát, meg esetleg megkuplungozni, hogy a kinyomócsapágyas gond megoldódjon (ha egyáltalán ez az)? Vagy ez az 1 liter olajfogyasztás nem vészes, és egyébként se foglalkozzak a vezérléssel, ameddig nem látom jelét a csere szükségességének?
Ha tudtok szervizeket ajánlani, akkor nagyságrendileg mekkora összegekről van itt szó szerintetek? Tudom, hogy minden olcsóbb, ha magamnak csinálom, de sajnos sem helyem, sem tapasztalatom, sem időm nincs hozzá. Egyelőre próbálom felmérni, hogy ha szeretném megbízható állapotban tartani, akkor mennyit kéne ráköltenem, és ez megéri-e.
Így van, legalábbis nekem ez "jött át" abból a bizonyos külföldi Micrás fórumos leírásból. A napokban elvileg lesz időm megkeresni a "cikket", de ha esetleg addig lesz kedved lemosni az autó elejét, jól eláztatni a lökhárító mögött, akkor ki tudod próbálni, hogy tényleg így van-e, nekem működött emlékeim szerint. Én régen áztattam el annyira, és nem is tervezem a napokban...
Szia! Az szokott lenni a probléma, hogy a szélvédőmosó tartálynál "beázik" a motor (vagy valami hasonló), emiatt töröl egyfolytában. Ha ilyenkor bekapcsolod a hátsó ablaktörlőt, magához tér :) (nekem is ezt csinálja, ha túl alaposan mosom le az autót; egyszer valahol a neten találtam ezt a "megoldást", ha lesz időm, kikeresem a cikket. Nyilván, nem ez lenne a tuti megoldás, de a motor szigeteléséhez kb le kell venni a lökhárítót...)
Adott 1 K12es Micra. Kocsi mosás után vagy ha nagy a pára magától elindul a szélvédő törlő és nem tudom kikapcsolni. Valakinek valami tapasztalata? Nem eső szenzoros.
Lehet, hülyén hangzik, de érdemes megnézni azt is, az izzó rendesen a helyén van-e... Mondják, a H4 izzót nem lehet rosszul berakni. De, lehet :) A Toyotám lámpája is össze-vissza világított, az utángyártott lámpatestnek tulajdonítottam... Mígnem egyszer cserélni kellett az izzót, kiderült, előző tulaj beleerőltette elforgatva... Jó erőben volt, na... :)
Nem tudom, mennyibe kerül most egy fényszóró beállítás, szerintem érdemes műszerrel megnézetni.
Sziasztok! Még egy kérdés. Nissan mikra K 12 2004 évjárat 1.5 dci. A lámpák eléggé összevisza villágitanak. Hol lehet manuálisan beállitani? Vannak valahol kis állitócsavarok? Van benne motoros magasságállitó is.
Ezzel semmi baj sincs, én is szoktam onnan rendelni. Kb egy éve volt amikor elvittem a gépműhelybe az alfa motorját, hogy szedjük rendbe. Götze gyürüt akartak nekem adni 14ezer ft-ért. Autodokrol rendelve ugyan az a cuccc nem volt 6000ft.
Ez a cucc csere után nem sokkal pont olyan vacak lesz, mint ami most van benne. Ha rendesen visszaolvastok, többen is panaszkodtak régen arra, h vezérlés csere után 3-5ezer km után megint vacakolt az auto. Eléggé szét kell bontani a vezérlés cseréhez. Egy komplett szett 70ezer. Kár ezen spórolni, marha drága lesz gyorsan.
Sziasztok! Mikra K 12 1.5 dci 2004 évjárat. Hoszbordásszijat szeretnék cserélni, meg tudnátok mondani pontodan milyen szij kell? Mert most kell megrendelnem, és hétvégén csinálom. Szoval jártam már ugy , hogy az autosboltban megnézték, megrendelték, és mikor hétvégén csináltuk, kiderült hogy nem jó, nem passzol, meg voltunk lőve. Ezért kéne pontosan, hogy tudjam melyik kell. Köszönöm :)
K12 1,2 48kw az alany. Tervezek egy vezérlés cserét, de elég bizonytalan vagyok, meg hát nem is nagyon értek hozzá. A kérdésem az lenne, hogy egy vezérlés cserénél mi mindent kell cserélni?
Azt olvastam, hogy olyan szettet kell venni, amiben az okoskerék is benne van. De olvastam okoskerék vezérlőről is. Azt is kellene ilyenkor?
Illetve milyen tömítések cserélendők? Az olajteknő és a szelep fedél tömítés egyértelmű, de ezeken kívül is van?
Esetleg más alkatrész, amit szükséges ilyenkor cserélni?
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy ami a képen látható, az a hidrotőke lenne? Előre is köszönöm a segítséget.