Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2024.08.03 0 0 35956

Gyárilag szerintem nincs bennük, csumisszal van tömítve. Múltkor ismerős Swiftjét javította a szerelő. Mondta, hogy ezek is ilyen tömítő pasztával vannak összerakva. Ő is úgy csinálta. Az elképzelhető, hogy gyártanak tömítést is, mert nem mindenki akar pasztázni, ez egyszerűbb, de biztos nem a gyári megoldás.

Előzmény: varjúistván (35955)
varjúistván Creative Commons License 2024.08.03 0 0 35955

Fura mert ahogy nézem, tényleg nem adja ki se a bardi sem az unix. Viszont ha ugyanolyan évjáratú és motorkódú swiftre keresel, akkor meg ott van. Lehet hogy ez valami adatbázis hiba, nem hiszem hogy bármi eltérés lenne a két motor között.

Előzmény: garab (35954)
garab Creative Commons License 2024.08.03 0 0 35954

Sziasztok! Akinek G10A 993cm3 motorral szerelt autója van, meg tudná mondani, hogy olajteknő tömítést hol lehet kapni hozzá?

Egyetlenegy autósbolt sem hozza, és a youtubon is csirizelik a teknőt valami tömítőanyaggal. Gyárilag nincs benne?

Addig nem akarom szétszedni míg nincs hozzá másik tömítés.

garab Creative Commons License 2024.08.03 0 0 35953

Nyulványok is lerohadnak...

Előzmény: ddis1 (35944)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35952

Ha szereted az autót, csináltasd meg, de ne kérdezd megéri-e? Nekünk nem! :) Neked igen!

Előzmény: ddis1 (35951)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35951

Inkább akkor úgy kérdezem pl jobb küszöböt érdemes cserélni mietött tenyérnyi lesz a rozsda? 

Dilemmázok, mert jó az autó, uj futómű, lengéscsillapítók stb. gumik, kettőstömegű, nagynyomású cserélve 150 e van benne?

 

mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35950

Köszönöm válaszod!

Az én 22 éves wagonomon a bal küszöbön hátul férfi tenyérnyi nagy rozsda van! És ez az ami látszik!

Előzmény: varjúistván (35949)
varjúistván Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35949

Nehéz árat mondani. Mert ha semmiféle előzetes kezelést nem igényel - csak egy mosást - akkor kijöhet olcsóbban 150-200. De nyilván egy 20 éves wagon az nem ilyen. Ha van rozsda, az előzetes passzíválást igényel vagy karosszériamunkát akkor simán a duplája is.

Előzmény: mosogep-szerelo (35948)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35948

Üdv!

Mennyibe kerül egy alváz+üreg védelem manapság? 

:(

 

Előzmény: varjúistván (35947)
varjúistván Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35947

"Ha valaki tud jó karosszériást budai oldalon, üregvédelemmel..szóljon kérem, De végülis bárhol."

Nem írod pontosan hogy mit kell csinálni az autón. De. Egy teljes alváz és üregvédelem kb annyiba kerül mint amennyit az autó ér, nem is beszélve a karosszéria munkáról...

Sokkal egyszerűbb venni egy másik autót, normális állapotú karosszériával.

Előzmény: ddis1 (35946)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.28 0 0 35946

20 éves volt amikor eladtam a 2105-ösöm,  nem volt az alján rozsda, mert ahogy kihoztam a merkur telepről vittem pár nap múlva alvázüregvédelemre, kerékíveket tettem a sárvédőkre. Igaz garázs is volt egy darabig.

18 évesen még ilyen fitt állapotban volt.

Ha valaki tud jó karosszériást budai oldalon, üregvédelemmel..szóljon kérem, De végülis bárhol.

 

Előzmény: mosogep-szerelo (35945)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35945

Azokon se! :)

Csak az a különbség, hogy a lada 3 év után rozsdált, a suzuki meg 20 év után! 

Előzmény: ddis1 (35943)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35944

6 éve volt üregvédelem, az nagyjából már semmi. Csak a vizsgáig kibírja. Küszöb után mi szokott a jönni? 

ddis1 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35943

Igaz. Akkor ez csak a ladákon működött.

Előzmény: mosogep-szerelo (35941)
t.lantos Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35942

Tökmindegy, 20 évesen az már belül messze nem új.

Előzmény: ddis1 (35940)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35941

Kitartás! Majd lesz!

Előzmény: ddis1 (35940)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35940

Kívülről semmi nyoma a rozsdának.

Előzmény: t.lantos (35939)
t.lantos Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35939

Szerintem már késő 

Előzmény: ddis1 (35938)
ddis1 Creative Commons License 2024.07.27 0 0 35938

Üdv mindenkinek?

Szokás még a küszöbbe kis olajat fecskendezni, hogy ne korrodáljon?

Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.25 0 0 35937

Nincs mit!

 

Nekem a visszarakáshoz amúgyis kell a szorítócsipesz és a 2x150-es laposcsavarhúzó...

 

Jó, csak levéve csinálom, echte szerelőszerszámmal, amit nem kell tartani.

 

 

Meg a két levél nyugibogyó....:-P

 

 

Előzmény: Lentil45 (35936)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.24 0 0 35936

Köszi szépen, valóban nem volt egyszerűbb, mint levenni a hengetfejet, csak a bontás járulékos költségeit lehetett így megúszni. De a kis szelepékeket visszavarázsolni, az felejthetetlen élmény volt. Kivenni csakis mágnessel, vissza csakis nemmágneses orvosi csipesszel, és persze gondosan betömni minden olajvezetéket, mert ha oda beesik, szétszedős az egész motor.

Előzmény: Wagnrsx7 (35935)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 35935

Egyszer próbáltam a helyén csinálni..

De aztán rájöttem, hogy annyi rizszabálóferdeszemű jóisten nincs az égben, amennyi elég lenne hozzá, hogy mind az égben maradjon, míg csinálom...

:-) :-)

 

A szimultán Lego bekötött szemmel nem az én világom... :-)

 

Kitartást neked!

Előzmény: Lentil45 (35934)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 35934

Ó, ha le van a hengerfej véve, ákkor százszor könnyebb... először is, van helyed. Aztán meg tudod a másik felén támasztani a szelepet, ne menjen be, amikor a rugóját összenyomod.

Előzmény: Wagnrsx7 (35931)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.23 0 0 35933

Köszi, de sajnos én úgy nem boldogultam vele :-( olyan a rugóösszenyomó szerkezetem, hogy a vezérműtengely tartóinak hatos lyukaiba csavarom be, onnan egy kart nyomok le, ami nyomja a rugótányért, akkor veszem ki, majd rakom vissza a két kis szelepéket (igen sűrű anyázások közepette), hát ha közben ott még útban lennének a kipufogószelepek himbái is (azokat nem lehet csakúgy kivenni, mint a szívókat, mert rajta vannak a himbatengelyen), biztos nem férnék el. Biztosan van módszer arra, hogy a himbák is benn maradnak, meg a rugókat is össze lehet nyomni, és kivenni a rugótányért, éket, rugót, szelepszárszimmeringeket a himbák alól, aztán ugyanezeket visszavarázsolni, de én még nem jöttem rá, hogyan nincs útban a himba a rugóösszenyomónak :-( 

Előzmény: Wagnrsx7 (35930)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35932

Ha még nincs kint a tengely...próbáld csak ki...

 

Egy-egy mutatóujjal megtámasztod a himbát, aztán a tengelyén kicsit felhúzod, majd le, közben a rugó ellenében a másik himba felé tolod.

Átlag két mozgatás után kifordul.

Így kilehet fordítani az összeset egyszerre.

Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35931

Én speciel így jelzem magamnak, hogy hol tartottam...

Mindet kifordítom, aztán csak arra fordítom vissza a helyére, ami kész van.

Aztán, ha megzavarnak, vagy hirtelen abba kell hagynom, akkor is tudom, melyik van kész.

 

Február végén egy tartalékot javítottam /hátha kell alapon/...szívás lett volna, ha nem így csinálom, mert 3 hét múlva jutottam megint oda, hogy akkor fejezzük csak be...

Mondjuk, az le volt véve.

 

Előzmény: Lentil45 (35928)
Wagnrsx7 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35930

Csak ezért kár volt kiszedni azt a tengelyt.....

Kilehet fordítani a helyéről a himbákat.

Előzmény: Lentil45 (35928)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.22 0 1 35929

Nekem az üzemanyagszivattyú halódott, hasonló tünetekkel. Amikor nem tudtam beindítani, egy régi szerelő tanácsára alulról megpüföltem egy karóval a tank környékét, a rázkódástól odébbmozdult a szivattyú tengelye és elindult, onnan már tudtuk, mi a baj. Ravasz hiba különben, mert random módon jön elő, semmihez se köthetően, és amikor épp működik, akkor sehogy nem tudod észlelni a probléma okát. Csak amikor épp cserbenhagy valahol, lehetőleg amikor épp sietsz, vagy holtfáradtan mennél haza az éjszaka közepén.

Előzmény: Tibor1969 (35925)
Lentil45 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35928

Szelepszár-szimmeringeket cserélek, mert eszi az olajat. Ahhoz meg csak úgy lehet hozzáférni, ha leszedem a himbákat. Tudom, ilyenkor le kéne szedni a hengerfejet is, síkoltatni, szelepeket becsiszolni, szelepvezetőket cserélni, elvégre az autószerelőnek is élni kell valamiből, de most nem volt kedvem őket megtámogatni három-négyszázezerrel egy százötvenezret érő autó miatt :-( megcsinálom magam. Azt megmondom, ha valaki ilyennek nekiveselkedik, hogy az alsó szelepsort szétszedni nettó élvezet :-) Pl. kétféle rugóösszenyomó szerkezetet kellett csinálnom, mert ami a szívókhoz jó volt, a kipufogókhoz nem fért hozzá.

Előzmény: Wagnrsx7 (35924)
Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.22 0 0 35927

Szerintem az okokat nem nagyon kell keresni ilyen idős jármű esetén. Természetes elhasználódásból származó kontakthiba, ami miatt melegszik az érintkezési pont, ettől a műanyag olvad, deformálódik. 

Előzmény: flybird (35922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!