Keresés

Részletes keresés

ARic Creative Commons License 2015.01.23 0 0 5110

Szia,

igazgató nincs... az "iskolavezetés" nem olyan, mint az ált. iskolákban. Miért kérded?

Veszprémiek vagyunk. A lányom szeret oda járni, ő is hegedül :) Bennem mindig felmerül egyébként a váltás gondolata, de ahogy az anyósom egyszer találóan megjegyezte: mindenhol vannak gondok, máshol sem tökéletes minden...

Matematikazsenit én nem hoznék ide.

Ha részletekre vagy kíváncsi, írhatsz magánban: aric kukac index pont hu

 

feherlofiawaldorf.hu

 

Előzmény: Dotta Kovács (5109)
Dotta Kovács Creative Commons License 2015.01.22 0 0 5109

Még egy kérdés. Hogy hívják az igazgatót? :-)

Előzmény: ARic (5107)
Dotta Kovács Creative Commons License 2015.01.22 0 0 5108

Szia!

 

Nagyon örülök, írnál róla egy-két tapasztalatot? Hogy teszik a lányodnak? Elsőtől kezdve odajár vagy esetleg később csöppent be? Vámoson laktok vagy  környékről jártok be?

Előzmény: ARic (5107)
ARic Creative Commons License 2015.01.21 0 0 5107

szia,

a lányom ott másodikos :)

Előzmény: Dotta Kovács (5106)
Dotta Kovács Creative Commons License 2015.01.21 0 0 5106

Sziasztok!

 

Két gyermekem 1. és 4. osztályos, mindkettő kitűnő tanuló, tehetséges gyerek. A kisebbik hegedül, a nagyobbik matek-zseni. Nem vagyok kibékülve a mai oktatási rendszerrel, sajnos angol tanárként belülről is tapasztalom a rendszer hibáit. Waldorf iskolában gondolkodom, hozzánk legközelebb a nemesvámosi Fehérlófia Ált. Iskola és Gimnázium van. Van-e esetleg valakinek erről a konkrét suliról tapasztalata? Szívesen fogadok véleményeket az állami iskolákból waldorf-ra váltó szülőktől is, milyen az átmenet, nehéz-e a váltás?

monic Creative Commons License 2014.05.11 0 0 5104

A solymári Fészek iskola a meredek, erodáló udvar rendezéséhez szükséges összeg elnyerése érdekében indult a Cetelem Zöldsuli pályázaton. Az internetes szavazáson első 6 iskola 500.000 Ft-ot kap kertrendezésre.

A szavazás máj. 7. és máj. 21. között lehetséges. /Azaz máris szavazhattok!!!/

A szavazáshoz szükséges adatok: létező e-mail cím, név és életkor. A Cetelem garantáltan bizalmasan kezeli a megadott adatokat és a szavazást követően nem hasznosítja tovább, törli azokat.

Több ezer szavazatra lenne szükség:
http://cetelemzoldsuli.hu

itt ki kell választani Pest megyét/ Solymár / legörgetni Fészek iskola
Utána még a kapott emailt vissza kell igazolni, hogy tényleg te szavaztál.
Kérlek szavazz, és kérlek a Fészek iskolára szavazz.
Koszi

muzsa Creative Commons License 2014.03.16 0 0 5103
van esetleg valaki, akinek a gyereke jovo hetvegen felvetelizik pesthidegkutra?
Örök Álmodó Creative Commons License 2014.02.24 0 0 5102

Az alternatív oktatásban is van fejlődés, megy a keresés, milyen szocializációra van szüksége a jövő emberének. Magyarországon is zajlik ez folyton, csak eldugott helyeken.

Ott van pl. a Rogers Akadémia nevű hely (rogersakademia.hu), ahol magántanulói rendszerben tanulnak a diákok, de nem csak az egyéniségüket bontakoztatják ki, nem örökösen az "én" van a középpontban. Önszervezésre tanítják a diákokat, de közben arra nevelik őket, hogy ne eszközként lássák az embert, hogy odafodulóak legyenek. Mert az egy dolog, hogy nyitott, az életüket szervezni tudó, szociálisan kompetens emberek fognak a jövőben túlélni, de odafordulás meg alázat nélkül nem lesz kulturális mélysége annak, amivel foglalkoznak, s társadalmilag közömbös, öntörvényű alakok lesznek.

Ott van a „Hackschooling” c. TED-videó, ahol egy 13 éves fiú beszél a hasonló speciális oktatásáról, ajánlom mindenkinek figyelmébe. Nyilván, ezek a helyek nem mindenkinek elérhetők, de aki ilyenbe szeretné járatni a gyerekét, megteheti.

Chelsey Creative Commons License 2014.02.09 0 0 5101

Iskolaválasztás előtt állunk. A Fóti Szabad Waldorf Iskoláról szeretnék tapasztalatokat, véleményeket gyűjteni. Előre is köszönöm, ha valaki megosztja itt a jó és rossz tapasztalait egyánt :)

teamceeke Creative Commons License 2014.02.01 0 0 5100

A Közép-budai Waldorf Iskola kezdeményezés szervezésében Vekerdy Tamás előadás lesz.

téma: Mire van szükségük a gyerekeknek? Kisgyermekkorban, kisiskoláskorban és kamaszkorban
helyszín, időpont: 2014 február 5. 18:00 Átrium Film-Színház, Margit körút 55.
Az előadás után Vekerdy Tamás dedikál.
Belépő: 1000 Ft, a helyszínen váltható.

 

Az iskola weboldala: http://kozepbudaiwaldorf.wordpress.com/

Az esemény FB-os oldala:https://www.facebok.com/events/1412028732376541/

 

Várjuk szeretettel az érdeklődőket!

florg Creative Commons License 2013.12.11 0 0 5099

Szövegértés? 

Azt írtam, nem tetszik nekik. Meg nekem sem. Nem azt, hogy elvárom.

 

(De egyébként részemről nem tartom sem természetesnek, sem elfogadhatónak, és a toleranciához annyi a köze, hogy igen, tolerálom. Az tanítson és vizsgáztasson, aki alkalmas rá. Ha benne van a leírásában, hogy ezt kell tennie, készüljön föl rá, tegye magát alkalmassá. Ha nem alkalmas rá, ne tegye, és ezt a menetet bukta, ennyi. De ez már egy másik történet és topik része lehet inkább.)

Előzmény: valamokka (5098)
valamokka Creative Commons License 2013.12.11 0 0 5098

Akkor mire gondoltál?

Az általad vázolt személytelenség igazából mindenhol megvan, kicsiben és nagyban is. Az agyad is nap, mint nap felesleges információk tömkelegét (amiket az érzékszervek közvetítenek) szűri ki, különben beleőrülnél szimplán a létezésbe.

Az egyetemi személytelenség ha belegondolsz a hátterébe, megbocsájtható. Már csak azért is, mert pont a Waldorfosok mondják, hogy legyünk toleránsak, stb, akkor miért baj, ha valaki nem olyan nyitott a hallgatóival, mint mások? Aki egyetemi kutatói pályafutásra vágyik, annak benne van a munkaköri leírásában, hogy rangjának megfelelő színvonalú kurzuson és heti X óraszámban tanítania kell. Ehhez viszont semmilyen pedagógiai képzést nem kapnak, lehet zárkózott személyiségek, nem várok el bensőséges vizsgakörülményeket :D 

Előzmény: florg (5097)
florg Creative Commons License 2013.10.23 0 0 5097

Nem várom el. Nekem volt olyan tanárom, aki végig azt se tudta, ki vagyok, voltam-e az óráján stb. Nem is érdekelte. Nem 6-700 fős csoportban. Természetesen az ellenkezőjére is volt példa, de nem erről van szó, nem is ez volt a lényeg a hozzászólásomban, de nem számít. 

Előzmény: valamokka (5096)
valamokka Creative Commons License 2013.10.23 0 0 5096

Kedves florg,

 

ugye nem gondolod komolyan, hogy elvárható egy egyetemi tanártól, hogy minden évben megjegyezzen 6-700 új nevet egy olyan tárgy miatt, amit az egész egyetemi pályafutása alatt csak akkor egyszer vesz fel a hallgató és teljesít?

Akikkel többet találkozol (több órád van vele egy héten, akár több éven keresztül), azok először csak az arcodat, később nevedet is simán tudják. Ha kérdezel, érdeklődő vagy, akkor nyilván hamarabb, mint a többiekét. Ha csak szimplán benn vagy az előadáson és elmész vizsgázni, akkor lehet a nevedet nem fogja tudni, de az arcodra emlékezni fog, hogy tanított téged.

Ennél többet elvárni szerintem butaság. 

Előzmény: florg (5091)
Nerdy Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5095

szintén :-)

Előzmény: florg (5094)
florg Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5094

Válasz is.:)

Előzmény: Nerdy (5093)
Nerdy Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5093

bocs, ment rendesen

Előzmény: florg (5090)
Nerdy Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5092

köszi, biztosan figyelmetlenül olvastam, és nem vettem észre

Előzmény: florg (5090)
florg Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5091

A visszatérő diákok elmondása alapján nem az viseli meg őket leginkább, hogy tanulni kell. Aki egy olyan érettségi eredményt tud produkálni, amivel nem fizetős helyre fölveszik magyar egyetemekre, annak nem jelent gondot, hogy tanulni kell. Inkább a rendszer embertelensége nem szokott neikik tetszeni, hogy nem tudják a tanárok a nevüket, és nem is tesznek kísérletet arra, hogy megtanulják, az oktatás személytelensége, a vizsgák stílusa, meg hasonló dolgok, mindenki tudja, milyen a honi egyetemek jó része (most a külföldieket hagyjuk, ott nincs ilyen problémájuk a hírek szerint).

Előzmény: pacsuli (5087)
florg Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5090

Azt hittem, kiderült. Hidegkúton. 

Előzmény: Nerdy (5086)
Nerdy Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5089

igazad van, egyetértek veled

Előzmény: pacsuli (5087)
pacsuli Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5088

Akik konkrét információkért, tapasztalatokért jönnek ide, azoknak biztos nem hasznos, ha egyébként "kívülállók" jönnek ide elmondani a véleményüket, olyanok, akik már meghoztak egy döntést, hogy ide vagy oda járatják a gyereküket. Nyilván nem megbánni jönnek. Viszont mivel a fórumok nyíltak, ez mégis a fórumozással együtt járó adottság. Minden fórumon lesznek olyanok, akik eljönnek leírni, hogy azzal miért nem értenek egyet, legyen az politika, vallás, ízlésbéli kérdések, és nem azért, mert azt akarják, hogy valaki meggyőzze őket, hogy nincs igazuk. Szerintem akinek kedve van, nyugodtan védheti ilyenkor az álláspontját, akinek meg nincs kedve, simán átsiklik felette, és csak a konkrét információtartalmakat olvassa, és ennyi.

pacsuli Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5087

Azt gondolom, hogy hitről értelmetlen vitázni, ahogy politikáról is, mert kinek ez a fontos valamiben, kinek meg az. Sőt, az is lehet, hogy valamiben ezért mindkét félnek igaza van, csak a fontossági sorrend egészen más. Én éppen ezért készséggel elhiszem, hogy nehezebb lehet valakinek 15 vagy 20 évesen átállni a beseggelésre, ha addig motiváció és megtapasztalás útján tanult meg valamit, ugyanakkor NEKEM pl fontosabb, hogy az adott iskola mennyire hagyja épen a gyerek lelkét, mennyire ad neki mankót, hogy kibontakoztasson ezt-azt, továbbá hogy amit megtanult, az mennyire biztosan rögződött a fejébe - merthogy szvsz a magolás és a rövid távú memória edzése erre nem biztosíték. De az is biztos, hogy ezen belül a dolog döntő része a tanáron fog múlni, abból meg ugyanannyira lehet jó is meg rossz is valaki bármelyik iskolában.

Nerdy Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5086

elmondanád, hogy melyikben vagy?

mert lennének kérdéseim, ha megengeded, de csak mélben

Előzmény: florg (5085)
florg Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5085

A baj az, hogy nem mondtál el semmit. Csak azt, hogy neked nem tetszett, ahova jártál. Meg a testvéreidnek sem. Konkrétumokat meg emilben (miért is?). Milyen tévhitet is oszlatsz el?

Te hitről beszélsz, én tényeket íram (igaz, nem ismerem az összes Waldorfot belülről, mint te, csak azt az egyet, ahol tanár és szülő is vagyok jó ideje). És nálunk egyáltalán nem ez a tendencia. Az sem így van, amit leírtál most utóbb.

Előzmény: Pondii (5084)
Pondii Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5084

Igazából én csak azért jöttem, hogy néhány tévhitet megpróbáljak elosztlatni, meggyőzni senkit sem akarok, vitázni pláne nem, higgyen mindenki amit akar. Próbáltam objektív véleményt nyilvánítani, de ha valaki megszállottan hisz valamiben annak értelmetlen magyarázni. Amiket írtam, azon elgondolkodni érdemes és végiggondolni, hogy megéri-e. 

 

Utolsó kommentár: Nálunk fix összeget kellett mindig befizetni, és a 13. évben nem engedték bejárni azokat akiknek tartozásuk volt az iskola felé. Volt osztálytársam, akit 3 hónapig nem engedtek be (az ÉRETTSÉGI évében), mert tartozott.

Pondii Creative Commons License 2013.10.16 0 0 5083

Nem éppen. 2 párhuzamos osztályokat (2 különböző suliból) elég jól ismerem, sokat jártunk össze, mai napig tudom, hogy kivel mi van. Hasonló tendencia.

Testvéreim jártak (azon kívül amibe én is) még egy waldorfba (2 évig). Azóta egyikük sincs waldorfban, és köszönik szépen, jobban érzik magukat, mint anno ott.

Előzmény: florg (5078)
zso70 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 5082

Veled ellentétben nekem van hagyományos suliban nevelkedett már egyetemista gyerekem és vannak még w sulisok. 

Borzalmas az a feleslegesen sok lexikális számonkérés, amivel évek hosszú sora alatt megküzdött. 

Az oktatási pedagógia ellenére széles látókörű, érdeklődő gyerek volt, maradt, bár, sok mindent kiültek belőle a lassú, módszeres poroszos neveléssel.

Fusztrált, feleslegesen leterhelt, önbizalom hiányos felnőtté lett, amit persze próbáltunk-lunk itthon ellensúlyozni.

Egy vizsgára tanulás, felkészülés belső motiváció alapján működik általában, amibe nagy szerepe van a tanulás szeretetének, a tudás vágyának. Ezt pedig a jelenlegi oktatási politika éppen kiöli a gyerekekből, a w pedig ebben erősíti őket, hogy érdeklődőek legyenek, kíváncsiak, legyen tudásszomjuk.

Emellett, fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a w szülpk gyakran beleesnek abba a csapdába, hogy nem tanulnak, nem kérnek számon, pedig kellene.

Nem tudsz meggyőzni, mert bőven van összehasonlítási alapom! sajnos.

a boldog pékkel még mindig jobban járok, mint az életunt, futószalagos doktorral...

Előzmény: Pondii (5070)
cc Creative Commons License 2013.10.15 0 0 5081

tudom. van w. gimnazista gyerekem.

Előzmény: florg (5080)
florg Creative Commons License 2013.10.15 0 0 5080

Az osztálytanító nagyon fontos szereplő, de gimnáziumban már nem, ott osztálykísérő van, és szaktanárok. Egészen más helyzet, más stílus.

Előzmény: cc (5079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!