A BuBi-t kellene ezerrel erőltetni:az utakat elárasztó kocabringások nagyfokú óvatosságra intenék az autósokat, bénább sofőrök nem is mernének ezért a belvárosban vezetni! :-)
Inkább azt mondanám, sok jó irányban kapargássza a felszín legtetejét.
Pár lényeges témát meg nem is említ.
Csak így kapásból:
egyre több az autó, persze az agglomerációban is, de jó eséllyel a fővárosban is
egyes vasútállomások, vasúti megállók ismerten rossz helyen vannak az utasforgalomnak (Rákosrendező - 1-es villamoshoz lenne jó átszállás.... Ferencváros vs. M3 és tervezett Népliget megálló)
a tarifarendszerből kiszorultak az agglomerációsoknak picit is kedvező megoldások, az időalapú jegy csak csekély mértékben kompenzálják ezt. Az 5/30 napijegyet nem megszüntetni kellett volna, hanem 15/180-at vagy hasonlót csinálni belőle, hogy ne a turistáknak kedvezzen, de el lehetne gondolkodni az időalapú jegyek gyűjtő változaztában is
M0 bezárásának hiánya, dunai hidak korlátos kapacitása iiit különösen érdekes a hétköznapi csúcs és a hétvégi/esti forgalom megkülönböztetése, (illetve a Lánchíd lezárása is, estére/hétvégére is..)
sok helyen hiányzó harántirányú ráhordó buszjárat a vasútra.... vasútvonalat vasútvonallal összekötve (üdítő kivétel a 287-es busz)
elavult vasúti infrastruktúra: biztosítóberendezések, keskeny peronos állomások
a vármegyebérlet már most vonzhat utasokat a vasútra, helyközi buszra
A pofátlanság csúcsa, hogy a BKK adományokból (is) szeretné finanszírozni "civil" szervezetek zöldebb fenntarthatóbb fejlődéshez kapcsolódó fejlesztéseit...
Még egy ötlet csomag, szerintem ez a legfontosabb: egyirányú utcák ellenirányú megnyitása a kerékpárosok számára, balra kanyarodások segítése:
"A meglévő kerékpáros (és gyalogos) infrastruktúra több helyen korrekcióra szorul annak érdekében, hogy valóban biztonságosan használható és ezáltal vonzó is legyen. Például:
- Jártál már úgy, hogy kerékpárral nem tudtál ellenirányban végig bringázni egy egyirányú utcán, pedig az úticélod eléréséhez ez lett volna a legideálisabb?
- Vagy te is szoktál aggódni azon, hogyan fogod megoldani a balra kanyarodást amikor egy forgalmas úton bicajozol? Az is előfordul, hogy a zebrát használod erre?
- Nagyon sok olyan egyirányú utca van jelenleg Budapesten, amely nem használható ellenirányú kerékpározásra. Ezen változtatni kell, hogy a kerékpárral közlekedők számára biztosítva legyen a legrövidebb útvonal úticéljuk eléréséhez.
-Ezért minden kerületből összegyűjtjük azokat az egyirányú utcákat, amelyek a legfontosabb úti célok (iskola, boltok, vasútállomás, stb) eléréséhez nélkülözhetetlenek, és meg kell nyitni őket a kétirányú kerékpáros forgalom számára.
- Az indirekt balra kanyarodás során sávváltás és az autók keresztezése nélkül fordulhatsz a megfelelő irányba úgy, hogy mindvégig az úttesten maradsz, mégis biztonságban érezheted magad. Ehhez nem kell más, mint egy előrejelző tábla és egy felállási hely a keresztező úton, hogy ha zöldre vált a lámpa, biztonságosan elindulhass - immár a megfelelő irányba.
-Javasoljuk, hogy városszerte a forgalmas utak csomópontjaiba legyen lehetővé téve az indirekt balra kanyarodás!, Szavazzatok a biztonságos kerékpáros közlekedést lehetővé tevő fejlesztések megvalósítására, ami jelentheti például a kerékpárút fizikai elválasztását, szintbeli kiemelését, optikai jelölését, az indirekt balra kanyarodási lehetőség jelölését – különösen a veszélyesebb kereszteződésekben, vagy akár egyes egyirányú utcák megnyitását szembeforgalmú kerékpározásra.
de ha a busz-metró kombóval a Corvin negyedig ha elérsz annyi idő alatt, mint ugyanezt busz-vonattal a Nyugatiid, akkor ez miért is olyan zavaró?
Egyszerűen a metró nyílegyenes nyomvonala a belvárosban az az érték amire kellene építeni. A metrónak túl sok a megállója, és ezért túl hosszú a menetideje.
Ennek az egésznek gyorsmetróval lehet értelme, ami néhány helyen áll csak meg... A sínek ajtós elválasztása még csak-csak megoldható, de valahol előznie is kellene tudnia a gyorsmetrónak, nem lesz egyszerű, sem olcsó.
Maradnék a kerülőnél, mert a menetidő a nyílegyenes nyomvonalnál többet ér...
Nem közvetlenül belváros a Nyugati? Amúgy már Kőbánya fellső meg Zugló se rossz közelítés indításnak.
Amúgy annak lenne még értelme, ha mind Vecsés Nyugatnál, mind a leendő Népligetnél megoldanák, hogy a fővonalak zavarása nélkül egy betétjárat tudjon fordulni, bár igaz, az Ecseri úti metrómegálló nem mondható belvárosinak.
De ha kerülünk, akkor nem indokolt az alagút sem, mert hát kerüljünk ott is. :-(
A két legköltséghatékonyabb megoldás:
1. A busz - metró középperon kiépítése: buszos ráhordás a metróra, nagyon gyors átszállás, nagyon belvárosi elérés.
Ez az olcsóbb.
2. A vasútállomás közelebb helyezése a reptérhez, középperonos busz ráhordás kiépítése: a metrónál kényelmesebb utazás, de nem közvetlenül a Belváros elérése.
Mivel az utasok nagyobb része úgyis tovább utazik a legszűkebb Belvárosból ez nem is annyira probléma, van átszállási lehetőség a KöKi-nél is.
Szemereteleptől nyílegyenesen a Terminálig - a földalatt. (Az északi megközelítést elvetném, Rákos felé, mert onnan csak a Keleti Pu. van)
"ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is"
Kétségtelen, de nem egy Mars utazás, megoldható.
A vasút ellen az szól, hogy a Nyugati Pu. is kerülő, a Keleti pu. a Belváros széle, amúgy is nagyon zavarérzékeny.
A metró meg tényleg egyenesen bevisz a Belvárosba. Talán külön reptéri kocsikat indíthatnának.
Igaz, itt a menetidő másodlagos (azért az is szempont), lényeg az átszállásmentesség és a kényelem (légkondi, hely a csomagoknak, kényelmes le/fel/átszállási lehetőség).
Speciális reptéri vasútnak azt a változatot gondolom, hogy a fővonal egy ágát bevezetnék a reptér alá... ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is, és persze ha erre esik a választás akkor jó sok pénzt lehet elkölteni és még meg is lehet indokolni...
Igazad van, speciális reptéri vasút az optimális megoldás.
A meglévő vasúti infra optimalizálása (megálló létesítés, ráhordás megszervezés) is előrelépés lenne.
De addig?
Az Üllői úti kerékpársáv előtti állapot ideális volt a plusz bevételt termelő reptéri busz szempontjából. De ez csak átmeneti megoldás lehet. Persze ez az átmenet akár évtizedekig is eltarthat. :-(
Szerintem el lehetne engedni az Üllői úti kerékpársávokat, cserében bringa baráttá, kétirányúvá tenni a Tűzoltó utcát és az Üllői utat kerékpárral keresztezhetővé kellene tenni (lámpás hangolással a reptéri buszra optimalizálva)
A hardcore bringásarcok, meg nyomhatják a buszsávban, ha nagyon Üllői út-azni akarnak.
A kerékpáros közlekedés arányainak növekedését szerintem a BUBI fejlesztésével lehetne a leghatásosabban elérni. Kisebb kerékpárosbarát beavatkozásokkal (kétirányosítás, biztonságos átvezetések), nem "kerékpáros sztrádák"-kal.
1. nem tűnik olyan egyszerűnek a közös peronos busz-metró átszállást megoldani.
2. menetidőben tapasztalataim szerint a MÁV-Start akár a Nyugati-Ferihegy viszonylatban is laposra veri a metrót (oké, persze, lehet havária a vonalon, de az lehet a reptérre vezető úton is...)
3. a metró van amikor reptéri forgalom nélkül is tömött sűrű követéssel is
Szóval szerintem ezerszer több értelme lenne Ferihegy megállót költöztetni Vecsés-Nyugat környékére, és oda buszozni...
De ezt is átmeneti megoldásnak szánnám addig, a végleges változatban SkyTrain kellene busz helyett.
"Téged is visszatartanak a kerékpározástól a semmibe végződő, vagy az egyik pillanatról a másikra megszűnő kerékpárutak?
- Számoljuk fel a kerékpárhálózati hiányokat! Kössük össze a meglévő kerékpárutakat!
- Az összefüggő kerékpáros hálózat hozza meg a legtöbb ember kerékpározási kedvét, mert kiszámíthatóvá és biztonságossá teszi a kerékpáros közlekedést , amely élhetőbb városi környezetet teremt.
- Budapesten nagyon sok olyan kerékpárút van, aminek nincs folytatása, és ez a hiányos infrastruktúra a kevesebb tapasztalattal rendelkező kerékpárosokat elbizonytalaníthatja. Kössük össze a már meglévő kerékpáros útvonalakat, hogy még több lehetőség legyen a biztonságos kerékpáros közlekedésre.
- Olyan rövid szakaszok kiépítését vagy csomópontok átalakítását javasoljuk, amelyek beiktatásával és a meglévő kerékpárutak összekötésével új kerékpáros útvonalak jönnek létre, és amelyek növelik a biztonságosan kerékpározható úthálózatot.
Szavazz az ötletünkre! Az ötlet megvalósításához 1000 szavazatra van szükség, nem vagyunk messze a céltól, szavazz még ma: https://otlet.budapest.hu/projektek/411"
Konkrétumok ugyan nincsenek, pedig az ördög a részletekben van.
Szerintem minden bringaút vezessen egy konkrét területre, ahol bringás célpont lehet. Ahonnan kezdődik egy másik bringaút, vagy ahová le lehet zárni a bringát.
Tehát az ilyen csomópontok összeköttetéséből álljon a bringás hálozat.
Azért valahol szomorú, mert ez annak a nyílt beismerése, hogy a frissen felújított 3-as metró nem elég kényelmes reptéri járatnak. Gondolom nem csak a klíma hiánya miatt.
Ezért inkább dízel buszokat pöfögtetnek az Üllőin a metró felett és a Károly ktr-on dugóztatják. :-(