Keresés

Részletes keresés

XNC Creative Commons License 2023.10.28 0 0 26598

"De talán 1-2 extrém forgalmú vonalon kívül nagyon nem a túl sok utas a probléma..."

.

Ne csak az elit helyeket nézd, ahol 5 percenként jár akkor is a busz, ha nincs 1 utas se.

Amerre lakom, volt 1 járat, ahol csak a sokadik buszra fértem fel, úgy meg volt tömve.

1 másik meg 20-30 percenként járt, míg meg nem szűnt.

Egyik se ideális állapot.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26597)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.21 0 0 26597

Az egy ennél összetettebb, és ettől részben független történet.

De talán 1-2 extrém forgalmú vonalon kívül nagyon nem a túl sok utas a probléma...

Előzmény: XNC (26596)
XNC Creative Commons License 2023.10.21 0 0 26596

"sőt, lehetőleg legyen fordítva..."

.

És egyből megoldódnak a BKV anyagi problémái!

Megfelelő járatsűrűség biztosítása + egyéb gondok.....

.

:)

Előzmény: ÁsítóSárkány (26594)
altenberger Creative Commons License 2023.10.18 -4 2 26595

A BuBi-t kellene ezerrel erőltetni:az utakat elárasztó kocabringások nagyfokú óvatosságra intenék az autósokat, bénább sofőrök nem is mernének ezért a belvárosban vezetni! :-)

Előzmény: ÁsítóSárkány (26594)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.15 0 0 26594

végül is, nincs elég autóforgalom Budapesten, nehogy autóról tömegközlekedésre váltsanak, sőt, lehetőleg legyen fordítva...

Előzmény: XNC (26593)
XNC Creative Commons License 2023.10.15 0 0 26593

"az időalapú jegyek gyűjtő változaztában is"

.

Amikor a 20-as gyűjtőjegyet is megszüntették??

Álmodik a nyomor.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26591)
altenberger Creative Commons License 2023.10.12 0 0 26592

"Az 5/30 napijegyet nem megszüntetni kellett volna"

 

Pedig ez bringásoknak esős évszakban hasznos volt! :-(

Előzmény: ÁsítóSárkány (26591)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.22 0 4 26591

Inkább azt mondanám, sok jó irányban kapargássza a felszín legtetejét.

Pár lényeges témát meg nem is említ.

Csak így kapásból:

  • egyre több az autó, persze az agglomerációban is, de jó eséllyel a fővárosban is
  • egyes vasútállomások, vasúti megállók ismerten rossz helyen vannak az utasforgalomnak
    (Rákosrendező - 1-es villamoshoz lenne jó átszállás.... Ferencváros vs. M3 és tervezett Népliget megálló)
  • a tarifarendszerből kiszorultak az agglomerációsoknak picit is kedvező megoldások, az időalapú jegy csak csekély mértékben kompenzálják ezt.
    Az 5/30 napijegyet nem megszüntetni kellett volna, hanem 15/180-at vagy hasonlót csinálni belőle, hogy ne a turistáknak kedvezzen, de el lehetne gondolkodni az időalapú jegyek gyűjtő változaztában is
  • M0 bezárásának hiánya, dunai hidak korlátos kapacitása
    iiit különösen érdekes a hétköznapi csúcs és a hétvégi/esti forgalom megkülönböztetése,
    (illetve a Lánchíd lezárása is, estére/hétvégére is..)
  • sok helyen hiányzó harántirányú ráhordó buszjárat a vasútra.... vasútvonalat vasútvonallal összekötve (üdítő kivétel a 287-es busz)
  • elavult vasúti infrastruktúra: biztosítóberendezések, keskeny peronos állomások
  • a vármegyebérlet már most vonzhat utasokat a vasútra, helyközi buszra
Előzmény: altenberger (26590)
altenberger Creative Commons License 2023.09.21 -1 1 26590
itaeTe Creative Commons License 2023.09.12 -4 0 26589
Előzmény: MCA-001 (26587)
Ködszitálás Creative Commons License 2023.09.12 -3 1 26588

Miért is?

Előzmény: MCA-001 (26587)
MCA-001 Creative Commons License 2023.09.12 -3 5 26587

OFF!!!

A pofátlanság csúcsa, hogy a BKK adományokból (is) szeretné finanszírozni "civil" szervezetek zöldebb fenntarthatóbb fejlődéshez kapcsolódó fejlesztéseit...

ON

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.08 -1 0 26586

nem is véletlenül emlegetem a leendő Népliget megállót...

Előzmény: altenberger (26583)
18-09 Creative Commons License 2023.09.07 0 1 26585

a metró még jobban sűríthető

 

Csak ehhez jelenleg nem áll rendelkezésre elegendő számú szerelvény. 

Előzmény: altenberger (26583)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -2 1 26584

Még egy ötlet csomag, szerintem ez a legfontosabb: egyirányú utcák ellenirányú megnyitása a kerékpárosok számára, balra kanyarodások segítése:

 

"A meglévő kerékpáros (és gyalogos) infrastruktúra több helyen korrekcióra szorul annak érdekében, hogy valóban biztonságosan használható és ezáltal vonzó is legyen.
Például:


- Jártál már úgy, hogy kerékpárral nem tudtál ellenirányban végig bringázni egy egyirányú utcán, pedig az úticélod eléréséhez ez lett volna a legideálisabb?


- Vagy te is szoktál aggódni azon, hogyan fogod megoldani a balra kanyarodást amikor egy forgalmas úton bicajozol? Az is előfordul, hogy a zebrát használod erre?


- Nagyon sok olyan egyirányú utca van jelenleg Budapesten, amely nem használható ellenirányú kerékpározásra. Ezen változtatni kell, hogy a kerékpárral közlekedők számára biztosítva legyen a legrövidebb útvonal úticéljuk eléréséhez.


-Ezért minden kerületből összegyűjtjük azokat az egyirányú utcákat, amelyek a legfontosabb úti célok (iskola, boltok, vasútállomás, stb) eléréséhez nélkülözhetetlenek, és meg kell nyitni őket a kétirányú kerékpáros forgalom számára.


- Az indirekt balra kanyarodás során sávváltás és az autók keresztezése nélkül fordulhatsz a megfelelő irányba úgy, hogy mindvégig az úttesten maradsz, mégis biztonságban érezheted magad. Ehhez nem kell más, mint egy előrejelző tábla és egy felállási hely a keresztező úton, hogy ha zöldre vált a lámpa, biztonságosan elindulhass - immár a megfelelő irányba.


-Javasoljuk, hogy városszerte a forgalmas utak csomópontjaiba legyen lehetővé téve az indirekt balra kanyarodás!,
Szavazzatok a biztonságos kerékpáros közlekedést lehetővé tevő fejlesztések megvalósítására, ami jelentheti például a kerékpárút fizikai elválasztását, szintbeli kiemelését, optikai jelölését, az indirekt balra kanyarodási lehetőség jelölését – különösen a veszélyesebb kereszteződésekben, vagy akár egyes egyirányú utcák megnyitását szembeforgalmú kerékpározásra.


Szavazz az ötletünkre!
https://otlet.budapest.hu/projektek/385"

altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26583

A Nyugati már most túlterhelt, a metró még jobban sűríthető.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26582)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26582


"Vác felül talán! :-)"


de ha a busz-metró kombóval a Corvin negyedig ha elérsz annyi idő alatt, mint ugyanezt busz-vonattal a Nyugatiid, akkor ez miért is olyan zavaró?

 

Egyszerűen a metró nyílegyenes nyomvonala a belvárosban az az érték amire kellene építeni.
A metrónak túl sok a megállója, és ezért túl hosszú a menetideje.

Ennek az egésznek gyorsmetróval lehet értelme, ami néhány helyen áll csak meg... A sínek ajtós elválasztása még csak-csak megoldható, de valahol előznie is kellene tudnia a gyorsmetrónak, nem lesz egyszerű, sem olcsó.


Maradnék a kerülőnél, mert a menetidő  a nyílegyenes nyomvonalnál többet ér...

Előzmény: altenberger (26581)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26581

"Nem közvetlenül belváros a Nyugati?"

 

Vác felül talán! :-)

 

A reptérről a mostani abszolút belvárosinak számító Deák Ferenc térhez képest nem. Főleg, hogy nagy kerülővel érhető el.

 

Egyszerűen a metró nyílegyenes nyomvonala a belvárosban az az érték amire kellene építeni.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26580)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26580

Nem közvetlenül belváros a Nyugati?
Amúgy már Kőbánya fellső meg Zugló se rossz közelítés indításnak.


Amúgy annak lenne még értelme, ha mind Vecsés Nyugatnál, mind a leendő Népligetnél megoldanák, hogy a fővonalak zavarása nélkül egy betétjárat tudjon fordulni, bár igaz, az Ecseri úti metrómegálló nem mondható belvárosinak.

Előzmény: altenberger (26579)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26579

De ha kerülünk, akkor nem indokolt az alagút sem, mert hát kerüljünk ott is. :-(

 

A két legköltséghatékonyabb megoldás:

 

1. A busz - metró középperon kiépítése: buszos ráhordás a metróra, nagyon gyors átszállás, nagyon belvárosi elérés.

 

Ez az olcsóbb.

 

2. A vasútállomás közelebb helyezése a reptérhez, középperonos busz ráhordás kiépítése: a metrónál kényelmesebb utazás, de nem közvetlenül a Belváros elérése.

 

Mivel az utasok nagyobb része úgyis tovább utazik a legszűkebb Belvárosból ez nem is annyira probléma, van átszállási lehetőség a KöKi-nél is.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26578)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26578

Ha a menetidő másodlagos, akkor a kerülő a Nyugatihoz sokadlagos...

Előzmény: altenberger (26577)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26577

 "a reptér alá... "

 

Ja, ez nekem is átfutott a fejemben. 

 

Szemereteleptől nyílegyenesen a Terminálig - a földalatt. (Az északi megközelítést elvetném, Rákos felé, mert onnan csak a Keleti Pu. van)

 

"ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is"

 

Kétségtelen, de nem egy Mars utazás, megoldható.

 

A vasút ellen az szól, hogy a Nyugati Pu. is kerülő, a Keleti pu. a Belváros széle, amúgy is nagyon zavarérzékeny.

A metró meg tényleg egyenesen bevisz a Belvárosba. Talán külön reptéri kocsikat indíthatnának.

 

Igaz, itt a menetidő másodlagos (azért az is szempont), lényeg az átszállásmentesség és a kényelem (légkondi, hely a csomagoknak, kényelmes le/fel/átszállási lehetőség).

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (26576)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 0 26576

Inkább a normál vasútra ráhordás-

Speciális reptéri vasútnak azt a változatot gondolom, hogy a fővonal egy ágát bevezetnék a reptér alá... ami egy halom biztonsági kérdést felvet, akár katonai biztonság irányában is, és persze ha erre esik a választás akkor jó sok pénzt lehet elkölteni és még meg is lehet indokolni...

Előzmény: altenberger (26575)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26575

Igazad van, speciális reptéri vasút az optimális megoldás.

A meglévő vasúti infra optimalizálása (megálló létesítés, ráhordás megszervezés) is előrelépés lenne.

De addig?

 

Az Üllői úti kerékpársáv előtti állapot ideális volt a plusz bevételt termelő reptéri busz szempontjából. De ez csak átmeneti megoldás lehet. Persze ez az átmenet akár évtizedekig is eltarthat. :-(

 

Szerintem el lehetne engedni az Üllői úti kerékpársávokat, cserében bringa baráttá, kétirányúvá tenni a Tűzoltó utcát és az Üllői utat kerékpárral keresztezhetővé kellene tenni (lámpás hangolással a reptéri buszra optimalizálva)

 

A hardcore bringásarcok, meg nyomhatják a buszsávban, ha nagyon Üllői út-azni akarnak.

 

A kerékpáros közlekedés arányainak növekedését szerintem a BUBI fejlesztésével lehetne a leghatásosabban elérni. Kisebb kerékpárosbarát beavatkozásokkal (kétirányosítás, biztonságos átvezetések), nem "kerékpáros sztrádák"-kal.

Előzmény: ÁsítóSárkány (26574)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.09.07 0 1 26574

1. nem tűnik olyan egyszerűnek a közös peronos busz-metró átszállást megoldani.

2. menetidőben tapasztalataim szerint a MÁV-Start akár a Nyugati-Ferihegy viszonylatban is laposra veri a metrót
   (oké, persze, lehet havária a vonalon, de az lehet a reptérre vezető úton is...)

3. a metró van amikor reptéri forgalom nélkül is tömött sűrű követéssel is

 

Szóval szerintem ezerszer több értelme lenne Ferihegy megállót költöztetni Vecsés-Nyugat környékére, és oda buszozni...

De ezt is átmeneti megoldásnak szánnám addig, a végleges változatban SkyTrain kellene busz helyett.

 

Előzmény: altenberger (26573)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -2 0 26573

"nem éri el a repteret"

 

Ja, feltűnt.

 

De miért nem lenne elég egy: "Reptér - Legközelebbi metróvégállomás" járat?

 

Középperonos busz - metró csatlakozás, pár perces átszállás.

Inkább párhuzamosan a felszínen a metróval járjanak buszok?

 

(Ehhez ki kellene építeni a középperonos csatlakozást, mert a jelenlegi átszállási lehetőség nem kielégítő.)

Előzmény: toto92 (26572)
toto92 Creative Commons License 2023.09.07 0 2 26572

Mivel a frissen felújított hármas metró nem éri el a repteret, így nyilván eléggé kényelmetlen reptéri járatnak.

Előzmény: altenberger (26570)
altenberger Creative Commons License 2023.09.07 -1 0 26571

Beindult az ötletelés a bringás infráról:

 

"Téged is visszatartanak a kerékpározástól a semmibe végződő, vagy az egyik pillanatról a másikra megszűnő kerékpárutak?


- Számoljuk fel a kerékpárhálózati hiányokat! Kössük össze a meglévő kerékpárutakat!


- Az összefüggő kerékpáros hálózat hozza meg a legtöbb ember kerékpározási kedvét, mert kiszámíthatóvá és biztonságossá teszi a kerékpáros közlekedést , amely élhetőbb városi környezetet teremt.


- Budapesten nagyon sok olyan kerékpárút van, aminek nincs folytatása, és ez a hiányos infrastruktúra a kevesebb tapasztalattal rendelkező kerékpárosokat elbizonytalaníthatja. Kössük össze a már meglévő kerékpáros útvonalakat, hogy még több lehetőség legyen a biztonságos kerékpáros közlekedésre.


- Olyan rövid szakaszok kiépítését vagy csomópontok átalakítását javasoljuk, amelyek beiktatásával és a meglévő kerékpárutak összekötésével új kerékpáros útvonalak jönnek létre, és amelyek növelik a biztonságosan kerékpározható úthálózatot.


Szavazz az ötletünkre!
Az ötlet megvalósításához 1000 szavazatra van szükség, nem vagyunk messze a céltól, szavazz még ma:
https://otlet.budapest.hu/projektek/411"

 

Konkrétumok ugyan nincsenek, pedig az ördög a részletekben van.

 

Szerintem minden bringaút vezessen egy konkrét területre, ahol bringás célpont lehet. Ahonnan kezdődik egy másik bringaút, vagy ahová le lehet zárni a bringát.

 

Tehát az ilyen csomópontok összeköttetéséből álljon a bringás hálozat.

altenberger Creative Commons License 2023.09.04 -3 1 26570

Azért valahol szomorú, mert ez annak a nyílt beismerése, hogy a frissen felújított 3-as metró nem elég kényelmes reptéri járatnak. Gondolom nem csak a klíma hiánya miatt.

 

Ezért inkább dízel buszokat pöfögtetnek az Üllőin a metró felett és a Károly ktr-on dugóztatják. :-(

18-09 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 26569

Kinek merre van kedve menni:) Gyömrői-Vaspálya-Kőbányai, vagy Elnök-Orczy.

Előzmény: H_CS (26568)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!