Sajnos most nem látok hirdetve ilyet, de van még időm. Csak előre szeretnék tájékozódni, mert a most kivégzés alatt álló téliek helyére megy fel, és a felniket is rendbe kell tetetnem előtte, addig meg a még egy szezonra alkalmas nyáriak mennek fel ideiglenesen. Gondolom nagyot nem változik a piac 2-3 hónap alatt, max drágul, ahogy minden.
A mostani nyári garnitúra is ilyen szalonban lecserélt új volt, a 4 db misit vettem akkor 100 körül, a bolti akkor 180-190 közt lett volna. Jófogáson találtam mikor a rönó az első nyarát kezdte nálunk.
Nagyon sok esők vannak mostanában, a tavaly július végétől nem volt olyan hét, hogy ne kapjon el egy nagy zápor egy hosszabb úton. Nekem nincs BMW SUV-om, az enyém egy hasonló nagy SUV-om, Torsen középső diffivel. Már a negyedik szett Goodyear eagle f1 asymmetric 3 abroncsot járom le, de 300e km a futása, ez két szezont bír (kb. 70e km). A tavaly vettem mellé egy pont ilyet, azon is gyárilag ez a gumi van szerelve.
300e km -ben egyszer se láttam az ESP villogni.
Ebből az abroncsból a Demo szetteket szoktam beszerezni, ezek olyan gumik, amelyek az autószalonba kiállított kocsikra voltak felszerelve. Ez 10-15%-al olcsóbb, mert már nincs rajta a cimke, de gyári garanciások.
Köszi a választ! Régen volt a fiam autóján rotala téli, sajnos sok tapasztalat nem volt, meg már az régen. Mindenesetre tetszik a mintája, na meg az ára :)
A régebbi nexen még bele is férne, ha nincs elfogadható alternatíva. A laufennel majdnem egy árban van.
Meg a kuhmo és yokohama is ott van még ha 40e/db emelem a limitet. De evvel az erővel mindig picivel drágább..... Szóval a nexennel még bővíthetem a listámat :)
Most olvasom a felsorolásaidat. Az én Rotalláim személyautóimon nyáriak. 4 season Rotalla Setulát Mitsubishi Canter Fuso kisteherautómon használok 195/75-16C. Kifogástalan mind.
G Astrán és X5-ön használok Rotalla Setula gumikat. A BMW-n harmadik nyár az Opelon ez a második nyár. 195/60-15 és 315/35-20 ill. 285/40-20. Tökéletesen teszik a dolgukat.
Az az igazság ha szűkös a büdzsé akkor nehéz lesz az általad belinkelt listán látható/olvasható ársávban felsőbb/közép kategóriás gumit ajánlani.
A következő szint pl. Nexen N Blue 4 évszakos már a 40 ezres ársávban mozog, nálunk az van a párom autóján 2éve, semmi gond nincs vele, jó téli nyári szezonban, eddig 19 ezret futott, még bírja egy darabig.
Én ( de az én vagyok ) még a Kleber Quadraxer 3-at is megnézném, de az már megint a 43 ezres határt súrolja.
Ha az ismert okok miatt a listádból kellene választanom ( büdzsé) akkor talán a Taurus ill. a Laufenn közül választanék...., de neked kell döntened.:)
Ez a kettő azért nem Triangle/Rotalla kategória.......persze van aki azzal is elégedett.
Nem tudom, most a két kocsin felső-közép kategóriások vannak, azt az árat már nem tudom, nem akarom megfizetni. 150-160 a keret, + szerelés, a felniket festeni kell, szóval nem olcsó ez a dolog. Most néztem az adac tesztet ami szerint amelyik 40-41e km-nél többet kibír az itthon 60-70e között van ebben a méretben. Szóval ebben az ársávban kellene megoldanom. Időm van még. Ha esetleg van konkrét javaslatod szívesen olvasom! Nem vagyok márka fan, nem zárkózom már el a kínaitól sem :)
Köszönöm! A húgomnak és a fiam barátnőjének az autóján is taurus van, de azok nyáriak, de egyik sem panaszkodik, pedig a hugi elég sportosan közlekedik :) Eddig téli/nyári garnitúrák voltak, de már kevesebb az éves futás, viszont nincs tapasztalat a 4 évszakossal, a tesztek meg elég kevés kilométert írnak nekik. Szóval kicsit bizonytalan vagyok.
Nekem volt 235/55R17-es Taurusom, az is ócsó kategória, de nem volt vele semmi gondom, esőben is nehéz volt a blokkolásgátlót működésbe hozni. Kb 2 évet használtam, azzal adtam el az autót. Kia Sportage, az is majd 1,8 t, és 150 ló.
Autóm gyári mérete 195/60 R15. Jelenleg 4 ilyen téligumi van az autón, azonban az első tengelyen lévők gyalázatos állapotban vannak. Van itthon 2db 195/65 R15 szintén téli, ami megfelelő állapotú. Ha felrakom őket úgy, hogy tengelyenként egyezzenek a méretek, át megy-e a vizsgán?
A rendelet ezt mondja ki:
Kerekekre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
36. §
(2) * A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak. Téli mintázatú gumiabroncsot szabad felszerelni a járműre abban az esetben is, ha annak sebességhatára alacsonyabb a jármű legnagyobb sebességénél. Ebben az esetben a jármű vezetőfülkéjében a gumiabroncs megengedett sebességére utaló feliratot kell elhelyezni.
(5) Gépjárművön, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin az azonos tengelyen lévő kerekekre csak olyan gumiabroncsok szerelhetők, amelyeknek mérete, szerkezete, teherbírása, mintázati jellege (nyári, téli, illetőleg országúti, terep) azonos.
Sok helyen azt írják, hogy a 2. bekezdést úgy kell értelmezni, vagy legalábbis úgy szokták, hogy a gyárinál szélesebb gumit szokták engedni. Na, de mi a helyzet a gyárinál nagyobb profilmagassággal?
A kukac örök+egy élet, amig a gumi el nem kopik, hivatalos javítómegoldás, nem barkácsmunka a gumistól, hiszen ő "garanciát" vállal a munkájára amivel elenged a műhelyéből, így a "kukacozásra" is.
Szinte zsír új gumim kapott egy csavart ( lassú defekt ) a futófelületbe, kukacozással javítva, ki is szolgálta a gumiabroncsot míg el nem kopott.
ti találkoztatok már avval, hogy tavaly javítottam egy gumit kukaccal, úgy látszik idáig bírta mert az a kerék mindig leereszt, mármint nem 0ra de 24óra alatt elvesztett 0.4bart. beleraktam egy kád vízbe a kereket, és látom, hogy 4mp-n jön egy buborék... ez a kukac ennyit bír v én baltáztam el?