Kár, hogy nincs nagy élet ezen a topikon. Azért akit érdekel, egy nagyon friss beszámoló arról, hogyan jár az, aki megpróbál az 51-es körzet közelébe jutni. Már a képek miatt is érdekes, látni egy kis sivatagi havat Nevadából :)
Hűha, a szerző mintha elkövetne pár apró tévedést. :) Szigorúan csak az 51-es körzettel kapcsolatban:
"Az elnök tagad" Az elnök nem tagad. Mintahogy az amerikai kormány is elismeri, hogy katonai létesítménye van Groom Lake-nél, de többet nem mondanak.
"A kaktuszok pedig többek, mint ártatlan növények: belsejükben rejtett mozgásérzékelők és kamerák figyelik a terület minden négyzetcentiméterét." Lári-fári. :) Mozgásérzékelők főleg a földbe ásva találhatók. A kamerák dehogy figyelnek minden négyzetcentimétert! Csak egy szűk kis területet, főleg ahol kocsival megközelíthető a határ. A terület többi részét valószínűleg radarral, vagy műholdról (vagy ki tudja még honnan) figyelik.
"miszerint az 51-es körzetet maga az amerikai hadsereg védi" Na ez se egészen így van. Mert magát a határt privát(!) őrző-védő cég emberei védik! Ők persze kérhetnek hivatalos (katonai, de inkább rendőri) segítséget.
"Vajon miért épült éppen a sivatag homokja alá egy több emeletes mélységű, hatalmas laboratórium?" Ezt se ártana bebizonyítani. Legalapvetőbb probléma, hogy ekkora létesítmény megépítéséhez irgalmatlan földet ki kellene bányászni és valahova elhordani. Aminek még műhold képen is nyoma kellene, hogy legyen.
"tény, hogy építenek ott valamiket, " Ez tény. Például most készült el egy oltári nagy hangár. Lehet is gyártani az összeesküvés-elméleteket, hogy vajon minek? :)
"kerítéssel elzárt sivatagi részben, " Kerítést talán csak az északi kapunál lehet látni. Máshol narancssárga cölöpök jelzik a határ.
Tessék már kicsit utána olvasni, és aztán írni ilyeneket! :)
Képzeljünk el egy sivatagot: nagy kiterjedésű, lakatlan terület, amelyet rengeteg homok, kisebb-nagyobb kaktuszok és itt-ott néhány növénycsomó borít. Most képzeljük el, hogy valaki -nevezetesen az amerikai hadsereg- ebben a teljesen érdektelen sivatagban egy hatalmas részt kerítéssel veszi körbe, miközben megfigyelő őrbódékat állít fel a mentén és olyan táblákat helyeznek ki, melyek szerint a területre belépők akár meg is halhatnak. Mindeközben több ezer felvétel készül a sivatagi terület, a később "51-es körzetnek" elnevezett rész fölött, amelyek azonban olyan hirtelen változtatják sebességüket és irányukat, amilyenre az emberi reflex képtelen lenne. (Oka például, hogy a pilóta elszédülne, illetve nem tudná egyensúlyban tartani a gépet.) A kaktuszok pedig többek, mint ártatlan növények: belsejükben rejtett mozgásérzékelők és kamerák figyelik a terület minden négyzetcentiméterét.Az elnök tagad.
Hosszú éveken, évtizedeken át tagadták már a hely létezését is; csakhogy az embereket nem hagyta nyugodni a tudat, miszerint az 51-es körzetet maga az amerikai hadsereg védi. De mitől? És miért? Pláne, hogy hivatalosan "nincs ott semmi"... Amikor pedig már egyre többen kíváncsiskodtak és egyre több szakember érdeklődését keltették fel a furcsa, fényesen repülő tárgyak, az elnök kinyilatkozott: a sivatag alatt fejlesztik és a területen próbálják ki az új lopakodó-repülőket. Az ügy megoldva. A kérdések megválaszolva. Mindenki nyugodtan lefeküdhet aludni végre. Vagy mégsem?
1948. július 7. Del Rio, Texas
A radarok szokatlan jelket produkáltak; a mexikói határtól 50 kilométerre valami lezuhant. A mexikóiak engedélyével amerikai katonák érkeztek a helyszínre és valamit találtak, amit azonnal elrejtettek a riporterek fényképezői és a kíváncsiskodók szeme elől. Az azonosítatlan repülő tárgyat Whitcomb ezredes, a légierő tisztje is érzékelte F94-es vadászgépének radarján. Amikor visszatért a légibázisra, egy másik géppel visszament megnézni, hogy mi is volt az, de a mexikói és amerikai katonák uralták a területet. Egyamerikai hírszerző tiszt azonban még idejében érkezett, hogy lássa: a becsapódás környékét kötelekkel körbekerítették és néhány tárgyat felpakoltak egy teherautóra. A tárgy persze lehetne akár egy új, emberi kezek által létrehozott titkos repülőgép is, amely a teszt során zuhant le. De a radarjelekre nem véletlenül figyelt fel a hadsereg és nem véletlen, hogy azonnal ők siettek a helyszínre: a tárgy 3200 km/órás sebességgel repült!
1952 Muroc légi támaszpont (ma Edwards)
A támaszpont radarkezelője egy, a földfelszínhez nagy sebességgel közeledő, azonosítatlan tárgyat észlelt; a becsapódás megerősítése után azt az utasítást kapta: "Maga nem látott semmit!". Később úgy hallotta, hogy egy ufo zuhant le; a roncsokat pedig egy ideig a támaszponton tárolták, utána a Wright-Patterson légibázisra szállították. A szállítás tényére bizonyítékok vannak. Valamit átvittek oda...
1978. május Tarija, Bolívia
Valami átszelte az eget. 7-8 méter hosszú henger lehetett, ablakok és kiszögellések nélkül. Egy kisebb tárgy ment mögötte, majd a nagy becsapódott és egy hatalmas robbanás rázta meg a környéket. A kis tárgy ezután elrepült. A földmozgásokat és földrengéseket érzékelő berendezések 200.000 négyzetkilométeres területen jelezték a robbanás erejét...
Az UFO elnevezés eredetileg "Unidentified Flying Object"-et jelent, azaz "azonosítatlan repülő tárgy"-at; csak később vált az idegen lények megjelölésére szolgáló szóvá. Noha úgy gondolhatnánk, hogy csak a moden technika képes arra, hogy észlelje és érdemben kimutassa ezeket a furcsa jelenségeket, tévedünk. Tévedünk akkor is, amikor azt hisszük, hogy UFO-kat csak a modern ember észlelt; elég csak elolvasni a Stonehenge-ről, a Nazca-i rajzokról vagy a piramisokról szóló cikkeinket, hogy rájöjjünk: már az ókori emberek is hittek a világűrből jött lényekben, csak nem hívták UFO-knak őket. De erről mindjárt bővebben!
Ahhoz, hogy megértsük az emberek kétkedését az UFO-k létezésében, nézzük csak meg a legnagyobb átveréseket velük kapcsolatban! Számtalanszor kiderült az évtizedek során, hogy gumiból és állati részekből készített "ál-ufo"-t boncoltak vagy mutattak be videokamerával, fényképezőgéppel, aztán a készítők bevallották tettük és jót nevettek. Sokak szerint azonban ez több, mint egyszerű hecc és ugratás. Többen vélik úgy, hogy az amerikai hadsereg szándékosan terjeszti ezeket, így téve hitetlenné az embereket ebben a témában. Elvégre, ha nem hiszünk bennük, nem érdeklődünk utánuk és nem is félünk egy esetleges idegen támadástól, inváziótól. Ráadásul, ha nevetségessé tesszük a témát, kevesen beszélnek majd róla, mert "ciki" lesz és ha legközelebb hasonló lezuhanásról hallunk a hírekben, könnyedén elhisszük, hogy csak egy újabb "meteorológiai ballon" vagy "titkos kémrepülő" volt.
A hollywoodi, nagysikerű filmek (Függetlenség napja, Világok Harca, Men in Black, Jelek, Csillagközi Invázió...) azonban még mindig azt bizonyítja, hogy az emberek ahelyett, hogy kevésbé hinnének bennük, még erősebben hiszik a földönkívüliek létezését. Ebben sokat segít az űrtechnika rohamos fejlődése, hiszen bizonyítja, hogy el lehet jutni távoli bolygókra és ha mi ekkora lépést meg tudtunk tenni néhány évtized alatt, akkor egy, a mienkénél előbbi faj ki tudja, hogy hol járhat technikailag? Érdekes azonan megfigyelni ezekben a filmekben, hogy a külöböző bolygókon élő lények vagy a földi állatok furcsa keverékeire és eltorzulásaira vagy egyenesen az emberre hasonlítanak, noha ez több, mint hihetetlen lenne. Már csak azért is kétséges, hogy az UFO-k emberi külsővel bírnának, mert a földi fajok közül az emberi test az egyik legrosszabb, legkevésbé ellenálló és legbizonytalanabb súlypontú test. Mivel azonban mi csak ezeket a lényeket ismerjük, valamint a saját fizikai törvényeinket, így képtelenek vagyunk másfajta törvények és testfelépítések alapján gondolkodni. Ezért van az, hogy a sci-fi filmekben mindig sok a hasonlóság a földi élettel.
De nézzük a jelen helyett a múltat és azt, hogy mennyi érdekesség támasztja alá az ufo-kba vetett hitünket! A legerősebben ebbe az iráyba hajló történetek a Napimádó népektől ered. Az inka kultúra egyenesen a Naptól származtatta önmagát, de figyeljük meg milyen furcsa módon!: Egy aranytojás szállt le a földre, majd egy ezüst és egy bronz. Az aranyból lettek a királyok, a vezetők, az ezüstből a köznép,. a bronzból az átlagember. "Egy aranyló, fényes korong szállt le a földre..." Ráadásul az inka legendákban és mítoszokban több ilyen fényes leszállás is volt; az istenük érkezett meg e módon hozzájuk. Maga a Nap. Csakhogy amennyiben a Nap-ot hatalmas, fényes valamiként értelmezzük, akkor ez akár egy kivilágított űrhajó is lehetett.
Ha a nazcai rajzokat nézzük, ezeket a hatalmas, sivatagba rajzolt köröket, spirálokat, vonalakat és ábrákat, felmerül a kérdés, hogy mi volt a cél velük, hiszen kizárólag a levegőből láthatóak. Miért épít az ember olyasmit, amiben aztán nem gyönyörködhet senki sem? Magyarázatok ezrei láttak már napvilágot, de valószínű, hogy sosem fogunk rá feleletet kapni.
Az egyiptomiak hite szerint a fáraó a halála után a piramisok lépcsős oldalán sétál fel vissza az égbe, a Napba, melyből született. Más szóval a fáraó, a Nap gyermeke, az isten felszáll az égbe, ahonnan jött. Egy megszállott UFO-hívőnek ez nem is jelent mást, mint hogy a fáraó egy idegen civilizáció kiválasztott képviselője, aki a földre lép, uralkodik, majd halálakor átadja a helyét valamelyik idegen társának.ily módon könnyedén megmagyarázható az egyiptomi piramisok legendás értetlenséget szülő léte és építési módjuk.
Mindemellett több olyan nagy és már-már túlságosan fejlett civilizációról is tudunk a világ történelme során, amely virágzásakor egyszercsak nyomtalanul eltűnt a semmibe, számtalan megválaszolatlan kérdést hagyván maguk után.
És mégis, mindezek mellett a legkézenfekvőbbnek tűnő bizonyíték az UFO-kra talán nemis a messzi-messzi galaxisban keresendő, hanem a gyanúsan védett és tagadott 51-es körzetben. Vajon miért épült éppen a sivatag homokja alá egy több emeletes mélységű, hatalmas laboratórium? Miért titkolták a létezését? Noha azóta már volt lent újságíró, akinek bizonyítania kellett a hely kémrepülő-építési feladatát, ám közel sem járhatta be az épületet; igazából alig tehetett meg benne pár lépést és azt is örökös, szigorú őrizet mellett. A lenti szintekre álmában sem juthatott volna be. A dolog így tehát értelmetlen volt; tény, hogy építenek ott valamiket, de hogy mi zajlik még abban a gigantikus, erődítményként védett és a hadsereg által őrzött, kerítéssel elzárt sivatagi részben, azt valószínűleg még jó darabig nem tudjuk meg...
Akkor csak elbeszélünk egymás mellett. Azt a 22 km-t büntetlenül megteheted még a földúton, az nem katonai terület, max. sebességkorlátozó táblákkal találkozhatsz. Aztán már egész fent a domboknál kezdődik a Nellis területe. Ott vannak a tiltótáblák. "Innentől kezdve lelőhetnek." Nemhogy az 51-es széléhez nem juthatsz el, (onnan még egy centit se látni belőle), de még magát a sorompót meg a kaput is jól elrejtették.
Amúgy akinek van rá pénze és bérel egy kisgépet, elrepülhet a légihatárvonal közelében. Szigorúan betartva a szabályokat és véletlenül se belépve a tiltott részre. Pompás rálátás nyílik a nemlétező 51-es körzetre.
ha letérsz a highway ról akkor néhány km múlva kint a tábla , hogy Air Force lőtér, nincs átjárás. Az 51 es körzet mellett már más körzetek vannak, azok sem publikusak. Magyarul már az 51 es széléhez sem tudsz odamenni.
Tényleg tök egyszerű. :) Odamenni két lábon valóban nem ajánlott. Márcsak az irdatlan távolságok miatt sem. Az országúttól kb. 22 km-t kocsizhatsz egy földúton a semmi közepén. Aztán elérsz a határhoz. Ott aztán kopogtathatsz. De újabb bökkenő. Se ajtót, se épületet nem fogsz ott találni. De még sorompót se, se kerítést. És furcsa mód még beszélni se nagyon tudsz ott senkivel. :) Az őrök egy terepjáróból kuksolják a területet és tartják a távolságot az idegenektől. Ezen felül biztos lehetsz, hogy több irányból mindenegyes lépésedet, (akár a böfögésedet is) ezer szemmel figyelik. Úgyhogy ha netalán előrántanál egy fegyvert, lehet már időd se lenne fejbelőni magadat.
Las Vegas északi részén ( ami 86 km re van az 51 es től) a szállodából elindultam a boltba. Mondták ne menjek gyalog, meg vigyek vizet. Persze nem hallgattam rájuk, miaza 1500méter? Hát nem kellett volna, komolyan alig értem el a boltig, olyan hőség és alacsony páratartalom volt. Mindez idén áprilisban, tehát nem volt még nyár... Aki nem volt még sivatagban az úgysem tudja miről beszélek, én se hittem el senkinek. Addig a pillanatig.
tök gyszerű. odamész, bekopogsz, megmondod, hogy mondjanak el mindent, a teljes igazságot, cserébe te fejbelövöd magad utána, hogy az info ne jusson ki.
A DEMO team-el azt szerettem volna mondani, hogy nem valós gépekkel repkednek, nincs bennük harci elektronika, a felület bevonata (pl F117 es-nél) sem valódi...
megnéztem. Élőben rosszabb hid el.. itt sokat segit a látványon , hogy nem látod a földhöz képest a sebességét, meg hogy mit csinál. A valóságban a többi géphez képest lomhább. Amit előad azt a többi F-15, F-16. F-18, gyorsabban szebben ügyesebben előadja...
Hát én nem nézek youtube-ot oda azt tesznek fel amit akarnak, láttam én ott szupermant is repkedni, ami szintén megáll a levegőben....
én élőben nézem (illetve néztem, már itthon vagyok) Őket, Pensacolában, Fort Nellis ben, (Nevada sivatag) valamint egyébb helyeken.
Barátaim között van F22 es pilóta is. Hidd el nem ácsorog a levegőben, örül ha fenmarad akkora hatalmas gép. Viszonylag gyenge hajtóművel, nagyon jó elektronikával.
Mindegy egyéb, legyen az szimulátor, vagy videó nem releváns nekem. Csak a szakkönyvekben, meg amit mutat ott fent, annak hiszek.
De szerintem fejezzük be, ne OFF-oljuk szét ezt a topikot.
A videón is látszik pl hogy amikor teljesen megszűnik a légáramlás és megáll a gép akkor jóideig teljesen irányíthatatlan minden hagyományos repcsi ,ez meg ilyenkor még vmennyire tudja ide oda rakni magát a gázsugárfordítóval,és szemre is sokkal
stabilabb és aktívabb mozgékonyabb ebben a holt szakaszban ,a végén van pár percnyi suhoj is.
A Flanker szimmel is repkedtem amiről az a hír járta hogy full reális,
volt egy olyan jelenség amiről nemigazán tudom hogy jön létre,talán ez az a bizonyos áramlásleválás(?),túlságosan szűk húzott forduló közben amikor negatívot nyom neki az ember vagy kis sebességen már nem is tudom pontosan hogy hoztam össze de egyszercsak beáll egy olyan állapot hogy nemlehet irányítani a gépet,hiába van sebesség akkoris másodpercekig halott az egész és vmennyire sodródik sztem ezt is kiküszöböli valszeg az irányíthjató gázsugár,vagy nem,ehez nemértek.
sztem minden repnapon ottvoltam Kecskeméten de a mostani jegyárak túl magasak hogy megint végignézzem azt a fantáziátlan repcsilistát,hihetetlen hogy csak nekünk nem sikerül egy suhojt ideinvitálni.4500 Ft már neméri meg,jó a Corsair tényleg unikum vagy az öreg bombázó de semmi több,mindíg ugyanaz ugyanzok az olcsó "haverok" jönnek külföldről gondolom,a nép meg azt eszi amit kap
És te mondtad nem demo team mint a suhoj-ok,ennek ellenére nekem is a kedvencem a fulcrum és familiája ,mivel a legszebbek,de a raptor-ban is van vmi gyönyörű
Holott tiltva van a fénykép a hátsó részéről, azért van róla. Vannak ott rendes terelők, de forditóknak nem nevezném. Nem hogy megállni nem tud, de kis túlzással fennmaradni is alig. Nem véletlen, hogy még nem vett részt éles bevetésen.
Bemutatókon meg nem valós F-117 es röpköd, hanem direkt egy DEMO team. (F22 ből még nincs ilyen team, ott az éles megy.) És ha megnéztél már ilyet, hát egyáltalán nem nagy szenzáció. Főleg ha láttad elötte a MIG*-et, F-18 at A-10 et, F-15 öt....
569 pilotával együtt néztük, ebből 70 nemzetközi. Túlzás nélkül mondhatom, hogy minden harci gép pilótája jelen volt. Repülési tulajdonsága nem jobb mint egy F-15 é, és messze elmarad az új Szuhojoktól. Persze elektronikában nagyságrenddel fejletteb, amire inkább szükség van manapság mint manőverezésre.
ennyi.
Az, hogy megint mit találsz a neten a F-117 pilótafülkéjéről, vagy az F-22 ről, az egy szép informaciós hadviselés (azaz megtévesztés) része. (csakúgy mint az 51 körzetnél) :-)
A forgást nem hossztengely körül értem,hanem rajta tartja az orrát a célon és oldalra síkban követi,persze nem áll meg teljesen mint a harrier hanem vmennyire halad asszem,durva az F22-es akár a JSF
Az F117-est is szanaszét mutogatták,az összes műszerét láthattuk működés közben,a szimulátort is,mindent,sztem a net-en is találsz tucatszámra fotókat filmeket még bevetés közbenit is.
Akkor sztem az a pilóta nem mutatta meg mit tud a gépe,gázsugárfordítója van ,ha akarja majdnem "megáll" a levegőben és forog közben már már lehetetlenül szűk manőverekre is képes.
F16-ost láttam ilyen kísérleti gázsugárfordítóval a Tv-ben,hát köpni nyelni....
Akkor góré szinten mozogsz ha odaengednek egy F117-eshez,vagy azokat légiparádékra is viszik már asszem.
Az F22 est láttam repülni, egy tohonya dög, nagyot csalódtam benne, az orosz gépek messze megelőzik rep. tulajdonságban. (ha márbeszerezték és szétszedték a Mig-ket, meg főleg a Szuhoj-kat (pont az 51 esen) akkor nem értem miért csak erre tellett nekik...)