Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152958

Igen, egyeznie kell. Ha beírod a gugliba a VW minősítést fog adni vagy tucat márkát, de mind megfelel a minősítésnek.

 

Az egy néphiedelem, hogy a hajtóműolaj az sűrű kell legyen. (van olyan is de az nem szgk-ba való) A számok ellenére ~egyezik a motorolajok sűrűségével. Azért más a jelölése, hogy ne keverjék össze az otthon mókolók (sem).

Előzmény: kozso1 (152956)
cam aro Creative Commons License 2025.06.17 0 0 152957

ez a tultoltes egy teszt. 
mindegy mit ontesz bele.. 
olaj legyen, es legyen tul toltve. 


ebbol kiderul hogy csak az 5. szinkron/fogaskerek fut szarazon.. vagy mar csapagy hiba is van. 

az 5. fogaskerek kivul van a valton, az egyetlen olaj tapja nivo szint magassagban van.. 
se vissza folyas, se mas olaj etetes. (ezert irtam hogy megkell furni a valtot. ) 
ez egy ' zseb'.. 

Előzmény: kozso1 (152956)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152956

Ez a sok szám mind kell, hogy stimmeljen egyébként? Esetleg ha bemegyek valahova és mondom, hogy kérek valami jobb 75W80 vagy 75W90 olajat nem jó?

Mindkettőt hozza unix,bardi.

Előzmény: 409 (152954)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152955

 LUCAS

 

"Mit jelent a keveset futott?"   Pl. a szomszéd bácsikáé aki az unokának tartogatta az autót, még csak templomba se ment vele, az unoka pedig összetörte 50.000.km.t futottan.

Tudom, álom kategória :)

 

Enyémbe most van 180.000.km. Eddig kétszer hallottam a hangot. A mellettem ülő nem hallotta. Lehet az én fülem kényesebb ilyenre. Vagy valami egész mást hallottam....

 

 

409

 

Nem ismerem biztosra az autó előéletét, még felette is van a nivónak, mert kicsurrant. Én hígnek is találom hajtóműolajhoz képest. Nem-e lecserélte az előző "gondos" tulaj valamire....

409 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152954

2liter VW G 060 726 A2 minősítésnek megfelelő hajtóműolaj kell bele. (szintetikus 75W viszkozitású) Az A2 csak az 1literes kiszerelést jelenti.

 

Ha a nívócsavarig van az olaj vízszintes helyzetben, akkor azon nem fog segíteni az olajcsere.

 

70-90eft hozzá az SKF felújító készlet.

 

Előzmény: kozso1 (152952)
LUCAS Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152953

Már nem emlékszem, hogy a mieinkbe mennyi és milyen olaj lett töltve, a vecsési ember adta meg.

Javítani szinte biztosan drágább lesz, mivel a vecsési nem végez félmunkát, csak úgy vállalja el, hogy az összes csapágyat cseréli. Így nem lehet vita egy esetleges garanciális problémánál.

 

Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó.

 

Mit jelent a keveset futott? Nekünk az egyik váltó 140000km körül kezdett el zenélni... Szerintem gondold át a javítást, ha az olajcsere nem segít.

Előzmény: kozso1 (152952)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152952

Köszönöm a tanácsokat, útmutatást. Így már viszonylag könnyen megtaláltam a váltó nivót is! (Nem kellett emelni, elég volt alá menni :)

Vajon milyen viszkozitású, esetleg márkanevű olajat érdemes tennem bele, pláne így, hogy már kezd bajos lenni?

 

Illetve mi lehet a pontos mennyiség? Nivó csavart meglazítva menetnél már engedte az olajat, tehát gondolom kicsit fentebb kéne tölteni. No, de mennyivel? Ezért kérdezem a pontos mennyiséget.

 

Köszönöm. Vecsés nekem messze van. Egy olajcserét azért megpróbálok, ki tudja, hogy mi van egyáltalán bent..... "(kicsit talán túltöltve is)" No, de mit jelent ugye a kicsi, hogy a szimeringek is a helyükön maradjanak?    Igen, bontott váltó tényleg bizonytalan, kivéve ha biztosra valami nagyon keveset futottról van szó. Árba mondjuk egy bontott váltó lehet a töredéke, mint a csapágyazás, pláne ha több, drágább csapágyakat is cserélni kell.

LUCAS Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152951

Ahogy írták itt többen is, próbáld meg az olajcserét (kicsit talán túltöltve is), ha ez nem oldja meg, akkor váltójavítás. De sokat ne remélj, nekünk a családban sajnos 2 VAG autónál sem oldotta meg az olajcsere, javítás lett a vége. Cam aro olvtárs által említett duplasoros csapágy volt a hunyó mindkét váltónál, illetve az egyiknek a dificsapágyai is rosszak voltak. Bontott váltót szerintem ne vegyél, mert nem tudhatod mikor kezd el az is zenélni. És kb ugyanannyi, mint ezt megcsinálni rendesen (rendesen: összes csapágy jó minőségűre cserélve, jól összerakva).

Egy vecsési műhelyben csináltattuk mindkettőt, maximálisan ajánlott: https://www.facebook.com/p/Sebess%C3%A9gv%C3%A1lt%C3%B3-szerviz-100054637141365/?locale=hu_HU

Csak váltójavítással foglalkozik, autót nem szerel, tehát a kiszedett váltót oda kell vinni, de tud ajánlani közeli szerelőt, aki le-/felszereli a váltót.

Előzmény: kozso1 (152937)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.16 0 0 152950

Gondolkodni talán nem is annyira nehéz, gondolatot olvasni már annál inkább. :)

Úgy értettem, hogy meg is kell emelni, mert akkor változik valami, ami miatt jobban látni, hozzáférni. Gondolok itt olyanra, mint ahogy a régi swiftnek se elég alá menni a kipufogó cseréhez, meg is kell emelni ahhoz, hogy ki tudjam fűzni a híd és az alváz közt a dobot.

Előzmény: cam aro (152949)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 1 152949

miert olyan kibaszott nehez gondolkodni ? 

fel emelem, hogy alaferjek. 
vagy lukat asok ala, hogy alaferjek.. 

akna is jo. 
=================

Előzmény: kozso1 (152948)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152948

Aknából nem jó?

Előzmény: cam aro (152947)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152947

egyszerubb ha felvan emelve.. 

Előzmény: kozso1 (152946)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152946

A feltöltőhöz, szint ellenőrzőhöz akkor kb hozzá se lehet férni így beszerelt állapotban?

Előzmény: 409 (152943)
409 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152945

 

 Jól gondolod, erről lesz itten is szó.  :))

Előzmény: cam aro (152942)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152944

or erdemes a duplahazas csapagy alatt atfurni a valtohazat hogy tobb olajat kapjon.   >> az 5. fokozat. 

lemaradt. 

Előzmény: cam aro (152942)
409 Creative Commons License 2025.06.15 0 1 152943

Fentről nem férsz hozzájuk. Leveheted a műanyagot, de sokat az sem segít. A leeresztő széle a képeden is látszik. A feltöltő/szint ellenőrző meg pont a másik oldalán van, a féltengely felett, jobb oldalról nézve 11óra irányában.

 

Előzmény: kozso1 (152941)
cam aro Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152942

szerintem ez a beteg  dupla hazas csapagyu tipus.. *  (de tevedhetek ) 
5. fokozat nem kap eleg olajat, ha picit is csokken a szint. 

elso probara szerintem tulkellene tolteni, ha zaj marad akkor viszont valto javitas. 
ilyenkor erdemes a duplahazas csapagy alatt atfurni a valtohazat hogy tobb olajat kapjon. 


*https://i.ebayimg.com/images/g/DFEAAOSwq65kEzWh/s-l1200.jpg 


Előzmény: 409 (152940)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152941

Köszönöm. Pár napja voltam alatta, nem találtam egyik csavart se. Gondolom akkor a műanyagot érdemes lenne megbontani, hogy bármelyikhez is hozzáférjek? Fentről talán még esélytelenebb. Alulról ezt látni:

Előzmény: 409 (152940)
409 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152940

Azon a váltón van mindkét csavar. Tehát tudod leengedni és szint ellenőrizni is, ha van hozzá megfelelő szerszámod.  17-es imbuszkulcs kell hozzá.

 

 

Előzmény: kozso1 (152939)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152939

köszönöm a részletes választ!

Szerencsére szervízfüzetes az autóm így megtaláltam a váltó tipusát JHN. Neten nem sok mindent írnak erről a váltóról. Megpróbálok bemenni Skoda márkaszervízbe, talán nyilatkoznak vele kapcsolatban, hogy volt-e, van-e probléma velük. 

 

Akkor lehet, hogy szintet ellenőrízni se tudok...

Előzmény: www.octinfo.com (152938)
www.octinfo.com Creative Commons License 2025.06.15 0 0 152938

Szia!

 

Előfordulhat szerintem. A motorok egyeznek a Fabia, Octavia1 és Octavia2 motorokkal, a váltók sem mások, nagy eséllyel. A váltó típuskódját a csomagtér fenekére, a pótkerék mélyedése környékére beragasztott címkén biztosan megtalálod. Pl. DUW vagy ilyesmi. Ha a címke meg van még ott. Ennek a címkének a másik példányát a szervizfüzet elejébe ragasztották be az autó átadásakor, de a szervizfüzet ki tudja, merre van már...

 

Leeresztő csavart akkoriban már nem tettek a váltóra de valahogy meg lehet oldani, Octavia2-n  is megoldották a tulajok azokban az időkben.

Előzmény: kozso1 (152937)
kozso1 Creative Commons License 2025.06.14 0 0 152937

Sziasztok. Nem tudom Roomster mennyire lehet témája a csoportnak, azért tennék egy próbát. 

Mennyire hajlamosak ezek az autók váltó problémára? Öt sebességes, manuális váltó.

Pár alkalommal az utóbbi időben, bizonyos fordulaton, talán csapágy hangot hallok a váltóból. 

Kerékcsapágy kizárva, mert csak fokozatba csinálja.

Mi a tapasztalat előfordulhat-e  meghibásodás 200.000km alatt? Esetleg tipushiba csak nem tudok róla?

Sajnos konkrétan beazonosítani nem tudom, hogy milyen váltó, tették-e más autókba  is, mert annyira el van dugva, hogy nem találok rajta semmi számot, ahogy nívó csavart se, hogy esetleg olajszintet tudjak ellenőrízni.

Köszönöm.

EN-EL Creative Commons License 2025.06.02 0 0 152936

Helló!

Kösz a tájékoztatást. A Fabiában nem vagyok otthon: nem tudom,hogy milyen felszereltséggel lehetett kérni.

De majd felhívom az ismerősömet,hogy olvassa el a hozzászólásokat.

Én még leragadtam a kétajtós kupéknál. :)

Előzmény: Syracusa (152926)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.02 0 0 152935

Kikapcsoltam, nem segített.

Előzmény: 409 (152934)
409 Creative Commons License 2025.06.02 0 0 152934

Ha firefox, akkor fent a címsor elején van az a pajzs alakú gomb. Arra katt és kapcsold ki a követés elleni védelmet.

Előzmény: TWdoktor (152933)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.02 0 0 152933

Én már nagyon rég nem tudok képet feltenni... folyamatosan ezt írja: "A feltöltött kép túl nagy! A kép mérete nem haladhatja meg a 2560KByte-ot!" A 290kByte-os képre...:(

Előzmény: tarejos (152932)
tarejos Creative Commons License 2025.06.01 0 0 152932

Lökött Index!
A képet nem tette be!

Előzmény: tarejos (152931)
tarejos Creative Commons License 2025.06.01 0 0 152931

Nekem ez volt az eredeti benne.

Előzmény: Airbag. (152929)
Airbag. Creative Commons License 2025.06.01 0 0 152930

Előzmény: Airbag. (152929)
Airbag. Creative Commons License 2025.06.01 0 0 152929

https://eurofrance.hu/radio-cd-skoda-fabia-6y0035156e-skzaz9f-symphony.html

 

nekem ez volt benne,

a közlekedési hireket nagyon szerettem benne..

Előzmény: Airbag. (152928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!