én SAE 80W 90 hajtóműolajat használtam, sokféle gyártmány van, én csak azért töltöttem bele Mogul Trans közlekedési hajtóműolajat (SAE 80W90), mert abból volt készleten.
talán egyszerűbb, ha először csak a fogasívet (a tengely nélkül) akasztod be és "húzod fel", amint ez megvan, mehet a berúgótengely betolása és elfordítása
Mielőtt visszaszerelitek a tengelyt, célszerű azt az O-gyűrűt is kicserélni a rici mögött, mert hajlamos kenőanyagot átengedni. Meg kell mérni, mekkora legyen (fejből nem tudom), mert a ha kisebb, megint enged, ha pedig nagyobb, nehezen "ugrik" a tengely, és a fedelet is macerás visszatolni. Egyébként meg van "pontozva" a tengely, a kuplungfedél visszaszerelésénél ott egy pontozóval támasszátok meg a tengelyt, és biztosan nem fog kiugrani a berúgótengely, amikor rámegy a fedél.
Én csak a saját szerelési tapasztalataimról tudok beszámolni, igaz, 360-ason, de szinte ugyanaz a tech. Alaphelyzet a berúgótengely a fogasívvel és a rugóval és a "végén" a tekercsrugóval. Ezt kell együttesen betolni a motoregységbe úgy, hogy a "lapolt" rész a tekercsrugóval a megfelelő helyre csússzon és forduljon, illetve a fogasív az indítóállásba kerüljön. A tengelyt csak egyféleképpen lehetséges a motoregységbe tolni, hiszen a "sonkák", ami a tengelyen egymással 180 fokban vannak, síkban kell legyenek a működtető mechanizmus ellenoldali alkatrészével.
Pozícióban kb. félig be kell tolni a tengelyt, be kell akasztani a fogasív rugójának "szabad végét" a motoregység rugótartó nyílásába, ekkor kell a csak fogasívet 90 fokban elfordítani (az ujjakra vigyázni, a rugónak van "ellenállása") az indítóállás eléréséhez. Ekkor bal kézzel meg kell tartani addig a fogasívet, amíg jobb kézzel benyomjuk a tengelyt a beszerelés legelején pozicionált helyzetben, majd 90 fokban elfordítjuk. Óvatosan emeljük el a kezeinket, ezek után a fedelet pakoljuk vissza. Ilyenkor érdemes egy pontozóval támasztani a tengelyt, mert amikor igazítjuk a kuplungfedelet, könnyen szét tud "ugrani".
Úgy emlékszem, be kell tenni a nagy rugót. Bent vannak valami hornyok, a tengelyen meg körmök. A körmöket be kell tenni a hornyokba, benyomni koppig, aztán óra irányban elfordítani ütközésig. így nem ugrik vissza a tengely, mehet fel a dekni. Aztán feltenni a váltókart a ricnire, visszaforgatni óra járásával ellentétesen, míg kiugrik. Aztán lehet a ricniken pozícióba állítani a váltókart.
Milyen gyertya jár ezekbe,a mostani hőérték számozás szerint?Vagy lehet még kapni valahol Champion 14-7-8Y gyertyát? Új reru volt benne,de megállt vele az egyik henger!
Szerezz rá egy gyári karbit így ez szenvedés. Ezt a 2-3 úsztatást hanyagold, ennyiszer ütsz az úszó tetejére. Minek?
Ki kell tapasztalni. Minden motor más, ha kb. ugyan olyan az időjárás és hideg a motor akkor: 1 alkalom: 3 mp úsztatok. Aztán megjegyzem, hogy könnyen vagy nehezen indult-e. 2 alkalom: 5 mp úsztatok. Könnyebben indult mint az előző alkalommal? 3 alkalom: 7 mp...
Így a legkönnyebb kitalálni a megfelelő úsztatás mennyiségét.
A csap kinyitása után,megvárom amíg feltölti benzinnel a karbit!Meg áll a folyás a benzin csőben! Utána 2-3 szor jó hosszan swimmelem!Azt nem akarom hogy kicsapjon,ne álljon a benzin a karbi alatt!Ez miatt sokat rúgdosom! Igen,forrasztott az úszó!Akkor vegyem úgy,hogy gyárilag beállított? A karburátor új,de az úszófedél a régi,mert az új fedélben az úszó olyan hosszan meg van vezetve,hogy megszorúlt,és az miatt túlfolyt!Igaz ez is Tajvani!Ami tajvani,az valahogy elég selejtes!Így jártam az új kipufogó dobbal is!Nem lehetett beletenni a tömítő gumi karikát!Belül a lemez rá volt hajtva a helyére! Levegős turbómaróval köszörültem ki belőle a felesleges lemez maradványt!Azért kíváncsi lennék,mennyi a hivatalos benzin szint az úszóházban!!Honnan mérjek? Ezek apró dolgok,a héten sikerült 30 év után újra műszakit szerezni!
Hogy lehet benzinszintet állítani a 634-en,vagy egyáltalán honnan kell mérni,kiemelt úszónál!Szerintem alacsony a szint,az új karburátorban,mert mindig swimmelni kell,jó sokáig,hogy induljon!Utána már jár rendesen!
Az előtéttengely-km spirál áttétel a képek alapján 5/12 körüli. Így 667/min körül kell pörögni a spirálnak, amikor az óra 120 km/h körüli értéket mutat.
A váltó előtéttengelye, ahonnan az órahajtás jön, 120 km/h táján 1600/perc körül forog. Ezt egy csavarkerék áttétel osztja le a spirálra. Most nem emlékszem, annak mi az áttétele.