A 134 km hosszú al-dunai kanyonrendszer leghíresebb tagja a lenyűgöző szépségű Kazán-szoros. A mai Románia és Szerbia határán húzódó sziklaáttörés, mely évszázadokon át a hajósok rémálma volt, már autóból is monumentális, de igazán ütős, vízszintről és a sziklák pereméről. A tömeg turizmus által is egyre inkább felfedezett látványosság még természet közeli formájában látható, de lehet, hogy már nem sokáig. Talán a 2019-es túraévünk leglátványosabb napjának filmes dokumentációját ajánlom szíves megtekintésre!
Tartalomból: Túrázóinkat ezúttal, egy átmulatott éjszaka helyett, hullafáradtan egy mocsaras tó partján éri a reggel. Akkor még nem sejtik, hogy életük egyik legnagyobb kalandja következik. Európa talán leglátványosabb szurdok völgyének megtekintése szinte minden variációban, földről, vízből, levegőből. Az, hogy, hogy fért bele egy napba, hajókirándulás, sziklatúra, templomvizit, barlangmustra, gasztroblokk, stb. csak azok tudhatják meg, akik velük tartanak a képernyőn keresztül
A Vaskapu-szoros a legnagyobb folyami szurdokvölgy Európában. A zabolátlan folyó megszelidítésével évszázadokig próbálkoztak, nem sok sikerrel. Az al-Duna és a Kazán-szoros mai képe már nem ugyanaz, de még mindig az egyik legütősebb természeti látványosság Európában. Egy klasszikus „roadmovie” kereteibe foglalva megpróbálunk betekintést adni a környék látnivalóiból, erős hangsúlyt fektetve a természeti különlegességekre, mindezt sportos formában, egyedi kommentárral fűszerezve.
Tartalom:
Kalandoraink, egy lepukkant gyártelepen ébredve, még a határőrökkel is képesek birokra kelni, hogy megvalósítsák céljaikat, azaz, bejárni Európa egyik legkülönlegesebb helyszínét.
Első körben Ceaucescu remekműve, a Vaskapu erőmű kerül górcső alá, illetve fölé, mert megtekintik minden oldalról, majd irány a sziklák teteje. A kevésbé ismert Szerb oldali csúcsok felfedezése igen csak komoly expedícióvá, mondhatni túlélő túrává kerekedik. A kedélyek csillapítására, októberi csobbanás a jeges Dunában, Orsova lepukkant szocreál városának megtekintése és egy maratoni gasztro feladat kivitelezése is bekerül a tervbe. Levezetésképpen kalandoraink, magyarok nyomába erednek, aztán vakmenet egy horrorisztikus kolostorban, majd irány a nem létező vadkemping felé…
Van az a mondás, hogy "Jobb későn, mint hamar" :) Nincs ilyen mondás, viszont legalább nem is hangzott túl jól, de tényszerűen igaz. Időpont: 2019. Egy kis emlékeztető, kedvcsináló, pár random snitt dél-erdélyi csavargásaimból.
A Friuli Alpok a legtöbb embernek ismeretlenül hangzó név, de, ha Keleti Dolomitokat említek, gyanítom többen felkapják a fejüket. Pedig, a központi Dolomitok árnyékában megbúvó „kistestvér”-nek sincs miért szégyenkeznie, már ami a látványvilágot illeti. Az itt töltött pár nap filmes dokumentációját ajánlom megtekintésre….
Útvonal: Tarvisio-Pontebba-Chiusaforte-Tesiutta-Moggio Udinese-Tolmezzo-Mediis-Passo di Rest-Tramonti do Sotto-Redona-Lago di Selva-Meduna kanyon-Lago di Ca Zul-Poffabro-Managio-Montereale-Lago di Ravedis-Via Della strada Valcellina-Lago di Barcis-Anzino kanyon-Lago di Cornico-Lago di Cavazzo-Raccolana-Sella Nevea-Lago di Predil-Tarvisio
A Kárpátok legnagyobb egybefüggő vízfallal rendelkező vízesésének megtekintése már önmagában is megér egy misét, 3 dimenzióban meg végképp. Igaz, nem adják ingyen, persze nem is pénzben értendő, a megközelítése izmos túrafeladat. Mellékszálként lesz a filmben még gasztroblokk, tavas rész, de a nap csúcspontja, egy tragikomédiába fulladó, szürreális wellness-program, ezt már csak erősen gyenge idegzetűeknek ajánlom
Élményvonattal az Ördögárokba és a dudari körte és diófesztiválra
A Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség 2021. szeptember 25-én, szombaton különvonatot indít Győrből Porva-Csesznek, Zirc érintésével a személyforgalommal nem rendelkező Zirc-Dudar-Dudarbánya vasútvonalra az Ördög árok szurdok bejárására.
Az Ördög árok szurdok a Magas Bakony szokott turista útvonalaktól távol eső vadregényes része, mely még Csesznek felől is csak 12-14 km-es túrával közelíthető meg. Vasúton az év többi napján nem közelíthető meg. Dudarról ugyanez a piros színnel jelzett turistaúton mindössze 3, tehát oda-vissza mintegy 6 km. A túrát a Bakonyvasút által felkért túravezetők segítik. Ugyanezen a napon lesz Dudaron a község őszi ünnepnapja, a körte- és diófesztivál. Utasaink a túrát követően ízelítőt kapnak a fesztivál programjából, és fogyaszthatják a szabadtéren elkészített ételeket.
Az időbeosztás részletesen:
indulás Győrből 8:50 órakor különvonattal
érkezés Dudarra 10:50 órakor
vezetett túrák indulása Dudar vasúti megállóhelyről 11:00 órakor
Ördög árok megtekintése 12 – 13 óra között
visszaérkezés Dudarra 14 órakor
részvétel a körte és diófesztiválon 14 – 15 óráig
visszaindulás Győrbe a különvonattal 15:00 órakor
visszaérkezés Győrbe 17:25-kor
A különvonat Győr és Dudar között odaútban csak Porva-Csesznek megállóhelyen és Zircen áll meg. Visszaútban Vinye megállóhelyen is fel lehet szállni. A köztes megállások alternatív utazásra is lehetőséget nyújtanak a klasszikus túraútvonalak bejárására, vagy Zirc nevezetességeinek megtekintésére. Porva-Csesznek megállóhelyen várja a látogatókat a Bakonyvasút Szövetség vasúttörténeti kiállítása és egész nap nyitva tart a szintén a Szövetség által működtetett büfé. A vonat Dudar megállóhelyről Dudarbánya rakodópályaudvarig közlekedik tovább. Ide azokat a vasútbarátokat várjuk, akik elsősorban a személyforgalommal nem rendelkező Zirc-Dudar vasútvonal megtekintésére, a vonat fotózására érkeznek. A mozdony átjárását, a rakodó megtekintését követően a vasútbarátokat is várja a körte- és diófesztivál, mely a vonat végállomásáról 1 km-es sétával közelíthető meg.
A vonatról:
A különvonatot a Bakonyvasútról ismert 418-as sorozatú dízelmozdony (becenevén Csörgő) vonatja. 3 Bp sorozatú, számozott kocsiból áll, melyek egyenként 54 férőhelyesek. Egyik oldalon egymással szemben elhelyezett 4, a másik oldalon 2 ülésből álló üléssorral. Az ülések szélesek, kényelmesek, szövet borításúak. A szerelvény, a kocsik fényképe, alaprajza mellékelve látható. A kocsik egyik végén mellékhelyiség található, a másik végük 2-2 kerékpár elhelyezésére lett kialakítva.
Jegyárak viszonylatonként és fajtánként:
Győr-Dudar-Dudarbánya és vissza 4.000.-Ft
Győr-Porva-Csesznek vagy Zirc és vissza (visszaútban Vinyén is fel lehet szállni) 3.000.-Ft
Olyan kisgyermekek, akik szüleik ölében ülnek, jegy megváltása nélkül, ingyen utazhatnak. Mivel a kettős ülések szélesek, mód van arra is, hogy egy legfeljebb 6-8 év körüli gyermek a szülők mellett, között foglaljon helyet. Akik ezt vállalják, szintén nem kell a gyermeknek jegyet váltaniuk. Ha egy szülő két legfeljebb 10 éves gyermekkel utazik együtt, és a kettős ülésen hárman helyezkednek el, akkor a két gyermeknek csak egy jegyet kell váltani. A jegy nélküli gyermekek utazását előzetesen jelezni kell, mert ebben az esetben az ülőhelyet mindenképpen kettős ülésre adjuk.
A vonat minden kocsijában munkatársunk tartózkodik, akik segítik Önöket az elhelyezkedésben, és tájékoztatást adnak az utazásról, a programok részleteiről.
A jegyváltás módja, igazolások:
A jelentkezés a különvonatra az info@bakonyvasut.hu címre írott levéllel kezdődik. Kérjük, adják meg azt a nevet, mely egyezni fog a részvételi díjat befizetővel, hogy a befizetést azonosíthassuk. A részvételi díj befizetését követően válaszlevélben igazoljuk a részvételi jogosultságot, biztosítjuk a helyfoglalást, megadjuk a kocsi és ülőhelyszámokat. A részvételi díjat a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség otp bank nyrt-nél vezetett 11737007-20736358 sz. elszámolási betétszámlájára kérjük átutalni. A közlemény rovatba a viszonylatot és a résztvevők számát kérjük beírni. Ha külön ülőhelyet nem igénylő gyermek is utazik, őt +1 főnek kérjük jelölni. Pl. Győr-Dudar 2+1 fő.
A befizetett részvételi díj előlegnek minősül. Mivel a Bakonyvasút Szövetség alanyi ÁFA mentes, az előlegről számla kibocsátási kötelezettségünk nincs. Aki számlát igényel, kérjük e-mailben jelezze a számla jogosultja pontos nevének, állandó lakcímének megadásával. A számlát a teljesítés napjára állítjuk ki, és a vonaton adjuk át Önöknek.
A foglalás legkésőbb a vonat indulása előtt 72 órával mondható le. A lemondott foglalásokra befizetett előleget 500.-Ft kezelési költség levonása mellett a küldő bankszámlaszám javára 5 munkanapon belül visszautaljuk.
A Cserna-völgye, Erdély egyik legmélyebb és leghosszabb kanyonja, melyet a rómaiak a „földrész legszebb völgyének” neveztek. A hely, nemcsak látványvilágában egyedülálló, hanem sportszempontból is izgalmakkal teli kihívás..
Tartalom:
„Első napirendi pontként kalandoraink bemerészkednek egy vájatba, ahol a legenda szerint egy sárkány lakik. Már az is izgalmas kérdés, hogy vajon otthon van-e a házigazda, de, hogy sikerül-e fotót csinálni a Bánság legnagyobb taváról, ami tilos, lehet, hogy ki se derül. Túra-feladatként képbe kerül Európa egyik legelszigeteltebb hegyi kommunája, ami csak létrákon közelíthető meg, bonusz-pontként az évszázadokig a történelmi Magyarország déli határát képező sziklakanyon felderítésére is sor kerül. Végül egy furfangos kérdés: „Hogy fért bele ez egy napba?” Ez is kiderül, akik megnézik a filmet…”
A Kárpát-koszorú legdélibb, legutolsó tagja, Erdély és Havasalföld határán fekvő Mehádiai-hegység nemcsak különleges karsztképződményeivel érdemelte ki az újabb „leg” jelzőt, hanem emblematikus csúcsának megmászása is komoly kihívás a túrázók, kalandvágyók körében
Tartalom: Ezúttal a sporté a főszerep! Túrázóink jelentős késéssel vágnak neki, az amúgy sem egyszerű feladatnak. 1000m szint fel-le egy olyan terepen, ahol még a zerge is kétszer meggondolja, hova lép. Vajon elérik-e a hőn áhított célt, a kilátás annyira lélegzetelállító, vagy azért néha levegőhőz is jutnak? Tényleg 3 ország látszik a csúcspanoráma horizontjában, izgalmas-e lejönni egy sziklaszurdokban vaksötétben?
Herkulesfürdő és környéke a Monarchia idejében különleges hely volt és bizonyos értelemben még ma is az. A lenyűgöző természet és az épített látnivaló kontrasztja ad egy semmihez sem hasonlítható különleges hangulatot az ide látogató turistáknak..
Tartalom: „Egy szürreális időutazásra invitálok mindenkit, a főszereplő egy hely, ahol a dicső múlt árnyai még most is bizarr módon kisértenek…”
Dél-Erdélyben található a világ egyik legkülönlegesebb vízesése, a Bigéri-zuhatag. Ez nem csak egy jó marketing szöveg, hanem papírja is van róla. 2013-ban ugyanis bekerült a National Geographic TOP 5.-be.
Azóta úgy özönlenek a turisták, mint hiénák a dögszagra. Hogy akkora durranás-e, nagyobb-e a füstje, mint amekkora a lángja, most kiderül.
Tartalom: „A nap fő attrakciója adott, de ehhez a Néra-szurdokból tranzitálni kell a vízeséshez. Utazóink maradiak, nem tudják, mit jelent „tranzitálni”, ezért autóval oldják meg a feladatot. Útjukba kerül még a Kárpátok legvadregényesebb vasútvonala, Erdély legnagyobb abandoned építménye, egy klasszik kanyonvölgy, ahol a több száz méteres sziklák csak másodattrakciók, valamint közbülsőleg, még egy tábori gasztroblokk is borzolja majd a kedélyeket…”
Ui: Szomorú aktualitás, hogy a filmben látható vízesés ebben a formában már örökké a múlté, ugyanis a látványosság különlegességét adó, mohával benőtt mésztufa-harang, pár hete megsemmisült.
A Bánság, szűkebb értelemben nem tartozik Erdély központi régióihoz, ezért ismertsége és látogatottsága is messze elmarad a „nagy testvértől”. Vadregényesség szempontjából viszont már semmiképpen sem sorolható a „peremkerületek” közé. Egy klasszikus „roadmovie” kereteibe foglalva megpróbálunk betekintést adni a környék látnivalóiból, erős hangsúlyt fektetve a természeti különlegességekre, mindezt sportos formában, egyedi kommentárral fűszerezve.
Tartalom:
Első feladat a helyszínre jutás, a látszólag unalmasnak tűnő autós blokkot egy rögtönzött városnézéssel szakítják félbe utazóink az izgalmak előkészítésére. Másnap kezdődik a kaland, túrázóink már reggel versenyt futnak az idővel, de, még csak, ha versenyt futnának, versenyt egyensúlyoznak létrákon, köteleken, sziklába vájt életveszélyes peremeken, a helyszínt pedig Európa egyik leghosszabb, érintetlen mészkőkanyonja, a Néra-szurdok szolgáltatja.
Amikor az egyik haveroddal biciklitúráztatok a Zemplénben és csináltál róla egy videót Ezerszínű Zemplén címmel, amikor késő este már sötétben tekertetek vissza a parkolóhoz, hát az óriási.
Kőnigssee, a „királyok tava” ,de, akár mondhatnánk „tavak királya”, nem csak nevében fenséges, látványvilágában is. Németország legmagasabb hegyei között megbúvó tó nem véletlenül érdemelte ki az „osztályelső” címet Bajorországban.
Tartalom:
„Túrázóink első programként hajóval vágnak neki az alpesi fjordnak, majd egy gyalogtúrával teszik a pont alá í-t. Napirend még, Németország legnagyobb vízesése, illetve a kis hegyi tengerszem, az Obersee megtekintése is. Délután egy kanyoning is befigyel, Almbachklamm, minden alapértelmezett tartozékával együtt. Természetesen gasztroblog, bringázás és táborhelykeresés viszontagságai is sűrítik az eseményeket…”
Eger, Felsőtárkány, Szarvaskő, Szilvásvárad, mind országosan is jól hangzó, ismert nevek. A környék bejárása felejthetetlen élményt nyújt az idelátogatóknak. Egy évszakokon átívelő túra keretében bejártuk a környéket, sorba véve mind az természeti, mind az épített látnivalókat, az eseményeket egy, több idősíkon futó útifilm formájában rögzítettük. E monumentális „roadmovie” utolsó darabját ajánlom mindenki szíves figyelmébe..
A Bükk-hegység az egyik legnépszerübb turisztikai célpont Magyarországon.Azon kívül, hogy itt találhatók az ország legmagasabb csúcsainak nagy része, változatos domborzati formái is egyedülállóak. Ezúttal a hegység délnyugati része kerül górcső alá, egyfajta virtuális szalagra fűzve, kerékpártúra keretében, érintve néhány ismert és kevésbé ismert, különleges helyszínt.
Tartalom: A mai epizódban kalandoraink igazi vadontúrára vállalkoznak, a cél pedig nem más, mint kishazánk egyik legszürreálisabb ember alkotta helye, ahol a „holdbéli táj” kifejezés nemcsak, hogy új értelmezést nyer, de rémísztő valósággá is válik.
Királykő, Erdély emblematikus hegysége, nemcsak monumentalitásával érdemli ki az uralkodói nevet, címet, hanem szépségével, vadságával és nem utolsósorban, magasságával is ott a helye a legnagyobbak között. Csúcsának meghódítása egy nap alatt, szinte lehetetlen feladat. Két "őrült" tavaly mégis erre vállalkozott. Egy intenzív, kegyetlen, de mégis lenyűgöző nap filmes krónikája következik.
Köszi. Ezt a térképet is. Itt már az is látszik, hogy az utolsó vadálló kövek előtti részen érdemesebb a kilátás miatt felmászni a sziklákon mint balra a csúszós (bár lehet csak az eső miatt volt az) vékony ösvényen kerülni balra.
Sajnos eléggé kihaltak a témák így gondoltam itt kérdezek rá néhány dologra amit a következő túrámmal kapcsolatban fontosnak tartok.
Egy ideje a Pilist/Visegrádi hegységet fedezem fel ennek volt része egy hete egy Rám-szakadék - Vadállókövek - Prédikálószék - Dömös túra amit sikerült valahogy elnyújtani 30km-re és a végére azért fárasztó volt. Viszont a Vadálló köveket sajnos nem használtam ki teljesen mert 15km volt már bennem és elvoltam azzal hogy letudjam a meredek szakaszokat főleg hogy közben esni is kezdett. (Bár ilyen helyeken kevésbé jön elő a tériszony nálam mint pl. egy kilátóban.)
Szóval ezért tervezek jövő héten visszamenni a Vadálló kövekhez viszont az út második felét úgy tervezem hogy Pilisszentlászló felé a piros háromszög jelzésű úton majd a piros kereszt jelzésűn Pilisszentlászlóra innen pedig a Spartacus ösvényt érintve Visegrádba.
A kérdésem mennyire megvalósítható egy ilyen útvonal most az esőzések után? Bár szerda vagy utána talán már nem feltétlen kellene problémásnak lennie viszont az útvonal második felét nem igazán ismerem. így jobb előre tájékozódni hátha van valakinek már tapasztalata. :) Köszönöm a segítséget.
Egy kétnapos programot tervezek: Várpalotáról busszal Városlődre, onnan 2 nap alatt vissza. Lefedi a kék túra V.lőd - Bakonykuti szakaszát. A jelenlegi tervek szerint a június 13-14-i hétvégén, de ez részemről rugalmas. Egyedül unalmasabb, tehát ha valaki szeretne csatlakozni, akit nem zavar még egy kutya, annak örülnék, ha jelentkezne.
Aki mostanában Kéktúrázik, annak jelzem, hogy munkahely váltás miatt végre lesz időm hosszabb szakaszokat menni. Alapvetően Bodvaszilastól mennék nyugatra, de az utolsó tervem Putnok-Bodvaszilas volt.
Még egy hetet kb. szellőztetem a fejem. Csúnyán váltak meg tőlem, egyelőre tervezni sem tudok.
Január 25-én (szombaton) tartjuk az elsőt. A téli időjárásra való tekintettel januárban nem szoktunk hosszú kirándulást szervezni, és nem megyünk messzire sem. Így a Hajógyári-szigetre esett a választásunk. Találkozunk 16.00-kor a Filatorigát Hév megállóban. Körbe megyünk a szigeten, a vízparti sétányon "túrázunk". Reméljük, hogy derült egünk lesz, és meg tudjuk nézni a téli csillagképeket is. Szeretettel várunk minden érdeklődőt! (Februári túránk előreláthatólag febr. 23-án lesz)
2019.12.08. Vasárnap Egynapos program 10-15 óráig Minden évben megpróbálunk a lehetőségeinkhez mérten nyújtani valamit a helyi közösségnek. Számtalan szemétszedő és ingyenes oktató túrán vagyunk túl.
Voltak már velünk a keszthelyi iskolások, támogattuk a helyi egészségügyet, és az Erdőmentők Alapítványát is a program bevételének egy részével.Az Indián-vízitúra nevében 2019. december 7.-én szombaton a hévízi és környékbeli oktatási intézményekből több mint 30 főt ingyen elviszünk a vízitúrára.
Ne maradj ki te sem az ajándékesőből, gyere velünk féláron! Ha most jelentkezel és péntekig át is utalod a díjat,
50% kedvezménnyel vehetsz részt kenuval a december 8.-i túrán.
Kupon kód: mikulás túra Ajánlatunk a szabad helyek beteltéig vehető igénybe.
Fedezd fel velünk most hétvégén a melegvízű Hévíz-patak izgalmas világát!
OKT 25. visszafele Encstől-Bódvaszilasig: 1.nap (Encs - Felsővadász - 21 km) - Kb. délre érek oda, tekintve, hogy Győrből indulok majd. 2.nap (Felsővadász - Tornabarakony - 20km) 2.nap (Tornabarakony - Bódvaszilas - 14 km)
Érkezés egyénileg, vagy ha igény van rá autóval. Szállás: Sátorban, ésvagy vendégházakban (készülök sátorral és hálózsákkal). Útközben rugalmasan változhat . Étkezés: vendéglőkben és szendvics.