Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Egy gyors kérdés, mert nekem is feltűnt a fulltech alacsony árazása: a számla amit adnak, 27 vagy 0 % ÁFÁ-t tartalmaz? Kérdeztem tőlük, de valamiért nem jött válasz.
Kedves Kapsel megérkezett a barátom címére,az általatok javított leatherman blast-om. Nagyon köszönöm az audax-trade kft korrekt hozzá állását, és a profi javítást. Ha haza utazok,keresni foglak egy új multi fogó vásárlása kapcsán.
Az a baj, hogy a magyar fejekben még mindig nem került a helyére az, hogy a szolgáltató/kereskedő, az abból él, amit mi, vásárlók/ügyfelek otthagyunk/kifizetünk neki és (a dézsma befizetése után) nála marad.
Mert mi még mindig a "havermajdelintézi" mutyi bűvöletében élünk. Szercsétlen történelmünkből adódik, hogy ez így van (és még vagy 150 évig így is lesz).
Fel vagyunk háborodva, ha a kerékpár szerviz 1500 forintot kér a defektjavításért, "me egyilyen belsőgumi azobiba csak 400forint, a kurvaanyját a lehuzósköcsögnek idese'jövöktöbbet" Mikor meg bezár a szerviz, mert tönkre megy, akkor meg néz, mint a hal a szatyorban, hogy "ménincs má itt az a szerellő"
Szóval értem én, hogy mindenki pénzből él, és az olcsóbb forrást keresi, csak jusson eszébe, hogy majd ahová szervizbe viszi, az ott lévő alkalmazott is pénzből él.
Én már régóta külföldön melózok. Nem mondom, hogy ott élek, mert sokat vagyok itthon (és itt vagyok "itthon"), de mióta a "nyugat szele megcsapott", és látom, hogy ott hogy működnek a dolgok, én nem sajnálom a pénzt a szolgáltatásért.
"Tudod én mint fogyasztó valóban nem szívesen fizetem meg a Magyarországi kiskereskedői hálózat saját hasznát."
Inkább az amerikai kiskereskedői hálózat hasznát fizeted? Mint az előbb írtam, ebben nagy eltérés nincsen, amit valójában nem szívesen fizetsz meg az az állam bácsi által beszedett sarc.
A Wave-s példádnál maradva, add hozzá a 27% áfát, a vámot és a szállítási költséget, nem sokkal leszel a mi árunk alatt. A gond a rendszerben ott van, hogy magánszemélyek esetében sokszor elmarad az áfa és vámfizetés, amit én cégként nem tudok legálisan kikerülni.
Szóval tudnánk mi neked kinti áron wave-t adni, csak intézd el, hogy az elvileg mindenkire vonatkozó adót ne kellejen kifizetni, magyarul a kinti és az itthoni ár közötti különbséget nem mi tesszük zsebre, hanem az állam bácsi.
Ha úgy nézzük, ez is egy formája az adóelkerülésnek, ami természetesen kis tételben legális, más kérdés, hogy ezáltal kárt okoz azoknak a cégeknek, akik legálisan csinálják a dolgokat, aminek a következménye megint csak az, hogy kevesebb forgalom után, kevesebbet adóznak. No de nem akarok itt elkezdeni politizálni, és tényleg zárjuk le a témát.
A garanciához még annyit, hogy az 1-2 hónap várakozás a jelenlegi gyakorlat, de itt arra próbáltam utalni, hogy amennyiben nem fog gyökeresen megváltozni a mostani helyzet, akkor ez lehet rosszabb is. Akár olyan is, hogy egyáltalán nem foglalkozunk ilyen szürkeimportos szerszámok szervizelésével (a Leatherman ezért a szervíztevékenységért egy fillért nem fizet, csak kicserélik a szerszámokat, meg küldenek alkatrészt).
Sok igazság van abban amit leírtál, pro és kontra.
Tudod én mint fogyasztó valóban nem szívesen fizetem meg a Magyarországi kiskereskedői hálózat saját hasznát.
Sokkal inkább vásárolnék egy barátibb áron Tőled a boltból, valahol a mostani áraitok és az amerikai ár közötti értéken, tudva hogy minden legális, és a garancia is biztos.
De nézzünk egy példát a Wave 107 dollár (ez a mostani árfolyamon kb. 24 ezer Ft) az amcsiknál, Te adod 34790-ért.
A lassúbb garanciáról meg csak annyit, ha érvényes a 25 év, valóban tudok várni 1-2 hónapot amíg megjön a szerszám Portlandból.
Nem Veled vagy az általad képviselt céggel van a gond, de valóban visszás a jelenlegi helyzet, a vevő pedig ha lehet az alacsonyabb árat választja.... :-)
A vevők szempontjából teljesen érthető, hogy mindenki a lehető legolcsóbban szeretne hozzájutni a termékhez. A rendszer van szarul kitalálva, több sebből vérzik, kezdve onnan, hogy az USA kisker árak alig pár százalékkal magasabbak csak, mint a hivatalos disztribútor felé adott export árak. Erre kell nekünk rátennünk a saját hasznunkat plusz a viszonteladó/kiskereskedő hasznát. Add még hozzá a 27% ÁFA-t meg a vám és szállítási költségeket, plusz a szervizeléssel és marketinggel kapcsolatos összegeket.
Az említett vaterás cég ugye közvetlen kiskerként árulja a LEatherman-eket, tehát nyugodtan adhat meg alacsonyabb árat, az árrésébe nem kell beleférnie a viszonteladó hasznának. Mi is megtehetnénk ezt, de akkor csak egy helyen, helyben nálunk lehetne megvenni, megtapogatni a szerszámokat. Máshol nem lenne kapható. Ez, amellett, hogy marhára kikerülne a termék a potenciális vevők látóköréből, lassú halált jelentene a márkának, arról nem beszélve, hogy valószínűleg a képviselet elvesztésével járna pillanatok alatt.
Most ugye az a kényelmes helyzet van, hogy be lehet menni boltokba, megnézegetni, hogy melyik szerszám milyen, mekkora kézbe fogva stb. Majd amikor megvan a kiválasztott, akkor interneten simán megnézed a legolcsóbb beszerzési forrást és megveszed ott. De mit fogsz csinálni akkor, amikor nem lesz ilyen, márpedig ha ez a trend folytatódik, akkor simán el tudom képzelni, hogy bekövetkezik. Megnézed képen, kirendeled, majd mikor megkapod, akkor jössz rá, hogy nem olyan amit elképzeltél.
Persze ezek nem új dolgok, a Leatherman is tud ezekről, nem csak nálunk gond (csak nálunk a piac pici volta miatt, eléggé szignifikáns), állítólag mostanában vezettek be vmilyen szabályozást az USA-ban, ami alapján a gyártók sokkal jobban tudják kontrollálni majd a hazai webshopok külföldre irányuló eladásait. Merthogy amúgy az amerikai árak csak oda érvényesek, hivatalosan nem adhatnak el ezek a webshopok a tengerentúlra ilyen árakon. Azt hogy mennyire tartják ezt be, azt mindannyian tudjuk.
Szóval a témát lezárandó, vásároljon mindenki ott ahol akar, de ne legyen meglepődve, ha esetleg a 25 év garancia az nem úgy fog működni, ahogy annak kéne.
Én az irodatechnikában dolgozom, mi egy (több) adott gyártó garanciális szervize vagyunk, függetlenűl hogy nálunk, vagy a Média Marktban veszi meg. Behozza a gépet számlával, javítjuk/cseréljük és a gyártó kifizeti nekünk. Persze jobb ha tőlünk veszi, mert akkor nyerünk az eladáson. Szóval megértem amit mondasz. Ugyanakkor mint végfelhasználó szeretném olcsóbban beszerezni a terméket, gondolom ez is érthető. 25 év garancia mellett 1-2 hónap ügyintézés elenyésző, ha az ember az alacsonyabb vételár mellett dönt. Vagy más szempontból, ugyan azon árért egy Rebar helyett vehetek egy Surge-öt.
A világgarancia a hivatalos forgalmazótól vett termékekre vonatkozik. Tehát ha te az USA-ban veszed a szerszámot, amit a számla vagy a termék csomagolás alapján lehet tudni, akkor természetesen jár a gari. Azonban, ha magyar számlával (vagy számla nélkül) de amerikai piacra szánt termékkel jössz, az már egyértelmű, hogy a termék "szürke" importból származik.
Részünkről az a jelenlegi gyakorlat, hogy ezeket a szerszámokat is cseréljük garanciában, csak időben beletelhet 1-2 hónapba is, míg azok, akik tőlünk származó szerszámot hoznak be, azoknak lehetőség szerint azonnal cseréljük. Becsléseink szerint a Magyarországon lévő Leatherman szerszámok 70%-a szürke importból származik (ezt a szervizünkbe bejövő szerszámok mennyisége alapján gondoljuk).
Ez a jelenlegi gyakorlat, de - amennyiben nem történik valamilyen pozitív fordulat - akkor kénytelenek leszünk ezen szigorítani. Például úgy, hogy azokat a szerszámokat, amelyekről egyértelműen bizonyítható, hogy nem általunk importált termékek, egyszerűen nem fogjuk javítani/cserélni.
Természetesen te mint vásárló továbbra is igényt tarthatsz a garanciára, csak nem nálunk, hanem annál a kereskedőnél, akitől a szerszámot vetted (vagy nekiállhatsz küldözgetni egyenesen Portlandbe magadnak).
A Leatherman-nek, meg amúgy a világon az összes normális gyártónak, szabott árai vannak a világ különböző piacaira. Ez nem azért van, hogy egyes piacokon nagyobb árrést realizáljanak, hanem az eltérő piaci viszonyok miatt. Ha megnézed a magyar árakat, azok a hivatalos európai árakkal vannak pariban, annak ellenére, hogy nálunk a legmagasabb az ÁFA.
A termék eredeti, de ilyen módon érték csökkent, mert nem tartalmazza a dolog lényegét, a 25 év garanciát. Szerinted meddig lehet ezt így csinálni? Te szeretsz ingyen dolgozni? Nyilvánvaló, hogy ennek csak olyan következményei lehetnek, hogy az itthoni garancia feltételek szigorodni fognak.
El lehet dönteni, hogy mit akarsz félárú terméket a Leatherman lényegét jelentő 25 év garancia nélkül, vagy pedig kéred a teljes csomagot. Ennyire egyszerű.
De a termék eredeti amit ãrul. Gondolom ez a lėnyeges jelen kontexusban. A szerviz már más tészta persze, de azt általában egy cég vègzi minden márkánál.
A korrektségről meg az olcsóságról annyit, hogy az említett úriember garanciális probléma esetén természetesen hozzánk irányítja a pácienseket, ergo neki ezzel kapcsolatban semmi költsége nincsen, nem ő intézi a rossz szerszámok kiküldését, nem a saját raktárkészletéből adja a cserét stb. Így könnyű olcsónak lenni....
Én is FullTech usertől akarok vásárolni, és a nagyon "gazdaságos" ár miatt bennem is felmerült hogy miért ennyire olcsó, nem szeretnék pórul járni. Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatban? Mondjuk 90% fölötti az elégedettségi mutatója...