Keresés

Részletes keresés

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2021.06.15 0 0 54397

...és akkor odatesznek egy képet, amelyik egy 6 tengelyest mutat és amelyikre nincs fölötte szabvány...

Előzmény: Herodes68 (54396)
Herodes68 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 54396

Még mindig nem tudod elég jól :)

 

Ez talán segít az értelmezésben:

https://www.hbl.hu/teherauto-ossztomeg-tengelyterheles

 

Mindkét alkalommal figyelmen kívül hagytad a számításaidnál a tengelycsoport létezését.

 

Előzmény: Hírfigyelő (54394)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.15 0 0 54395

jav.: Ez, a vontató és a vontatmány tengelyszámait összeadva, összesen 5 db tengely. Ha egyenként minden tengely 11,5 tonnát visel, akkor az 5 db tengely együttesen 5×11,5=57,5 tonnát hordoz.

(szorzójelet! akartam írni)

Előzmény: Hírfigyelő (54394)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.15 0 0 54394

Tudom én azt jól. És egy kamionnak hány tengelye is van? A kamion ugyebár a nyergesvontató kategória. Ez teherfuvarozáskor mindig két fő részből áll, a vontatóból és a vontatmányból. Ebből a vontatónak két tengelye van, egy a vezetőfülke súlyát, egy pedig a mögötte lévő nyeregszerkezet súlyát viseli. A vontatmány az általában egy konténerdoboz alakú járműszerelvény, amely az elején stabilan rögzíthető vontatócsatlakozóval csatlakozik a vontatóhoz, és hátul pedig három tengelye van, melyen ikerkerekek vannak, és amelyekből egy mindig az alaphelyzetében az útburkolattól elemelt rásegítő-kerék.

 

Ez, a vontató és a vontatmány tengelyszámait összeadva, összesen 5 db tengely. Ha egyenként minden tengely 11,5 tonnát visel, akkor az 5 db tengely együttesen 5÷11,5=57,5 tonnát hordoz.

Ezért írtam azt, hogy a komoly kamionforgalmat viselő főutak (és csaknem mindegyikük ilyen!!!) burkolatát min. 50-60 tonnaterhelhetőségűre, de inkább 60 tonnaterhelhetőségűre kell(ene) megerősíteni!!

Előzmény: RadiX (54391)
rm40 Creative Commons License 2021.06.15 0 0 54393
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.15 -2 6 54392

És közben elmútnyócéveznek...

Előzmény: Aladár46 (54389)
RadiX Creative Commons License 2021.06.15 0 5 54391

A 11.5 tonna terhelhetőség az tengelyenként van, te nagyon okos.

Előzmény: Hírfigyelő (54390)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.15 -6 0 54390

Most lehet hogy abban van -- tökéletes állapotban -- , sőt, készséggel el is hiszem!

 

Én viszont a Hírfigyelő (54383)-ban a 32-es 2017 szeptember-októberi állapotáról beszélek. Akkor láttad volna csak aztán... ! Akkor brutálisan ramaty volt... .. !! :-O

 

Az az igazság, hogy azért tart minden javítás csak max. 2-3 évig amíg jó marad az útburkolat és el nem kezd romlani, mert a felújítások során csak a 11,5 tonnás súlyterhelhetőségig erősítik meg a burkolatokat, miközben a komolyabb kamionok ami leterhelik és tönkreteszik azokat, 30-40 tonnákat is visznek a szállításaik során... !!

Ha viszont a burkolatfelújítás során a burkolaterősítés 50-60 tonnaterhelhetőségig lenne megerősítve, az volna csak az igazán jó megoldás, mert akkor min. 15-20 évig nem tudná őket széttaposni egyetlenegy kamion sem!!!

Előzmény: fetamas (54387)
Aladár46 Creative Commons License 2021.06.14 0 2 54389
Thibi Creative Commons License 2021.06.13 0 0 54388

Régen a Szolnok-Eger buszjárat Besenyszög-Jászkiséren keresztül ment, vagy tíz éve halottam hogy talán télen elakadt a busz a két falu között egy kátyúban , akkoriban azon az úton jártam haza, el tudtam képzelni egy két kátyúról az esetet. Azóta nem arra jár az egri busz.

Az utóbbi években azt hiszem a leendő M4 csomóponttól már fel van újítva az út egészen Jászkisérig,  Szolnoktól a csomópontig az út viszont egyre rosszabb állapotban van. Még  az M4 készítésének első nekifutásakor  (agy hét éve) az útépítés nehéz járművei nagyon tönkretették az utat. Azóta csak romlik.  Talán ha kész lesz az M4 Szolnok észak elkerülő akkor nekiállnak annak a pár kilométernek is

Előzmény: zerger88 (54385)
fetamas Creative Commons License 2021.06.13 0 0 54387

A 32-es tökéletes állapotban  van Hatvan és Jászberény között. Így vasárnap nem volt nagy forgalom, hétköznap a kamionok miatt biztos húzósabb.

Előzmény: Hírfigyelő (54383)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54386

Akkor helyismeret híján rossz útvonal-tippet adtam meg... Pedig csak arra gondoltam -- a mi környékünk felújított útjaiból kiindulva, hogy ezek közül az összekötő utak közül több is bevethető a főút helyett tartalék út-alternatívának, mert miután a legtöbb összekötő utat kisebb forgalom terheli mint a főutakat, ezért kevésbé romlanak le mint a főutak. (Persze azt nem gondolhattam, hogy ott Szolnok megyében ezeknek a felújítását is éppúgy elhanyagolták, mint a főutakét.)

 

-- Mifelénk a 3323, 3321, 3501, 3502, 3612, 3632, 3633 utak teljesen, és a 3317 út (Hajdúnánás-Kálmánháza-Nyíregyháza) a Szabolcs megyei szakaszán (Kálmánháza-Nyíregyháza) fel van újítva.

(A Hajdúnánás-Kálmánháza szakasza viszont csak részben javított: a burkolatszél-kicsipkéződéses kátyúhibák a burkolatszéli hosszú foltokkal, és az egyéb útközép-részi kátyúhibák is már tartós és minőségi kátyútömésekkel ki vannak rajta javítva, de az új egységes kétrétegű aszfalt-kopóréteg felhordása még várat magára. Így kisebb egyenetlenségek mellett ugyan, de a 90 km/h menetsebesség is folyamatosan tartható rajta, és sebességkorlátozások sincsenek rajta, kivéve a 2 db veszélyes kanyarív és az 1 db elnyújtott enyhe buszmegállóhely-menti kanyarív miatt már régen is kint lévő 2 db 40 km/h-s, ill. az 1 db 70 km/h-s sebességkorlátozó táblákat.)

Előzmény: zerger88 (54385)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.12 0 1 54385

Vannak besenyszögi munkatársaim, Besenyszögtől Szolnokig az út "vesekőkirázós" a mai napig. Jászladány-tiszasülyi útvonal meg a környék legrosszabb útvonala, igaz 1-2 éve jártam arra gondolom nem lett jobb. Igaz Besenyszög Kisér útvonalon nem sokat kell menni ezen az úton.

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/36498-tiszasuly_es_jaszladany_kozott_forgalmi_valtozas_a_3226_szamu_ut_leromlott_allapot_miatt_marcius_15_tol

Előzmény: Hírfigyelő (54383)
RadiX Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54384

A hídszerkezet és a háttöltés találkozásáanál vannak gödrök mindkét oldalon. A szolnoki elkerülő szinte összes problémája az alépítmény elégtelen/egyenetlen tömörödésére vezethető vissza.

Előzmény: zerger88 (54381)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54383

Az az egészben a szomorú, hogy a közlekedésfelügyeleti és az útépítési szerveknek nem szúrja ki a szemét az a nem elhanyagolhatóan fontos tény, hogy a 32-es főút a Hatvan-Szolnok összeköttetést hivatott megteremteni, de ha kiugróan rossz állapotát nem javítják meg időben egy komoly átfogó felújítással, akkor ez rövid időn belül sok balesetveszély forrásává válhat... !!!

 

Az útépítésügy feladatai, és lehetőségei a balesetveszély megszüntetésére: a felújítás köré kell hogy összpontosuljanak.

 

Az autósok lehetőségei a balesetveszély elkerülésére: addig amíg a 32-es főút rossz állapotban van, keresni kell helyette a Szolnok-Hatvan útvonal számára egy olyan, jobb állapotú útvonalat, amely még nem jelent komoly kerülőt, pl. ilyen lehet a Szolnok-Besenyszög-Jászkisér-Jászapáti-Jászberény-Pusztamonostor-Hatvan útvonal, amely a 32-esnek a kritikusan balesetveszélyes, Jászalsószentgyörgy-környéki szakaszát kiejti az útvonalból, és mással helyettesíti azt.

Előzmény: zerger88 (54382)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54382

Tavaly Alattyán belterülete kapott friss aszfaltot (2020), meg Fényszarú előtt és után is most "sztráda" van(talán 2019?)
Ha már aszfalt. Mamám kis utcája ami néhány éve kapott aszfaltott már olyan gödrös szinte mint a  előtte a murvás utca. A durva hogy kamion sem jár arra max a kukás autó, autó is ritkán megy rajta(van úgy hogy fél óráig se megy rajta senki) A csúny a dologban hogy az önkormányzat erre szánt pénzt és le is szarják...

Előzmény: Hírfigyelő (54377)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54381

Nekem ez a felüljáró "kiesik" nagyon ritkán megyek arra, de emlékszem tényleg van a tetején útegyenetlenségek.

Előzmény: nyebojsza (54376)
dimelo Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54380

Az 54348 posztban írottakat kiegészíteném még egy-két észrevétellel:

 

Jeleztem már, hogy az elmúlt hónapokban (home office) több tucat Hatástanulmányt (KHT) is átnéztem, így meggyőződéssel lehetek kritikus is.

A  prognózisok minőségének kihatása meghatározó minden projektre. A felelősség áthárítás 20 %-os bizonytalansági szintű.

Már korábban is többször érzékeltem, hogy a tűréshatár ennél "rugalmasabb" - következmények nélkül.

 

Nehéz ezek után nem arra gondolni, hogy a forgalmi előrejelzéseket a készítő és az elfogadó sem veszi komolyan,

ennek következtében a levegő- és zajszennyezési adatokat sem...

 

Biztos vagyok benne, hogy a kritika senkinek sem esik jól, de azokért a tíz- vagy százmilliókért, amiket kiutalnak... elvárható a jobb minőség.

 

A bázisadatok biztonsága nélkül nem készülhetnek reális Költség-haszon elemzések sem.

Kiderülhet, hogy a nemzetgazdasági haszon helyett a végtelenbe vész a megtérülés. Csak akkor már késő... cinikusabban: oszt' jónapot!

 

A fórumtagok egy része "kevésbé empatikus" az M4 autóúttal kapcsolatos jelzéseimmel.

Ez is ösztönzött arra, hogy a többi gyorsforgalmival is azonos mélységben foglalkoznom kellene.

 

Az elmúlt hetekben olvashattátok az M8-M80-M81-M6-M60-(M9)-M44-M49-M3-M34 tervekhez kapcsolódó észrevételeimet.

Legutóbb az M3-M34 hiányait-hibáit-csúsztatásait soroltam.

Például azt a számítási módot, ahogy a 2031-es adatokból újraszámították az M34 forgalmi prognózisát 2 évnyi eltolódás miatt:

"...a forgalmi vizsgálat módosítását és aktualizálását el kellett végezni, a jelenlegi állapot évét 2018., míg a távlati állapot évét 2033. évre kellett módosítani.
A két forgalmi vizsgálatban szereplő forgalmi adatok között az M34 gyorsforgalmi út szakaszainak vonatkozásában mintegy 13%-os növekedés tapasztalható."

 

Ugyancsak ebben a "csodálatosan dinamikus" következő évtizedben az M4 autóút forgalomprognózisát (többször) módosítva ez szerepel:

"Az előzetes KHT-ban a távlati forgalom a 2029-es évre lett vizsgálva. A jelenlegi vizsgálat 2034. évi forgalmi adatokat vesz figyelembe.

A 2029-re es 2034-re készült forgalmi modell között a különbség 10% körüli növekedést mutat a teljes forgalom tekintetében."

 

Vessétek össze:  M34  2031-2033:  13 %   évente 6,5%

                            M4    2029-2034:  10 %   évente 2   %

 

Ahogy Papp Laci boxlegenda mondta Adler Zsiga bácsinak a bunyó szünetében:

"Mester, figyelje a bírót, mert valakitől csak kapom a pofonokat!"

 

 

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.12 0 0 54379

Én az (54368)-ban a három legutóbbi vasúti átjárós balesetet és azok útépítésügyi tanulságait összegeztem: mindhárom baleset a teljes sorompós vasúti átjárók széles körű visszaállítását, vagy pedig helyettük közúti felüljárók (mint a balesetveszélyt magában nem[!] hordozó különszintű közúti-vasúti kereszteződések építését) kiépítését sürgeti, így ezeknek van útépítésügyi tanulsága.

 

Az általad belinkelt baleset viszont tisztán közúti baleset volt, ahol a baleseti főszerepet a sofőr hibás döntése vezette. Erről a balesetről különféle forrásokból azt hallottam, hogy a felüljáró tetején lévő kátyúk olyan erősek, hogy a teherautókat is képesek megdobni az úttesten, és főként, hogy ezeket már csak későn, a felüljáró tetejére felérve lehet észlelni, és hogy a sofőrt ez kényszerítette a látszólag(!!!) megmagyarázhatatlan sávváltásra, melynek végén a menetirány szerinti bal oldalra áttérve ott ütközött össze a szemből jövő gépjárműforgalom egyik autójával.

 

DE, ha ez így van, akkor ott is akad útépítésügyi tanulság bőven:

1.: Az életveszélyes kátyúkat minőségi kátyútömésekkel tartósan ki kell javítani!;

2.: A minőségi hosszú élettartamú kátyúzás elvégzéséig a rossz állapotú útburkolatra figyelmeztető veszélyt jelző táblákat ("Egyéb veszély!" +"Egyenetlen úttest" táblák táblakombinációja + "!3000 m!" kiegészítő tábla amely a veszélyes útszakasz hosszára hivatott ráutalni) a felüljáró mindkét töve előtt már 300-400 m-rel ki kellene tenni, és azokat sárga mezős kiemelt táblamezővel még feltűnőbbé kell tenni!;

3.: Végleges megoldásként az útburkolat-romlást előidéző burkolattúlterhelést okozó gyenge útburkolatot pedig mihamarább min. 50 tonnás súlyterhelhetőségűre kell mihamarább megerősíttetni!!! !!!

Előzmény: nyebojsza (54371)
rm40 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 54378
Előzmény: rm40 (54365)
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.11 0 1 54377

Én anno' 2017 szeptemberében autóztam a 32-esen, és akkor is egyenesen okádék volt a minősége, csak én nem az Újszász-Jászalsószentgyörgy közti szakaszát használtam, hanem a Jászberény-Jászfényszaru szakaszt, amikor Budapestnek Cinkota és Herminamező városrészeibe mentem, és Jászfényszarunál tértem le róla a Jászfényszaru-Zsámbok-Dány-Isaszeg-Nagytarcsa-Bp.-Cinkota útvonalon.

 

Jászberényig a 31-esen mentem, ami akkor volt frissen felújítva. A 31-es és a 32-es között ég és föld volt a különbség. A 31-esen tükörsima glettaszfalt, szélesített útburkolat, frissen újramurvázott nemespadkás padkakialakítás.; <---> Ezzel szemben a 32-es már Jászberény belterületi szakaszán és attól északra min. 5-6 km hosszúságban olyan rossz burkolatú volt, mintha a folt hátán foltokat mozaikszerűen ejtették volna rá, sok helyen még egymással(!) is átfedésben. Az "eredmény" olyan volt, mintha egy betontömörítő gép bekapcsolt rázóasztalán autóztam volna, olyanok voltak a kátyútöméses egyenetlenségek!!!!

Előzmény: zerger88 (54373)
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.11 0 1 54376

Ez most nem csak azért volt, mert román... elég szar az út, de amikor mész fölfelé a felüljárón, még nem látod, hogy mekkora gödrök vannak a tetején, amik a kamiont is eldobják... és megint meghalt 3 ember, mert a két pökhendi veszekedése miatt 5 éve késik az északi elkerülő :(

Előzmény: zerger88 (54374)
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.11 0 0 54375

Nem mintha Jánoshida, Alattyán körül jobb lenne...

 

Előzmény: zerger88 (54373)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 54374

Én meg sem lepődöm...román...Múltkor Tmiklósnál olyan szépen nem adta meg az elsőbbséget püspökinél "épített"(betonelemekből) körforgalomnál egy román kamion...less mint a bamba rám és kijött mégis.

Előzmény: nyebojsza (54371)
zerger88 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 54373

4 sávos 32? Mi meg örülnénk ha sima normális út lenne Újszásztól Jászalsószentgyörgyig mert gyalázatos. Folt hátán folt meg már gödrök tömkelege. Már ha befoltoznák is örülni lehetne de még azt sem csinálják... Újszász előtt tavasszal csinálták 1 napot de még volt bekeretezve likak amit 1 nap alatt nem tudtak befejezni de azt hittem jönnek másnap de azóta is jönnek...biztos elfogyott a piiiz....

Előzmény: rm40 (54370)
Bosanac Creative Commons License 2021.06.10 0 0 54372
nyebojsza Creative Commons License 2021.06.10 0 0 54371

Furcsállom, hogy a múlt heti balesetet meg senki nem hozta elő...

Előzmény: Hírfigyelő (54368)
rm40 Creative Commons License 2021.06.10 -1 0 54370
rm40 Creative Commons License 2021.06.10 0 0 54369
Hírfigyelő Creative Commons License 2021.06.09 -2 0 54368

Sajnos megtörtént a harmadik súlyos és a második halálos végű közúti-vasúti baleset egy vasúti átjáróban, ezúttal Sopron városában.

 

https://www.origo.hu/itthon/20210608-soproni-vonatbaleset.html

 

1. Újfehértó; 2. Sátoraljaújhely; 3. Sopron;. ---> Az illetékeseknek el kellene gondolkodniuk vagy a teljes sorompós vasúti átjárók visszaállításán, vagy pedig a vasutak feletti közúti felüljárók építésén!!!!!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!