Már az a célkeresztbe fogott JFK-fej is elég morbid (és nem értem, mit keres ott). De a gyerekek közé lőni, meg arra a mittoménmilyen hrecegnőre vagy kire... Iszonyatos. Az embereknek abszolút nincs kritikai érzékük. Vagy egyszerűen csak túl sok amerikai filmet néznek? Vagy csak én vagyok hülye, és ez már rég benne van a normálisban?
Köszönet a véleményekért. És/vagy igen, nem is került forgalomba az csík, a másik igen. Színviláguk igyekezett az oldaléra hasonlítani, az meg ilyen, megugye mind a banner, mind az oldal külseje az en szegényes fantáziám tükörképe :).
Találtam valami súlyosat, azért rakom ide, mert trénszpotting és hogyne:
Szóval az első ötletes, bár a színvilága kicsit szegényes. A második az én ízlésvilágomhoz képest szenzációhajhász, finoman fogalmazva is egyszerű, én nem kattintanék.
Hello! Az elso nagyon szellemes - ritka manapsag az ilyen. Gratulalok! A masodikat nem ertem...
En is bemutatnam egy fantaziaszegeny banneremet, csak nem tudom, hogy hogyan tegyem fel. Kis segitseget nyujtana valaki?
Lassú lenne a gépem? Szerintem egész jók. Csak mit jelent az a csajokkal/pasikkal? Osztás? Származtatott mértékegység? Angolszász helyesírás magyar szövegben? Rossz példa ragadós és/vagy (sic) tapadós?
Ejnye-ejnye, csak azért bántani, mert nem matekos... ;-)
Ráadásul koppintás: képpontról-képpontra (természetesen az egy mondatniy szöveg kivételével) le van másolva egy másikról, ráadásul olyan helyen használta az elkövető, ahol az eredetinek a gazdája azonnal meglátja.
Mellesleg grafikailag is nagyon rossz minőségű. Ezeknek a "kvázi-dialógusdoboz" reklámcsíkoknak az lenne a rendeltetésük, hogy az elsőórás internetező azt hiszi, hogy ez egy igazi, működő dialógusdoboz, és rákattint a gombra (mellesleg ez műküdik, nekem erővel kellett lefognom egy elsőperces internetest, hogy meg ne tegye). Ennek persze az volna az előfeltétele, hogy a banner hasonlítson egy dialógusdobozra. Ez a banner viszont csak távolról hasonlít egy olyan bannerre, amelyik dialógusdoboznak szertne látszani...
A dolog titka, hogy nem JEPG, hanem GIFF formátumban kell a képet elmenteni, úgysem lesz nagy méretű, viszont akkor a grafikai és színbeli torzulások jó eséllyel elkerülhetők.
Nem nyilvánvaló, hogy végül bekattintottál-e, ha igen, akkor tudod, hogy a termék a NetLottó nevű móka.
A célcsoport: a hálózat használatát tanuló és időmilliomos (elsősorban) ifjak.
íkú: magát a reklámozott dolgot igyekszünk úgy csinálni, hogy jóó nagy IQ-val rendelkezők is jól érezzék magukat, meg a Napfolt előtt se célszerű nagyon lebőgni :).
»Viszont szvsz. a reklámok legnagyobb részére a kezdő hálózók kattan. Én elég régóta vagyok függő, és szemem filter. Viszont azok a dolgok, amiket nem értek, azok marhára hatnak. Ezt próbáltam megvalósítani.
»Másik: az a baj, hogy még a gifek sem teljesen platformfüggetlenek. Pl. egy harminc-negyvenkilós egyképes anim tökéletesen hidegen hagy egy lassú modemmel cirkálót, és fordítva is - én meg - balga - ezt a gifet a saját paramétereimhez gyárottam. (Mert ugye aki fiatal, az modemes, aki modemes, az lassú, annak lehet gyors reklámot - mondjuk ez marhaság, mert nem sok hiányzik már ahhoz, hogy én legyek az egyetlen a hálón, aki 14.4-gyel repeszt.)
Remélhetőleg hétfőtől pereg a reklám, beszámolok a sikereiről :).
tjp
Igen, már elküldtem a hozzászólást, amikor gyanús lett, hogy ez egy kísérlet. Akkor viszont mégiscsak hasznos, amit írtam, mert bennem, mint olvasóban ilyen érzéseket és gondolatokat ébresztett. Az eredmény: eszembe sem jutott, hogy talán be is van linkelve, és meg kellene nézni, mivel kereskedsz.
Természetesen ha más a célcsoport, akkor ez lehet hatásos. A reklámokat többnyire kellően alacsony IQ-ra méretezik, hogy lehetőleg mindenki beleférjen. Arra nem gondolnak, hogy nem felüláteresztő, hanem sávszűrő van a dolgoban, és akkor akiket megnyernek alul, elveszítik felül...
Gyors: gondolom, Te is tapasztaltad, hogy ezt legkevesbe a keszito tudja megitelni. Mindenesetre egy hajszallal lassitottam rajta, de tenyleg csak egy hajszallal. (Kulonben hanyadszorra tudtad elolvasni?)
Klikk: Az a baj, hogy kezdek leszokni a nepoktatasrol. Es a klikk vizualisan sajna praktikusabb, emlitettem mar, hogy elsosorban hatni szeretnek, nem olvastatni, persze majd kiderul, hogy milyen hatasfokkal.
egybe minden kozpontozas nelkul ennek is olyan hatasa van hogy vagy elolvasod vagy nem ha nem akkor mindegy ha meg igen akkor elkezdesz gondolkozni hova is gondolta hogy gondolta
Mindenesetre a celoldalon igyekszem bebizonyitani, hogy valamit konyitok helyesirashoz.
Gyors, gyors, gyors! Semmit nem lehet belőle elolvasni.
És túl sok benne a hiba: A klikk (már megint!) magyarul emberek nem feltétlenül nemes célra szövetkező kisebb csoportját jelenti.
Alatta viszont, amennyire ilyen századmásodperc alatt el lehetett olvasni, három mellékmondatból álló mondat van, tehát két vessző hiányzik. Vagy csak én nem látom, olyan gyorsan villog?
November: Nem fut nálad valamiféle AD-filter program? Nekem van egy, de az a bannerek helyére beteszi a saját linkjét. Mostanában nem használom, mert szereti összekavarni az oldalak szerkezetét.
jhannin: Hát mit meséljek egy tegnap kiötlött elmélet részleteiről? Először ki kell dolgozni. De az biztos, hogy a képnek ugyanúgy van (pontosabban: kell, hogy legyen) ritmusa, mint a zenének. A filmesek biztosan tudnának erről mesélni.
A Fibonacci sor természetesen az aranymetszéshez konvergál, ha szabad ezt ilyen nem szabatosan kifejezni. Így jelenik meg az aranymetszés a zenében: A fúga művészete kontrapunktuszaiban kimutatták, hogy az egymást követő tetőpontok majdnem hajszálra a Fibonacci-számoknak megfelelően követik egymást. Az animált GIF képekkel a ritmus mint eszköz visszacsempészi az aranymetszért a vizuális "művészetekbe". Így lesz a 468-szor 60 képpont mégiscsak arányos: nem térben, ahnem időben.
Nem t'om, Ti láttok ott valamit? Mert én nem, de a forrásban sem. Egy ideje a Netscape kiszedegeti az adserveres hirdetéseket, + még találomra néhány bannert. Az Index hirdetése sem látszik, és most CG-é sem.
jhannin: Sértődősdi: annyira megszoktuk, hogy megsértődünk, hogy ha valaki megpróbálja megmagyarázni, hogy nem sértődött meg, akkor csak erősödik a meggyőződésed, hogy ez k***ára megsértődött. Mivel soha nem tekintettem magam reklámszakemebrnek, pláne jó reklámszakembernek, eszembe sem juthatott. Villamosmérnökként viszont tudom, hogy csak negaítív visszacsatolással lehet stabil rendszert csinálni: vagyis meg kell modnani, ha valami nem jó.
A sárga egyébként (javascriptben gold) egyszerűen öröklődött: évek óta ilyen.
A tragikus hangsúlyt továbbra sem értem, megyek magyarulezni (gondolod, ott megértem?)
cíber.greg: A Nézzen egy nagyot nem rossz, utána viszont a kép olyan, mintha nagyon rossz minőségben lenne elmentve JPEG: olyan karcos vagy milyen.
Szia,
Szeretem ám a kétszemélyes topikokat :), de eztet diszkutáljuk már végig.
Nna, kezdjük a sértődősdivel :))).
Úgy hogy várakozásoddal ellentétben inkább örülnék, ha bővebben kifejtenéd, mit takar a "Nehezen emészthető" és a "tragikus". Köszönet előre is. Csak keményen! A tragikus az nem rád vagy a bannerre szólt, máshol a hangsúly (szvsz így, hogy mondom, már érthető, hogy hol, ha nem, akkor át a magyarulezbe ;))
A nehezen emészthető az arra vonatkozott, hogy van egy viszonylag korrekt banner, egy meglehetősen furcsa céglogóval. Fehér alapon sárga times típusú betű - ilyet én sulinetes honlapokon szoktam látni.
egy tized másodperc alatt csak az hathat, ami ennyi idő alatt felfogható Az a baj, hogy most semmi konkrét linkem nincs, úgyhogy beszélek a levegőbe. Szóval itt (mondjuk hogy) -hablaty on- a küszöb alatti reklámokra gondoltam. Ez moziban-tévében azt jelentette, hogy 24 frameból egyen az volt, hogy igyad a pepszikokakólát. Hatott is jól, a néző nem vette észre, aztán jól is betiltották. -hablaty off-
A banner meg funkciójából adódóan így működik, az információ egy része hasznos, másik része reklám - ebből (internet kalauz 2000/04 :) adódik, hogy az olvasók jóval felületesebben fogadják magukba az információt.
Na, ez is csak rongyrázás volt, mostan erre kevés szükség lesz.
Tekintsük elfogadottnak, hogy a juzer egy nagyon rövid intervallumban felvillantott információt is magába fogad ;).
Ekkor két kérdés merül fel:
1. Erkölcsös-e az ilyen típusú reklám (gondolom, te nem azért nem villogtatsz, mert nem tudtad, hogy 0ms-re is lehet állítani a delayt :)
2. Elérhető-e egyáltalán, hogy ilyen módszerrel a juzer eljusson a kattintásig?
(Iskolapélda: "ne kattints ide"-típusúak. Kattintási arányuk marha nagy - az üzenet az, hogy a juzer kattintson. Vagy startlap.com egyes bannerei)
Mondom mégegyszer, megfelelő közegben, megfelelő célcsoportnak más típusú reklámok is hatnak (bár arról meg vagyok győződve, hogy a link exchangeknel csak az agresszív dolgok hatnak).
Na, mondtam én is néhányat, amibe bele lehet kötni :)).
Na várj, egy tized másodperc alatt csak az hathat, ami ennyi idő alatt felfogható. Amit nem tudsz el sem olvasni, azt nem nagyon tudod felfogni.
Az valóságos veszély, hogy ha túl sokat akarsz egy reklámban elmondani, a végén semmit sem sikerül.
Na most a megjegyzésre vonatkozó kitételed a klasszikus (t.i. lassan ható) reklámra érvényes. Itt nem kell semmit megjegyezni, hanem vagy kattintani kell, vagy továbbmenni.
Egyébként meg kimondottan örülök, hogybelekötözködtél, hiszen aki a saját örömére csinál reklámot, az tényleg csak a saját örömére csinálja. Én tudom, mit akarok elmondani, magamnak könnyű. De mit ért meg, fogad el belőle valaki más?
Úgy hogy várakozásoddal ellentétben inkább örülnék, ha bővebben kifejtenéd, mit takar a "Nehezen emészthető" és a "tragikus". Köszönet előre is. Csak keményen!
Újlaki: A lényeget kihagytam ám. Szóval érdekel ez a hangsúlyos-hangsúlytalan dolog, ott tartok, hogy írjam le egy papírra a Fibonacci-sor első néhány elemét, abból nem lehet baj ;).
1 1 2 3 5 8 13 21 34
Na, ennyi egyelőre elég, de nem aranymetszésre gondoltál inkább véletlenül?