Keresés

Részletes keresés

melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1226

Annyi szerintem nincs, úgy emlékszem hogy összesen lett 10-15 cm-rel emelve a szint és ebben van benne szigetelés csövek beton.  

Előzmény: RazorX911 (1224)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.13 0 0 1225

 "Ekkor a lenti részen 45/38 a fentin 40/32 volt a víz hőmérséklete."

Ezek a hőmérők hol vannak elhelyezve? A lenti, illetve a fenti elosztón? A két elosztó közt kb hány méteres a cső? Szigetelt-e a cső, netán falba épített, vagy szabadon van vezetve?

 

"Ekkor a fenti részen 46/40 volt a víz hőmérséklete. A kazán a bő 4 óra alatt 2.64 m3 gázt fogyasztott. Ami érdekes hogy már harmadszorra van hogy nem tudom 21.6 fok fölé fűteni, olyan mintha ott leszabályozna a termosztát."

A fogyasztás kb megfelelő, és a 46/40 is tökéletes. A fenti szobákban ilyen vízhőmérséklet mellett legalább 24-25 fok melegnek kellett lenni. Gondolom, a padló jó meleg volt, kb 30-35 fok között valahol...

Ebből az következik, nem magával a padlófűtéssel van a gond.

Ezt a 21,6 fokot mivel méred, ha nincs hőmérőd? Ezt a fenti termosztát mutatja?

 

Egyébként ezek szerint van egy termosztát lent és van egy másik fönt. De mit vezérelnek ezek, ha csak egy szivattyúd van? Szelepeket?

 

"A két ünnep közt lett cserélve a termosztát illetve a szivattyú vezérlés, és lehet hogy ott lett valami elszúrva, létezik szerinted?"

Az eddig elmondottakból az körvonalazódik, hogy vezérlési hiba van, ami "jó jel".

Jó ötlet a két termosztátot fölcserélni, így kiderül, hibás-e valamelyik.

 

"szűk 10 percig nem fűtött de volt hangja ugyanúgy minta fűtene, aztán volt egy halk kattanás és utána kezdett el fűteni."

Valószínűleg a saját keringető szivattyúja ment csak, hogy érzékelje a primer kör hőmérsékletét, s mikor az lecsökkent, akkor kapcsolt be a láng.

 

"Ezen információk fényében van esetleg ötleted hogy mit érdemes még megnézni?"

Ne kapkodjunk, várjuk meg, mi lesz a termosztát-csere eredménye.

 

 

Előzmény: melegetszeretnek (1223)
RazorX911 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1224

Mennyi beton van, a padlófűtés csövei felett?? 10cm körüli legalább van?

melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1223

"Ez a hengeres eszköz valószínűleg hidrováltó, amibe becsatlakozik a kazán, illetve a fűtőkor. (Neten megnézheted a működését) Ebben nincs semmilyen mechanikus alkatrész, ami zaj forrása lehetne, legföljebb levegős a rendszer, s annak lehet jól hallható surrogó hangja."

Igen a hidrováltó lesz az, elvileg kipróbáljuk majd hogy kikötjük ideiglenesen hogy valóban onnan jön-e a hang.

 

 

"Ez nem jelenthet különösebb problémát, hiszen a padlófűtés alá mindig kell kellő hőszigetelést (5-10 cm) tenni. Még rémálmaimban sem tételezem föl, hogy enélkül szerelték volna a rendszeredet. De az építőiparban minden előfordulhat. Ezt viszonylag egyszerűen ellenőrizheted:"

 

A lenti rész homokig lett bontva és ott van ~10cm-es szigetelés, a fenti részen a két hidegebb szoba közül az egyikben "pogácsás" rendszer van a másikban (ami egy hajszállal melegebb) ott dróthálós. Volt szintkülönbség alapból a két szoba között és így tudtuk megoldani. Mindkét szobában van valamennyi

szigetelés de nem 10 cm (talan 5cm) az biztos, de majd megkérdezem a kőművest. A pincében két helyiség van, ahol a kazán van ott nem annyira hideg a mennyezet mint a másikban, de alapvetően mindkettő hideg. Majd infrás hőmérővel megnézem a hőfokokat.

 

 

A mai nap úgy indult reggel hogy 19 fok volt,  munka előtt felraktam 23 fokra és 3-asra a szivattyút. Délben amikor hazamentem 21.6 fokot mutatott, de az egész házban kellemes meleg volt már beleértve a két hidegebb helyiséget. Ekkor a lenti részen 45/38 a fentin 40/32 volt a víz hőmérséklete.

Ekkor lekapcsoltam teljesen a lenti részt ahogy írtad is és csak a fenti 3 kört fűtöttem. 26 fokra állítottam a termosztátot. Öt órakor amikor hazaértem a munkából még mindig 21.6 fok volt a házban de továbbra is kellemes volt a hőmérséklet sőt már kicsit túl meleg is volt de ez betudható annak lehet

hogy már mindig hideg van és ha kicsit melegebb akkor azt már melegnek érzem. Ekkor a fenti részen 46/40 volt a víz hőmérséklete. A kazán a bő 4 óra alatt 2.64 m3 gázt fogyasztott. Ami érdekes hogy már harmadszorra van hogy nem tudom 21.6 fok fölé fűteni, olyan mintha ott leszabályozna a termosztát.

Mindhárom esetben (szombaton, ma reggel, illetve délben nem tudta feljebb fűteni) pontosan ugyanott állt meg de lehet hogy csak véletlen. Holnap kipróbálom hogy a lenti melegebb részre teszem a termosztátot és ha ott is megáll 21.6 foknál akkor ezen a nyomon is el lehet indulni. Ezen kívül veszek

egy hőmérőt is hogy leellenőrizzem hogy valós értéket mutat-e a termosztát. Ami még érdekes lehet hogy amikor a nyílászárókat cserélték december közepén akkor 15 fokig hűlt a ház, majd másnap felfűtöttem próbaként 22 fokra és lassan ugyan (ekkor egyesen ment a szivattyú) de meglett a 22 fok. 

Ekkor még nem néztem a előremenő/visszatérő hőmérsékleteket. A két ünnep közt lett cserélve a termosztát illetve a szivattyú vezérlés, és lehet hogy ott lett valami elszúrva, létezik szerinted? Amit  még tapasztaltam hogy 6 órakor amikor lementem a pincébe hogy levegyem a szivattyút 1-esre akkor a kazán

szűk 10 percig nem fűtött de volt hangja ugyanúgy minta fűtene, aztán volt egy halk kattanás és utána kezdett el fűteni. Illetve amit még megnézek hogy a kazánon amikor fűt csak 1-est mutat a láng a kijelzőn, úgy emlékszem hogy ez korábban magasabb volt de az is lehet hogy csak akkor amikor a vizet

melegítette.  Ezen információk fényében van esetleg ötleted hogy mit érdemes még megnézni? Köszönöm az eddigi segítségedet is! Üdv

 

Előzmény: kitadimanta (1221)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1222

Ja, és azt elfelejtettem írni, tekerd föl a termosztátot a mérés idejére 25-30 fokra, hogy az ne kapcsolja ki a még véletlenül sem a fűtést. Csak azt kell beállítani, hogy a fűtőkörben a víz max 45 fok legyen.

Előzmény: kitadimanta (1221)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.12 0 0 1221

"Megnéztem a lenti részen az előremenő/visszatérő 42/38 volt, fent 40/30. A visszatérő nőtt a szivattyú feljebb tekerésétől de még mindig nem tudtam felfűteni 21 foknál magasabbra a fenti részt."

Ez mindenképp arra utal, hogy fönti körökben lassabban áramlik a víz.

Amúgy az előremenő hőmérsékletét akár 50 fokig is emelheted, általában azért szokás 40-45 fokra állítani, mert az egyrészt elegendő, másrészt kellemes komfortérzetet ad, nem lesz túl meleg a padló.

 

"a hang nem is a szivattyúból hanem a szivattyú és a kazán között van egy hengeres eszköz (sajnos nem tudom a nevét pedig mondta) és abból."

Ez a hengeres eszköz valószínűleg hidrováltó, amibe becsatlakozik a kazán, illetve a fűtőkor. (Neten megnézheted a működését) Ebben nincs semmilyen mechanikus alkatrész, ami zaj forrása lehetne, legföljebb levegős a rendszer, s annak lehet jól hallható surrogó hangja.

 

"Ami még fontos hogy ez a két szoba alatt pince van, és nincs szigetelve a pince mennyezet."

Ez nem jelenthet különösebb problémát, hiszen a padlófűtés alá mindig kell kellő hőszigetelést (5-10 cm) tenni. Még rémálmaimban sem tételezem föl, hogy enélkül szerelték volna a rendszeredet. De az építőiparban minden előfordulhat. Ezt viszonylag egyszerűen ellenőrizheted:

- A pince mennyezete nem lehet meleg. Max. 1-2 fokkal lehet melegebb a pince hőmérsékleténél, ami kb 15-18 fok lehet, ha nincs szabadba nyíló ajtaja, nagyobb szellőzője.

- Egy nagyobb kalapáccsal ráütsz a padlóra, (nem összetöröd vele, csak "ráejted") inkább döngő hangot kell, hogy adjon. (Hasonlítsd össze egy tömör beton hangjával.)

- A padló szélén a padló és a fal között  kell, hogy legyen legalább 5 mm hőszigetelő , amit egy éles szerszámmal 1-2 cm darabon lefelé ki tudsz kaparni, s egy kampós acél drótdarabbal megtalálhatod a fűtött padló és a hőszigetelő alátét határát. (ahol a drót elfordítható.)

- Valamelyik sarokban, kb 4 cm-re a falaktól, ahogy a fúrógép engedi. (mert a fűtőcső íve miatt biztosan nem találkozol csővel) átfúrod egy vékonyabb fúróval, s akkor kiderül milyen vastag a beton, s milyen a hőszigetelés.

(De ezt csak végszükség esetében tedd meg)

 

"Ami aggaszt ami írtál hogy a fenti részen esetleg hosszabbak a körök és ez miatt lehet eltérés az előremenő hőmérsékletek között."

Ez nem olyan nagy probléma, mert ez könnyen orvosolható, ebbe nem megyek most bele.

Engem az zavar, hogy annak ellenére nem melegszik föl a padlód, hogy látszólag töltöd bele az energiát eredménytelenül.

Ui. 5 óra elteltével ott olyan melegnek kellene lennie, hogy alsógatyára vetkőzve lehet TV-t nézni.

Nos, ezért lenne fontos megnézni, valójában mennyi a gázfogyasztás, mert az sokmindent elárul. (Csak a felső 3 kör legyen ilyenkor kinyitva!!!) Erre az adatra nagyon kíváncsi vagyok...

 

"Ezt lehet valahogy orvosolni, pl még egy külön szivattyú beszerelésével csak erre a részre?"

Igen, ez is lehet egy megoldás...

 

"Az lehet esetleg hogy levegős ez a kör vagy akkor nem ilyen jellegű a hiba?"

Lehet levegős a rendszered, bár akkor a visszatérő víz hőmérsékletének alacsonyabbnak kellene lennie, ha az alsó szint körei is nyitva vannak, ui. a levegőbuborék akadályozza a víz keringését az emeleti padlóban, s ezért ott van ideje jobban lehűlni. Ha csak az emeleti körök vannak nyitva, akkor a szivattyú úgy is átnyomja a vizet, ha van benne levegő, ha nincs. Minden esetre egy légtelenítés nem ártana...

Előzmény: melegetszeretnek (1220)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1220

Köszönöm a választ! Ma próbálgattam a rendszert megint, délben felraktam 3-asra a szivattyút és a fűtést beállítottam 22 fokra.  5 órával később mindössze egy fokkal lett melegebb a fenti szobában, így lett 21 fok. Megnéztem a lenti részen az előremenő/visszatérő 42/38 volt, fent 40/30. A visszatérő nőtt a szivattyú

feljebb tekerésétől de még mindig nem tudtam felfűteni 21 foknál magasabbra a fenti részt. Este volt a szerelő és kicserélte a szivattyút, de ez is ugyanúgy zúg és úgy tűnik hogy a hang nem is a szivattyúból hanem a szivattyú és a kazán között van egy hengeres eszköz (sajnos nem tudom a nevét pedig mondta) és

abból. Igazából a hang nem annyira zavar, vagyis zavar csak első körben a fűtés legyen jó aztán majd ráérek vele foglalkozni. Arra a kérdésemre hogy mitől van ekkora különbség a két előremenő hőmérséklet között azt mondta hogy lehet hogy rosszul méri a hőmérsékletet, amikor mondtam hogy lekapcsoltam a lentit

és akkor a fenti felment 45 fokra tehát elvileg jól mér nem tudott mit mondani. Az általad írt módszert mindenképpen kipróbálom a napokban. Ebben a két "hideg" szobában még nincs burkolat, beton van egyelőre, tehát még az sem lehet hogy a burkolat elnyeli a hőt. A nyílászárók körül laikusként úgy látom hogy

kivan fújva teljesen habbal. Ami még fontos hogy ez a két szoba alatt pince van, és nincs szigetelve a pince mennyezet. Ez tervben van a következő pár hónapban. Én úgy gondolom (lehet hogy rosszul!) hogy ettől még fel kellene tudnia fűteni a szobát a rendszernek csak több energia árán. Ami aggaszt ami írtál hogy

a fenti részen esetleg hosszabbak a körök és ez miatt lehet eltérés az előremenő hőmérsékletek között. Ezt lehet valahogy orvosolni, pl még egy külön szivattyú beszerelésével csak erre a részre? Az lehet esetleg hogy levegős ez a kör vagy akkor nem ilyen jellegű a hiba? Köszönöm előre is!

Előzmény: kitadimanta (1215)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1219

"Hülyeség"

Nem hülyeség, csak nincs értelme. Ettől nem lesz melegebb, legföljebb a villanyszámlád lesz nagyobb...

Előzmény: Zigi75 (1218)
Zigi75 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1218

Arra gondoltam, hogy betennék egy csőtermosztátot és amíg meleg a víz (30 fokig mondjuk), keringethetné csak a padlóban.

Hülyeség? 

Előzmény: kitadimanta (1217)
kitadimanta Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1217

A padlófűtés (és minden más fűtés esetében is) csak akkor kell a szivattyúnak járni, ha a kazán is bekapcsolt. Hideg vizet fölösleges keringetni.

Előzmény: Zigi75 (1216)
Zigi75 Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1216

Sziasztok.

 

Padlófűtésem van (most költöztünk) régi sima gázkazánnal 25ES (tökéletesen működik).  Alsó felső szint padlófűtés + fent radiátorok 3db szabályzószeleppel + törölköző szárító. Természetesen külön körön vannak 2 keringető szivattyúval, REV24 szabályzóval. Előremenő víz ~50fok. Az lenne a kérdésem, hogy a padlófűtés keringető szivattyújának állandóan menni kell a padlófűtés optimális működéséhez? Most csak akkor megy ha a termosztát kapcsolja a kazánt.

 

Üdv: Zigi

kitadimanta Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1215

Ha a padló nem tudja fölfűteni a helyiséget két oka lehet: Vagy nem elég meleg a padló, vagy valahol szökik a hő (tetőtérben rossz a tető hőszigetelése, a nyílászáró körül hiányos a szigetelés, hideg levegő áramlik a lakásba, nem zár jól az ablak, stb...) De a padló burkolata is lehet hőszigetelő, pl. vastag padlószőnyeg, ami alatt ugyan meleg a padló, de mivel szőnyeg takarja, így nem képes a hőt átadni a fölötte lévő levegőnek.

Első körben érdemes az ablak szigetelését megvizsgálni, mert új beépítésnél is előfordul, hogy nem tökéletes a kitöltő hab szigetelése, nem tölti ki a keret és a fal közti üreget és hideg levegő jut a szobába. (nálam is előfordult ilyen eset.)

 

Ha az alsó szint és a fölső szint előremenő víz hőmérséklete közt ilyen nagy a különbség, (5 fok) az arra utal, hogy van ideje a fővezetékben kihűlni a víznek, azaz túl lassan áramlik a víz, így nem szállít kellő mennyiségű hőmennyiséget a padlóba. Ez lehet túl hosszú szigeteletlen vezeték miatt is. Vagy nagyon eltérő a lenti és a fenti körök fűtőcső-hossza, ami tervezési-kivitelezési szarvashiba. (A hosszabb csőnek nagyobb az ellenállása, ezért azokban kevesebb víz áramlik) További a felső szinten valami akadályozza a víz áramlását.

 

Azt írod, hogy, ha csak a felső szintet fűtöd, akkor lesz elfogadható a hőmérséklet. Ha ilyenkor az előremenő vízhőmérséklet 45 fok, a visszatérőnek legalább 36-38 foknak kell lennie, de akár 40 is lehet, mert gyorsan áramlik a víz. Ebben az esetben a padlónak olyan melegnek kellene lennie, hogy már szinte kellemetlen a lábnak huzamosabb ideig. Ha még ilyen esetben is alacsony a visszatérő víz hőmérséklete, valószínűleg valami akadályozza a víz szabad áramlását. Pl valahol szűk keresztmetszet (félig elzárt, hibás szelep) idegen anyag-darab a rendszerben, elszennyeződés, szivattyú hibás, stb...

Ezt úgy tudod legegyszerűbben leellenőrizni, ha az alsó köröket elzárod, s legalább 2 órán keresztül fűtöd az emeletet. Eközben följegyzed a gázfogyasztás értékét indításkor, majd a 2 óra letelte után. Közben azt is figyeld, folyamatosan fűt-e a berendezésed. Ha kevés gáz fogy, akkor nem áramlik a víz kellőképp. Mennyi a kevés? Jóval kevesebb, fele sem, mint amikor a teljes rendszer üzemel.

Ahhoz, hogy a visszatérő is legalább 35 fok legyen, kb 2-3 köbmétert kell a 2 óra alatt elfogyasztani.

Ha a visszatérő víz hőmérséklete ennél alacsonyabb lesz 2 óra múlva, és a fogyasztás is jelentősen elmarad, akkor áramlási probléma van, kicsi teljesítményű a szivattyú, valami akadályozza a víz áramlását.

A zajos szivattyú eleve gyanús, az én 30 éves szivattyúmat akkor sem hallom, ha közvetlen mellé hajolok...

Amúgy kb 60-80 W-os szivattyú szükséges egy ekkora alapterületű rendszerhez.

 

"Elég lehet ezen paraméterekkel a csak padlófűtés radiátorok nélkül?"

Természetesen elég, sőt, bőven elég. Nálam 150 nm alapterületen + tetőtér 100 nm. 12 kör (8+4) 100 W-os szivattyúval bőven elegendő ahhoz, hogy nappal 22, éjjel 20 fok meleget adjon úgy, hogy az előremenő kb 40-45 fok, a visszatérő kb 30-35 fok, s mindezt úgy, hogy a cirkóm csak "félgőzzel" (1,5 köbméter / ó) fogyasztásra van állítva. Így mostani időjárási viszonyok közt sem fogyaszt többet napi 12-20 köbméternél. (A ház nincs külön szigetelve, nagyok az ablakok)

Előzmény: melegetszeretnek (1214)
melegetszeretnek Creative Commons License 2022.01.10 0 0 1214

Sziasztok,

 

A segítségeteket szeretném kérni padlófűtés ügyben. Adva van egy ~100m2 es lakrész, az alsó részen 5 körrel, a felső (szinteltolás) 3 körrel. A felső rész jóval gyengébben fűt gyakorlatilag az elmúlt napokban nem tudtam felfűteni 20 fok főlé. Az alsó az megfelelően működik (legalábbis jobban mint a felső).

Van valami ötletetek hogy merre induljak el hibakeresésben? Ami releváns lehet: 45 fokra van állítva a kazán (Viessmann Vitodens 100), korábban 40 fokon volt csak próbaként feljebb raktam, hátha az okozza hogy nincs elég meleg. Az alsó részen az előremenő hőmérséklet 45 fok, a visszatérő 35 fok.

A fenti részen 40 és 25 fok.  Ahogy olvastam az előremenő és visszatérő közötti 5-8 körül kellene lennie. Nálam ez magasabb, különösen a fenti részen. Ez okozhatja a problémát? Mennyi az ideális különbség? Most 1-es fokozaton van a szivattyú (kínai noname), ha 3-asra teszem akkor egyrészt nagyon

hangos lesz, az egész házban lehet hallani hogy a pincében megy a szivattyú, másrészt továbbra sincs meleg fent. Már csak a hang miatt is szivattyút fogok cserélni, csak az a kérdés hogy a szivattyú okozhatja-e hogy nem jó a fűtés? A napokban próbálgattam több mindent és ha mindent lekapcsolok csak

a fenti részen a két szobát (ami a leghidegebb) hagyom akkor nagy nehezen 6-8 óra alatt felment a hőmérséklet 21.5 fokra, és ekkor érezhetően meleg volt a padló. Amint visszakapcsoltam a többi kört már gyengül a fűtés. A ház a 2000-es évek elején lett szigetelve kb 5cm-es a szigetelés, a nyilászárók újak.

Elég lehet ezen paraméterekkel a csak padlófűtés radiátorok nélkül? Több ismerősöm azt állítja hogy akár 25 fokig is fel tudják fűteni a házukat padlófűtéssel, nekem ez a 21.5 fok is csak akkor jött össze ha mindenhol máshol kikapcsolom a fűtést. Mi lehet a baj? Válaszotokat köszönöm előre is! 

kitadimanta Creative Commons License 2022.01.09 0 0 1213

1. "Emeltem a szivattyúk teljesítményét, így már távolabb is meleg a padló, langyos a visszatérő. Mi az ideális különbség előre és vissza? LAssú vagy gyorsabb keringetés a jobb?"

A gyorsabb keringetés mindenképp jobb, mert egyenletesebb a padló hőmérséklete, így a hőátadás is nagyobb (meleg) felületen érvényesül és a közérzet is jobb, hiszen nincs hideg felület, amin járunk. Különösen kicsi gyereknél érdekes, aki szeret a padlón kúszni-mászni, hemperegni.

Ahol járólap a padló, a hőtágulási egyenetlenségek kevésbé veszik igénybe a járólapot és a ragasztót, így az nem válik el a beton alaptól. (Ami nem feltétlenül következik be, de idővel előfordul(hat))

 

2. "Az előbbi beavatkozásnál - applikáció szerint - a láng moduláció 25-30 % volt. Ha csak fent megy a fűtés (külön hőmérsékelt vezérelt), akkor ez 15 % körül mozog. Mennyi a reális/ideális értéke?"

Meg kell nézni a fűtőberendezés műszaki leírását, abban általában benne van, milyen értéknél adja le hetásosabban a teljesítményt, azaz hol dolgozik a legjobb hatásfokkal. Általában a kisebb fűtőteljesítményhez nagyobb hatásfok tartozik. Az alacsonyabb láng kíméli a hőcserélő lemezeit, nem égeti el, de arra ügyelni érdemes, ne csapódjon ki rajta a füstgázból víz, mert az lehet savas, és akkor az lép reakcióba a rézzel. (Ha rozsdamentes a hőcserélő, ilyen probléma nincs.)

 

3. "Fenti körnél, melyen a padlófűtés van a fürdőben, a padló nehezen melegszik. Ha jól okoskodok, az az oka: feljön a fűtésvíz az emeletre, egy T elág egyik ágán van 2 db nagy radiátor, másik ágán egy osztó, rajta először egy törölköző szárító, majd a padló. Le kell fojtani a radiárokat? Emeljen a szivattyú teljesítményt?"

Érdemes játszani vele, mindkét megoldás eredményes lehet, sőt, a kettő együtt is.

 

4. "Érdemes-e (gazdaságos) játszani a hőfokkal padlófűtésnél? Jobb egy állandó hőmérséklet fenntartása vagy érdemes-e visszavenni éjszakára, illetve naplözbenre, amikor nem vagyunk otthon?"

Természetesen érdemes, de azzal számolni kell, hogy mielőtt valaki hazaér, korábban legyen a termosztát magasabb hőmérsékletre kapcsolva. (programozható kivitellel)

Előzmény: Pessta77 (1212)
Pessta77 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 1212

Sziasztok,

 

nemrég újjítottam fel egy házat, először van padlófűtésem, így elég laikus vagyok. Azért írok ide, mert bár próbáltam utána olvasni, ahányszor neki futok, mindig ellentétes infókat olvasok ki a sorok közül. Így inkább itt, az üzemeltetésben jártas fórumozók között próbálkozom. A ház, a fűtési rendszer adott, így az “itt lett elbszva” hozzászólások nekem nem segítenek, bár azokat is köszönettel veszem :) A célom, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a rendszer, na persze, meg hogy értsék is a működését. 

 

A ház egy 2 szintes, egyelőre szigetelés előtt álló épület, új nyílászárókkal. Kazánház a pincében. Lent Kb 100 nm padlófűtés plusz egy szárító radiátor, ezek két 5-ös osztón mennek, 2 szivattyúval. A keringető szivattyúk Wilo és Gundfos, teljesítménát megnézem ha szükséges. Egy-egy osztóra kb 250-280 méter 16-os cső van kötve. Fent kb. 70-80 nm, melyből pár nm padlófűtés (fürdő), a többi pedig radiátor (4 db 2,0 m, 1 db 0,4 m plusz egy törököző szárító). Lényeges (vagy nem), hogy a radiátorok - próbaképp! - a padlófűtés előremenő hőmérsékletével üzemelnek, eddig egész jól szerintem. A rendszer úgy van kialakítva, ha nem tud ez a módszer megfelelő hőmérsékletet adni, akkor könnyen átalakítható. Fent szintén két kör van, viszont csak ott van osztó, ahol padlófűtés is van. A másik kör közvetlenül egy szivattyúra van kötve. A fűtést egy Vitodent 100 (talán 26 kW) adja, az előremenő jelenleg 38 C. És a kérdéseim: 

 

1. Az előremenő 38 fok, sajnos a visszatérőt nem tudom még mérni. Ha az emelőmagasság szerint állítottam be a szivattyút, akkor a földszinten az osztó közelében meleg volt a padló, tulsó pontján hideg. Visszatérő szintén hideg volt a kazánnál. Emeltem a szivattyúk teljesítményét, így már távolabb is meleg a padló, langyos a visszatérő. Mi az ideális különbség előre és vissza? LAssú vagy gyorsabb keringetés a jobb?

2. Az előbbi beavatkozásnál - applikáció szerint - a láng moduláció 25-30 % volt. Ha csak fent megy a fűtés (külön hőmérsékelt vezérelt), akkor ez 15 % körül mozog. Mennyi a reális/ideális értéke?

3. Fenti körnél, melyen a padlófűtés van a fürdőben, a padló nehezen melegszik. Ha jól okoskodok, az az oka: feljön a fűtésvíz az emeletre, egy T elág egyik ágán van 2 db nagy radiátor, másik ágán egy osztó, rajta először egy törölköző szárító, majd a padló. Le kell fojtani a radiárokat? Emeljen a szivattyú teljesítményt?

4. Érdemes-e (gazdaságos) játszani a hőfokkal padlófűtésnél? Jobb egy állandó hőmérséklet fenntartása vagy érdemes-e visszavenni éjszakára, illetve naplözbenre, amikor nem vagyunk otthon?

 

Segítő válaszokat köszönöm!

 

jesenszkigy Creative Commons License 2022.01.01 0 0 1211

Köszönöm a válaszod. Máshol azt tanácsolták, hogy a visszatérő ágait fojttsam finonam. Így sikerült az 5-ből 3-at életre kelteni. Addig megteszi míg át nem alakítjuk a rendszert.

Előzmény: nixon70 (1210)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.30 0 0 1210

Előzmény: jesenszkigy (1208)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.29 0 0 1209

Komoly egy rendszer....

A keringés nem biztosított a padlófűtésen, ha lezár a termoszelep.

Össze kellene kötni első lépésben az osztót- gyűjtőt ahol a feszmérő és a hőmérő van, colos csővel.

Amig nem találsz erre kivitelezőt, addig azt tudod csinálni, hogy leveszed a termofejet és a kazán előremenőjét leveszed 35-40°C-ra, a radiátoros részt pedig beszabályzod, mert a kisebb ellenâllâs felé fog menni a víz.

Előzmény: jesenszkigy (1208)
jesenszkigy Creative Commons License 2021.12.29 0 0 1208

A kepeket valamiért nem töltötte fel elsőre aztán pedug nem engedte.

Előzmény: nixon70 (1204)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1207
Előzmény: KisVinnie (1206)
KisVinnie Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1206

Sziasztok!

 

Szeretném kiváltani a vegyestüzelésű kazánomat egy elektromos kazánra!

A ház 85 m2 és vizes padlófűtés van mindenhol!

Tudnátok javasolni egy villanykazánt, meg hogy milyen Kw-ban gondolkozzak?

Köszönettel

nixon70 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1205

Hali!

Képek?

Előzmény: Dave_Bp (1202)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1204

Képek nincsenek, a kapcsolásról, a kazán környékéről, szivattyú(k)ról osztó-gyűjtőről, csövezésről (milyen cső, dimenzió) jó lenne adat, ha fotókat nem tudod felfölteni, a rajz is jó .....

Előzmény: jesenszkigy (1203)
jesenszkigy Creative Commons License 2021.12.28 0 0 1203

Sziasztok!

A képeken látható fűtési rendszer beállításával küszködünk már egy ideje. 60 m2 alapterületű ház, alul padlófűtés, a tetőtérben radiátorok. A radiátorok fűtenek rendesen, viszont a padlófűtésnek csak az első köre melegszik át normálisan, a többi kör sem jéghideg viszont nem olyan meleg, mint az első . Múlt héten át lett mosva az összes kör, hátha levegős volt, de nem segített rajta. Tavaly költöztünk be, akkor is ugyanígy működött, de nem foglalkoztunk vele mert így is lehet csinálni lent 22-23 fokot. Beköltözés előtt volt nyomáspróba, a kazán lett cserélve, illetve azok azok az alkatrészek amik az évek alatt szétfagytak. A körök hosszát sajnos nem tudjuk, ha az elzárom az első kört, akkor a 2. lesz meleg.

Mi lehet a hiba?

Dave_Bp Creative Commons License 2021.12.20 0 0 1202

Sziasztok, 

 

Kérlek segítsetek, ez az első fűtési szezonunk a házba. A szobákban radiátor van a többi helységbe padlófutes. A fürdőszoba kivételével mindenhol laminált padló. A problémám az, hogy nem meleg a padló sehol. A hidegburkolaton érezni, hogy langyos, de nem meleg. A visszatérő ág, az teljesen hideg. A kazánon 50 fokos víz van beallitva. Az áramlás mérő mindegyik körön nullát mutat. Alább rakok be képet. Gipszkarton dobozba van az egész, ilyen képeket tudtam csinálni. Mi lehet a baj szerintetek? Szaki látta még a nyáron, persze ő nem így csinálta volna, de azt mondta, majd télen kiderul, hogy működik, mert jónak kéne lennie. Egyébként a ház hőérzetre jó, a kívánt hőmérséklet mindig megvan,ha a szoba ajtók nyitva vannak. 

nixon70 Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1201

Nincs mit. 

Majd számolj be, ha kész lesz.

Előzmény: oroszmt91hun (1200)
oroszmt91hun Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1200

Az lesz, az emeltre menő agba egy jó 2m-t esetleg kitudok cserélni majd, hátha majd már az is segít!

Köszönöm a tanácsot és a segítséget! 

Előzmény: nixon70 (1199)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.02 0 1 1199

A földszintit feltétlen cseréld ki az osztóig, az osztót hagyd meg 20-asra, meg ugyebár az emeletre is marad a huszas, lehet elég lesz.

Előzmény: oroszmt91hun (1198)
oroszmt91hun Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1198

A földszinten lévő osztóhoz esetleg, de aminaz emeletre megy, az necces, (új a ház amúgy) és a fix álmennyezet felett mennek a csövek. 

Előzmény: nixon70 (1197)
nixon70 Creative Commons License 2021.12.02 0 0 1197

Akkor negvan a probléma! Kevés vizet tud szállítani a szivattyú.

26-os lesz a jó méret.

Nagy gond kicserélned?

Ha lehetőséged van rá, minél kevesebb idommal cseréld ki.

Előzmény: oroszmt91hun (1196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!