Szia. A kuplung ugyan más, de a 16V-s (188A5000) váltója ugyanez, ezért az is jó rá, (még a 6 sebességes Sporting is), kiterjesztheted a keresést arra is.
Szia. Nem tudom, aktuális-e még, de a válasz: nem lehet. Tegnap cseréltem rugót (nagylámpás, de ebből a szempontból mindegy), mert már nagyon rozsdás volt, félő volt, hogy eltörik. Mivel ez az alkatrész rögzíti alul a rugót, és kb. fél fordulattal rá is van tekerve, csak a rugóval együtt emelhető ki. Bontott került rá, néhány éve vettem a tatai olaszbontóból, az alsó – tárgyi – felütközésgátló és a felső gumi támasztógyűrű is rajta volt, sokkal jobb állapotban, mint a sajátja, ezért kompletten a bontottakat tettem be, persze némi tisztítás, festés és szikikonos gumikezelés után. Van kettő autodoc-os video is a YT-on a rugócseréről (csík- és nagylámpás is, bár a futómű u.az), azokat nézd meg, mielőtt nekiállsz. Ui.: a te rugód nem rohad?
Sziasztok, adott egy 1.2 16v punto hengerfejtomítés csere után + hengerfej síkolás is volt menne össze már de a vezérműszíj felrakása közbe adódott egy kis probléma : minden össze volt jelölve( a vezérműkerék+lendkerék 0 fokon) úgy is ment, menne vissza... de miután készre lenne feszítve a vezérműszíj elmegy egy kicsit a főtengely... jelöléstől kb. 4 mm-re..hiába tekerem el kicsit előtte a főtengely sehogy sem akar visszamenni az eredeti helyére.
Már próbálkoztam a gyári rögzítő készletével (2 pálca+a vezérműrögzítők)de így is eltérés van..Próbálkoztam már mindennel is!? Létezhet ,hogy a síkolás hiba vagy hengerfejtömités vastagság befolyásolhatja? Minden építő jellegű hozzászólást szívesen veszek.
A gumisapka vége rajta van a hengeren (tehát az jó helyen van), viszont a másik vége (ahol a lyuk is van) teljesen "egybenőtt" a fém rúddal. Ha lenyomom a pedált, akkor behorpad a felülete és felőlem domborúvá válik, ha felengedem, akkor szintén a nyélen maradva kiemelkedik és felőlem homorú lesz. Ahogy jobban megnéztem, van egy szakadás is már a sapkán, szét fogok nézni cseréje ügyében. És szerzek valamilyen teflon spray-t, vagy teflonos szilikonzsírt. Köszönöm!
"jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel" ha arra a gumisapkára gondolsz, akkor ezt nem igazán értem, mert állnia kellene a henger nyakán... Csak vissza kellene nyomni.
Zsírnak szerintem, bármi jobb a semminél, de úgyis kitaposódik egy idő után. Ha van teflontartalmúd, az nem öregszik, abból adj neki bőven.
A fémszárnak, száraznak kell lenni (nem úgy mint a képen).
Köszönöm a segítségedet, nekem egyből kettétört a rögzítőelem a kiszenvedése során. Ezt követően a munkahenger fémgömbjét sikerült kiugrasztanom a csésze alá, viszont az új rögzítőelemet csak úgy tudtam a főhengerre visszarakni, ha azt "padlóig" lenyomott pedálállásnak megfelelően visszanyomtam. Ehhez persze meg kellett nyitni a főhengernél a hidraulikus kört, de valóban nem kellett azt kiszerelni. Zsírozására milyen anyagot ajánlanál (jelenleg mozog a főhenger porvédője magával a nyéllel, gondolom ez sem lesz hosszú távon így jó)?
A pedált a tengelye kihúzása után, ha jól emléxem, ki lehet húzni, de akkor még nincs a kezedben a pedál.
Előbb a csészénél is szét kell kapni. Úgy hogy a rögzítőelemet hátra nyomod (ez tartja hátulról a tengely végén levő gömböt, hogy ne akadjon ki a pedálból).
A csésze pereme két kis vájatba ugrik bele, ha jól emlékszem, de egy kis zsír is benn tudja tartani összerakáskor a helyén.
A főhengert ehhez a művelethez nem kell kivenni, de ha akadozik a pedál, akkor ez, és, vagy a munkahenger is lehet kaka.
Nekem is előjöttek a kuplungpedálos okosságok, csak lustaságból halogattam a dolgot, aztán most már lenyomásnál is ugrik egyet a pedál, meg vissza is csak rugdosásra jön. Kicsit bütykölgetve, nekem a fő/adó hengert a kuplungpedálhoz rögzítő műanyag már biztosan törött, meg valószínűleg a pedálbeli műanyag csésze is ludas lesz a sztoriban. Ahogy nézem, már volt téma ez bőven ezen a fórumon, de azt explicit nem láttam sehol sem, hogy ezt a csészét hogyan is lehet kiimádkozni a pedálból. Jól gondolom, hogy itt mindenképp le kell venni az adóhengert, vagy ki lehet valahogyan bűvészkedni magában a kuplung pedált is?
Urak! Kellett már valakinek kúpgörgős csapágyak cseréje után hézagolni a difit? Az ok, hogy szerezni kell különböző hézagoló lemezeket (még nem találtam forrást), de a szimering ház meghúzása után, mi a korrekt állapot, mennyire szorulhat? Köszönöm, ha tudsz segíteni!
Valaki hozzáértő megsúghatná, hogy a punto 2 1.9D 188 a3000-nek hogyan is áll a vezérlése. Úgy ahogy szerintem kéne, úgy nem forog át a motor.
Valami turpisság van benne, amire még nem jöttem rá.
Valószínű egyébként, hogy a szíj korábban átugrott, ezért kellene ujra pontosan beállítani, de az egyértelmű jelölésekkel valamiért nem fordul át. Találok két olyan lehetőséget, ahol átfordul a motor, de ott nincs normálisan értelmezhető jel.
Szerintem, kell, hogy ne sugározza az esetleg izzó katalizátor a meleget a hűtőre, hamarabb érje el a működési hőfokát a katalizátor, és tűzvédelmi okai is lehetnek....
Derékszögű fúróadapterrel lehet abba tenni új meneteket....
Nyolc szelepes motornál a katalizátor-kipufogócsonknál levő hővédő lemez mennyire létfontosságú? Sajnos így 18 év után teljesen elengedte magát, és a felső 4 csavar ami a leömlőn van már nem csavar így esélytelen egy új lemezt felfogatni...
Sziasztok segítséget szeretnék kérni adót egy Fiat Punto 1.1a váltoval van probléma olyan mintha az 1-es fokozat hejet valami más fokozat lenne az autó ijenkor rángat a 4.ès az 5. Fokozat szerintem jó helyen van mert az autóval ott todok menni 100km/orát is elöre is köszönöm a segítséget
Ez így többesélyes… Lehet gyertyahiba (de nem valószínű), és ha tankolás előtt jó volt, lehet hogy sz@r benzint kaptál, az is szokott hidegindítási problémákat okozni. A trafó tetején a csatlakozó hajlamos megrepedni, letörni (típushiba), azt mindenképpen nézd meg! A hűtőfolyadék (észlelhető mértékben) nem fogyhat! A tiszta olaj és víz nem garancia, ha nem keveredik, akkor is lehet hengerfejtömítés hiba, a víz az égéstérbe jutva a kipufogón át távozik. Ezt mindenképpen nézesd meg, nem egészséges, a fagyálló a dugattyúnak sem tesz jót, és lehet, hogy ezért dadog hidegen…
Sziasztok! Igaz nem punto. Van egy Fiat Idea 1.4 16v 95 Le. Reggel nehezen indúl. Remeg dadog. 3-4hengerezik. Utána beindúl, szépen jár indúl egész nap. Gyertyák ujjak, szép őzbarnák. Folytószelepet kitisztítva. Valakinek valami ötlet? Köszönöm
Sziasztok segítséget szeretnék kérni adót egy Fiat Punto I ecut szeretnék kiolvasni vettem egy kábelt hozzá ès egy ELM odb olvasó T de nem müködik vele lehet hogy èn csinálok valamit rosszul elöre is köszönöm a segítséget