Keresés

Részletes keresés

MOS-240 Creative Commons License 2025.07.20 0 1 109605

Lesz az IK260-T troli augusztusban vagy csak szeptemberben mint tavaly?

 

Mi várható ami esetleg újdonság augusztusban?

 

OFF busz, HÉV, metró nosztalgia?

Bobeno23 Creative Commons License 2025.07.20 0 0 109604

Ott nagyjából fél méterre állunk a felezővonaltól, a parkoló autók mellett a jobb oldalon van a két vonal felfestve.

Drávánál, Cserhátnál, Kálváriánál és a Sárrét parknál a táblánál megálláshoz van igazítva.

Uzsokinál.... azt inkább hagyjuk. 18 méteres öböl van a 18 méteres járműre.

Előzmény: gallo (109593)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.20 -1 1 109603

Athén esetében azonban az elhúzódó karbantartási problémák, a beruházások elmaradása és a szűkös közlekedési forráselosztás olyan állapotot eredményeztek, amelyből a teljes megszüntetés tűnt a legkézenfekvőbb megoldásnak.

Számos szakmai és közéleti vélemény szerint ez inkább rövid távú racionalizálás, semmint egy előremutató, hosszú távon is fenntartható közlekedéspolitikai stratégia.

A döntés inkább az akut pénzügyi nehézségek és üzemeltetési kihívások kezelésére irányul, még ha ez hosszabb távon hátrányosan is befolyásolhatja a főváros közösségi közlekedésének strukturális jövőjét.

 

-------------------------------------------------

 

Sok ország küzd azzal, hogy a pillanatnyi költségvetés katasztrófális állapota miatt radikális költség csökkentésre kényszerül.

 

Akkori  is ha tudják, hogy a távlati célok érdekében olyan területeket kellene fejleszteniük - itt például a trolibuszt - melyeket most amikor szorít a cípő még fenntartani is képtelenek.

 

IZé Creative Commons License 2025.07.20 -1 1 109602
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2025.07.19 -14 0 109601

Innentől szigorúan abbahagyjuk. Akkor is, ha valaki beírja, hogy minden busz troli lenne. Pont.

Előzmény: IZé (109598)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.19 -2 4 109600

Pár olvtársunk több éve a városi transzkontinentális troli, busz vagy villamosok útvonal rajzolásával üt el szabad idejét.

 

Belefér.

Bosszantó de belefér.

 

A bélyeggyűjtőket se értettem soha de elfogadtam hogy léteznek.

 

Rajzolnak városon belül 20 km-es vonalakat, belvárosban 15 km-es girbe-gurba fantáziákat.

Irányonként 60-80 perces menetidővel.

 

Ha valaki megcsinálná nekik (remélem senki sem) akkor meg háborognának az ütemtelen közlekedésen.

Mert óhatatlanul is elverné az ilyen  vonalak ütemét az ilyen vonalvezetések.

 

 

 

Előzmény: IZé (109598)
18-09 Creative Commons License 2025.07.19 -2 6 109599

Ahhh valahogy annyira túl van lihegve ez az óhegyi-kőbányai trolizás-vonalhúzogatás. Értelmes döntéshozóink lennének, akkor:

 

95: 1:1-ben troli, Keletiig járatva, drót végig kihúzva 

195: hálózatátalakítást nem éli túl, majd lesz máshogy kapcsolata a Bajcsynak Kereszttúrral 

85: 1:1-ben troli, drót végig kihúzva

9: itt is 1:1-ben troli, drót Óbudán is Császár-Komjádi uszoda és Bogdáni között

Előzmény: Zugbegleiter (109597)
IZé Creative Commons License 2025.07.19 -1 5 109598

Ez milyen jó lenne:

Csak vicceltem!

Nem lehetne már abbahagyni a Kőbányai vonalhúzogatás témát?

Előzmény: Zugbegleiter (109597)
Zugbegleiter Creative Commons License 2025.07.18 -1 0 109597

Ha a 72-es továbbmenne Óhegyre, akkor mondja már meg valaki, hogy hol és hogyan fordulna meg? A Lavotta utcánál a 185-ös régi végállomása adná magát. De hálózatilag akkor mi történne az ezt követő Kada utcai és Maglódi úti, illetve még utána a Felsőcsatári úti szakasszal? Továbbá az felvállalható-e, hogy ekkor Óhegyről a Stadion kapcsolat megszűnik? Még tovább kérdezve, az így keletkező többlet utasszámmal mit kezdene a javaslattevő a 72-es egész Baross utcai szakaszán, meg utána tovább a Zuglóig (valójában az Örs vezér teréig, hiszen a 72-es rövidesen 82-es (is) lesz?) közlekedő járaton? Legvégül: ha az utolsó potenciális utas is elszívjuk Kőbányán a 28-asról, akkor minek még járatni ott ezt a villamost?

 

 

Előzmény: Il Leone (109594)
gallo Creative Commons License 2025.07.18 0 0 109596

Kösz.

Előzmény: Snake-Mojzi (109595)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2025.07.18 0 0 109595
Előzmény: gallo (109593)
Il Leone Creative Commons License 2025.07.18 0 5 109594

Pár észrevétel.

 

A 9-es ha troli lesz valamikor, akkor elvileg a Podmaniczkítól a jelenlegi 72-es troli lenne beleintegrálva, én ilyen tervekről tudok.

Ez egyrészt persze jól hangzik, bár szerintem a gomhoz a kabát tipikus esete.

 

Közben ott van a villamosgyorsítási program, aminek az egyik legegyszerűbb eleme lehetne a Kőbányai úti villamos gyorsítása, vagyis az Orczy és Kőalsó között csak a Hungáriánál kellene megállítani, vagyis a Kőbányai úti trolinak kellene átvenni annak a kihagyott 5 megállónak az utasforgalmát, ha innen nézzük, akkor a Szent László tér elérése egy valid érv lehet.

Innen pedig adja magát az Óhegyen és Újhegyen történő hosszabbítás, ugyanakkor ez egy nagyon hosszú túl sok eltérő funkció kiszolgálását igénylő járattá válna rendkívül hosszú és zavarérzékeny útvonallal.

Nem mellesleg, ha a 28-as már be van gyorsítva a Kőbányain, és esetleg a Maglódi is gyatyába lenne rázva, és valaki felvállalná, hogy Újhegy fő tengelyén keresztül érje el KöKi-t a villamos, akkor a troli meghosszabbítása a 85-ös vonalán további kérdéseket vet fel.

 

A Gyömrői úton át KöKi-ig hosszabbítással ugyanúgy fennállnak a sok eltérő funkció felfűzése és a hosszúság és a zavarérzékenység.

 

Első körben azért jó lett volna kipróbálni, hogy ha  95-ös visszahosszabbodik a Keletiig, akkor hogyan változik az utasforgalma.

 

A Márga utca szvsz. alkalmatlan a tömegközlekedésre, ráadásul 30-as övezetben van, ez szerintem máshol is probléma, hogy a tömegközlekedés be van terelve 30-as övezetekbe.

 

 

Előzmény: névtelen (109580)
gallo Creative Commons License 2025.07.18 0 0 109593

Köszi. 

 

Rendszeresen látom a felpakolást a Baross utca elején, majd megkeresem, ott mi a jel?

Előzmény: Új_Trolizátor (109592)
Új_Trolizátor Creative Commons License 2025.07.18 0 1 109592

Jellemzően igen van valamilyen jel a megfelelő pozícióhoz, főleg, ha az a közúti forgalomban, az úttesten megállva történik.

Ugyanakkor ha a szedővezérlés (nem kézi felpakolás) a megállóban az utascsere idejében történik, akkor járművezetők a kocsi pozícióját már tudják "csukott szemmel" is, ráadásul ilyenkor azzal tudnak foglalkoznak (hivatalosan...), ami a dolguk. Figyelemmel kísérik az utascserét. :)

Előzmény: gallo (109590)
7-es troli Creative Commons License 2025.07.18 0 0 109591

A linken levő videoban van egy zöld felfestés az aszfalton.

Előzmény: gallo (109590)
gallo Creative Commons License 2025.07.17 0 0 109590

Ilyen helyeken van valami jelölés az úttesten, házfalon, bárhol, hogy pontosan hol kell megállni a járművel? 

Előzmény: Új_Trolizátor (109577)
altenberger Creative Commons License 2025.07.17 -5 2 109589

"megy egy megállót, a Szent László tér felé, majd visszafordulva vissza Kőalsóra egy másik úton, ugyanoda ahonnan jött."

 

Egy megállóért tényleg nem éri meg!

 

Menjen tovább a 185-ös vonalán a Csősztoronyig/Kada utcáig, majd vissza a 95-ös vonalán az troli.

Előzmény: névtelen (109588)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 -1 1 109588

A harmadik felvetés: túl nagy ár, hogy megy egy megállót, a Szent László tér felé, majd visszafordulva vissza Kőalsóra egy másik úton, ugyanoda ahonnan jött. Ez nem hatékony kapacitás kihasználás. Értem (és egyet is értek vele), hogy a Szent László tér fontos megálló, de valóban ilyen fontos, és ez az egy megálló kiszolgálása ér ennyit?

Előzmény: névtelen (109587)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 -1 0 109587

Másképp: összességében fontos átgondolni a hálózatot, lehet, hogy valakinek ezzel romlik az eljutása, de kérdés, hogy mi van a nyereség oldalon.

És, ezt azért is érdemes átgondolni, mert egy troli hálózat esetén nem feltétlen vagy úgy, hogy holnaptól másképp jár.

Előzmény: Gordon Zsigmond (109585)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 -1 1 109586

Nekik ott a 28/62-as villamos. Mi azzal a baj? A mostani 9-es konkurencia, és másokkal sokkal nagyobb kitolás a fix átszállási kényszer. Busz-villamos párhuzamosság, két, nagy kapacitású gerinc járat.

Előzmény: Gordon Zsigmond (109585)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.07.17 -1 1 109585

62-es villamos csak hétköznap.

 

A 9-es trolit pedig biztosan nem vinném el Kőalsótól KöKiig önjárva.

Jó kis kicseszés lenne azokkal, akik Kőbánya belseje felé mennek...

Előzmény: névtelen (109580)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 0 2 109584

De, ezzel együtt is, szerintem érdemes végiggondolni, mert nehogy az legyen, ami sokszor vót, hogy nincs fejlesztési terv, majd amikor jő a pénz, akkor betonba (rézbe, vasba, stb) öntjük, ami elavult.

Előzmény: névtelen (109583)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 0 0 109583

A 0-ás, ami most van. Az 1-es az rövid vezeték építés, olyan helyen, ahol elfér, ez mondjuk 20 év :), ha komolyan gondoljuk, akkor fél év...:)

A 2-es verzió szerintem... ha lenne akarat pár év, így mondjuk nem a mi életünkben....:)

Előzmény: trizs77 (109582)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.17 -1 2 109582

Mennyi idő most az állatkerti delta egyetlen ágának létrehozása ?

 - 2 év ?

 - 3 év ?

 

Mennyi lenne azoknak az elemeknek a megépítése amiket most felsoroltál ?

 

--------------------------------

 

amíg nincs az elképzelések (ötletek) mögött pénz, addig................

Előzmény: névtelen (109580)
névtelen Creative Commons License 2025.07.17 -1 4 109580

Szerintem nem. A 9-es busszal a Szent László téren párhuzamosan ott a 28/62 villamos, míg, Kőbányán egy csomó más kapcsolat meg hiányzik.

 

A 9-es busz pedig az a járat, ami "kéri", hogy troli legyen, és olyan szempontból fontos Kőbánya közlekedési hálózatának átgondolása, hogyha jön a troli, akkor majd hova kell drót.

Azt gondolom, hogy a Kőbányai úton és a Pongrácz úton Kőalsóig biztos kell drót, ha jön Kőbányára a troli, mert ez a két, belvárosba vezető vonal, ahol nem célszerű önjárni, hanem a kifutó-elágazó vonalakra kell ezt a korlátozott képességet fenntartani.

Szerintem ez nélkül troli hálózat bővítésben nem érdemes gondolkodni.

 

Továbbra is tartom, hogy Kőbánya alsó buszállomás szerepét csökkenteném, ide pl, a troli hálózatot nem is feltétlen vinném be, ha be kell menni, rövid táv és önjárás.

 

Tehát, fázis0, ami most van, ez kísérletezés, de  felsővezeték hálózat bővítés nélkül nem jelen valódi eredménye, mert Kőalsón az elázagásnál már "elfogyott" az önjárás hatótáv nagy része.

 

Fázis1: mind a Kőbányai úton, mind a Pongrácz úton felsővezeték, Kőalsóig, a vasúti felüljáróig, tehát nem végig a 9-es vonalán.

- Ekkor a trolisított 9-es mehet Kőbánya-Kispestre, önjárásban. 

- A 73-as tovább tud menni Óhegyre, érintve a lakótelepet (pl, Márga u-Kada u-Mádi u -Kőér u kör), vagy ha belefér, a Bajcsi kórház is (Lavotta u egy irányban járható önjáró módban?), ekkor a 95 már ritkulhat, de a felszállási lehetőséget a Stadion hátsó kijáratánál biztosítani kell a 95-el lehetőleg közös megállóban). A 95/195 meg mehet "felesben". A gond ezzel az, hogy a 95 gerincjárati szerepe romlik, ami viszont nem jó, a két fő gerinc Óhegy-Újhegyen a 95 és a 85 (68-at nem ismerem).  Ezek mindenképp maradnak buszok.

 

Fázis2: 85-ös trolisodik, ez szerintem felsővezeték építéssel lehet megoldani, végig, önjárás nélkül (esetleg a Sibriktől a Köki termiálba mehet önjárva, ha ott problémás a felsővezeték építés). Ekkor meggondolandó a Gyömrői felett is a vezeték (9-est váltó troli).

Ennek a gazdaságossága azért kérdés, mert ehhez sok felsővezeték kell, a 85-ös vonalán tartósabb önjárás szerintme nem célszerű.

 

Előzmény: Zugbegleiter (109572)
Wankes Creative Commons License 2025.07.17 0 1 109579

Én csak arra reagáltam, hogy ugyan ma már önjáros vonalra nincsenek kiadva, de anno is, ahogy ma is egy GST-n a járművezetőnek a szedőlevezérlés olyan mint Black Jackben 19-re lapot húzni. Vagy bejön, vagy nem. 

Előzmény: Dr.V.ker. (109578)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2025.07.17 0 1 109578

Azért az nem a mostani 79-es volt, nem kellett sokat önjáróznia. Persze ez a szedők föl/lerakásának szempontjából mindegy. 

Előzmény: Wankes (109576)
Új_Trolizátor Creative Commons License 2025.07.17 0 0 109577
Előzmény: IZé (109575)
Wankes Creative Commons License 2025.07.17 0 2 109576

azért ne felejtsük el hogy 79-es anno GST-kkel volt kiadva. :-D 

Előzmény: IZé (109575)
IZé Creative Commons License 2025.07.17 0 4 109575

haza GST-ket is kézzel kel lehúzni 

És adnak ki GST-t önjáró vonalra?

gyenge a fedél, és ezért nem lehet őket átalakítani dobosra

 

 

Rigában még erős volt a fedél!  Tallinban meg oldották úgy, hogy a dob a fedél mögött a vázhoz volt rögzítve. 

Előzmény: Wankes (109573)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!