Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 3 napja -2 0 142413

Tudom, ilyenkor én is kapom az arctalan minuszozást. Nem engem minôsít.

:-)

 

A szárnyassal a gond, hogy egyes szakaszokon komoly bajba kerülhet, vissza kell mennie úszásba a siklásból.

 

De egy szó mint száz:

Reális probléma a végighajózhatatlanság ÉS a sebesség-idő faktor.

Ehhez mérten a költségeket és a díjszabást kell ősszetervezni.

 

De az már a badacsonyi komp esetén is kiderült, hogy nyoma sincs egyelőre bármilyen közgazdasági mateknak.

Alighanem a valóságban sincs.

 

Előzmény: Ep128 (142407)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 1 142412

Csakhogy ilyen jegy nincs, akkor sem ha lenne végig hajó.

Tavaly Almáditól Keszthelyig tényleg végig lehetett utazni.

Meg is csináltam, de 2 jegy kellett, ami több, mint 2900 ft.

 

Sőt 2022-ben Keszthelytől Almadin  át Siófokig utaztam, de azt csak egyes napokon lehetett megtenni.

De talán ahhoz 3 jegy kellett.

Szóval ez a fajta összehasonlítás nem jó.

 

Kéne újra Balaton Mix.

 

Előzmény: Adamis Gusztáv (142408)
zjakabfi Creative Commons License 3 napja 0 0 142411

85 km vasúton 1680 ft, de ez tényleg csak elméleti, mert a Balatonnál balatoni napijegyet vesz az, aki tudatosan Keszthelyről Kenesére hajózna. :)

Ennek ára 1090 ft, 24 óráig korlátlan vonatozással.

 

 

Előzmény: trizs77 (142406)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 3 napja 0 0 142410

IV. dijkategoria (azaz, amig volt, pl. Keszthely-Kenese 😉) most tippre a Lelle-Keszthely a leghosszabb.

Előzmény: trizs77 (142409)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 0 142409

A 2900 forintért hány km-re visz el a hajó ?

 

 

Előzmény: Adamis Gusztáv (142408)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 3 napja 0 0 142408

Ott volt a cikkben 😉 2900 a hajo. Ez azert a kb ingyen kategoria egy egesz napos programert 😉

Előzmény: trizs77 (142406)
Ep128 Creative Commons License 3 napja -1 0 142407

Az ilyesmikre írtam anno, hogy a szárnyas tulajdonképpen erre épp jó volna. (De akkor mindenki lekiabálta a hajam... :-P ) Ok, a BIBIC -kategória a Balatonra kicsi, tehát legalább egy VÖCSÖK méretű... Aki nem sétahajókázni szeretne, hanem eljutni a tavon A -ból B-be, annak tökéletes volna.

Előzmény: gigabursch (142404)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 1 142406

Ha hosszanti hajózást akarunk a Balatonon, ahhoz sebesség kell. => TCL jellegű megoldás nélkül nem megy.

Ha kb versenyképes a vasúttal (jegyár, tempó), akkor van realitása.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Egy Kenese - Keszthely távolság a tavon kb. 75 km.

Mivel célszerű ha a hajó megáll 6-8-10 helyen, legyen 85 km.

 

Mennyi ma 85 km utazás ára a vasúton ?

Teljes árúban.

Nem árvízkárosult hadifogoly vakvezető kutyájának.

 

És mennyi lenne 85 km a balatoni - most érvényes díjszabás - szerint ?

 

Adamis Gusztáv Creative Commons License 3 napja 0 0 142405

Valoszinu iden is megy majd hajo hosszaban a deli-parton, csak direkt el lesz rontva a csatlakozas, hogy egyvegteben ne lehessen 1 nap alatt vegigmenni 1-nel tobb atszallassal.

Előzmény: trizs77 (142401)
gigabursch Creative Commons License 3 napja -4 0 142404

Ha hosszanti hajózást akarunk a Balatonon, ahhoz sebesség kell. => TCL jellegű megoldás nélkül nem megy.

Ha kb versenyképes a vasúttal (jegyár, tempó), akkor van realitása.

 

Ehhez a különböző flotta elemeket meg ráhordó rendszerben hozzá lehet bigyeszteni.

 

Minden más hosszanti kapcsolódás tényleg max fanatikusoknak lenne élmény.

 

 

 

Kérdés barkihez, aki ért hozzá:

A szóbahozott viszonylat/időszak/utasszám az egy átláthatóan működő állami vállalatnál nyilvános vagy nem?

Mi és hol szabályozza ezt a kérdést l?

Előzmény: trizs77 (142403)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 142403

1./

Nem vagyok nagyon otthon a tavi új hajó piac mai kínálatában.

 

De biztosan kapható Európában vagy a távol keleten olyan, gyári új kishajó mely képes a Balatonon max. 30-40 utast elszállítani és emellett :

    - elég gyors,

    - csendes üzemű,

    - nagyon gazdaságos.

 

Ebből, ilyenből  kell(ene) 3-4 db a Balatonra, hogy megoldja vagy nagyon mérsékelje a vonali, menetrendszerinti  hajózás gondjait.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2./

Négy-öt éve (?) mentünk egy odautat Vagy Balatonlelléról vagy Boglárról Tihanyba-Füredre.

Talán Inkább Lelléről.

Elnézést ha már keverem az induló érkező állomásokat.

Július végén 101 fok melegben.

 

Egy bazi nagy hajó vitt minket.

Voltunk talán 30-35-n, lehet, hogy 40-45-n a szezon közepén azon a nagy hajón.

A fele gyerek.

14 alatti.

Rohangáltak volna mert unták.

A szülők meg vagy kergették őket a hajón , vagy pánikoltak, hogy a gyerek belesik a tóba, meghal stb.

 

Ez nem egy hosszú út.

De láthatóan a ma generációjának (felnőttnek is) már unalmas.

 

Mondjuk mi is (Füred-Siófok hajó ) + vonattal jöttünk vissza.

 

 

 

 

 

Előzmény: Atis57 (142402)
Atis57 Creative Commons License 4 napja -2 1 142402

Szia!

 S esetleg visszatérni a vitorla hajtásos üzemhez ?

 

Persze nálunk az is drága lenne ?

 

Most igy olvasgatva , rájöttem ;2015 óta  nem hajókáztam a Balatonon, várhatólag már nem is fogok.

Előzmény: trizs77 (142401)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -1 3 142401

A cikkben hivatkoznak a 179 évvel ezelőtti Kenese - Keszthely hajó járatra.

Ez így rendben is van.

 

De 1846-ban hányan is tudtak utazni a Balaton körül vasúttal vagy autóval ?

 

Ezek a firkászi mondatok azért hülyeségek mert megírható olyan mondat is, nem értjük, hogy I.(szent) István királyunk miért nem járt trolibusszal?

(a firkász fejében fel se merül, hogy azért nem járt trolibusszal mert még nem találták fel a trolibuszt.)

 

Tehát 1846-ban azért is volt jó ötlet a Kenese - Keszthely hajó mert nem igen volt más helyette.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Saját magad hibáztatása hamis út.

Egy ember, egy család miatt nem változik a menetrend.

Kivéve ha Te vagy a No.1 sógora/veje/körösztfia akármije.

Ha az lennél akkor a neked kedvező irányba módosítanák a menetrendet.

 

Semmi baj nincs a balatoni vonali hajózással.

Csak megfelelően kicsi befogadóképességű és rendkívül olcsó üzemű hajókat kellene járatni.

Amolyan HAPCI kategóriát.

Azok költségeit még talán elbírná a rendszer.

 

A balatoni hajózás két költségviselő pillére a kompozás/átkelő járatozás és a buli hajózás.

E kettőnek kell eltartania a vonali, menetrendi hajózást.

 

Igen kicsi a valós, fizető képes igény a vonali hajózásra és ehhez képest túl nagy, túl drága üzemű hajók is járnak rajta.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

harmadik.

 

a Nemzeti Örökségvédelmi Hivatal annyi sületlenséget szponzorál.

Meg lehetne kérni őket, hogy szezonban fizessenek napi egy utat egy a Balatonon hosszában végigmenő, közben sokszor kikötő hajónak.

 

Kenese - Keszthely, hétfő - szerda - péntek - vasárnap.

Keszthely - Kenese = kedd - csütörtök - szombat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Adamis Gusztáv (142400)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 4 napja 0 0 142400

Valoszinu, en vagyok az oka ennek. Jopar eve Revfuloprol mentunk volna Siofokra, de a hajoallomason kozoltek, h a jegykiado programjuk nem tud tobb-atszallasos jegyet kiadni, vegyek majd egy masikat Tihanyban. Mondom, az igy 2x annyiba kerul, es ott a kiadvanyban a tablazat, h Revf-Siofok IV. dijovezet. Irtam a panaszkonyvbe, korrektek voltak, kuldtek jegy utalvanyt a kulonbozetrol. Viszont a kovetkezo evtol gondosan ugyeltek arra, h az elso Revf-Boglar hajo elott 10 perccel elmenjen a csatlakozas minden iranyba. Miota megvettek a 2 uj katamarant, amit kb. sehol se tudnak kihasznalni (mi a francnak pl. Revf-Boglar kozott katamaran, plane eloszezonban?) es atvarialtak a Keleti-medence jaratait, es mar a Boglar-Tihany is atszallasos lett, igy onnan se tudnak jegyet kiadni. Szoval ez (is) lehet az ok a csatlakozasok eltuntetesere. Az aremelesben pedig nyilvan benne van, h sokkal dragabb egy katamarant uzemeltetni 10-15 utasert, mint egy vizibuszt.

Előzmény: trizs77 (142399)
trizs77 Creative Commons License 4 napja -2 2 142399

Ha jól tévedek az elmúlt 5-6 évben a BAHART nagyon vigyázott arra, hogy ne hozzon nyilvánosságra külön-külön vonaljárati utasszámokat.

Pláne ne bevételeket.

 

Mindig hozzácsapták a különjárati/buli hajózáshoz az ilyen és hasonló adatókat, oszt azt válassza ki aki ráér.

 

Pedig a :

 - komphajózás,

 - Különjárati és buli hajózás,

 - valamint a vonali hajózás 

jól elkülöníthető a társasági könyvelésben.

 

Valószínűleg el is különítik.

Az se titok, hogy vonali, menetrend szerinti hajózás lehet a leggyengébb láncszem a rendszerben.

 

Így engem nem lepett meg az a különben nagyon szép, átlátható, könnyen megérthető két ábra üzenete amit a szerző összeállított a 24024-ben honnan-hová és a 2025-ben honnan-hová összehasonlítására.

 

Számtalan olyan viszonylat neve mellé került X ahol már az is meglepetés lenne nekem ha a napi 1 utas vagy napi egy család kijönne szezonális napi átlagnak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Áremelés.

 

a Balatoni hajózás nem közszolgáltatás.

Szabad áras tevékenység.

 

A BAHART ugyanúgy a piacról veszi meg a hozzávalókat mint bárki más.

 - munkaerőt,

 - energiát,

 - alkatrészeket,

 - szakemberek óra díjait,

 - stb.

 

Ha valóban akarnak évente legalább egy hajóállomást fel- vagy megújítani akkor ahhoz tőkét kell gyűjteniük.

Új hajók beszerzéséhez valószínűleg meg tudják dumálni, pumpálni az államot 3-5 évente.

 

De az összes többi tevékenységüket maguknak kell finanszírozni.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az áremelés és vele párhuzamosan a vonali kínálat szűkítés nem öröm.

De sokat kellene gondolkodni, más, valóban eredményt hozó intézkedésen.

 

 

 

 

Előzmény: zjakabfi (142397)
gigabursch Creative Commons License 4 napja 0 0 142398

Dodó = Dudás Béla güv?

Előzmény: riversea (142287)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 1 142397
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 2 142396

Mert ez még a Szovjetúnióban készült.

- S milyen a szovjet törpe?

- Hatalmas!

Előzmény: gumidani (142394)
smith Creative Commons License 2025.04.15 0 1 142395

Úgy, úgy. Vagy ha nem, hát kisnyúl. :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Volgoneft-212

Előzmény: gumidani (142394)
gumidani Creative Commons License 2025.04.15 0 1 142394

Egyenként 1,2 millió tonnás hajók???????????

 

trizs77 Creative Commons License 2025.04.15 0 0 142393

Dél-Balatoni Vízi Kör néven hat állomásból álló kishajós megállópont-hálózat létesül a Balaton déli partján 250 millió forintos támogatásból. A fejlesztések egy része nyárra, a teljes projekt az év végéig valósul meg - közölte nemrégiben Szépvölgyi István, a Magyar Vitorlás Akadémia ügyvezetője az MTI-vel.

 

https://www.autoszektor.hu/hu/content/kishajos-megallopont-halozat-letesul-balaton-deli-partjan

 

 

gigabursch Creative Commons License 2025.04.15 0 0 142392

Köszönöm!

Előzmény: Kurdeejay (142387)
révész64á Creative Commons License 2025.04.15 0 0 142391

Falkensten m/s 2025 03 22 Linz.

Előzmény: jakyg (142384)
General Specific Creative Commons License 2025.04.15 0 0 142390

Az, hogy hosszú száron toszogatják ide-oda a kövezésen, nem éppen a hosszú élet titka egy alu vízibusznál...

Ennél azért többet vártam volna az osztrákoktól :(

Előzmény: Pedrofon (142389)
Pedrofon Creative Commons License 2025.04.14 0 2 142389

Tavaly nekem is sikerült körbefényképezni ezt a szép hajót:

Előzmény: révész64á (142374)
jakyg Creative Commons License 2025.04.14 0 0 142388

Köszi. Lehet. Csak mert a Mohács vagy 10 éve kinn a Dunán állt.

Előzmény: tehtube (142385)
Kurdeejay Creative Commons License 2025.04.14 0 3 142387

TRAISEN

Előzmény: gigabursch (142386)
gigabursch Creative Commons License 2025.04.14 0 0 142386

Vajon melyik lehet köztük az az egy kéményes vontató?

Előzmény: tehtube (142385)
tehtube Creative Commons License 2025.04.14 0 0 142385

Nem tudom mennyire hiteles a Google, de a (szerinte) 2025-ös felülnézetben a Schönbrunnal együtt ott áll.

https://www.google.com/maps/@48.3151082,14.32026,69m/data=!3m1!1e3?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Előzmény: jakyg (142384)
jakyg Creative Commons License 2025.04.14 0 1 142384

Ahonnan szedted, ott kiderül, hogy mikori képek ezek?

Előzmény: révész64á (142374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!