Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2024.04.07 -1 2 66820

Íme. A kép még 1996-ban készült.

Előzmény: Mumcsel (66811)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66819

Ugyanilyen típus járt Tatabánya és Vértestolna között.

Előzmény: csillecsapágy (66818)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.07 -1 6 66818

A csehek megcsinálták. Egy egykori mozdonyjavító műhely legyártott a prágai közlekedési múzeum számára egy O&K 600 mm-es, 40 lóerős 3-tengelyes replika gőzmozdonyt, majdnem nulláról. Megjáratták a cseh 600 mm-es vasutakon, kijavították a gyerekbetegségeit, és átadták a megrendelőnek.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y3q6ETeEr4s&t=17s

Előzmény: _nyunyuka (66813)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66817

Az előbbit nem láttam, nyomkarimás jármű vitt oda. 

Előzmény: sínbohóc (66816)
sínbohóc Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66816

Az út felújítás elkészült, a gőzös nem...

Előzmény: _nyunyuka (66810)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 1 66815

Vagy pedig a gyártónál, volt eszük hogy időben elássák. (Triglav) 

Előzmény: siófoki35 (66814)
siófoki35 Creative Commons License 2024.04.07 0 3 66814

Azért is hülyeség ez a minta utáni újragyártás, mert tudtommal elérhető a legtöbb mozdony tervdokumentációja a Közlekedési Múzeumban és a MÁV Archívumban. 

Előzmény: _nyunyuka (66813)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 2 66813

Most se  (lenne)  lehetetlen nulláról egy új gőzmozdonyt legyártani, sőt a mai anyagokkal és gyártástechnológiákkal, CAD/CAM rendszerekkel sokkal jobbakat lehetne, mint 100+ éve, csak kicsit magas lenne az egydarabos felár. 

Előzmény: Mumcsel (66811)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66812

SLM gyártotta őket a 90-es években, nem Stadler. 

Előzmény: Mumcsel (66811)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66811

Láttam olyat, hogy egy svájci fogaskerekű vasútra gyártottak (talán Stadler, de lehet, hogy hülyeséget mondok...) modernnek mondható gőzmozdonyokat, mert azt állapították meg, hogy azoknak nagyobb az utasvonzó ereje, mint annak, amit előtte használtak. 

Előzmény: _nyunyuka (66809)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 66810

Most is kb. ugyanaz a helyzet, 2023. októberében jártam arra OFFtopik ügyben. 

Előzmény: akóR (66806)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -1 2 66809

De. Viszont a másik is ott:

 

https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=1316,0023

 

Az ötlet nem rossz, az oroszok és a kínaiak nagyban csinálják. 

Előzmény: Mumcsel (66807)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66808

Ha jól emlékszem egy mások topicban láttam, hogy valalmikor még az Esztergom-Füzitői H.É.V. tervezett talán fogaskerekű normál nyomtávú szárnyvonalat a süttői állomástól a tardosi bányákba. Egy nyomvonal tervezet is volt talán. Ez megvan valakinek esetleg?

Mumcsel Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 66807

De a Bimbó nem egy Krauss mozdony?

Előzmény: _nyunyuka (66804)
akóR Creative Commons License 2024.04.06 0 3 66806

Két éve jártunk arra Villány felöl.
Ne tudd meg : - az út akóR V.max. 30-a volt, az esetleges futómű sérülések elkerülése érdekében..., bár szakaszosan foldozták éppen. 
A leendő fth. környékén semmi mozgás nem volt. / 2022. Május /

Előzmény: _nyunyuka (66804)
C50 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66805

A dorogi Homokvasút egyetlen megmaradt járműve.

Előzmény: Mumcsel (66802)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.05 -1 2 66804

A gőzös pedig a pálházi Bimbó maradványa, kölcsönben. Mert teljesen komolyan gondolja az úriember, hogy lemásol és megépít egy gőzmozdonyt, "reverse engineering" alapon! 

Előzmény: Atis57 (66803)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66803

Szia!

 A google szerint--talán a legjobban használható?

 

 

Mi készül Palkonyán? (iho.hu)

Előzmény: Mumcsel (66802)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.05 -1 1 66802

A KBK adatai szerint van egy 106. szerkezetszámú MÁVAG mozdony Palkonyán, de erről sehol máshol nem találtam információt, vagy képet. Valaki meg tudja ezt erősíteni?

torokb2 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 66801

Pontosítok, eredetileg nem voltak csatolhatóak.
Most mutatták nekem is a szaklapot.

Örülök hogy elővették a járgányokat :)

Előzmény: torokb2 (66788)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.05 -1 2 66800

Hollandiában terveznek egy dandármozdonyt 700 mm-esre átépíteni. Nem látom, hogy az utolsó képen már át van-e alakítva, de ha 700 mm-re lehet, akor 760-ra is. 

 

http://www.heeresfeldbahn.de/lokomotiven/deutschland/brigadelok/341.html

Előzmény: Mumcsel (66797)
Tastam Creative Commons License 2024.04.05 -1 3 66799

 A friss szaklap szerint a királyréti vonalon ikerüzemben közlekednek, jellemzően első és utolsó vonatpárként.

Előzmény: Lipooth (66793)
Prestonpans Creative Commons License 2024.04.03 0 2 66798

Eszerint viszont a tábori mozdonyok nyomtávolságának alakítása nem lehetett különösebben nehéz feladat.

 

Előzmény: Mumcsel (66797)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.02 -1 2 66797

Igen, de ha 1925 és 1936 között a burgaszi vasúton volt, akkor csak 760 mm-es lehetett, legalábbis abban az időszakban. Valószínűleg ez után átalakíthatták 600 mm-esre, hiszen Dupnica és Kaspichan nem 760 mm-esek voltak. 

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Schmalspurbahn_Burgas%E2%80%93Pomorie

Előzmény: Prestonpans (66796)
Prestonpans Creative Commons License 2024.04.02 0 3 66796

Brigadelok - Smoschewer 776/1925 (heeresfeldbahn.de)

 

Steam (internationalsteam.co.uk)

 

A lista szerint 600 mm-en közlekedett: Liste in Bulgarien vorhandener Dampflokomotiven – Wikipedia  489 60   Dt n2,  Smo,  776/1925,  DHFB 1142,  Dupnica.

 

 

Prestonpans Creative Commons License 2024.04.02 0 2 66795
Előzmény: Mumcsel (66794)
Mumcsel Creative Commons License 2024.04.02 -1 3 66794

Újdonságok a süttői Samuval kapcsolatban: szinte teljesen biztos, hogy a megszokott Brigadelok volt, ugyanis a gyári száma 14016/1916 és Lengyelországban még fellelhető a 14015/1916, ami szintén egy Brigadelok. Elméletileg egy bolgár kisvasúton is szolgáltak ilyen mozdonyok, ahová 1925-ben gyártották őket, viszont ez a vasút 1923 óta 760 mm-es nyomtávval rendelkezett. Az egyik mozdony még létezik Barakovo-ban, Bulgáriában. Sajnos nem tudok oda lepattanni megnézni, hogy tényleg 760 mm-e. :/ Csatolok róla képeket, hátha valaki így is tud vele valamit kezdeni. :)

Lipooth Creative Commons License 2024.04.01 0 1 66793

Kis pontosítás: Nagybörzsönyben most biztos nincs, szerintem Szobon van (jogilag ugye 2 külön vasút)

Előzmény: gabor144 (66787)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.04.01 -1 2 66792

Így van, mind a két oldalon volt külön rakodó. Két teljesen más tulajdonban lévő erdőbirtokot termelt le két teljesen más fakereskedő vállalkozó. Ráadásul, ahogy teltek az évek, az erdőbirtokok és a vállalkozók is váltották egymást mindkét oldalon, ha máskor nem, akkor legkésőbb a világháború után.

Előzmény: rezgaras (66791)
rezgaras Creative Commons License 2024.03.31 -1 1 66791

Igen, ez tűnt fel nekem is. De ezek után az lenne logikus, hogy volt ott átrakó vágány mindkét oldalon.

Előzmény: csillecsapágy (66789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!