Keresés

Részletes keresés

Fizolti Creative Commons License 4 napja 0 0 180019

Mi lenne a kérdés? 

Előzmény: A HÉV-es :D (180012)
Közlekedésguru Creative Commons License 4 napja 0 1 180018

A Kőbányai útnál is lekerült a 30-as lassújel a Népliget felé és a Mester utcánál is lekerült egy 10-es lassújel Kelenföld felé + a felsoroltak.

Előzmény: BP-1 (180016)
John Howard Creative Commons License 4 napja 0 4 180017

Ja. Tulajdonképpen nem sokat. Ennek ellenére egy hónapon át használhatatlan volt a Szörény utcai átjáró (balkanyar) - ahol semmi munka nem folyt (ez érintette a Hungária körúton való trolibusz kiállásokat a garázsból) -, és már az elején, pár nap múlva kikapcsolták a trolivezetéket is (persze oda-vissza; pedig nem is dolgoztak alatta daruval vagy magasabb gépekkel), úgyhogy beállni sem lehetett a garázsba a Hungária körútról. (Na, ez utóbbiról persze nem jött értesítés időben, úgyhogy a tanulókocsival rá is futottunk esti beálláskor az áramszünetre. Vontató, macera, stb.) Tök értelmetlen többlet nehézséget okozva ezzel szinte a teljes troliüzemnek...

Előzmény: BP-1 (180016)
BP-1 Creative Commons License 4 napja 0 4 180016

A Szörény utca - Srtóbl Alajos utca között mindkét irányban,

a Hidekuti Nándor stadion megálló előtt mindkét irányban és a megállóban cseréltek síneket.

(itt a régi végállomás váltóinak elrohadt talpfái miatt kellett a beavatkozás)

Valamint a Vajda Péter utcánál az út átjárót kellett rendbe hozni Népliget felé.

Előzmény: Ashi Valkoinen (180015)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 napja 0 1 180015

1-es villamos vonalán Népliget és Stadionok között milyen munkákat végeztek a vágányzár alatt?

Gordon Zsigmond Creative Commons License 5 napja 0 3 180014

(Fortepan/Prohászka Imre)

rezgaras Creative Commons License 6 napja 0 0 180013

Úgy gondoltam, hogy jegykezelő, indító, stb. Nálunk idejét múlta tevékenységek, de máshol még létezhet.

Előzmény: TWdoktor (180010)
A HÉV-es :D Creative Commons License 2024.09.01 0 0 180012

Sziasztok! 

Van itt esetleg a fórumon Tabulátorkezelő ? 
Ha igen, akkor lehet hozzá kérdésem

gallo Creative Commons License 2024.08.30 0 0 180011

Az a hatalmas púp a szélvédő felett erős hunyorgásra késztet. 

Előzmény: riezaK (180006)
TWdoktor Creative Commons License 2024.08.30 0 2 180010

Ketten kényelmetlenül férnének a fülkébe...:)

Előzmény: rezgaras (180009)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.30 0 0 180009

Amúgy ezek is egy szem vezetővel járnak?

Előzmény: Villámhetes (180008)
Villámhetes Creative Commons License 2024.08.30 0 1 180008
Előzmény: toto92 (180007)
toto92 Creative Commons License 2024.08.29 0 2 180007

Nehezen lehetne mikor a mi Combinóinkat a hosszú CAF-jaink váltották a lista élén, őket még idén tavasszal (nyáron?) szorította le egy másik típus a dobogó tetejéről. Amiről képet tettél be, az csak 42 méter hosszú.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Combino

Előzmény: riezaK (180006)
riezaK Creative Commons License 2024.08.29 -1 0 180006

Szerintem ez hosszabb Combino mint a mienk: 

 

nemeza Creative Commons License 2024.08.28 0 0 180005

Köszi!

Előzmény: 18-09 (180003)
eMPet Creative Commons License 2024.08.28 0 0 180004

Jelzés esetén javítják a meglévő aláírásokat. Az alábbi topikba nem csak új megfejtések érkeznek, hanem pont ilyen javítási igények is.

 

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9204653&la=150358077

 

Előzmény: sz_b (179999)
18-09 Creative Commons License 2024.08.27 -1 1 180003

Javítom magam: azok a csonkák, amik Városház tértől mennének ksz-ig, Móriczig közlekednek késő este. 

Előzmény: 18-09 (179978)
Prestonpans Creative Commons License 2024.08.27 0 0 180002

P XII pótkocsi (újra működik a villamosok.hu oldal):



"Érdekesség, hogy a személykocsik eredetileg dohánybarnára voltak fényezve, ekkoriban még nem egységesen a zöld színt alkalmazták a BHÉV-nél. 

A járművek 1930-tól az M IV-es motorkocsikkal M+P+P szerelvényekben közlekedtek.

 

A későbbiekben a kocsikon áttértek a zöld színre fehér díszléccel. A járművek oldalfali lemezelésének alul is volt egy összefogó pántja, melyet szintén fehérre festették. 1952 után, az FVV kezelésében ezt az alsó fehér díszcsíkot nem tartották meg.

 

1952. január 1-től az FVV átvette a BHÉV Budafoki vonalcsoportját. Ekkor a P XII-es járművek is az FVV-hez kerültek, itt sorrendben 4720-4729-es számot kaptak. 

 

Az FVV-nél az egyetlen 3800-as kivételével ez volt az egyetlen négytengelyes pótkocsitípus. A kocsi továbbra is a távolsági forgalomban maradt, ezért megmaradtak a HÉV-es felszerelések: a villamosvasúton szokatlan homlokfali átjáró, a fűtés, a zöld szín.

 

Néhány kocsi az átvétel előtt ezüstszürke-zöld fényezést kapott, kapcsolódva az 1949-ben érkezett P XV-ös kocsik kialakításához. Azonban ebben a kivitelben alig egy évig közlekedett így, 1953-ban már totálzöld színűek lettek."

A BHÉV P XII-es pótkocsitípusa (villamosok.hu)

Ja, igen: 

 




Magyar Waggon- és Gépgyár. »A BHÉV egyik P XII típusú. (C 3201 - 3210 pályaszámok) a budafoki vonalra készült négytengelyes pótkocsijának utastere. (Rendelési szám: Ordre 897, Gyártási számok: 27255 - 27264/1928 ; Leltári jelzet: 32527  Év1928  Képszám132394

 

Fotó adományozó:   Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum / Archívum / Negatívtár / BHÉV gyűjteménye

 

 

Előzmény: rezgaras (179997)
r1232 Creative Commons License 2024.08.27 -1 2 180001

Fogalmazzunk úgy, hogy a cikkben írtak egy része nem igazán pontos. Ugyanis a vonat ott volt Pusztaszabolcson, csak műszaki hiba miatt nem tudott elindulni. Ilyen esetben nem tudnak azonnal busszal pótolni, ahhoz idő kell.

Előzmény: exvérmezö15 (180000)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.08.27 -4 1 180000

" Kezd mávosodni a színvonal."

 

Azért ettől még nagyon messze vagyunk szerencsére.

 

https://telex.hu/belfold/2024/08/27/pusztaszabolcs-szekefehervar-vonat-kimaradt-munkasok-potlobusz

 

Vidéken ez szokás sajnos amióta a Fanta fontosabb.

Előzmény: MOS-265 (179995)
sz_b Creative Commons License 2024.08.27 0 0 179999

Szerintem ha ilyeneket találsz, nyugodtan írj e-mailt a Fortepannak, hátha javítják. (Vagy nem tudom, van-e ennél szofisztikáltabb hibabejelentő vagy szerkesztő felülete halandóknak.)

Előzmény: Fradista Utazó (179993)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.27 0 4 179998

Évekkel ezelőtt az Erzsébet királynén az Amerikai út előtt a villamos síneken, egy tajt részeg fószer elaludt az autójában éjszaka.

Magára zárta az autót.

 

Valamikor az utolsó villamos és az első villamos ideje között.

 

Ott nem férnek el mások a parkoló autók miatt de aznap éjjel éppen nem parkolt ott senki.

Így hát az autók - és valószínűleg az éjszakai 973-as is - kikerülgették jobbról, és hagyták aludni.

 

Senki se jelentette be a rendőrségnek.

 

Az első villamos szólt a forgalom irányításnak, hogy küldjenek már egy rendőrt.

Rendőr ki, felébresztette a fószert.

Nagy nehezen kinyitotta a részeg a kocsi ajtaját és azzal a lendülettel ki is esett mert olyan részeg volt.

 

A villamosvezető meg a rendőr elcibálták a járdáig, ott leültették, majd a rendőr félre állt az autójával.

 

 

 

Előzmény: IAtilla (179996)
rezgaras Creative Commons License 2024.08.27 0 0 179997

Érdekes, hogy a kissé elfogult olvasói levélben "fűthető szerelvényekről" írtak. Szerintem a későbbi 1000-esek és 1900-asok, valamint a rövid kocsik nem lehettek fűthetők. Talán a 4-tengelyes, szegecselt szerelvények voltak azok. Úgy emlékszem, azok alapvetően "T"-ben jártak. De emlékeztem "N"-re is, az itt bemutatott, Fortepan képeken viszont a "N"-esek nem olyanok. A budafokiak sohasem voltak 4-tengelyesek.

 

Az is egy érdekes kérdés lehet (amire már bizonyára senki sem tudja a választ), hogy a feszültség határon a fűtést is átkapcsolták-e (ha volt). Mert a világítást mindig átkapcsolta a kalauz.

Előzmény: Alien Angel (179989)
IAtilla Creative Commons License 2024.08.27 -3 2 179996

Műszaki hibás jármű tartotta fel a forgalmat a Bartókon, ezért a Kelenföldről kiálló szerelvények nem értek ki időben Budafokra.

 

„Kezd mávosodni a színvonal.”

Ez sajnos így igaz: mostanság a MÁV-nál is erősen rontják a színvonalat a vágányokon tartózkodó idegen járművek.

Előzmény: MOS-265 (179995)
MOS-265 Creative Commons License 2024.08.27 -2 1 179995

Vajon a földi halandónak lehet tudnia azt, hogy ma reggel ugyan miért maradt ki az első 47-es Kitérő és Városház tér között? Ezzel még úgy nem is lenne baj, de a második is közel 10 percet késett… Kezd mávosodni a színvonal.

_nyunyuka Creative Commons License 2024.08.27 0 7 179994

Még egy kis N36 vasárnapról. Végre "házhoz jött" 🙂.

Fradista Utazó Creative Commons License 2024.08.27 0 2 179993

A Fortepanhoz ezek a képek eredetileg bármiféle információ nélkül jutottak el. A helyszín megtalálása nem volt nehéz. A szerkesztők a készítés évét elsőre saccolták (a Fortepan rendszere nem tud kezelni évszám-megjelölés nélküli képeket, szóval, ha nem ismert az évszám, akkor be kell saccolni valamit), ráadásul egyenként, ami azt eredményezte, hogy nyilvánvalóan néhány másodperc különbséggel készült képek a Fortepanon különböző évszámoknál szerepeltek. 

Most is van kép, ami rossz évszámnál szerepel: a 210033 nem lehet 1963, mert akkor már itt nem járt HÉV, az 1962. december 31-ével megszűnt. 

A körtéri képek nem lehetnek korábbiak, mint 1958. április 4., és a 2047-es friss fényezése arra utal, hogy ez ténylegesen '58, de későbbi évszámot, értelemszerűen legkésőbb 1962. április 4., nem tudok teljesen kizárni. 

Előzmény: John Howard (179987)
trizs77 Creative Commons License 2024.08.27 0 0 179992

Nyertél.

Igen.

Ilyen.

Előzmény: Alien Angel (179990)
Prestonpans Creative Commons License 2024.08.27 0 1 179991

A   villamosok.hu oldal másnál se érhető el...?

Alien Angel Creative Commons License 2024.08.27 0 0 179990
Előzmény: trizs77 (179981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!