Ja. Tulajdonképpen nem sokat. Ennek ellenére egy hónapon át használhatatlan volt a Szörény utcai átjáró (balkanyar) - ahol semmi munka nem folyt (ez érintette a Hungária körúton való trolibusz kiállásokat a garázsból) -, és már az elején, pár nap múlva kikapcsolták a trolivezetéket is (persze oda-vissza; pedig nem is dolgoztak alatta daruval vagy magasabb gépekkel), úgyhogy beállni sem lehetett a garázsba a Hungária körútról. (Na, ez utóbbiról persze nem jött értesítés időben, úgyhogy a tanulókocsival rá is futottunk esti beálláskor az áramszünetre. Vontató, macera, stb.) Tök értelmetlen többlet nehézséget okozva ezzel szinte a teljes troliüzemnek...
Nehezen lehetne mikor a mi Combinóinkat a hosszú CAF-jaink váltották a lista élén, őket még idén tavasszal (nyáron?) szorította le egy másik típus a dobogó tetejéről. Amiről képet tettél be, az csak 42 méter hosszú.
P XII pótkocsi (újra működik a villamosok.hu oldal):
"Érdekesség, hogy a személykocsik eredetileg dohánybarnára voltak fényezve, ekkoriban még nem egységesen a zöld színt alkalmazták a BHÉV-nél.
A járművek 1930-tól az M IV-es motorkocsikkal M+P+P szerelvényekben közlekedtek.
A későbbiekben a kocsikon áttértek a zöld színre fehér díszléccel. A járművek oldalfali lemezelésének alul is volt egy összefogó pántja, melyet szintén fehérre festették. 1952 után, az FVV kezelésében ezt az alsó fehér díszcsíkot nem tartották meg.
1952. január 1-től az FVV átvette a BHÉV Budafoki vonalcsoportját. Ekkor a P XII-es járművek is az FVV-hez kerültek, itt sorrendben 4720-4729-es számot kaptak.
Az FVV-nél az egyetlen 3800-as kivételével ez volt az egyetlen négytengelyes pótkocsitípus. A kocsi továbbra is a távolsági forgalomban maradt, ezért megmaradtak a HÉV-es felszerelések: a villamosvasúton szokatlan homlokfali átjáró, a fűtés, a zöld szín.
Néhány kocsi az átvétel előtt ezüstszürke-zöld fényezést kapott, kapcsolódva az 1949-ben érkezett P XV-ös kocsik kialakításához. Azonban ebben a kivitelben alig egy évig közlekedett így, 1953-ban már totálzöld színűek lettek."
Fogalmazzunk úgy, hogy a cikkben írtak egy része nem igazán pontos. Ugyanis a vonat ott volt Pusztaszabolcson, csak műszaki hiba miatt nem tudott elindulni. Ilyen esetben nem tudnak azonnal busszal pótolni, ahhoz idő kell.
Szerintem ha ilyeneket találsz, nyugodtan írj e-mailt a Fortepannak, hátha javítják. (Vagy nem tudom, van-e ennél szofisztikáltabb hibabejelentő vagy szerkesztő felülete halandóknak.)
Érdekes, hogy a kissé elfogult olvasói levélben "fűthető szerelvényekről" írtak. Szerintem a későbbi 1000-esek és 1900-asok, valamint a rövid kocsik nem lehettek fűthetők. Talán a 4-tengelyes, szegecselt szerelvények voltak azok. Úgy emlékszem, azok alapvetően "T"-ben jártak. De emlékeztem "N"-re is, az itt bemutatott, Fortepan képeken viszont a "N"-esek nem olyanok. A budafokiak sohasem voltak 4-tengelyesek.
Az is egy érdekes kérdés lehet (amire már bizonyára senki sem tudja a választ), hogy a feszültség határon a fűtést is átkapcsolták-e (ha volt). Mert a világítást mindig átkapcsolta a kalauz.
Vajon a földi halandónak lehet tudnia azt, hogy ma reggel ugyan miért maradt ki az első 47-es Kitérő és Városház tér között? Ezzel még úgy nem is lenne baj, de a második is közel 10 percet késett… Kezd mávosodni a színvonal.
A Fortepanhoz ezek a képek eredetileg bármiféle információ nélkül jutottak el. A helyszín megtalálása nem volt nehéz. A szerkesztők a készítés évét elsőre saccolták (a Fortepan rendszere nem tud kezelni évszám-megjelölés nélküli képeket, szóval, ha nem ismert az évszám, akkor be kell saccolni valamit), ráadásul egyenként, ami azt eredményezte, hogy nyilvánvalóan néhány másodperc különbséggel készült képek a Fortepanon különböző évszámoknál szerepeltek.
Most is van kép, ami rossz évszámnál szerepel: a 210033 nem lehet 1963, mert akkor már itt nem járt HÉV, az 1962. december 31-ével megszűnt.
A körtéri képek nem lehetnek korábbiak, mint 1958. április 4., és a 2047-es friss fényezése arra utal, hogy ez ténylegesen '58, de későbbi évszámot, értelemszerűen legkésőbb 1962. április 4., nem tudok teljesen kizárni.