Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Eleve szívó benyát keresnék, akkor is ha nem vesz részt a hajtásban.
Sőt, az lenne a jó, ha nem venne részt a hajtásban.
A helyzet az, hogy nem örülök ennek a kényszernek, de valami megoldás kéne erre a 6km útra.
Először ugye nézegettem tisztán elektromosat, mondván hogy elég nekünk a 30-40km hatótáv. Csakhogy ezek minimum 1,5 millió forintok és ezért nem kapsz jót, csak maximum használhatót, ezekre a pici távokra. De mi van, ha el kéne ugrani valahova, ami nem volt bekalkulálva? Akkor a másfél, két millió forintos szarkupaccal haza kell ugrani a 700ezer forintos, rendes autóért hogy lehessen messzebb menni?
Na és ekkor jutott eszembe a hibrid. 3-4 millió forint lenne amit szánnék rá, könnyező szemmel.
Ez az igény jövőre fog élesedni, addig még az is lehet, hogy jótékonyan változnak az árak ezen a piacon, vagy legalább jobb ajánlatokat látok, ugyan ennyi pénzért.
Szóval arra gondoltam, kéne egy olyan hibrid, ami képes mondjuk 30km tisztán elektromos üzemre, hogy a 6-6 km távot meg tudja tenni, eközben nem nyírni a belsőégésű motorját. Viszont ha esetleg messzebbre el kell mennie a zasszonynak, akkor ne legyen pánik, a hatótáv miatt. Mindehhez jó lenne ha a benzines erőforrás egy szívó benzin lenne. Nincs szükségünk a 2 másodperc alatt 100ra. Így ez nem csak egy "B" autó lenne 3-4 millió forint erodálására, hanem egy használható autó, ami a többségében folyamatosan rövid távokon, nem nyírja ki a sosem bemelegedett motorját. Szóval olyan kéne, ami képes arra, hogy nem használja a belsőégésűt ha nem szeretném.
Nyilván a legjobb, egy nagy hatótávú, tisztán elektromos lenne, de azt jelenleg nem tudom megfizetni.
Legellátottab a szervize és hibrid témában talán ők is a legfejlettebbek. Az 5. gen 2.0 és 2.5 literes hibrid olyannyira jó lett, hogy simán el tudnék csábulni rá.
Benzin-elektromosban csak japót vennék, mert hozzájuk képest a német maradt a témában tehetségtelen kezdő. Ha a hajtásláncban részt vesz a benzinmotor akkor szívóbenyát.
Voltak olyanok, 30-40-50 évvel ezelőtti vasak ezek, szög egyszerűek. Ezek azok az autók, amik futott kilométer rekordokat állítgattak fel. W123-as mercedesek, 200-as volvók, ilyesmi. Azok gyári alkatrészei legendásan sokat kibírtak. Csakhogy amikor karbantartod ezeket, vagy mire hozzád kerülnek, már tele vannak után gyártott alkatrészekkel, amik viszont már nem biztos hogy bírni fogják a következő 30 évet.
Amikor elkezdtek a komfort elektronikák, turbók és mindenféle környezetszennyezést visszafogó technológiák beépülni az autókba de főleg utóbbiak, azok ha nem is üzemórássá, de behatárolható élettartamúvá tették a járműveket. Ja és a költség csökkentés, a magasabb profit miatt, hogy legyen mivel kedveskedni a részvényeseknek. Kiforratlan, silány termékek piacra öntése.
Egyébként városi rohangálós, szívó benzines még ha közvetlen befecskendezéses, akkor is jobban bírja a gyűrődést mint bármi egyéb. Inkább úgy mondanám, tovább bírja.
Kompromisszumot kell hozni, amikor nem végtelen a pénztárca. Vagy veszel egy ésszerű autót, ami nem teljesen felel meg az igényeidnek, de olcsóbban fenntartható, vagy veszel egy olyat, ahol meg a ráköltött pénz a kompromisszum tárgya. De olcsó, meg költség mentes több százezer kilométert futott, 5-10 év feletti használt autó nincsen. És minél modernebb, annál bonyolultabb, annál nehezebben szervizelhető és mocskos drága alkatrészekkel teli autó lesz.
Hát nem t'om, Páppá, én a jelenlegi Volvok közül nem választanék semmit. Nem csak hogy nem tetszenek, de ezek a pármilliós kis szösszenetnyi meglepetéskék, amik leselkednek a gyanútlan sakalistára... a kis faxomnak kell ez...
"Aki ezen átesik azt a közügyektől eltiltják és nekem ne mond hogy ez nincs meg."
Naná hogy azért bújik a mentelmi mögé. Nem akarja feladni a politikai karrierjét. Ha a közügyektől való eltiltás nem lenne, akkor gondolom simán kicsengetné a büntit és menne tovább a show.
De még mindig azt mondom, az az ügy egy bolhacirkusz ahhoz képest, hogy milyen egyéb károkat okoz.
"Odaállt elé és elmondta neki hogy mekkora paraszt."
De ilyet nem csinál egy úriember. Ez nem elegáns. Ez pont az a sudribunkó tempó, amit nem szívesen látok egy politikustól, vagy közszereplőtől. És az a baj, hogy ezzel a húzásával, ugyan arra az alacsony szintre tette magát, mint ahol Péterünk sertepertél. Ráadásul tette mindezt úgy, hogy MP szinte minden héten lejáratja magát valamivel.
Az ilyen húzásokra tartják a fizetett újságírókat, egyéb jutúber megmondóembereket. Akárhogyan is magyarázod ezt, politikushoz ez a viselkedés nem méltó.