Ez ugyanaz a kérdés, amit fel szoktak vetni: a virtuális kiállítások kiváltják-e a valódi kiállításokat. De itt mindig van egy probléma, amit nem tud megoldani a virtuális kiállítás: a személyes kommunikációt és kontaktust nem tudja pótolni. Ezenkívül az emberek többsége nem rendelkezik azzal a technikával, amin keresztül ezekhez az információkhoz hozzájuthatna.
Véleményem szerint az internetes hírek döntően nem játszanak szerepet a visszaszorulásban, sőt, vonzóvá, kíváncsivá tudják tenni a szakmai érdeklőket, a gyártóval, termékkel való személyes megismerkedésre.
Vajon, az interneten terjedő információk, percről perce frissülő számítástechnikai hírek mennyiben játszanak szerepet a kiállítások átalakulásában, esetleg visszaszorulásában?
Ja igen, a COMPFAIR mellett megrendezett kiállítás sokkal jobban tetszett. El is vitte a szombatomat :))))
Mig a Compfair: 1 ora 13 perc. :(((
Pedig én szakmabali vagyok, és eléggé kiváncsi/érdeklödö tipus.
Saját tapasztalatom az, hogy az un. szakkiállítások többsége egyre inkább "elbazárosodik". Ez - IMHO - vonatkozik a Compfair-re is.
Az érdeklődés - most még - megvan az emberekben, mindenki igyekezne a legfrissebb ujdonságokhoz, hirekhez, fejlesztésekhez "első kézből" hozzájutni, de e téren egyre több a csalódás...
A "nagy" cégek egyre nagyobb hányada tart abba az irányba, hogy megszervezi a maga szakmai rendezvényeit, a maga célzott közönségének.
A nagy, osszefoglaló kiaállítások helyett pedig marad a sok pici kftbtgmk piacolása...
Nekem ami hiányzik, az a show jelleg volt.
Az egész inkább hasonlitott valami szürke poros dologra. Ezzel az erövel bemeheték sorra a kiállító cégek boltjaiba, és akkor legalább budapest változatossága gyönyörködtetne utazás közben.
A nagy cégek a "kis" kft-ken keresztül jelennek meg. Megjegyzem, hogy a "kis" kft-knél is elég nehéz lenne eldönteni, hol a határ, mikortól számít valamelyik közepes, vagy nagy cégnek...
Nem tudom, például milyennek ítéli az Intelt, a Matávot, a Matávnetet, a Sharpot, akik önálló standdal jelentek meg...
A kiállítás szervezés mindig is az üzletről szól.Sajnos, ha rendezvényeket hányunk egymás hegyére-hátára, attól csak az egyes terület-bérbeadók bevétele növekszik, a szakma presztízse nem.Kár, hogy azt nem veszik észre, hogy ez csak a rövidtávú elképzelések szerint jövedelmező dolog, hosszútávon kiöl minden szándékot és érdeklődést.
Miért van az, hogy egy informatikai kiállításon
"aranyárat" kell fizetni az internetért, míg mondjuk egy könyvkiállításon ugyanez tízezer forintért megoldható? Nem beszélve arról, hogy a Compfairen pl. nem is a szervezők, hanem a 80.telefon után kiderült akárkicsoda terelte oda az infosztrádát... Hogyan eshet meg, hogy milliós lopások vannak? Miért van kitéva a kiállító minden nap a cukorfaló, lufigyűjtögető, az érdeklődés halvány jelét sem mutató népes közönségnek? Ilyenek...
Az lenne a kérdésem, hogy maga szerint egy ilyen rendezvénynek mennyire, kell szakmainak, és mennyire vásárnak lennie. Mert ugye a szakmai rész nem hoz pénzt, de ha nincs elég színvonal, akkor nem megy ki senki a vásárra. Én régen azért mentem ki, hogy megcsodáljam a jővő számítógépét, és technikáit, erre most ugyanazt kapom mintha bemennék a sarki számtech. boltba, csak nagyobban.
A WindowsIs-ről meg meg van a véleményem.
Ez igaz. Sok másik szakmának a szakkiállítása ugyanezzel a problémával küzd, a kiállítók száma csökken, de nem olyan méretekben, mint a kiállítói terület.
Összességében ez a kiállítás zsugorodását mutatja, most ősszel semmiféle olyan szakmai újdonság, boom nem volt, amely a résztvevő cégek számának növekedését eredményezte volna. Az azonban tény, hogy a látogatói szám szinte megegyezik a korábbi évek számával. Tehát a témák iránti érdeklődés nem csökkent.
Az előbb említett két rendezvényen a világ jelenik meg, a hazai kiállításokon a hazai közönségnek a hazai piac mutatkozik be.
Kicsi ország vagyunk, akkora mondjuk, mint egy német tartomány, lakosságát és területét tekintve, ezért a rendezvények között is nagyságrendi különbségek vannak. Ennek megfelelően kell értékelni a rendezvények méreteit és tartalmát.
Egyáltalán nem tartom hibának, mert a két rendezvény célja és szakmai tartalma lényegesen különbözik. A Compfair egy évvégi hazai kiállítás és vásár - s csak egyik témája a telekommunikáció. Mindazon újdonságok és fejlesztések, amik a Telecomon megjelennek, a következő év hazai kiállításain is láthatóak lesznek.
Nem tudom értékelni, mert nem voltam Budapesten, amikor a WindowsIS volt. A hozzám érkezett információk szerint ugyanazokkal a gondokkal küzdött, mint amivel a Compfair a szakmának ebben a második félévi időszakában.
Úgy gondolom, hogy ha a Compfairrel egy időben és egy helyen szervezték volna, sokkal nagyobb közönségsikere lett volna.
5x állítottunk ki eddig, így sok tapasztalat sok kérdést ad:
Miért nincs még weblapja? (XXI. századi kiállítás? Így nem is lesz...) A prim-eset nem neveznénk annak, pláne úgy, hogy nincs is hirdetve (még a saját kiadványokon se.).
A compfair.com már rég bejegyzett, oda nem bírtak feltenni egy hónap alatt egy index.html-t. Mekkora cég a compexpo, hogy nincs erre egy tized embere? A lovét persze beszedték a compfair.com-on való megjelenésre, de nem ott jelent meg...
A www.compfair.ini.hu címen élt a weblap, miért nem használták? Ha lesz végleges weblapja, az ini.hu-s név oda átirányítható lett volna. Ezt az utolsó egyetemista is tudja (már mint az init), ráadásul ingyenes!
Miér emelt kb. 50%-ot a tavalyi árakhoz képest? Jobb volt az eladatlan sok hely? Volt egyátalán üzleti terv?
Tudomásul kellene venni, hogy a COMPFAIR inkább vásár! A sok erőltetett szakmai nap csak csalódást okoz, ha nincs senki a pavilonokba. Nem kell erőltetni a versenyt az INFO-val! Alkalmazkodni kell a piachoz, a piaci rés megvan, csak az öreguras, rugalmatlan cégvezetés nem látja ezt.
Miért nincs hirdetve a vásár (ami volt, az nulla! És ez nem vita tárgya:lásd médiafigyelő) Amíg a TV-ben nem mondják be, hogy van COMPFAIR, addig nincs is látogató, de a díjat a kiállítóktól az első naptól szedik. Ez pofátlanság. Csak a pénz szül pénzt. Be kell fektetni. Se az index, se az internettó nem írt cikket, hogy van compfair. Eljárt az idő az ilyen cégek felett, akik on-line azt nem hirdetik meg. (Lejárt a "pohár boros, tedd be a cikket haverom ..." idő. Pénzbe kerül a hirdetés az on-line-ba is.). Befektetés nélkül nincs látogató! Mi azokkal találkozunk a standon, akiket meghívtunk, más nem igen jön (187 látogató volt, akit nem ismertünk. Mi számoljuk!) Egyszerűbb ha jövőre hozzánk hívjuk, legalább nem látják a konkurrenciát!
A szőnyegek hová lettek? Az Inteleseknek volt szőnyeg? Pedig m2-re kevesebbet fizettek. Ilyen ám a jó üzletember... Szőnyeget kinál ha jön kiállítani. Mert amúgy nincs. Jó fogás.
Ha nagyobbak a távok a standok között, akkor szélesebb szőnyeg kell...
Ha jövőre se lesz meghírdetve a kiállítás, meghal. Ha egyátalán él még... Tőke kell, lehet hogy el kell adni az egész kiállítást, mert ez az öreguras, rugalmatlan, tőkeszegény, nehézkes cégvezetés tönkreteszi.
öszefoglalva: Lépni kell Péter, mert nagyon széles szőnyeg kell jövőre (ha kell még egyátalán)!
És a Nyírő András is meg volt hirdetve, aztán mintha nem lett volna ott....
Meg se Index se Internetto stand nem volt normális...
Rossz volt az egész...