az elmúlt évben a lakosság egy része bepótolta az előző időszakban elmaradt autóbeszerzéseit.
Az óvatosság miatt azonban sokan továbbra is visszafogták a költéseiket, és új autó helyett inkább használtat vásároltak.
Eközben a külföldi használtautó-piacokról a kedvezőtlen árfolyamalakulás terelte a vásárlókat a hazai használtautó-piacra.
Emellett hosszabb távon a hazai személyautó-állomány folyamatos, dinamikus növekedése önmagában is élénkíti a használtautó-piacot: míg egy évtizede a forgalomban lévő autók száma 3,1 millió darab volt, addig 2024 végére ez a szám már meghaladta a 4,2 milliót.
Ez cél, már többször, több helyen leírták az illetékesek, hogy szeretnék, hogy az autós forgalom kényelmetlen legyen a városban.
Engem a Rákóczi út Astoria-Blaha része zavar nagyon, ott még akkor is minden második lámpánál meg kell állni, vagy torlódik, amikor amúgy tényleg alig lézeng pár autó. A szakasz két külső oldalán haladás, odabennt araszolás. Hétfő hajnali 5-kor, munkanap hajnal 2-kor, vasárnap ebédidőben, mindig.
Nápolyban vettük fel a bérelt kocsit és elég ismeretlen volt a formája (Jeep), meg rögtön le is sokkolt a nápolyi forgatag (és a kb. Ózd-külsőre hajazó környék). Úgyhogy eleinte igencsak óvatos voltam + figyelmetlen is. Bent ragadtam az autópálya belső sávjában olyan 110-zel, de ott sem volt semmi probléma: rám állt egy autó, és nyugodtan jött, amíg észre nem vettem magam. Salernóban valami főutca lehetett (2x2 sávos út), parkolót vagy valami lekanyarodót kerestem - ugyanígy a belsőben szüttyögtem. Ott sem türelmetlenkedtek. Pesten már jobbról leelőzve bevágtak volna elém és büntetőfékeznek.
Nem bírná el a forgalmat, illetve párhuzamosan a korábbi felszíni közlekedésnek is meg kellett volna maradnia teljesen. Jelenleg a 80 méteres szerelvények reggelente akár utaslemaradásig vannak rakva, két perces követéssel. Nagyvasúti vonalat 5 percnél sűrűbb követésre nem illik tervezni, még tisztán motorvonatokkal sem, főleg nem a MÁV esetében.
Olaszorszában, ha 50-es táblánál 70-nel mész, simán levillognak. :-)
Soha nem tapasztaltam ilyesmit. Sőt inkább kifejezetten az ellenkezőjét tapasztalni: városon belül annyira nagy a zsúfoltság, hogy a kanyarodó járművek nem tudnak időben eltűnni az érintett útról; folyton keres valaki valami parkolóhelyet; le kell lassítani valami gyalogos vagy robogó miatt - s így állandóan lassítja-feltartja valaki a forgalmat. Nápolyban azért dudálnak, ha nem sorolsz be egy olyan gyors és sűrű forgalomba, amibe ha itthon besorolnál, akkor azért dudálnának le. Tehát ott szólnak, hogy a hangyabolyba te is kapcsolódj be, de azonnal, viszont az, hogy a hangyaboly haladását esetleg belassítod, fel sem tűnik senkinek. (Mondjuk annyira hektikus-vontatott is a forgalom, hogy amikor meglódul a kocsisor, akkor neked sincs kedved tötymörögni, te is taposol egy nagyobb gázt.)
A ritkásabb vidéki utakon sem volt még sosem olyan problémám, mint ami a mo-i autópályákon mindennapos.
Szerintem az agglomerációs vonatokat kellett volna levinni a föld alá, és megállítani a móricz-újbuda-központ, kálvin téren. (A mostani déli-nyugati alagút terveihez hasonlóan).
A déli körvasúton el lehetett volna vezetni a két új sínpárt a bartók béla útig minimum, ezzel is csökkentve a költségeket.
"Tegnap szembesültem vele, hogy a Szentkirályi úton is megszűnt a 60, helyette 50 van."
XV. kerület, Szentmihályi útra gondolsz? :-)
Igen, 50 lett, de a lámpahangolások ("zöldhullám") maradt a 60-as tempóhoz. Úgyhogy most több helyen kapsz pirosat (mert ezzel a lassabb tempóval "nem éred el", kiesel a zöldhullámból), még csekély forgalom esetén is... :-/
Pont ezen tűnődtem. A 30-as korlát vajon hogyan járult hozzá a halálos balesetek számának csökkenéséhez? Mert ha mész egy ilyen úton, és senki nem eszetlen, akkor egyszerűen nem tudsz érintkezésbe kerülni a gyalogossal. A kisebb sebesség akkor javít a helyzeten, ha mindenki megy keresztül-kasul, amerre gondolja, és időnként nem tervezett módon találkoznak egymással.
Más: Tegnap szembesültem vele, hogy a Szentkirályi úton is megszűnt a 60, helyette 50 van. Sóhajtottam egy nagyot, hogy újabb hely lett tökéletesen biztonságos a fővárosban. :)
Biztos sofőrtől függ, de én nem érezném a 40-et idegesítően lassúnak. Két oldalt parkolnak, sűrűn vannak keresztutcák, egyszer balra kell húzódni a trolimegálló miatt, egyszer jobbra a balra kanyarodó sáv miatt, kapukihajtók, teraszok a parkoló autók között, szóval bőven van mire figyelni.
Ebből kiderül a lényeg, ha a csúszkát húzogatja az ember a térképen. Ezt elég radikálisan csinálták. Őszintén szólva el nem tudom képzelni, hogy pl. egy ilyen úton https://maps.app.goo.gl/b11PV5kb769Z9nbw9 2 kilométeren át 30-cal (tényleg 30-cal, és nem 35-tel vagy 38-cal) menjenek. Főleg Olaszországban. Ilyen úton az ember a 40-et is már idegesítően lassúnak érzi. Ennek kb. az lehet a hatása, hogy eddig 50 helyett ment a nagy többség 55-65 körül, most 30 helyett megy mondjuk 40-50 körül. Persze az is javít a biztonságon, csak a szabályok lejáratása.
Akármennyire is csökkent a balesete száma, széles egyenes főutakon hosszú szakaszokon tényleg max 30-cal cammogás (busznak is!!) túlzás. Inkább az 50-et kellene komolyabban ellenőrizni.
Nem a terület % a lényeg, hanem az, hogy a főutak mekkora részére terjed ki. Abban semmi különös nincs, hogy a mellékutcákban szinte mindenhol 30 van, ez kb. ma is így van a legtöbb magyar városban, ami hálózathosszban mérve akár 90-95 % is lehet. A lényeg az, hogy a főutakon (vagy sárga főútvonal táblával nem jelölt, de a kereszteződésben elsőbbséggel rendelkező gyűjtőutakon, tömegközlekedési utakon) mi a helyzet.
Bologna a „Città 30” kezdeményezés első évében történelmi eredményeket ért el a közlekedésbiztonság terén.
1991 óta először egyetlen gyalogos sem vesztette életét a város utcáin, és a halálos karambolokban elhunytak száma is 49 százalékkal csökkent, összesen tízen haltak meg – írja a Corriere della Sera alapján a hvg.hu.
Az összes közúti baleset száma 13, a sérülések száma 11, a súlyos esetek száma pedig 31 százalékkal mérséklődött.
A 30 km/órás sebességkorlátozás drasztikusan csökkenti a balesetek súlyosságát, mivel ilyen sebességnél az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességhez képest, és gyalogos elütése esetén a halálozási arány mindössze 5 százalék, szemben az 50 km/órás sebességnél tapasztalt 70 százalékkal.
A program környezetvédelmi előnyöket is hozott. A nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal esett vissza, a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.
Én Boltot használok évek óta hasonló rendszerességgel és ugyanezek a tapasztalataim. Sosem volt semmi gondom, sőt volt eset, amikor szükség volt a segítségükre (bent felejtettem a telefonomat) és kifejezetten segítőkészek voltak.
A mezitlábas hiénák nyilván egészen más tészta, ez köztudott évtizedek óta. De ők vannak kisebbségben és ésszerűtlen és méltánytalan egy társadalmat megítélni a kisebbsége miatt.
Egy családtagom rendszeresen utazik taxival, mondjuk 1-2 havonta. Mindig az egyik nagyobb társaság kocsiját hívja telefonon. Egészen mások a tapasztalatai, teljesen normális kinézetű és stílusú sofőrök szoktak lenni, semmi panasza nem volt még. A mezítlábasokra (társasághoz nem tartozókra) persze valószínűleg ez nem áll fenn, ha megnézi az ember a Keletinél lévő állomáson várakozó hiénákat, akkor valóban lehet ilyen benyomása az embernek, de ezek a fazonok a taxisoknak csak nagyon kis része.
Teljesen felesleges a taxisok árát bármihez viszonyítani, ha nem tudunk az összehasonlított városok tömegközlekedésének kiterjedtségéről, sűrűségéről, megbízhatóságáról stb-stb. semmit. Nyilván simán találni megfizethető taxis szolgáltatásokat - jellemzően ott, ahol nagyon sokszor kell taxiba ülni, mert a gerinceken kívül nem jár semmi.