Keresés

Részletes keresés

IZé Creative Commons License 22 órája 0 0 352842

Cserébe viszont a másik irányba jó a hangolás. Keletitől az Erzsébet hídig végig lehet menni egy zöldhullámban. Na persze, éjfél után.

Előzmény: zubidomi (352840)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 0 352841

az elmúlt évben a lakosság egy része bepótolta az előző időszakban elmaradt autóbeszerzéseit.

Az óvatosság miatt azonban sokan továbbra is visszafogták a költéseiket, és új autó helyett inkább használtat vásároltak.

Eközben a külföldi használtautó-piacokról a kedvezőtlen árfolyamalakulás terelte a vásárlókat a hazai használtautó-piacra.

 

Emellett hosszabb távon a hazai személyautó-állomány folyamatos, dinamikus növekedése önmagában is élénkíti a használtautó-piacot: míg egy évtizede a forgalomban lévő autók száma 3,1 millió darab volt, addig 2024 végére ez a szám már meghaladta a 4,2 milliót.

 

https://www.origo.hu/auto/2025/01/minden-korabbi-rekord-megdolt-a-magyar-hasznalt-autoknal-soha-nem-latott-szinten-a-piac

 

 

zubidomi Creative Commons License 23 órája -2 1 352840

Ez cél, már többször, több helyen leírták az illetékesek, hogy szeretnék, hogy az autós forgalom kényelmetlen legyen a városban.

 

Engem a Rákóczi út Astoria-Blaha része zavar nagyon, ott még akkor is minden második lámpánál meg kell állni, vagy torlódik, amikor amúgy tényleg alig lézeng pár autó. A szakasz két külső oldalán haladás, odabennt araszolás. Hétfő hajnali 5-kor, munkanap hajnal 2-kor, vasárnap ebédidőben, mindig. 

Előzmény: mzdude (352833)
trizs77 Creative Commons License 23 órája 0 3 352839

Nekünk a Salerno alatti kis falvak voltak a bázisaink 20 évvel ezelőtt.

Jellemzően Neoplán 122 típusú buszokkal, még nem az L kivitellel.

 

Egyszer egy hétig Megalinerrel.

Nos annak volt tekintélye még Nápolyban is.

 

Az, hogy nincs egyetlen ép autó se egy több millió városban, mind meghúzva, tükrök letörve az az ottani hungarikum velejárója.

így kell elfogadni.

 

De nagyáruház parkolóján kívül nem láttam anyázást.

Oda lent - akkor - huszáros volt a civilek autó vezetői stílusa.

 

de ha utolért +40 km/h-val akkor beállt mögém és nem dudált.

Ha megelőzött akkor már dudált, kiabált, humorizált, fél kézzel magyarázott, mutogatott.

Tehát déli temperamentumos volt.

Előzmény: Racilaci (352838)
Racilaci Creative Commons License 24 órája 0 3 352838

Nápolyban vettük fel a bérelt kocsit és elég ismeretlen volt a formája (Jeep), meg rögtön le is sokkolt a nápolyi forgatag (és a kb. Ózd-külsőre hajazó környék). Úgyhogy eleinte igencsak óvatos voltam + figyelmetlen is. Bent ragadtam az autópálya belső sávjában olyan 110-zel, de ott sem volt semmi probléma: rám állt egy autó, és nyugodtan jött, amíg észre nem vettem magam. Salernóban valami főutca lehetett (2x2 sávos út), parkolót vagy valami lekanyarodót kerestem - ugyanígy a belsőben szüttyögtem. Ott sem türelmetlenkedtek. Pesten már jobbról leelőzve bevágtak volna elém és büntetőfékeznek.

 

Szóval ezerszer jobb, mint Pesten. 

Előzmény: trizs77 (352836)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 24 órája 0 1 352837

Nem bírná el a forgalmat, illetve párhuzamosan a korábbi felszíni közlekedésnek is meg kellett volna maradnia teljesen. Jelenleg a 80 méteres szerelvények reggelente akár utaslemaradásig vannak rakva, két perces követéssel. Nagyvasúti vonalat 5 percnél sűrűbb követésre nem illik tervezni, még tisztán motorvonatokkal sem, főleg nem a MÁV esetében.

Előzmény: punctual_Toast (352832)
trizs77 Creative Commons License 25 órája 0 6 352836

Hasonlót tapasztaltam én is.

 

Jó 20 év után tértem vissza Olaszországban.

Igaz, hogy most csak az északi tengelyre Padova- Miláno-Torino.

De meglepően szabályosan, nyugodtan vezetnek.

A városokban nincs gyorshajtás.

 

Az autópályákon még van pár száguldozó, de már nem jellemző.

 

Azelőtt sokat jártam Nápolytól délre.

Most nem.

Nem tudom délen mi változott.

 

Előzmény: Racilaci (352835)
Racilaci Creative Commons License 25 órája 0 3 352835

Olaszorszában, ha 50-es táblánál 70-nel mész, simán levillognak. :-) 

Soha nem tapasztaltam ilyesmit. Sőt inkább kifejezetten az ellenkezőjét tapasztalni: városon belül annyira nagy a zsúfoltság, hogy a kanyarodó járművek nem tudnak időben eltűnni az érintett útról; folyton keres valaki valami parkolóhelyet; le kell lassítani valami gyalogos vagy robogó miatt - s így állandóan lassítja-feltartja valaki a forgalmat. Nápolyban azért dudálnak, ha nem sorolsz be egy olyan gyors és sűrű forgalomba, amibe ha itthon besorolnál, akkor azért dudálnának le. Tehát ott szólnak, hogy a hangyabolyba te is kapcsolódj be, de azonnal, viszont az, hogy a hangyaboly haladását esetleg belassítod, fel sem tűnik senkinek. (Mondjuk annyira hektikus-vontatott is a forgalom, hogy amikor meglódul a kocsisor, akkor neked sincs kedved tötymörögni, te is taposol egy nagyobb gázt.)

 

A ritkásabb vidéki utakon sem volt még sosem olyan problémám, mint ami a mo-i autópályákon mindennapos.

Előzmény: attus germanicus (352828)
kristoof Creative Commons License 25 órája 0 0 352834
mzdude Creative Commons License 26 órája 0 4 352833

Azaz. :)

 

Igen, 50 lett, de a lámpahangolások ("zöldhullám") maradt a 60-as tempóhoz.

 

Szép munka, nemde? :)

Előzmény: John Howard (352830)
punctual_Toast Creative Commons License 1 napja -2 0 352832

Szerintem az agglomerációs vonatokat kellett volna levinni a föld alá, és megállítani a móricz-újbuda-központ, kálvin téren. (A mostani déli-nyugati alagút terveihez hasonlóan).

 

A déli körvasúton el lehetett volna vezetni a két új sínpárt a bartók béla útig minimum, ezzel is csökkentve a költségeket.

Előzmény: punctual_Toast (352831)
punctual_Toast Creative Commons License 1 napja 0 9 352831

Lassan 11 éve működik a 4-es metró.

Mai szemmel mit kellett volna máshogy csinálni? Más állomáskiosztás/helyette villamosfejlesztés?

Mennyire lett volna fontos a thököly úti meghosszabbítása?

 

Néhány akkori cikk és tanulmány:

http://veke.hu/download/m4_tanulmany.pdf

https://index.hu/belfold/budapest/2014/11/07/4-es_vonal_van_egy_felmetronk_3_allomassal/?token=5d02e1be1a4a702a6467f5ca428c757d

https://metros.hu/projekt/m4_kritika.html

https://www.metro4.hu/hu/miert-kell-a-4-es-metro#2

 

 

 

 

John Howard Creative Commons License 1 napja 0 2 352830

"Tegnap szembesültem vele, hogy a Szentkirályi úton is megszűnt a 60, helyette 50 van."

 

XV. kerület, Szentmihályi útra gondolsz? :-)

 

Igen, 50 lett, de a lámpahangolások ("zöldhullám") maradt a 60-as tempóhoz. Úgyhogy most több helyen kapsz pirosat (mert ezzel a lassabb tempóval "nem éred el", kiesel a zöldhullámból), még csekély forgalom esetén is... :-/

 

Előzmény: mzdude (352824)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 352829

Persze ha nincs baleset, akkor nincs halálos baleset sem - de van baleset...

Előzmény: mzdude (352824)
attus germanicus Creative Commons License 1 napja 0 0 352828

Ellenőrzés kérdése. 

Olaszorszában, ha 50-es táblánál 70-nel mész, simán levillognak. :-) 

Előzmény: Edömér Zebulon (352822)
attus germanicus Creative Commons License 1 napja -2 3 352827

>Nem írja a cikk, hogy a város teürletének hány %-n érvényes a 30 km/h-s sebesség korlátozás ?

Kb. 0,01% lehet. Nem érvényes pl. a lakásokban, a parkokban, a járdán, irodákban, stb. 

Az úthálózat kb. 99%-án 30 km/h a sebességkorlátozás. 

Előzmény: trizs77 (352819)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 352826
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 1 352825

A kisebb sebesség akkor javít a helyzeten, ha mindenki megy keresztül-kasul, amerre gondolja, és időnként nem tervezett módon találkoznak egymással.

 

Nagyjából le is írtad az olasz közlekedési morált és megválaszoltad a kérdésed.

Előzmény: mzdude (352824)
mzdude Creative Commons License 1 napja -1 2 352824

Pont ezen tűnődtem. A 30-as korlát vajon hogyan járult hozzá a halálos balesetek számának csökkenéséhez? Mert ha mész egy ilyen úton, és senki nem eszetlen, akkor egyszerűen nem tudsz érintkezésbe kerülni a gyalogossal. A kisebb sebesség akkor javít a helyzeten, ha mindenki megy keresztül-kasul, amerre gondolja, és időnként nem tervezett módon találkoznak egymással.

 

Más: Tegnap szembesültem vele, hogy a Szentkirályi úton is megszűnt a 60, helyette 50 van. Sóhajtottam egy nagyot, hogy újabb hely lett tökéletesen biztonságos a fővárosban. :)

Előzmény: Edömér Zebulon (352822)
NAR Creative Commons License 1 napja -2 1 352823

Biztos sofőrtől függ, de én nem érezném a 40-et idegesítően lassúnak. Két oldalt parkolnak, sűrűn vannak keresztutcák, egyszer balra kell húzódni a trolimegálló miatt, egyszer jobbra a balra kanyarodó sáv miatt, kapukihajtók, teraszok a parkoló autók között, szóval bőven van mire figyelni.

Előzmény: Edömér Zebulon (352822)
Edömér Zebulon Creative Commons License 1 napja -1 2 352822

Ebből kiderül a lényeg, ha a csúszkát húzogatja az ember a térképen. Ezt elég radikálisan csinálták. Őszintén szólva el nem tudom képzelni, hogy pl. egy ilyen úton https://maps.app.goo.gl/b11PV5kb769Z9nbw9 2 kilométeren át 30-cal (tényleg 30-cal, és nem 35-tel vagy 38-cal) menjenek. Főleg Olaszországban. Ilyen úton az ember a 40-et is már idegesítően lassúnak érzi. Ennek kb. az lehet a hatása, hogy eddig 50 helyett ment a nagy többség 55-65 körül, most 30 helyett megy mondjuk 40-50 körül. Persze az is javít a biztonságon, csak a szabályok lejáratása.

Akármennyire is csökkent a balesete száma, széles egyenes főutakon hosszú szakaszokon tényleg max 30-cal cammogás (busznak is!!) túlzás. Inkább az 50-et kellene komolyabban ellenőrizni.

Előzmény: 18-09 (352820)
Edömér Zebulon Creative Commons License 1 napja 0 4 352821

Nem a terület % a lényeg, hanem az, hogy a főutak mekkora részére terjed ki. Abban semmi különös nincs, hogy a mellékutcákban szinte mindenhol 30 van, ez kb. ma is így van a legtöbb magyar városban, ami hálózathosszban mérve akár 90-95 % is lehet. A lényeg az, hogy a főutakon (vagy sárga főútvonal táblával nem jelölt, de a kereszteződésben elsőbbséggel rendelkező gyűjtőutakon, tömegközlekedési utakon) mi a helyzet.

Előzmény: trizs77 (352819)
18-09 Creative Commons License 2 napja 0 0 352820

Itt a projekt honlapja:

 

https://www.bolognacitta30.it/

 

Lényegében az egész városra kiterjed, csak pár fontosabb főúton maradt az 50 km/h.

Előzmény: trizs77 (352819)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 352819

Bologna a „Città 30” kezdeményezés első évében történelmi eredményeket ért el a közlekedésbiztonság terén.

 

1991 óta először egyetlen gyalogos sem vesztette életét a város utcáin, és a halálos karambolokban elhunytak száma is 49 százalékkal csökkent, összesen tízen haltak meg – írja a Corriere della Sera alapján a hvg.hu. 

 

Az összes közúti baleset száma 13, a sérülések száma 11, a súlyos esetek száma pedig 31 százalékkal mérséklődött.

 

A 30 km/órás sebességkorlátozás drasztikusan csökkenti a balesetek súlyosságát, mivel ilyen sebességnél az autók fékútja kevesebb mint fele az 50 km/órás sebességhez képest, és gyalogos elütése esetén a halálozási arány mindössze 5 százalék, szemben az 50 km/órás sebességnél tapasztalt 70 százalékkal.

 

A program környezetvédelmi előnyöket is hozott. A nitrogén-dioxid-szint 29 százalékkal esett vissza, a város levegője az elmúlt évtized legjobb állapotát érte el.

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem írja a cikk, hogy a város teürletének hány %-n érvényes a 30 km/h-s sebesség korlátozás ?

De jó eredmény.

juxx Creative Commons License 3 napja 0 1 352818

A specifikation oldalon property van meg value :)

 

Tartalom nincs.

 

Amúgy ha ez valahol európában engedélyt kap, az nagy respekt lesz anközreműködőknek. Amennyiben normális processzek mentén történik ;)

Előzmény: kristoof (352816)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -4 2 352817

https://www.origo.hu/tudomany/2025/01/kozlekedes-fenntarthato-modon

 

A szerző számtalan lehetséges megoldást leírt.

 

Az nincs közte, hogy Ő maga holnaptól BKV-val viszi a gyermekét iskolába és utána BJV-val megy dolgozni.

 

a kerékpározás pozitív példáinál mindíg leírják Koppenhága gyakorlatát.

Jártam ott.

 

Senkit se láttam kerékpárral, gyermeket szállítva 14-18 km-t bringázni naponta 2x, vagy 150-200 méter szintkülönbséget legyőzve felfelé bicajozni.

kristoof Creative Commons License 3 napja 0 0 352816

Ez most jön, vagy megy? :)

 

https://www.ikarus.hu/city-buses/art

gallo Creative Commons License 3 napja 0 7 352815

Én Boltot használok évek óta hasonló rendszerességgel és ugyanezek a tapasztalataim. Sosem volt semmi gondom, sőt volt eset, amikor szükség volt a segítségükre (bent felejtettem a telefonomat) és kifejezetten segítőkészek voltak. 

 

A mezitlábas hiénák nyilván egészen más tészta, ez köztudott évtizedek óta. De ők vannak kisebbségben és ésszerűtlen és méltánytalan egy társadalmat megítélni a kisebbsége miatt.

Előzmény: Edömér Zebulon (352814)
Edömér Zebulon Creative Commons License 3 napja 0 9 352814

Egy családtagom rendszeresen utazik taxival, mondjuk 1-2 havonta. Mindig az egyik nagyobb társaság kocsiját hívja telefonon. Egészen mások a tapasztalatai, teljesen normális kinézetű és stílusú sofőrök szoktak lenni, semmi panasza nem volt még. A mezítlábasokra (társasághoz nem tartozókra) persze valószínűleg ez nem áll fenn, ha megnézi az ember a Keletinél lévő állomáson várakozó hiénákat, akkor valóban lehet ilyen benyomása az embernek, de ezek a fazonok a taxisoknak csak nagyon kis része.

Előzmény: jbaal (352786)
Racilaci Creative Commons License 4 napja 0 1 352813

Teljesen felesleges a taxisok árát bármihez viszonyítani, ha nem tudunk az összehasonlított városok tömegközlekedésének kiterjedtségéről, sűrűségéről, megbízhatóságáról stb-stb. semmit. Nyilván simán találni megfizethető taxis szolgáltatásokat - jellemzően ott, ahol nagyon sokszor kell taxiba ülni, mert a gerinceken kívül nem jár semmi.

Előzmény: ghosty9 (352811)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!