Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2025.03.26 0 1 72307
sosiforda Creative Commons License 2025.03.26 0 0 72306

A Volánbusz által átvételre kerülő 419-es Bp.,Örs vezér tere-Csömör vonalnak felkerült egy módosított menetrendje, immár az éjszakai járatokkal:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/belfoldi-utazas/vonali-menetrendek/2120

Előzmény: sosiforda (72264)
trizs77 Creative Commons License 2025.03.25 0 2 72305

Köszönöm, hogy leírtad a közelmúlt helyzetjelentését.

Nekem érdekes volt.

 

Nem tartozom azok közé akik a

Bezzeg a mi időnkben

lemezt játszák újra és újra.

amikor fiatal voltam (ez régen volt) akkor sem szertettem az így kezdődő mondatokat.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nagyon mások voltak az 1978-1981 közötti évek a Jósvafői járaton mint a 2010-es évek végén.

Akkoriban a pesti busz egy olyan köldökzsinórt jelentett jobb ellátás felé amire ma már nincs szükség.

 

Ma már nem kell megfűzni a pesti buszost, hogy a Budapesten is csak egy helyen kapható gyógyszert beszerezze, másnap elvigye Dédesbe és harmadnap megkapja Bözse néne Mályinkán.

 

Ma 430 autó jut 1000 lakosra Magyarországon és a legkisebb faluból könnyen vagy könnyebben elugranak a megye székhelyre vagy közeli városba esetleg Budapestre is.

 

Akkoriban - ha átlagolom az év 365 napját - naponta 6-8 végig utazó utasunk volt akiket Budapestről vagy Aggtelek Cseppkő szállóba, vagy Jósvafő tengerszem szállóba vittünk 11-13  napos SZOT beutalóval.

 

Ma csodálkoznék ha lenne naponta 6-8 végig utazó.

 

 

 

 

 

Előzmény: BY 45-32 (72304)
BY 45-32 Creative Commons License 2025.03.25 0 5 72304

Helybéliként megszólítva érzem magam, azonban koromból adódóín nem tapasztaltam olyat, hogy a pesti járattal kapcsolatban ilyen esetek megtörténtek volna. Azért is el tudom hinni, mert Tardona a 80-as évek végéig Kazincbarcika felől csak a bányavasúton volt elérhető, műút hamarabb épült ki Dédes felől. De olykor előfordult, hogy csomagot kellett vinni amit majd akár az unoka a Stadionokban levett.

Ellenben ugyanezen a helyen - Dédestapolcsány, (Szövetkezeti) Italbolt - pár menetrendváltással ezelőttig voltak ide tervezve csatlakozások, átszállás biztosítása mási járatra. Alábbi képen Kazincbarcika - Mályinka járat vár, a Budapest - Dédestapolcsány járatra, ugyanis ennél a járatnál is biztosítva volt at átszállás Mályinka felé. Nyári időszakban ez kiváló alkalom volt arra az 5-10 perc eltöltésére. Az autóbuszvezető ezen a képen szélvédő mosás után várta a száradást, ezalatt a képen nem látható fagyizóban Rózsika néni készített neki egy gépi csavarost - sajnos már a fagyizó sem működik, gazdát is cserélt múlt évben. Az utasok követhették a példáját, de nem volt ritka, hogy az italbolt szolgáltatásait vegyék igénybe - 2 éve már az italbolt is bezárt, de csatlakozások száma is csökkent ezen a helyen. Utóbbi években a megállóban nagyobb forgalmat csak a pünkösdhétfőn esedékes kirakodóvásár és a falut átszelő kéktúra útvonalon kirándulók jelentették, bár a fagyizó a mise miatt pünkösdkor mindig zárva volt.

Dédestapolcsány, 2017.05.


A Budapest - Kazincbarcika - Jósvafő járatokon mióta használom mindig is Eger, autóbusz-állomás volt a pihenőre rászánt idő, általában 5-15 perc közötti idővel. Többször előfordult azonban, hogy az utasok leszálltak a járatról a mosdóba igyekezvén, de a járat már nélkülül, vagy a csomagjukkal indult el. A forgalmasabb időszakokban mindig is nehéz volt a gkv-nak, hogy megkülönböztessék a mosdóba siető utast, az éppen felszállni készülő utastól, az őket kísérő családtól, vagy a járat után 5 perccel utána induló miskolci járatra váró utasoktól.

Előzmény: trizs77 (72295)
Obus Creative Commons License 2025.03.24 0 5 72303

Amúgy a buszhiányt is szépen lehetne csökkenteni, ha nem kéne központilag beszerezni minden alkatrészt...

Előzmény: JOM-413 (72301)
JLW-470 Creative Commons License 2025.03.24 0 1 72302

Sztem Csömörön biztos,hogy kezdettől a Volán lesz,mert gyűjtik már oda az Econelleket. És ezeknek a helyén lesz alvállalkozás elvileg.

Előzmény: JOM-413 (72301)
JOM-413 Creative Commons License 2025.03.24 0 0 72301

Itt-ott azt lehet hallani, hogy Intertanker lesz az első időkben Reformokkal, és miután megjöttek az új Credok, onnantól Volán sajátokkal. 

 

De a zsámbéki oldalban és Tahitótfaluban is elég stabil szereplőnek tűnik az M6log a Citeákkal, a Népliget és Kiskunhalas között a Molteam a Mercedesekkel, koránt sem biztos szerintem, hogy ott (Csömörön) egyhamar "rendes" Volános fordák lesznek. 

Előzmény: hamzsabusz (72300)
hamzsabusz Creative Commons License 2025.03.24 0 0 72300

"De nagy eséllyel nem így lesz..." Őöö, a napocskás cégnek már lehet ehhez bármilyen köze?

https://www.waberers.com/sajtoszoba/hirek/belep-a-szemelyszallitasi-piacra-a-waberers-csoport.html

Előzmény: Obus (72299)
Obus Creative Commons License 2025.03.24 0 0 72299

Az lenne a logikus, hogy ha már alvállalkozókat kell bevonni, akkor az eddigi szolgáltatókat bíznák meg ezzel. De nagy eséllyel nem így lesz...

Előzmény: JLW-470 (72298)
JLW-470 Creative Commons License 2025.03.24 0 1 72298

A témát jól kitárgyaltátok,csak azt nem,honnan lesz rá busz,mert ugye az elég hiánycikk mostanság...

Én azt hallottam,hogy egyes térségektől vesznek el rá,de mivel ott emiatt hiány keletkezik,így oda pedig alvállalkozó fog menni. Így ennek mi értelme akkor...Bár a pletykák szerint ez csak ideiglenes(amíg nem jönnek az új Credok),de jelenleg inkább mindenki tart tőle,hogy ez az állapot végleges marad,mivel elég jó fordákat fog kapni az alvállalkozó.

Előzmény: sosiforda (72259)
sosiforda Creative Commons License 2025.03.23 0 2 72297

2025.03.30-tól bevették a Telebusz rendszerbe az eddig is csak igénybejelentésre (elővételi jegy váltásával) közlekedő Szentendre-Dömörkapu járatokat:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/belfoldi-utazas/vonali-menetrendek/2936

timetable Creative Commons License 2025.03.23 0 9 72296

Budapest-Ózd - ezek a közelmúltig megálltak az apci elágazásnál lévő autós pihenőben. A tulaj falubeli volt, a 90'-es évek második felében csinálta meg ezt a vállalkozást, ami a múlt évben bezárt.

 

Nem tudom pontosan felidézni, hogy ezt megelőzően hol tartottak pihenőt, mivel én csak a salgótarjáni lassújáratokkal (1021-es vonal) közlekedtem. Emlékszem viszont egy olyan esetre, hogy egyik családtagom elé mentünk volna ki az apci vasútállomásra az esti órákban. Komolyabb forgalmi zavar volt a Keletiben, több vonatot lemondtak, így nem is tudhattuk, merre jár, egyáltalán elindult-e már onnan. (Ez még pont a "mobilkorszak" előtt volt). Aztán egyszer csak telefonált, hogy busszal jön, pihennek valahol, és hogy menjünk ki elé a vasúthoz. Tíz perc múlva kint voltunk az állomáson autóval, aztán egyszer csak ott volt ő is. Mint kiderült, átment a Keletiből a Népstadionhoz, ahol pont lekéste az utolsó közvetlen buszt (ha jól emlékszem, ez 19:00-kor indult), viszont valamelyik másik 21-es úti járat vezetője megszánta, és elhozta őt az elágazásig, ahonnan már csak begyalogolt a fél kilométerre lévő állomáshoz. A buszjárat tehát tartott valahol pihenőt ahonnan ő telefonálni tudott - vélhetően Zagyvaszántónál. (Selypről nem rémlik alkalmas hely, a Lőrinci benzinkútnál pedig gyakran tankoltunk, de ott sose láttam buszt.)

 

A másik hely a Budapest-Bakonybél-Pápa, ezeknél máig szokás Söréden egy 10 perces pihenőt tartani (ha nem is feltétlenül mindegyik járatnál). 

 

Elő is kerestem két fényképet: az első készült Söréden, a kocsi Homm-os alvállalkozós busz volt. A másikon a CKA-508-as Ikarus, és a KMY-813-as MAN látható. Utóbbival akkor Kelemérről jöttem, tehát a hétvégi jósvafői járatot csinálta - én nagyon megörültem neki, ez a típus máig nagy kedvencem.

 

 

 

Előzmény: JOM-413 (72286)
trizs77 Creative Commons License 2025.03.23 0 18 72295

A falusi kocsmai szünetek egy más nézőpontból.

 

1975-1980-ban Magyarországon nem volt :

 - internet,

 - mobil telefon,

 - csomagküldő szolgálat.

 

1000 lakosra 100 személyautó jutott, ma 430.

 

volt hiány gazdálkodás.

Alapvető élelmiszerek, ruhák voltak.

De igen sok cikkből volt vagy időszakos, vagy hosszú távú hiány.

 

Most Dédestapolcsányt fogom elemezgetni, de más megyéből más olvtársak más példákat is tudnak hozni, mert minden megyében voltak ilyen ismert helyek.

 

Dédesben a kocsmárosnak a falusiak leadták a rendeléseiket egy cetlin, mit nem kapni se Barcikán, se Miskolcon, se Egerben.

Ő odaadta nekünk és mi 2-6 nap múlva megvittük.

Ő is kapott a megrendelőtől ezért valami kis plusz pénzt, mi is kaptunk.

a megrendelőnek még így is megérte, mert nem kellett kivenni 1-2 nap szabadságot pestre utazi, ismeretlen helyen utána járni, majd hazautazni.

sok költségtől, ügyintézéstől mentesítette magát.

 

Más.

Dédesben minden nap, minden másnap odajött hozzánk egy hölgy aki Verhovinával járt.

Ő nem dédesi volt hanem Mályinkai.

Gyakorlatilag Mályinka és Tardona községek civil anyagbeszerzője volt.

Leadta a listáit, mi meg megvittük 2-4-6 múlva.

 

miket vittünk ?

 

1./ Akkor volt nagy divat a hölgyeknél a testszínű de csillogó harisnya nadrág.

Ilyet a megyében nem kaptak, de még Egerben is ritkán.

Viszont majdnem mindenkinek kellett.

egy-két lukra futás után tisztáztuk, hogy csak pontos leírással, méret, adatok, stb veszünk.

Vettünk, vittünk.

Egy pár ilyen harisnyanadrágon kb. 10 Ft.- hasznunk volt.

 

2./ Tardonáról felvettek egy fiút Barcikára Technikumba.

Ez akkoriban nagyobb szám volt mint a gimnázium.

A tanári kar előírta de se Borsod, se Heves megyében nem volt kapható görbe vonalzó készlet.

Vittem két napon belül.

 

3./ női fehérnemű.

A budapesti Astoriánál a Rákóczi út elején volt Budapest egyik legnagyobb női fehérnemű üzlete.

Nem voltak kitiltva a férfiak de az eladók a férfiak 90-95%-t kitessékelték a boltból.

Kaptam papírt mit kell vennem.

Odamentem és fínoman de kitoloncoltak.

Másnap a zöld Volán formaruhában mentem vissza kezemben a cetlivel.

Két nő is körbe ugrált, mert ők tudták, hogy nem perverz kukkoló vagyok hanem valakinek viszek, messzire valamit.

Végtelenül segítő készek voltak.

így vettem habselyem Baby Dollt amiről addig azt se tudtam, hogy van.

 

Egyszer ez a mályinkai hölgy azzal jött oda, hogy hozzak Pestről egy helyi nőnek szoptató melltartót.

Miííít ?

Látta, hogy hiába magyarázná úgy se érteném, ezért annyit mondott :

      - Van felesége ?

      - Van.

       - Vigye magával.

       - Úgy is lett.

Vittem a zasszonyt és pár perc alatt vettünk valakinek szoptatós melltartót.

Addig azt se tudtam, hogy ilyen ruhadarab van és ha van mire való.

Nagy híre lett a dolognak Tardonán.

 

4./ Karácsony, sátoros ünnepek, lakodalom.

 

Általában már 30-60 nappal előbb megkerestek.

Gyerek játékok, ruhák, cipők, anorákok, stb.

De még lakás kerámia ügyben is.

Utána jártunk itthon a szabadnapunkon. Megvettük, másnap levittük.

Ilyenkor már nem ritkán kaptunk 100 Ft.-t a fáradságunkért.

Amikor a havi fizetésünk 5500-Ft.- körül volt.

 

5./ vittünk, gyógyszert receptre, sok játékot, mindent.

Jézuskától-géppuskáig.

 

egész Borsod megyében nem lehetett franciakockás füzetet, pausz papírt kapni de a tanárok előírták.

Hát vittünk.

a lányoknak szótár füzetet, előrajzolt hímző akármiket, + himző fonalat.

 

6./ A legnagyobb tétel amit vittem Kuruittyán községbe ment, karácsony előtt, mert karácsonykor volt a lagzi és nászajándékot vittem.

Budapesten volt a pécsi Zsolnay gyárnak bemutató terme, minta boltja.

 

Ott rendelt egy Kurittyáni család általam, rajtam keresztül egy 6 személyes Zsolnay étkészletet ami kb. 96 vagy 96 db-ból (!) állt.

(Nem az eozinost hanem egy kék+arany mintásat)

Akkori pénzben icirivel több mint volt 100.000 Ft.-

Három vagy faládába csomagolták be.

Szalma meg papírok közé.

Aznap nagyon óvatosan vezettem. 

Sérülés mentesen leszállítottam.

Ezért 1000.- Ft.-t kaptam az ügyintézésért és másik 1000 Ft.-t a szállításért.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

7./ sok kolléga maxizott.

Sajnos a váltótársam a Győző is.

Lenyúlt 5-10 km-es jegy árakat.

 

Én nem.

Nálam a kocsi mindíg tiszta volt.

Jöhettek a csőszök bármikor.

 

Nem nap 4x6 Ft.-t tettem el, hanem napi 120-300 Ft.-t szolgáltatásokért.

Soha nem kértem semmilyen összeget.

Mindíg azt mondtam adjon annyit amennyit gondol.

Jól jártam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Racilaci Creative Commons License 2025.03.22 0 0 72294

Egy Eger nagyságú hely azért sem megfelelő, mert ott az utascsere is számottevő, s így nehéz számon tartani, hogy ki az, aki leszállt, de visszajön, illetve ki az, aki ténylegesen távozik. Gondot okoz így az ülőhelyek fenntartása is, ha mondjuk az első két településig nagyobb tömeg rohamozza meg az egyébként hosszan, s általában a vonal nagy részén inkább nyugiban közlekedő járatot.

Előzmény: trizs77 (72291)
Obus Creative Commons License 2025.03.22 0 1 72293

Azért kíváncsi leszek, hogy a szolgáltatóváltással hány járat fog kimaradni, nem hogy a rásegítők.

Előzmény: Edömér Zebulon (72281)
Obus Creative Commons License 2025.03.22 0 0 72292

Bérelni csak úgy tudják, ha üzembentartóként bejegyzik őket és úgy felmehet az egyedi rendszám.De esélyesen megvették őket.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (72284)
trizs77 Creative Commons License 2025.03.22 0 11 72291

a Budapest-Eger-Jósvafőn is Dédestapolcsány volt a pisi/kávé szünet hely.

 

Többen megkérdezték, hogy az ilyen szünetek miért nem autóbusz állomásokon vannak?

 

1./ Mert a busz állomásokon túl hosszú lenne.

sok ember.

sorban állás pisiért.

sorban állás kávéért.

 

2./ ha Egerben adtam volna szünetet, az autóbusz állomáson a többi kolléga és a forgalmista is morgott volna, hogy sokáig foglalom a kocsiállást.

 

3./ A busz állomásokon a WC sok helyen messze volt a busz kocsiállásától.

Amig oda elzarándokol 20 utas, pisil,, meg visszajön, lemegy a nap.

 

4./ fontos volt az ilyen helyek kiválasztásánál, hogy a busszal úgy tudj megállni a kocsma előtt, hogy ne zavard az út forgalmát.

Ezért ez nem mindíg buszmegállót jelentett, sokszor csak egy kiöblösödést.

 

Nem véletlenül írtam a Gátéri példát.

Hogy a kocsmáros megnevelte a helyi törzsközönséget.

Amikor bejön a pesti busz, mindenkinek kuss.

Ti nem kértek semmit, mert Ti ráértek, nekik meg 30 főre van 5-8 percük.

Ezt a helyiek tudták és be is tartották.

 

A helyiek ilyenkor nem mentek WC-re se.

sőt.

Ahol fontos volt pár helyi törzs alkesz segített is a kocsmárosnak meg az utasoknak ilyenkor.

Ez Dédestapolcsányban is így működött.

 

Persze sok-sok ilyen hely volt az országban.

ha új sofőr került a vonalra, akkor a régiek elmondták neki, hogy hol kell megállni és miért.

Előzmény: Racilaci (72289)
Ködszitálás Creative Commons License 2025.03.22 0 1 72290

Volán korszakban a Szeged/Békéscsaba-Debrecen (1441, 1501) járatok Szeghalom, vasútállomásnál pihentek. Még ha erre menetrendi idő nem is mindig volt adva. Kicsit hamarabb érkezett, kicsit később indult és máris megvolt az ebéd. Viszont itt a megállónál volt és van még mindig a vendéglő, tehát nem igényelt menetrenden felüli megállást.

Előzmény: JOM-413 (72286)
Racilaci Creative Commons License 2025.03.22 0 2 72289

Rengeteg ilyen volt. Pl. a Tiszaújváros-Gyöngyös-M3-Budapest járat a kezdetektől nagyon sokáig (a 2000-es évek közepéig) éppen csak felment a pályára Gyöngyös után és már állt is meg a Helios Büfénél. 

 

Sőt, a TransTour Beregsurány-Budapest járata máig megáll az M3 Rekettyés nevű benzinkút-pihenőjében.

 

 


Az talán sofőrfüggő volt, de a 7:00-kor induló Miskolc-Hajdúszoboszló járaton a sofőr a görbeházi ABC-be ugrott be egy laza negyedórácskára (valami csaj miatt persze). Ott mondjuk csak a törzsutasok tudták, hogy ők is leszállhatnak, szemben a fenti példákkal, ahol ki is volt / van hirdetve, hogy mindenki mehet pisilni, kávézni. De ilyen hirdetősök voltak máshol: Miskolc-Kazincbarcika-Szilvásvárad-Eger-Parád-Mátraháza-Gyöngyös-Jászberény járaton nem is egy, hanem három ilyen megálló volt: Dédestapolcsányban, Egerben, Parádon (vagy Recsken?).

 

Előzmény: JOM-413 (72286)
kbn Creative Commons License 2025.03.22 0 0 72288

G-Busline 1187-es vonalon a balatonlellei MOL-kutas autópálya-pihenőnél csinál ilyet, szerintem a mai napig is. Szolgáltatóváltás után nem biztos, hogy megmarad, mert a Sasadiig 5 perccel lesz kevesebb a menetidő.

 

Tavaly tartott pihenőt Balatonszabadinál a hajnali 1184 és 1185 is, ami rendszeres késéseket okozott, az aktuális gyakorlatot nem tudom.

Előzmény: JOM-413 (72286)
LSU 106 Creative Commons License 2025.03.22 0 0 72287

Van ahol 10 perc pihenő bele van írva a menetrendbe, például Solton az 1507/1510 járatoknak, máshogy a vezetési időbe nem is nagyon férne bele. Ahol nincs beleírva a menetrendbe, az például az 1115-ös vonal, 3,5 óra alatt a menetrendbe beírt legnagyobb tartózkodás 2 perc, az utasok Szabadszálláson vagy Fülöpszálláson szoktak elkéredszkedni mosdóba, ismerősömtől hallottam, hogy az egyik esti járatnál volt, hogy Fülöpszálláson a sofőr is beugrott egy kávéért a presszóba

Előzmény: JOM-413 (72286)
JOM-413 Creative Commons License 2025.03.22 0 0 72286

Trizs topictárs a régi időkről szóló "sztorijait" olvasva merült fel bennem, hogy ez a "Tiszanagyonmessze-Alsó kocsmánál adunk az utasoknak 10 perc pisi-kávé-cigiszünetet" jelenség mikor szűnt végérvényesen meg? 

 

Egy ilyen emlékem van (igaz, gimnázium kezdetéig nem sokat buszoztam), Pécs-Szekszárd-Székesfehérvár-(és talán Győr) járat, Pannon Volános EAGgal, nagydorogi presszó előtt félreáll, 5 perc múlva megyünk tovább, pultos hölgy sofőrnek kihozta a koffét, kis csevegés, mentünk tovább ~menetrend szerint, de ennek is már jó 13-15 éve biztos van. 

 

Azóta egyetlen egy ilyet láttam, Tamásiban a visszajárót nem kérte az utas, a sofőr meg se szó-se beszéd leugrott egy fagyiért, de talán ha egy percet álltunk. 

 

Viszont az elbeszélések alapján ez egy bevett gyakorlat volt, így talán lesz aki hozzá tud ehhez szólni. 

kbn Creative Commons License 2025.03.20 0 2 72285

A héten beutaztam egy 449-est

 

Koszos, széthajtott busz, szakadt sofőr - induló állomáson láthatóan erősen csodálkozott, hogy van felszállója. Végig egyedül utaztam. Dugómentes időben így is több perc késést szedtünk össze már félútra, pedig az üvöltő motorzajból az ellenkezőjét hittem.

Előzmény: Edömér Zebulon (72281)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2025.03.20 0 1 72284

Szinte teljesen biztos, hogy vették a Citarokat, mert bérelt kocsira nagyon drága lenne felrakni a saját tulajdonú egyedi rendszámot.

Előzmény: bz79 (72283)
bz79 Creative Commons License 2025.03.20 -2 0 72283

Otokar jó busz,gyakorlatilag minden német benne ami fontos. De azthiszem az eredeti háromból már csak egy van meg nekik,meg ugye már 15. éves,és-hogyan is kéne finoman leirni-a karbantartásban nincs a top 10-ben a cég..a huszonéves két citarot c1-et egy hónapja bérlik (vagy vették) mert valami nyűg van a 120e ikarusokkal.Végülis már mindegy,ezt a hátralévő 11 napot már mindenki kibirja aki érintve van utas/gkv vagy akármilyen szinten.

Előzmény: Edömér Zebulon (72281)
trizs77 Creative Commons License 2025.03.20 0 2 72282

az OTOKAR buszok rendelkezésre állási százaléka (üzembiztossága) kiemelkedően jó volt.

Előzmény: Edömér Zebulon (72281)
Edömér Zebulon Creative Commons License 2025.03.20 0 1 72281

Annyira rossz volt a Weekendbus? Én sokszor látom a buszokat az Örsön, az Otokar-ok kívülről elég jó járgányoknak tűnnek. Bár egy ideje azok eltűntek, és már vegyesen mindenféle, szemre szakadtabb busz jár. Egyszer utaztam Otokarral, az utastér egész jó benyomást tett rám, volt utastájékoztató monitor is. Persze egy mérés nem mérés, azért érdekel mások tapasztalata.

Előzmény: bz79 (72242)
bz79 Creative Commons License 2025.03.20 -2 0 72280

Igen,csak nem ugyanott megy fel  nullásra,mert a 3.1 magas econell nem fér át a magtár utcai hév hid alatt ami 2.7.És mivel nagy ésszel lett megtervezve hogy csömör-árpádföld közt nincs a nullásnak felhajtója el kell mennie észak felé az első elérhető lehetőségig ami vagy 1.5-2 km plusz mindkét irányba.

Előzmény: Edömér Zebulon (72278)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2025.03.20 0 1 72279

Ott eddig is az M0-on ment. Az újdonság, hogy állítólag ezentúl Csömörről Kistarcsára is az M0-on fog közlekedni, mégpedig az ilonatelepi aluljáró magasságkorlátozása miatt.

Előzmény: LSU 106 (72277)
Edömér Zebulon Creative Commons License 2025.03.19 0 1 72278

Szerintem is lenne értelme, de nem fog, mert kifejezetten írják, hogy ezentúl az M0-on fog közlekedni, amit nem értek, mert a Weekendbus honlapon lévő térkép szerint eddig is ott járt. Ami logikus is, ha úgysem áll meg Rákoscsabán. 

Előzmény: siófoki35 (72276)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!