Keresés

Részletes keresés

Árpi Creative Commons License 1999.09.14 0 0 47
bagojj!
Látom, Te sem szereted, ha valaki újságba írkál mindeféle dolgokat. ;o)))
Mellesleg komolyan kiváncsi lennék, ki és milyen gyakran használta a döntéshozók közül a buszok ráterelése előtt azt az útvonalat. Biztosan nem lehetett tudni a várható eredményt, ez igaz. De én már tettem meg régebben is arrafelé 10 perc alatt fél kilométert...
Egyébként nem feledkeztem meg a forgalomgeneráló hatásról, éppen ez az, aminek következtében a KDT-ről nem lehet levenni szerintem a buszokat, és épp ezért gondolom, hogy mindenképp új járatokkal (és sajnos sok-sok új busszal) lehet megoldani a tömegközlekedést az áthelyezés következtében. Akárki akármit is mond, rettenetesen hiányzik onnan a metró.

Vidéki lakosok!
Én annak idején, vidéki kisfiúként két dolgot használtam a fővárosban található dolgokból: A metrót, meg a Nemzeti Színházat... Na, most ugye a metrónál a kormány hivatkozott arra, hogy nem lenne helyénvaló az egész ország pénzét a lakosság kéttizedére költeni. Pedig szerintem pont ez az, ahol a vidékiek a legjobban élveznék áldásait annak a pénznek.

Jozsó Creative Commons License 1999.09.14 0 0 46
Ha 2002-ben nem a Vikire szavazol megépül a metró :-) (SzVSz)
Jozsó Creative Commons License 1999.09.14 0 0 45
Az én szempontomból komoly, mivel én autóval szoktam arrafelé járni :-)
Jozsó Creative Commons License 1999.09.14 0 0 44
Nem kell mindent a Demszkyre fogni. Én rá szavaztam, és most is rá szavaznék.
Az egér út az Andor utcába fut, amit kizárólag a lakók tiltakozása miatt nem lehet 2x2 sávosra átépíteni, a pénz már régen megvan rá.

A Lágymányosi hidat meg (már aki nem tudná) vagy 100 éve tervezik. Azért hagytak beépítettlenül egy sávot ott a házak és a vasuti töltés között, hogy a forgalmat le tudja vezetni. Ha épületek nem is épülhettek ott az évtizedek során rengetegen kezdtek ott kutyát sétáltatni, épült valami csinos játszótér is. Nos, mikor építették a Lágymányosi hidat az ottlakó kutyasétáltatók kitartó bojkottja akadályozta meg, hogy a hídnak normális levezetése legyen.

nori Creative Commons License 1999.09.14 0 0 43
ez most komoly vagy vicc?
Jozsó Creative Commons License 1999.09.14 0 0 42
Már miért kellene amiatt az 5 busz miatt buszsáv az egérútra?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.14 0 0 41
Szerintem nézd meg józanon is, hogy úgy mennyire észrevehető ;)

Valaki kérdezte, hogy a botváltón kívül mi egyéb marhaság van a VT-Transman buszain. Íme:
- Nincs vezetőfülke, az utasok gyakorlatilag beállhatnak úgy a sofőr elé, hogy az csak balra lát.
- Az első üléssor mindkét oldalon dupla, rögtön a busz elején van tehát egy szűk keresztmetszet, ahol jól be tud állni a nép.

DAttis Creative Commons License 1999.09.14 0 0 40
Szerintem épp itt volt az ideje, hogy ez megtörténjen. Mármint, hogy a Kosztolányiról elköltözzön a busz pu.
A jelenlegi Etele térnek az egyetlen hátránya, pocsék a megközelítése. Hiába van a 4 busz 2 villamos viszonylat igaz most két ideiglenes viszonylat is van míg lezárva tart a Déli.
A szörnyű az, hogy a Budaörsi út felől, Gazdagrét irányából autóval csak óriási kerülővel lehet elérni mind a vasúti mind a busz pályaudvart. Én azt nem értem már 20-25 éve miért nem épült közúti aluljáró a Kelenföldi pu alatt, hogy ne kelljen akkora kerülőt tenni a a volt Osztyapenko felől. Mellesleg a gyalogosaluljáró is silány.
Nem beszélve arról, hogy a metró szerintem (bár talán túl pesszimista vagyok) sose fog megépülni.
Én 12 éve lakom a kerületben, igaz a Sas-hegy oldalán, de nap mint nap látom, hogy a kerület eme része borzasztóan el van maradva a közlekedés infrakstrukturája szempontjából.
Újpest központját be tudott kapcsólodni a metróval a főváros központjához, Kelenföldet miért nem lehet.
TidalWave Creative Commons License 1999.09.14 0 0 39
Bagojj rulez...
De azért mégse csak egy képeslapon kellett volna feltünteni, nem gondolod?
De az ötleteid jók!
:)

Üdv:
TidalWave

Carpy Creative Commons License 1999.09.14 0 0 38
A Volanbusz (egyik) e-mail cime

diszpecser@volanbusz.hu

A rendszer tokeletesitesen mar dolgoznak, ezert nagyon elfoglaltak. Ennek ellenere egesz biztosan valaszolnak.

nori Creative Commons License 1999.09.14 0 0 37
bagojj,
Természetes, és én számítottam is arra, hogy az átállás problémás lesz, bár arra nem számítottam, hogy a Déli pu. is ugyanaznap fog kiesni. No de ezen már kár sírni, ez van, igazából egy-két dolgot akartam jelezni, ami a kezdetekben feltűnt. A fő probléma szerintem inkább a bevezető utak szűk voltából adódik, akár a 6-oson mégy, akár a 70-esen, egy lassú jármű elég, hogy a forgalmat megfogja. Ehhez most még az Andor utca szűk kapacitása is hozzáadódik, és továbbra is az a véleményem, hogy Kelenföldtől délfelé is kell valamilyen tömegközlekedési kapcsolat. Már kérdeztem, nem tudja valaki a bkv és a volán email címét (már csak a kompetencia miatt)
nori
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.14 0 0 36
Még valami. Hiába festik fel a buszsávot, ha a bunkó autós ott fog rodeózni. Másfelől pedig a busznak előbb-utóbb be kell sorolnia a belső sávba. Egyébként lehet, hogy azt kellene buszsávvá alakítani. Ki tudja. Kompetens helyeken kell felvetni ezeket a kérdéseket.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.14 0 0 35
nori: _Szerény_ véleményt ki lehet alakítani, de az újságírói hőbörgés valahogy sehogy sem illik bele ebbe a kategóriába. Nézd, ez kb. olyan, mintha a páciens elkezdene nagy hangon tanácsokat adni az orvosnak, hogy így vagy úgy kellene csinálni, és kóklernek nevezné a dokit, mert fáj az injekciózás. Én azt viselem nehezen, amikor "miért nem így csinálják" jellegű megszólalások vannak, különösen, amikor más első látásra nyilvánvaló baromságokat írnak (a többiről nagy százalékban csak némi vizsgálódás után derül ki, hogy nem működne, vagy nem jobban).
Nincs egy hónapja sem, hogy áthelyezték a buszpályaudvart és lezárták a Délit. Talán nem vitatható, hogy csak úgy nem fognak felfesteni egy buszsávot, mert van három sáv. Nem lepődnék meg, ha hónap végén felfestenék, de még idén mindenképp. Itt nem arról van szó, hogy "nem lehet", hanem arról, hogy nem lehet előre biztosan látni, hogy mi fog történni. Ráadásul az utazóközönségnek is időbe tellik, amíg megszokja az új rendet és optimalizálja az eljutását. Ez látszik a 206-os esetében is, ahol az első hetekben szinte senki sem utazott, ellenben a piros 7esen tömeg volt. Most már többen utaznak a 206-ossal is. Türelemmel kell lenni, mert nem csak az tuasoknak kell megszokni az új helyzetet, hanem a közlekedési válallatoknak is. Hozzátenném még azt is, hogy ez a megszokási időszak jelen esetben hosszabb valamivel, mert amikor majd újra üzemelni fog a Déli, akkor megint egy új helyzet áll majd elő és nem tudni előre, hogyan fog változni az utasok mozgása.

TidalWave: Najó, hát ezzel az erővel bazinagy rikító feliratokat festhettek volna a járdára, továbbá a WC kagylók belsejébe is (okádás közben is tudják olvasni a szegény részeg utazni vágyók), sőt, a környékbeli kocsmákban a korsók aljára is felpingálhatták volna, hogy most már az Etelére kell menni.

nori Creative Commons License 1999.09.14 0 0 34
Kedves bagojj, majdnem igazad vah a hőbörgőket illetően, de azért lásd be, a tömegközlekedés nemcsak a szakmabeliek ügye, és egy szerény véleményt talán mi is megejthetünk. Pl. szakszerűen elmagyarázhatnád nekem laikusnak, miért nem lehetett az Egérúton buszsávot kialakítani, hátha megértem. Az Érdi Újság újságírónője eléggé kifejezte a buszon ülők hangulatát.
nori
TidalWave Creative Commons License 1999.09.14 0 0 33
Ööööö, lehet, hogy egy kicsit offtopic, de képzeljétek el az esetemet. Szerintem ez is az új kényelmetlenségek skáláját gazdagítja:
mivel nem voltam sokáig Bp.-n (nyaralás, stb.), nem tudatosult bennem igazán, mikor is vált a Volán. Nnnnos, szóval aug.29 (vasárnap, reggel 4.30) atomrészegen tántorgok haza a buliból. Érkezek KDT-re. Jól, van, mondom magamnak, idáig elértünk... :) Ekkor vmi furát láttam... Vájjá' csak, hol vannak a buszok? Megyek az infóhoz: "Neharaguggyá de nemtod, mi van?" Aszonggya, már nem itt van a PU., hanem az Etelén. B...a +! (sorry) Mondom és ez hol van kiírva? A vigyorgó tökfej meg mutatja a kártyalap méretű matricát a megállóban. Ember, mondom neki, de jól látszik! Aztán átmentem. Ott meg a szabványos Érd-M7-KDT bla-bla helyett vmi M7-Egérútra kellett menni. Mi van??? ondolhatjátok, részegen nem a legjobb érzés az ilyesmi. Legalább vmi jó nagy narancsszínű bigyót kirakhattak volna, mint pölö a sokat szidott BKV a HÉV-nél. No, mindegy derüljetek a sztorin, egészségetekre...
:))
TidalWave
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.14 0 0 32
nori: Újságírók kirohanásaitól mentsen meg az Úristen! Nem olvastam az általad említett cikket (nem jutok hozzá érdi újságokhoz), de el tudom képzelni. Láttam már hasonlókat. Az ürge nem tájékozódik, eleve nem is tudja mit kérdezzen, mert annyira sem ért hozzá, aztán leírja a durrogó véleményét, amire Egységsugarú Józsi bácsi és Mari néni bólogatnak, mert hát különbenis, miért nem a házuk előtt áll meg a busz, és miért nem a piacnál van a végállomás, hogy ne kelljen átszállniuk sem. Szóval, nem érdekelnek a kirohanások, szakmailag megalapozott véleményeket szeretnék olvasni.

Alfred: Tudom, hogy a világon szinte mindenhol veszteséges a személyszállítás, de ha nyereséges is lenne, akkor sem mindegy, hogy mire költenek. Azért nem jó a sáros utcás hasonlatod, mert a jegykezelés tekintetében messze nem arról van szó, hogy egyáltalán üzemeltethető-e a közlekedés, míg a tökig érő sár esetében már arról. Ha jól körbenézel, láthatod, hogy sok helyen, sokféleképpen fejlesztenek (új és felújított járművek, pályák, megállók), sőt, a jegykezelésben is történt előrelépés, egyre több helyen jelennek meg az időt is feltűntető készülékek. Távlati tervnek jó a mágneskártyás megoldás, de per pillanat sokba kerül ahhoz, hogy nekilássanak, de ahhoz mindenképp, hogy hirtelen bevezessék.

Bölény: Nem biztos, hogy olyan nagyon megéri. A 88-as ráadásul nem is belterületi járat, ezekkel kapcsolatosan nagy viták vannak, mármint hogy ki fizesse, ki szolgáltasson. Lehet, hogy "szoktatják" a 88-as utasait a sárga buszokhoz.

Árpi: Halihó, mizújs? Nem tudom már melyik oktatónk volt anno, aki felhívta a figyelmet arra, hogy nem csak kielégíteni lehet fogalmi igényt, de generálni is. Ha megépítenek egy a központba mutató nagy kapacitású utat, akkor azon közlekedni is fognak. Azt hiszem, ez nem lehet cél, mármint hogy betóduljon a forgalom. Egyébként hogy hol torlódik fel, az a kérdés, nem az, hogy feltorlódik-e egyáltalán. Jóval nagyobb a forgalom, mint amit Bp. úthálózata elbír, innentől kezdve lehet mutogatni mindenkire, hogy emiatt, vagy amiatt. Most éppen az Egér úton, tegnap még a Karolinán, vagy a Hegyalján (mondjuk ott most is).
Akkor jó, ha minél bentebb lehet vinni a vasutat a városba, mert az nagy kapacitással, gond nélkül bejut oda, nem közúton megy az a forgalom. Ezért jó a Déli is, és az utóbbi 8-9 évben egyértelműen a környéki vonatok indító- fogadó állomásává tették (elvitték a győri gyorsokat, balatoni, pécsi vonatok egy részét). Most, hogy emelik a peronszintet még kényelmesebb lesz, ha lenne motorvonata a MÁVnak, igen kellemes elővárosi vasúti viszonylatokat lehetne idetenni. Talán lesz ebből valami.
Rengeteg buszt ki is lehetne vonni a 7-es vonalcsoportról, ha normalizálnák a belváros forgalmát, ha kőkeményen kizavarnák az autókat a buszsávból (büntetnék sűrűn és keményen). De ez demszkinek nem üzlet, az ehhez kapcsolódó beruházások sokkal kisebb volumenűek, mint egy metró, nyilván kisebb kenőpénzek is vannak.

Árpi Creative Commons License 1999.09.14 0 0 31
Jé,egy bagojjj! Szia, rég láttalak! :o))
Ne haragudj, de azt elég nehéz megszokni, hogy ész nélkül csinálnak valamit. Ugyanis egész biztos vagyok benne, hogy azok közül, akik ezt így kitalálták, nem sokan próbálkoztak meg előtte autóval reggel behatolni az Etele térre Érd felől. (Nem busszal, csak mondjuk egy Trabival :o)) )
Szerintem az Etele teret mindennek ellenére egy ilyen tömegközlekedési csomópontnak teremtették. Csak egy apró baj van vele: Nincs közvetlen bekötése az autópálya felé. Pedig milyen isteni lenne, ha a Bartók Béla út át lenne emelve a Kelenföldi pályaudvar fölött! Nagyságrendekkel javulna a közlekedés az autópályákról a város belseje felé. És akkor már nem okozna gondot az autóbusz pályaudvar áthelyezése sem.
Az én véleményem szerint egyébként a budai tömegközlekedés akkor lett halálraítélve először, amikor a Déli pályaudvar lett Buda fő vasúti pályaudvara. Az én véleményem szerint még az is sokkal értelmesebb dolog lett volna, ha a metrót hozzák ki ugyanazon a pályán Kelenföldre. De mindegy, ez már totálisan el van rontva. Ami még segíthetne, az az új metró mihamarabbi megépítése. Amiről meg csak annyi a véleményem, hogy ha Demszky meg akarja mutatni, hogy nem csak a főváros lakóinak fontos az új metró, hát ezzel bizony elérheti a célját. Szerintetek hány autóbuszt kellene pluszban beállítani ahhoz, hogy az elővárosokból busszal bejárókat el lehessen szállítani az Etele térről? Nem, az szóba sem jöhet, hogy a Kosztolányi térről átirányítani őket, hiszen ott már a belső közlekedést megoldó járatok saját vonzereje olyan forgalmat generált, ami miatt onnan járatot levenni már nemigen lehet nagyobb botrányok nélkül! Vagyis venni kellene egy csomó új buszt, ami ugyan lényegesen olcsóbb a metrótól, de mennyivel alacsonyabb színvonalon oldja meg a gondolkat!
Alfred Creative Commons License 1999.09.13 0 0 30
bagojj:
Egyetlen egy francia városban öneltartó Európában a tömegközlekedés. Mindenhol ráfizetéses, pontosabban ez nem üzlet, ez egy állami szolgáltatás, melyet az adónkból finanszíroznak. Ha a budapesti utcák kövezését azért nem kezdték volna el, mert sok utca van, és drága lesz, nem éri meg, mind a mai napig térdig sáros földutakon közlekednénk.
elladan Creative Commons License 1999.09.13 0 0 29
Ezeket a problémákat mind előre lehetett látni, elég volt, ha reggel kinéztél jobbra a buszból és láttad, hogy az egérúton a 70-esig ér a sor.

Mindez azért van, hogy DEMSZKY bebizonyítsa, hogy a 4-es metró nélkül megbénul a közlekedés. (Mi köze ennek ahhoz, hogy az egérút egy 2x1 sávos, lámpákkal szabdalt kis vacakba fut és a Lágymányosi hídon nincs tömegközlekedés és amúgy is szinte megközelíthetetlen emberi módon a budai oldalon?)

Úgyhogy tűrj és bízva bízzál, 12 - 48 éven belül csak meghal DEMSZKY Gábor és akkor talán valaki mást választanak főpolgármesternek a budapestiek. Addiga meg vagy elnéptelenedik Buda, vagy áttérnek a helikopterre a lakók, mivel (ismerve az előző évtizedet) sok jóra nem számíthatnak szeretett és sokáig éljen DEMSZKY Gábor főpolgármesterünktől.

Bölény Creative Commons License 1999.09.13 0 0 28
Igen, ezt ugattam en is, csak tan nem volt vilagos. Vagyisszoval a BKV berli a Volanbuszokat (tan soforrel egyutt). Namarmost ez ugye azt jelenti alapertelmezesben, hogy valamiert mindket ceg jol jar az uzlettel. (Ha nem, akkor tokon kell rugni a vezetoket, de nem az autobuszoket.) Tehat ezek menten elindulva akkor a tarifakozosseg sem latszik elerhetetlennek.

Milyen marhasag van meg a masikfajta kek buszokon? A kezivalto mar eleve meglehetosen blodnek hangzik, hiszen ezen viszonylatok (foleg a 41-es) a dimbesdombosabbak koze tartozik, ott pedig a kezi aszinkron valtonal keves ocskabb dolgot lehet elkepzelni.

nori Creative Commons License 1999.09.13 0 0 27
Nagyon nehéz türelmesnek lenni, amikor az ember naponta + félórát (oda-vissza 1 órát) utazik a munkahelyére. Egyébként ennél élesebb hangú kirohanást olvashatsz az Érdi Újságban, az egyik újságírótól.
nori
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 26
nori:
El kell telnie néhány hétnek ahhoz, hogy értékelni lehessen az új helyzetet. Az utasoknak idő kell, amiíg megszokják, és addig bizony nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, így lépni sem.

Alfred:
Azok a leolvasók, azok lennének marha drágák, meg az egész rendszer. És ha belegondolsz, hogy csak autóbuszból van 1400 a BKV-nak...szóval, nem egyszerű dolog. Olvastam, hogy ilyen rendszer kiépítése mai árszinten kb. 15 milliárd forint lenne.

Csokis2:
A Lágymányosi híd végén lévő lakanyarítást meg lehet köszönni a hamzsabégi úti lobbynak, amelyik ráadásul még büszke is erre. Ők "kiharcolták", hogy ne építsék meg azt a szakaszt. Namármost úgy néz ki, hogy mégis meg fogják építeni, villamossal egyetemben. Nem tudom miért nem építik még, biztos megvan rá az okuk. Egyébként nem értem, mit és hova csatlakozna a Volán és a vasút az Etele téren. Olyat pedig nem lehet mondani, hogy kibírhatták volna még a Bukarest utcában, mert már így is sokáig húzódott ez az ügy.

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.13 0 0 25
A 88-as viszonylatra bérli a BKV a buszokat a Volánbusztól. Tehát a bevétel a BKV-é, aztán fizet a sárga buszokért.
A 41 és 87 az más tészta, valóban. Van még más marhaság is azokon a buszokon.
nori Creative Commons License 1999.09.13 0 0 24
Botrányos a közlekedés az új útvonalon. Az egér úton dugóba kerül a busz, mivel az Andor utca felé csak lassan tudnak elkanbyarodni a kocsik. Az egér út elég széles, miért nincs buszsáv?
nori Creative Commons License 1999.09.10 0 0 23
Az a bosszantó, hogy emiatt sok ember kocsival jár be, emiatt a buszok menetideje is meghosszabbodik. Én a 6-os úton közlekedő busszal szoktam járni, ami most már rendszeresen 2ö perc-fél órás dugóba kerül az M0-ás lejárójánál. A lámpák ti. úgy vannak beállítva, hogy a hídról kb símán lejöhetnek a kocsik, míg a 6-osról csak egy két kocsi tud továbbmenni. Ilyenkor szidom a fővárost, mert csak a belváros közlekedése érdekli őket, szidom az érdi polgármestert, mert béna, és semmit se tud kiharcolni stb.
nori
Csokis2 Creative Commons License 1999.09.10 0 0 22
Ami szerintem a legbosszantobb ebben az Etele teri buliban, hogy ha eddig kibirtak a szerencsetlen Bukarest utcaiak, akkor most mar a Deli atadasaig csak elviseltek volna valahogy. Megnyitni egy buszvegallomast, majd kirantani alola a vasuti csatlakozast, hat szerintem nem tul nagy eszre vall.
A masik, hogy ha nem szaroznanak annyit ezen a metron (befagyasztott fovarosi penzek a metroepitesre), akkor esetleg lehetne foglalkozni a Lagymanyosi-hidon atmeno villamossal is. (Persze erdekes azon gondolkozni, hogy azutan, hogy a Lagymanyosi-hid azzal a 90 fokos kanyarjaval eppen nem vezet sehova, hova fog menni rola majd a villamos Budan.) Mindenesetre, ha azt megcsinalnak, tan a leendo metro kozonseget is reszben elszivna. Olcsobb is lenne, gyorsabban is megcsinalhato, megis szarnak ra legalabb ot eve. (Vagy lehet, hogy epp ezert nem csinaljak?) Bazira utalom, amikor a sok hulye az en boromre politizal.
Csokis
Mike Creative Commons License 1999.09.09 0 0 21
Aha, akkor tevedtem, sorry!

Mike

Járaszája Creative Commons License 1999.09.09 0 0 20
Súlyos tévedés, a 88-ast a Volán adja, és sárga. A 41-est és a 87-est egy új cég adja, kék buszokkal, amik tényleg kéziváltósak. Szerintem orosz exportból maradhattak vissza, mert ez a cég (VT-TRANS, vagy ilyesmi) székesfehérvári.
Mike Creative Commons License 1999.09.09 0 0 19
Nem 88-as, hanem a 41-es, es a 87-es.
Botvaltosak a kicsikek, valtani meg nem tudnak a szerencsetlen soforok, ugyhogy megy a jo kis rangatodzas. Utalom jol. :( + ott van a fekcsikorgas.

Egyebkent meg nem nagyon tetszik az, hogy a Kelenfoldi pu. kornyekebol varoskozpontot akarnak csinalni, ide a varos szelere. Idaig a varos szelen laktam, lassan meg mar nem, nyugis hely volt anno, de most mar nem az, es nem is lesz az. Lehet elkoltozni :((

Mike

Mike Creative Commons License 1999.09.09 0 0 18
Meglenne, mert minden foldi baj okozoja Viki! :))
O az antikrisztus. :))
Miatta volt az arviz is. :)))))

Jaj, msot varhatom a rendoroket! :(

:)))))

Udv, Mike

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!