Vannak olyan helyek, ahol én is körülnézek az egyértelmű elsőbbségem ellenére, de az Astoria nem ilyen, az teljesen egyértelmű, kocsival is átmegyek óvatoskodás nélkül.
Kerékpárral a kereszteződés útminősége miatt utálom ezt a részt.
Hacsak nem dugós időszak van, amikor a keresztirányból beragadt járművek még megpróbálhatnak előre menekülni, akkor persze számítok a jobbról érkezőkre, de egy telizöldnél nem.
Miért nem állt meg szegény gyerek? Mert hülye. Vélhetően az a fajta, aki elhiszi, hogy a szabályok, a környezet megvédi, hiszen zöld a lámpa. Hiába látja, hogy jön egy autó, nem képes felmérni, hogy az nem áll meg féktávon belül, illetve elhiszi, hogy az ő joga erősebb, mint az autó. Vagy az agya elhiteti vele, hogy neki van "igaza", mehet. Egy életre megtanulta, hogy a szemének higgyen. A belső sáv eleve indokolhatatlan, mert mit keres ott???
Az autós szipirtyó kiváló példa arra, hogy bizonyos kor után évente kellene vizsgázni autóvezetésből (is). Ha nem lát meg két közlekedőt, amiből az egyik autó, akkor mi a fasznak van szeme?
Szegény gyerek. Látszik, hogy jobbra nézett, látnia kellett, hogy nem állt meg valaki, nem lassított, de akkor miért gurul tovább a bringával?
Az se teljesen világos, hogy miért a belső sávból megy egyenesen, miért nem a külsőből. A kamerás képen nem nagyon látszik semmi egyéb, a másik bringás, aki lassabban ment, szintén egyenesen haladt.
A "régi" a jó, az új csak parasztvakítás. Főleg a tetű menetfényesdizés óta. Legalább a xenonszarok kezdenek teljesen kipusztulni. Nagy marha volt aki engedélyezte azokat a hulladékokat..
Összecsukott 20" alatti ingyenes, bromptont be is vihetsz az utastérbe, de a kempinget kint hagyod az ajtó előtt. (Igen, a 20 kilós Fifikével együtt.)
20+ -as kerekekkel megveszed a bringavonatjegyet, éppen aktuális lehúzási pluszáron, szezonon kívül alapáron.
Nem lesz külön nyugdíjasbringaingyenesség, meg kutyaingyenesség országosan. Ámbár, ha így haladunk akkor jönnek majd a marhavagonok mert nem lesz semmilyen rendes vagon, és mindenki viheti az összes cuccát magával, azt amije még megmaradt. Valami szögesrótokkal körbevett, akkumulátorgyárral egybeépített "munkászszállóhoz", pont mint úgy 80 évvel ezelőtt.
Egyáltalán nem kevés, közlekedéshez tökéletesen elég, és a lényeg az, hogy ne vakítsál el senkit. A legeslegnagyobb hiba az amikor 1000w-al túlvilágítja valaki maga előtt az utat. Semmit, de semmit nem fog oldalra látni, mert nem tud visszaalkalmazkodnia a szeme.
25km/h val teker max az ebicajos is. Bringával, este pedig nem igazán célszerű ennél gyorsabban menni. Egyébként is van közvilágítás.
Menjen nappal gyorsan.
De már írtam, az erdőben azt csinálsz amit akarsz, ha egyedül vagy. Legfeljebb a vadász néz majd csodaszarvasnak és lelő.
Olyanból már nem sok van, az új tragacsok ugyanis olyan "asszimetrikus" lámpát kapta,, hogy csak egy fordított Z betű az egész, gyakorlatilag vízszintesen világítanak. A táblákat már semennyire se. Állj egy fal elé valami klasszik igazi aszimetrikus lámpás, lehetőleg üvegbúrás autóval, majd egy mai új plexibúrással. Utána menj ki az utcára, állj meg és figyeld meg melyik világítja meg az út széli stoptáblát, biciklist, gyalogost. Hát a régi!
Az újakat ugyanis nem kell már se átállítani, se letakarni, ha átmész vele angliába... a világítási felső szélük is éles mint a fene, ezért vakulsz el hirtelen ezek miatt, míg a régiektől nem.
A burzsujverziós, telefonról vezérelhető lámpákat akár országspecifikusan is be lehet állítgatni, mikor hol vagy. Angoloknál minimum 2hz a villogás, dánoknál max 4 Hz lehet. Németekenél franciáknál, hollandoknál semennyi. Németeknél a közlekedési tompított max 205 lumen lehet és a legfényesebb pontján mért érték 10 méternél is limitálva van. Ezt a korábbi 300 valamennyiről szedték lejjebb pár éve. A trapéz alakú nyaláb se véletlen, pont azért ilyeen, hogy a bringautat világítsa meg, ne szanaszét mindenkit. Amikor a bringaút az út és a járda között van, de kétirányú, nagyon könnyen ki lehetne lőni az autósok szemét.
Szóval árulnak ott is minden szirszart, hulladékot és fénykardot, de ha elkapnak akkor valami 20 euró, (ha nincs lámpa, és ha lemerült az elem, de nincs tartalékod akkor is) ha veszélyeztetsz vakításon kapnak akkor 25, ha baleseteztél akkor 35-től indul a tarifa de ez csak a lámpadíjtétel, ha a pedelec megbuherált, amcsi kódos, pedálra átrakott szenzoros, más módon megtuningolt és így a rásegítés nem áll meg 25 km/h-nál akkor jönnek szépen a nullák is.
A használatra. Ott értelmesen, 1 méter körül van a max első lámpa magasság és 5 méternél 50%-al kell lejjebb lennie a legfényesebb részének, azaz 10 méternél van a földön. Ha 50cm-en van a lámpa akkor is 10 méternél van a vége, 5 méternél 25cm-en lenne, és tompítottnak kell lennie, úgy mint az autóknál, tehát a legfényesebb résznél fölfelé nem nagyon mehet. Van viszont dedikáltan használható országúti lámpa használata, oda illetve erdőbe- homokbányába, sípályára kb azt raksz amit akarsz, de lekapcsolod, ha szembe jön valaki. Érdemes elolvasni és összevetni a magyarral. (A reflektor prizmát jelent, nem országúti fényszórót.)
Azért írtam, hogy sokan fognak örülni. A vonaton is az ajtóknál kell betámasztani a bringákat és a nagykutyákat. Bőrönddel szálljanak fel az ablakon keresztül?
Ez megint egy átgondolatlan döntés, ami csak politikai szavazatszerzésre jó. Hogyan fognak egy kerékpárt feltenni a tömött járművekre? Ha már van fent egy, akkor mi lesz a következővel? Várjon addig, amíg lesz helye? Szerintem ez csak újabb konfliktusok forrása lesz.
Egy nagyon érdekes videót dobott a gép, a lámpákkal kapcsolatos előírások vannak taglalva és demózva, főleg stvzo-felől. Szépen bemutatja a lámpák fénykévéit, mérését, maximális fényerejét.
Még az stvzo linkjét is berakta. Ez ugye nálunk semennyire sem érvényes, itthon az a bizonyos köhém rendelet a mérvadó, de érdemes szem előtt tartani. https://www.youtube.com/watch?v=JrFstNT9BUU
Október 30-án a Fővárosi Közgyűlés képviselői döntöttek arról, hogy a BKK-bérlettel rendelkező utasok ingyenesen szállíthatják biciklijüket illetve kutyájukat a járműveken. (Ezt követően a vármegye- és országbérlet használók is ezt tehetik a MÁV és a Volán járatain Lázár János szakminiszter vállalása alapján.)
A fideszes Böjthe Péter most egy joghézag betömését javasolta azzal, hogy ezt a jogot kiterjesztené a bérlettel nem rendelkező, ingyen utazó 14 éven aluliakra, illetve a 65 éven felüliekre is.
Bovier György (Tisza Párt) azt kérdezte a kormánypárti előterjesztőről, hogy ő mint kerekesszékes, mikor kap annyi jogot a MÁV és a Volán járatain, mint egy kutya. Számára ugyanis előre kell jelezni, hogy mikor és melyik járaton szeretne utazni, és esetenként csak a biciklitárolóban szorítanak neki helyet.
Ugyanez az akadályoztatás egyébként számos fővárosi (pl. a 49-es) villamosvonalon is problémát jelent, az akadálymentesség kiterjesztését a BKK járataira Bovier már kezdeményezte.
Homlokcső, monti. Folyamatos előre-hátra ható erőhatás, ami az alumíniumot és a karbont is rongálja. A megfelelő idő elteltével a csapágy/csésze kinyomja a homlokcsövet annyira, hogy az a pár ezred/század tönkreteszi a villa működését.
Kb. 20 éve feltettem azt a kérdést, hogy az erőhatások miért nem hatszög/ovális alakú a teleszkópok becsúszószára? "Azébazmeg, mert úgy nem menne tönkre."