Vízfogyasztás számlázásával van problémám, ha valaki tudna tanácsot adni.
Havonta 4-5 m3 a szokásos fogyasztás. Semmi nem változott a szokásos vízhasználatban. Vízóra csere után leszámláztak 45m3-t. A szerelőlapon rajta van az óra utolsó állása. A havi számlákon viszont nem szerepel az óraállás, nem látni, és nem tudom reklamálni, hogy mihez képest lett most hirtelen tízszerese?
Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.) Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált. Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.
Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak. Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".
Mivel - használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset), - nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is), - azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t, - semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal" - a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,
ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban. Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.
A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket): https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Hungarian-repair-center-TMX-ruined-my-new-laptop-making-it/m-p/4095231 Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.
Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.
2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.
Tanulság számomra az eddigiek alapján: - a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait - a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).
Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.
Sajnos a helyszini atszereles nem megoldhato. Olyan heverok hogy nem atszerelhetoek. Ha olyan lenne, nem lett volna ez a topic, edesapam mar idos, de azt megoldotta volna. Sajnos meg mindig nem vilagos hogy megeri-e egy kort futni a fogyasztovedelemnel vagy sem... Az eladot ez az eset nagyban leminositi.
Hibás teljesítés esetén milyen szavatossági igényt érvényesíthetek az eladóval szemben?
Hibás teljesítés esetén az alábbiakban felsorolt négyféle igényt érvényesíthetjük az eladóval szemben:
Elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, melyek közül főszabály szerint a fogyasztó választ, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen (például a meghibásodott termék már egy kifutott szériába tartozik,, és emiatt a csere nem lehetséges), vagy ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget (pld: egy nagy értékű terméknél egy néhány ezer forintos, kicserélhető alkatrész hibája miatt nem indokolt az egész termék cseréje) jelentene, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
Ha az előbbiek alapján sem kijavításra, sem kicserélésre nincsen jogunk, vagy ha az eladó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és rendeltetésre tekintettel megfelelő határidőn belül és jelentős kényelmetlenség okozása nélkül nem tud eleget tenni, akkor a fogyasztó választhat, hogy megfelelő árleszállítást kér vagy eláll a szerződéstől (visszakérheti a vételárat). Fontos tudni, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Egy eleg nagy problemaval fordulnek a Kozosseghez. Elojaroban annyit hogy en nem elek othhon, szuleim idos emberek, ugyintzesekben nem jartasak.
Nemregiben vasaroltak 2 db heverot. A butorbolt ahhol vettek, ugy mukodik hogy ott csak kialltott minta termekek vannak. Ha valaki venni akar valamilyen butort, a minta alapjan legyartjak.
A vasarlaskor felmerult egy kerdes amit a szuleimhez inteztek, milyen legyen a hevero ? Jobbos vagy balos ? Ezt azert kerdeztek, mert a heveronek van egy hattalmlaja is ami a falhoz megy, meg gondolom hogy agynemu tartos is . Na most ok ugy gondoltak hogy ez arra vonatkozik hogy melyik oldala van a fal felol.
Megjegyzem hogy ha tolem mergkerdeznek, nekem sem lenne fogalmam se hogy ez mire vonatkozik.
Termeszetesen rosszul iteltek meg a dolgot, es forditottat kaptak mint amire szukseg lett volna. Felhivtak az eladot, az volt a valasz hogy nem lehet kicserelni, csak ha ujat vesznek. Na de ez megis hogy mukodik ?? Ilyet hogy lehet mondani ?
Az lenne a kerdesem hogy milyen jogszabaly vonatkozna erre az esetre ? Vagy csak siman forduljak a fogyasztovedelemhez ?
Lenne egy olyan kérdésem. Van egy 1 éves autóm amit a szalonban vettem újonnan Most üzemképtelenül bekerül a szakszervizbe több mint 3 hete és mikor érdeklődök hogy mikor lesz kész az autó csak annyi választ kapok elektromos hibája van és rajta vannak a hiba megkeresésén de nem tudják mikor készül el. Így én nem tudok előre semmit sem tervezni amihez autó szükséges hozzá. Kérdésem az lenne hogy, ezt meddig hozhatja el a szerviz? És nekem milyen jogaim lennének mivel a szerviz nem tudja megmondani az autó mikorra lesz ujra üzemképes
Webshopos rendelésnél, ha az automatikus email értesítő után felhívtam a boltot, hogy minden rendben van-e a rendelésemmel, mehetek-e érte és egyértelmű igent kapok akkor utána mégis visszatarthatják a rendelésem? Rendeltem egy akciós terméket, amit átvételnél már nem adtak ki. Elárazásra hivatkozva... Az ügyfélszolgálattal történt telefonos beszélgetés nem számít szerződés létrejöttének? Felvételt is készítettek róla, amit kikértem. Ilyen esetben sem kötelező kiadniuk a terméket, ha ott van fizikailag raktáron? Nem beszélve a szívatásról, hogy megautóztattak feleslegesen.
Ott van a forgalmazónál a vásárlók könyve, abban írj le minden kifogásod(az elejétől a végéig) kérj belőle másolatot, erre kötelesek 30 napon belül írásban válaszolni.
Leadtam a vásárlás helyén (Media Markt) egy garanciális, 50e körüli értékű mobiltelefont, amit továbbküldték a szervizbe. Onnan hívtak telefonon, hogy nem garanciális a probléma, mert külső behatás érte a készüléket: "meghajlott" Tökéletesen biztos vagyok benne, nem hajlott meg. Így garanciában nem, de 8e Ft-ért megjvaítják, akkucserével. Mondtam, hogy ha tutira megoldódik a probléma, csinálják, bár ezt erősen kétlem. Hívott nemrég a telefonos kisasszony, hogy kész a telefon, utaljam a 8e-et és küldik vissza. Mondom oké, de akkor most hogyan alakul a gari? Válasz: a készülékre teljesen megvonták a garanciát a külső behatás miatt - amúgy lett volna még néhány hónap, amiből legalább egyet a szervizben töltött - az akkura van fél év.
Eleve a hiba jellegét is vitatom. Pontosan tudom, hogy nem hajlott meg.
Vitatom, hogy az akkucsere megoldja a problémát.
Vitatom az eljárást, hogy a maradék garanciát is "megvonják".
Milyen lehetőségeim vannak? Nem a szervizben fogom átvenni a készüléket, hanem a forgalmazónál. Lesz ott átvételkor valami jegyzőkönyv? Arra írjam rá ezeket? Milyen fórumhoz tudok fordulni? Egy érintett, de nyilvánvalóan ellenérdekelt szerviz véleménye gondolom nem kötelez.
Fizetek, vissza akarom kapni a telefonom, de nem akarom ennyiben hagyni. Érdemes előre szólni nekik, hogy vitatom, vagy majd csak ha a kezemben a készülék?
Úgy tudom, hogy a harmadiknál van ilyen lehetőség, ill. elállhatsz a vásárlástól ha túlságosan elhúzódik a javítás, de ezt leírni egyszerűbb mint véghezvinni.
Ez biztos? En ugy olvastam ha lejar a 15 naptari nap, akkor mar az en terfelemen pattog a labda. Azaz kerhetek pl cseret is. Illetve a masik kerdes. Az elso javitas utan kerhetem vissza a penzem ha a termek rossz? Vagy az o altaluk emlitett harmadik utan!? Most ha kimegy jovo heten lengyelbe a kocsi varhatok gondolom heteket. Ha a magyarorszagi helyukon all mar tobb mint ket hete, es annyira jottek ra, hogy ok nem tudjak megcsinalni...
A kokcsi masodik javitason van, az elso hibaval. Visszakaptam, de ugyanolyan rossz. A masodik javitas mar 16 napja tart, es most akarjak kikuldeni meg Lengyelorszagba. 15 nap elvileg amit varnom kell. Jol tudom? Ez a masodik javitas. Azt mondtak ok, hogy csak a harmadik utan kaphatom vissza a penzem, vagy csere. En kettorol hallottam. Mit trhetek? Illetve melyik az igaz? A gyerek kocsi nelkul. Felajanlottak a cserekocsit. Elso javitasnal elfogadtam, de masodikra nem. Most azt tukmalnak ram, gondolom azert, mert akkorar 30 napjuk van, nem 15. Valaki segitene? Koszonom!
Csak tájékoztatásul a fogyasztóvédelemröl, hogy ne szaladgáljatok mindenkihez aki semmit nem csinál
A fogy.védelmet szétosztották első fokon a megyei kormányhivatalokhoz. Persze nem ilyen egyszerű a dolog, mert pl. a hozzám közel levő kormányhivatalban nincs fogy.védelem
A 1818 ügyfélszolgála elsőre rossz kormányhivatalt mondott
A főhivatalnak küldött emilemben igazitottak el hova kinek kell küldeni a panaszt
Pest megyében a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatal Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya az illetékes
Ma adtam be egy panaszt éppen, elektronikus módon, merthogy ügyfékapun egyszerűbb mint papir alapon
Nem kezdek én semmiféle békéltetővel és társaival. Esetemben ez problémásabb is, mert csak nevet telefont tudok a vállalkozórol
Ki a fene kérdezi egy mestertöl a pontos cimét és cégnevét?
A terméket a gruppin találtam, ahol a forgalmazó a Vardex Invest Kft. Az ő honlapjukon van Ált. Szerz. Feltételek, ahol írnak az elállás folyamatáról, csakhogy szerintem ez rám nem vonatkozik. Mert nem elállok a vásárlástól, hanem nem azt küldték, amit rendeltem.
Termékszavatosság témakörében van esetleg megoldás
"9.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania." Kicserélés kértem, de nem tudták kicserélni.
9.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal." A dobozban lévő használati utasításban is digitális eszköz szerepel, és nem mechanikus"