Nekem is tetszene, de a finanszírozás kérdése nem kicsit máshogy működik itthon, mint Németországban :)
Egy 20-30 percenként járó villamos beruházásigénye és fenntartása(pálya, felsővezeték, karbantartó bázis) nagyságrendi különbséget jelentene a jelenlegi szinthez képest. És a jelen törvények alapján a helyi közlekedés fenntartója és megrendelője az illetékes helyi önkormányzat. Ha pedig gyakrabban közlekedne és több eszköz lenne, akkor nem lenne olyan kihasználtsága és még nagyobb üzemeltetési költség jelentkezne.
Utasforgalmi szempontból az autóbusz kapacitása bőven meg tud felelni Fehérvárnak.
Ha környezetvédelmi szempontok is érvényesülnek, akkor jöhet képbe a trolibusz/elektromos/alternatív hajtású autóbusz, az adott hajtási mód minden előnyével és hátrányával együtt. Általában nem a beszerzés és átadás a kérdéses itthon a fejlesztéseknél, hanem, hogy 2-3-5-8+ éven keresztül üzemeltetni szükséges megfelelő színvonalon.
Németországban láttam, jópár kisvárosban (kisebbek mint Fehérvár) működik villamos. A cél az, hogy csökkentsék a helyi környezetszennyezést. Nekem tetszene. Mondjuk veszélyesebb a sok sín az úttesten az tuti, mert sajna legtöbb helyen nem lenne hely külön pályának, csak az úttestbe tudnák lerakni.
1. Körforgalmat, ha minden igaz, fogsz még látni többet is, korábbi hírekben szerepelt az is, hogy a Szekfű Gy.-Mikszáth K.-Berényi kereszt is körforgalommá válna, a Rákóczi úti suli előtt parkolósávokat terveznének(ergo sávszűkítés), valamint kb. 2 hónapja a honlapra felkerült a Belváros szabályozási terv módosítása és ehhez egy térképszelvény is.
Ha ezt tüzetesebben megnézed, akkor itt már olyat is láthatsz, hogy a bíróság előtti kereszteződés is körforgalom lenne, valamint a Novotel előtti Mátyás király-Schwabisch Gmünd-Szabadságharcos kereszt is, itt ráadásul a Koch L. u. forgalma direkt be lenne vezetve a körforgalomba a mostani Mátyás király u.-ra csatlakozás helyett.
2. A helyi közlekedés átalakítása a pénzügyi viszonyok és adósság rendezésével maradt el.
A mostan érvényes helyi közszolgáltatási szerződés 2015. december 31-ig él. Tehát idén a városnak új közszolgáltatási pályázatot kell kiírni a helyi közlekedés ellátására a város által elképzelt mennyiségi, minőség paraméterekkel és hogy ezt finanszírozni tudja és pályázik rá, aki akar.
A villamos, mint ötlet már sok helyen előjött korábban más fórumon is, én úgy gondolom hogy Fehérvár túl kicsi ahhoz, hogy itt villamosforgalom működjön. Villamost elsősorban akkor szokás építeni józanabb helyeken, ha a forgalom nagysága már olyan mértékű, hogy azt autóbusszal és/vagy trolibusszal nem lehet kiszolgálni és van szabad terület a pályaépítéshez.
Természetesen biztos, hogy lehet találni valami EU pályázatot, hogy új jármű, pálya, kiszolgáló műszaki bázis épüljön és mazsorett csoport, népdalkör és boldog tekintetek gyűrűjében kerüljön átvágásra a nemzeti színű szalag, azonban a helyi közlekedésben jelentkező forgalom nagysága egyáltalán nem indokol sehol sem villamost. A városban legsűrűbben közlekedő járat is egy órában négyszer indul. Ezen kívül a belváros térségében a szabad terület/felület hiánya is okozna nem kevés fejfájást a városvezetőknek, hogy hova épüljön pálya. És ha mindez meg is lenne, akkor már adná magát a kérdés, hogy mindezen infra és eszköz üzemeltetése, hányszorosa lenne a mostani helyi közlekedésre fordított összegnek, amit be kellene vállalnia a városnak és miből, ha nem szakad rá a Nemzeti Bank aranytartaléka.
Ha valamiben problémát érzel, írd meg a KNYKK-nak és a Közlekedési Irodának, hogy milyen ötleteid vannak a helyi közlekedést érintően és kapsz rá választ. :)
3. Az utastájékoztatás fejlesztése nem a helyi közlekedésre készült, hanem a helyközire.
Nem tudom jó helyen járok-e de ma volt szerencsém autóval menni hát fogom a fejem mekkora baromságot csináltak a Várkörúttal. A két körforduló egy baromság meg a beszűkített sávok. Értem én, hogy plusz parkolókat akarnak csinálni, de ésszerűen. A kanyarodó sáv helyett parkoló van ma csúcs időben majdnem a Budai úton állt a sor. Ekkora baromság nem igaz. Nem tudom vasárnap végig járták a várost mondván mehet a körforduló meg a szűkített sáv, de csúcsidőben meg nem érdekli őket?! A Királysor Rákóczira még van értelmed, de Rákóczi József Attila és Várkörútra Várkörút Berényire van értelme de ésszerűen. Így elcseszni a várost.......
Volt régebben szó a helyi buszközlekedés átalakításáról, ami szépen abba maradt. Én ezt úgy tudtam volna elképzelni, hogy egy vagy két villamos vonalat építeni addig maradt volna a régi rendszer és mikor készen vannak a vonalak akkortól már az új buszközlekedés lett volna. Városunkba megoldható lenne zöld hullámmal a villamos és egy jól átszervezett buszjárat lehetne. Ahová megy a villamos onnan buszokat elvonni és más helyekre vinni. Mit szólnátok fehérváriak ehhez? Bár amint írtam fent hogy el van cseszve a város ez így nem lesz kivitelezhető.......
Elektronikus utastájékoztatás mikor indul be a kijelzőkön és csak ez a pár lesz ami van, mert azt hittem, hogy helyi járatban legalább a főbb megállókba is tesznek majd.
Elvileg cserélik a vezérlést meg esetleg a lampionokat is, ha szükséges.
Az önkormányzati kommunikáció kimerült a Palotai-Kelemen B-Mészöly kereszt kalamajkájában, a Budai-Kadocsa, Berényi-Kadocsa 1-1 hírben történő megjelenésében és az Univerzál előtt létesítendő gyalogátkelőhely promótálásában.
A folyamatos aktuális állás szerinti tájékoztatás, hogy hol kellene készülni autósnak, gyalogosnak, a közlekedés többi résztvevőjének az már nem sikerült.
Muszáj megnézni személyesen egy-egy ingatlant, mert a képek nagyon félrevezetők tudnak lenni.
Ámbár itt inkább az az érzésem, hogy nem a véletlen műve, hogy ez a lakás még nem talált gazdára, itt elég konkrétan látszik, hogy miért csak ennyi az ára.
Abban sem vagyok biztos, hogy önnálló hrsz-ml rendelkezik, ahogy a helyszínrajzot látom, van ott több ilyesmi kis lakás is egy közös udvarban. Ebből nekem kb az jön le, hogy szinte szobánként leválasztotak részeket egy házból és a tetőteret hozzácsapva jöttek létre ezek a kis lakások, vagy valami hasonló. Ezekből nem nagyon lesz otthon a szó szoros értelmében.
Az utcafronti mondjuk egy kis cég irodájának még talán el tudnám képzelni.
Szerinem ez nagyon felejtős, bár természetesen nagyon eltérőek az igények/lehetőségek mindenkinél.
Ezen a környéken szerintem egy valóban normális társasházi lakás reális ára 10-12 millió, egy önálló házé pedig 15 fölött lesz.
Ami ezek alatt található, azzal nagyon óvatosan és körültekintően kell bánni.
Köszönöm még egyszer a válaszokat azt illetően,hogy melyik városrész lehet élhető egy újonnan betelepülni vágyó számára! Az általatok említett vezér utcák környékén találtam is egy pofás ingatlant ( http://aprod.hu/hirdetes/elado-42-nm-es-csaladi-haz-szekesfehervar-vezer-ID1WVTz.html#ca50e2e3bf ),viszont zavar kissé,hogy már régóta hirdetik.Nem tudom,hogy a baj a lakással van,vagy az embereknek ennyire nincs pénze?Az utóbbit tartom valószínűnek :( . Amúgy külföldön vok jelenleg,ezért még nem tudtam személyesen megtekinteni,de márciusban utazom és "lecsekkolom". Ha vkinek van véleménye,infója mindezekkel kapcsolatban,azt szívesen elolvasom!