Kerepesen ma hajnalban ellopták az autómat. Egy piros Lada Niva. Videó van arról ahogy az utcából kihajtanak vele, de ezt sajnos nem kaphattam meg. Az autóval lábon mentek el, és egy Chrysler Voyager követte. Az autóban kb 10 liter üzemanyag lehett úgyhogy valahol a környéken van. Ismertető jelei-piros néhol festék lepattogzott-horpadások a sárvédőn és a vezető oldali ajtón-benzintank alatt kifolyt a benzin és lemarta a festéket-első lökhárító lefelé hajlik, hátsó lökhárító fekete.-homlokfal vezető oldalnal behorpadt és kilyukadt-tetocsomagtarto van rajta fenyhíddal-muszarfalon fehér kör alakú matrica van-rendszám PHG117Hálás vagyok ha bárki tud segíteni vagy bárki látta és szól vagy nekem vagy a rendőrségnek!Telefonszámom : +36303545150Köszönöm szépen!
Sziasztok! Tudnátok esetleg abban segíteni, hogy ha az autónkon van pajzs védelem, akkor milyen módon lehet szerzvíz üzemmódba tenni? És utána hogy tudom visszakapcsolni a pajzsot, tehát kivenni szervíz üzemmódból?
Indításgátló - ugyan ... Neves gyártó, nem olcsó modelljében megdöbbenve tapasztaltam, hogy ráindítás gátló nincs (!!!) Nem az ügyetlenkedésre gondolok, mikor ez eszembe jut, hanem arra, hogy a kb. 38 éve vett Daciában volt, mint ahogy hamutartó világítás is :)
Itt nem elektronikai lopásról van szó, helytelen a leírtás.
Az indító zárbetétet lehet nagyon könnyen, egy csavarhúzóval 1-2 mp alatt letörni a kormányoszlop mellől, és a megmaradt "pöcökre" pont ráillik egy USB csatlakozó. Azzal pedig, annak elforgatásával (kulcs helyett) indítható az autó. Tehát az USB töltőkábel gyakorlatilag egy mechanikai célszerszám a történetben.
Annyi elektronikai vonatkozása van, hogy (számomra döbbenetes módon) ezekben a kocsikban nincs immobilizer, tehát pont hogy mindenféle elektronikai védelem hiányában lehet a kocsit ellopni.
Nem tudom nálunk szabályozói előírás-e a gyári immo, vagy csak önszorgalomból teszi bele minden kocsiba a gyártó, de nálunk 10 éves kocsit sem találsz már nélküle szerintem, nemhogy 1 éveset...
Most ráadásul havernál a két robotporszívó fellázadt a "hagyományos" ellen és megpróbálták felgyújtani a lakást, de még időben leverte a felkelést. Ja, robotporszívó, wifis kamera, egyéb bizbasz is minden ilyen, amíg semmi szeparálás nincs, autókon körbehúzzák az adatbuszt és kész, minden azon pofázik titkosítatlanul és bele is lehet szólni, addig nyaff.
A kulcsos indítású autókat lopták filléres módszerrel egy TikTok-kihívás keretein belül fiatalok Amerikában.
Még 2022 augusztusában érkeztek a hírek arról, hogy filléres trükkel lopják a KIA vagy Hyundai márkájú kocsikat. A módszer az volt, hogy a kormány alatti részt a tolvajok megbontották, majd az ott megtalálható USB-töltőt (illetve a nyílást) használva el tudták érni, hogy a kormányzár kioldjon.
Végül az autót el is tudták indítani. A biztonsági problémát most egy új, ingyenes frissítéssel befoltozta a Hyundai és a Kia, és összesen több mint 8 millió járműre érkezhet meg. . A gyártók egy lopásgátló rendszert fejlesztettek, ezzel ellensúlyozva az indításgátló rendszer hiányát az autókban. Érintet járművek a 2021 novembere előtt gyártott gyártott modellek mert ezek nem rendelkeznek indításgátlóval. A márka nyomógombos modelljei elméletileg nem érintettek.
A Hyundai február 14-től kezdte meg a szervizkampányát, mely csaknem négymillió autót fog érinteni.
Ehhez márkaszervizbe kell vinni az autókat, de a frissítés állítólag mindössze egy órát vesz igénybe. Néhány, 2011 és 2022 közötti, indításgátló nélküli jármű azonban nem frissíthető a gyártó szerint.
Elektromos autóba keresek lopást megakadályozó megoldást, aminek működtetése relatív kis kényelmetlenséggel jár.
Korábban volt Cerberos is, Blue16 is, mindkettő bevált, de mivel most egy BMW i3 a védendő model, aminek a töltőkábel elöl, ergo rendszeres motortér niytogatás, a Blue16 kis extra kényelmetlenség lenne. Tudom, tudom, autóbiztonság nem kényelem. De azért mégis kéne egy kis kényelem :)
CAN BUS, induláshoz gyári nyomógombokkal (pl. kormány) megadott azonosítást kér.
A kütyü gondolom az utastérbe rejthető, ergo nem védett helyen van. Azzal próbálom nyugtatni magam, hogy az i3 ma már nem egy kuriózum, ha elsőre nem indul, akkor lehet nem kezdenek neki egy 10-20-30 perces megoldás és kütyükeresésnek az utcán, hanem mennek a következőhöz. Vagy?
Esetleg más rendszer ötlet, elfogadható ár/érték aránnyal?
Jarmu onkenyes elvetele = buncselekmeny akkor is ha nem okoztal kart es nem vitted ki a parkolobol.
Megeri? Adrenalin fugges?
Ha veletlenul megis kar keletkezik, akar nem a hibadbol, akkor nyilvan eliszkolsz. Halmazati buntetes cserbenhagyasert!
Most nem ertem, hogy dicsekedni akartal, vagy ennyire korlatolt vagy? Nem sertesnek szantam, tenyleg erdekel, mi a jo abban, hogy elveszel valamit, ami nem a tied es semmi kozod hozza?
Ti ,,loptatok,, úgy buszt hogy nem vette észre senki?már 2014 es történet,nem mostani.Salgótarjánban egy nagy buszparklóban,ahol általában őrizetlenül álltak a buszok,bárki bemehetett,bár szinte sose láttam senkit ,ha volt a sofőrökön,meg néha rendőrökön kivül( már rég nem voltam ott)egy sárga ikarus 260 as,JXW 340 vagy mi már régebb óta egy helyben állt.Nem volt senki ott,busz is 3 . A parkolóban megjárattam kicsit,már 31 éves buszt ttalán,ami helyközi busz volt. A busz rendben volt,és senkinek nem lett baja belőle,a dologból.Egyébként többször mentem haza onnan.Érdekes hogy sokszor ilyenkor,ha huzamosabb ideig nem használnak buszt,benthagyják a kulcsot a sofőrök.Ebben is így volt.volt hasonló nektek?nem tekintem ezt lopásnak
Sziasztok. Ezer éve nem jártam erre.. és most sem autólopás a téma, de tudom, itt jó szakik vannak, és hasonló terület, lehet átfedés, hátha tudtok segíteni.
Suzuki SX4-be szeretnék utólagosan központi zárat rakatni. Tudtok ajánlani valakit rá, aki megbízható, de nem horror áron dolgozik? Köszi
A motortérzárnak alaphelyzetben nincs áramfelvétele. Kihúzhatod a listáról.
A az ultrahangos riasztónak szerintem 15-30 mA normálisnak tekinthető. A 40 mA-be belefér a mérési pontatlanság, meg egyéb autó elektronika.
Nézd, itt az akkumulátorral is bajok lehetnek, de az is lehetséges, hogy az indítás igényel valamiért a normálisnál nagyobb áramot. A hideg idő sem segít.
Egy 60 Ah-s akku teljesen feltöltve még 3/4 kapacitással is elég biztonsággal kell, hogy indítsa a kocsit. 15 Ah-t a kocsi és a riasztó általad mért 40 mA-es áramfelvétele kb 375 óra alatt vesz ki az akkuból. Ez bő két hét. Ahhoz, hogy ezt visszatöltsed, 3-4 órát kell járatni a motort. És ez egészséges akkumulátorral! Ahogy öregszik az akku a fogyasztás nem csökken, de a töltést is nehezebben veszi fel, az önkisülése is megnőhet és kevesebb töltést tárol és ami hidegindításnál különösen fontos, nem tud annyi indítóáramot leadni, amennyi ideális lenne. Ezért hallani, hogy "nyögve" indul a kocsi. Szóval hatványozottan romlik a helyzet.
A heti pár percet használat a lehető legkedvezőtlenebb az akkumulátornak és persze a kocsinak is. Üzem meleg állapotra van optimalizálva, ez alatt természetszerűleg nagyságrenddel nagyobb a kopás.
Az akkumulátor élettartama szempontjából ideális, ha fullra van töltve. Hosszú távon a fél-harmad töltéssel már károsodik, de minimum az élettartama csökken. Ha az indításkor (max terhelés) az akku feszültség 10,5 V-ra, vagy ez alá csökken, akkor egyenesen kuka! Igazából 11-11,5 V még az elfogadható.
Mit lehet tenni?
Ha kertben, vagy garázsban parkolsz, akkor egy pár ezer forintos csepptöltő a megoldás. Ezek szabályozott töltők és ha elérik a max kapocsfeszültséget, akkor a töltőáramot pár mA-re, vagy az esetedben 40-45 mA-re csökkentik.
Ha utcán parkolsz és gondolom ez a helyzet, mert kapun belül alapértelmezett a riasztó, akkor más megoldás van. Nekem mind a két kocsi diesel utcai harcos. A kocsik hátsó ablakában van egy-egy névleg 10W-os napelem a kalaptartóra szerelve. Ez napközben még szórt fény esetén is visszatölt az akkumulátorra annyit, hogy teli töltés környékén tartja, de minimum kitolja a lemerülés veszélyének időpontját. Ha meg napot is kap, akkor 500-600 mA-t is visszatölt. Az akkumulátoraim meghálálják, 6-8 évente kell cserélnem.