Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xmbela Creative Commons License 2022.11.04 0 0 156996

Én nem látom a dörzsölődést, de előfordulhat, hogy összefügg az előző szíj szakadásával. Sanszos, hogy ez nem online lesz megoldva.

Előzmény: Szenilla00 (156995)
Szenilla00 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 156995

Szia megnéztem a csati rendben van legalábbis ugy tünik 😁 de azt vettem észre h a frissen felrakott ékszíj ki van dörzsölve minimalisan olyan mint ha valamihez hozza dörzsölödne .. A villanyszerelönk rakta fel az uj szijat lehet hulye kérdés de fel lehet rosszul rakni ? Neten nézelődtem tegnap ota de egy képet sem talaltam h h kell rendesen felrakni 😁 

Előzmény: xmbela (156993)
Szenilla00 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 156994

Köszönöm 🥰 remélem ott lesz a gond 

 

Előzmény: xmbela (156993)
xmbela Creative Commons License 2022.11.03 0 0 156993

Jobb oldali kerékjáratból, a főtengelyszíjtárcsára ha ránézel, akkor 7-8 óra tájékán megtalálod.

Előzmény: Szenilla00 (156992)
Szenilla00 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 156992

Azt hol tudom megnézni ? Vagy ahoz szerelő kell ?

Előzmény: xmbela (156991)
xmbela Creative Commons License 2022.11.03 0 0 156991

A leszakadó szíj nem csapta le a főtengely fordulatszámjeladót, vagy a csatlakozóját?

Előzmény: Szenilla00 (156990)
Szenilla00 Creative Commons License 2022.11.03 0 0 156990

Sziasztok!

Segitséget szeretnék kérni adott egy Citroen c2 vtr 1.4 dízel auto automata ( úgynevezett buta automata 😁) hosszbordas szíj elszakadt ki lett cserélve de nem indul az auto csak teker 🥴 aksit fel töltöttük üzemanyagot hoztunk bele mert azt mondtak h esetleg az kevés benne de igy se 😐 hideginditoval sikerult kb 3-4 mp járt is a motor aztan le is allt 

tcaoe Creative Commons License 2022.10.07 0 0 156989

Ezen a területen meg lehet venni a befejezettet. Bár nem annyiba kerül.

Előzmény: TrOn (156988)
TrOn Creative Commons License 2022.10.07 0 0 156988

Köszi a visszajelzést, szomorú, hogy már ezen a területen is a végfelhasználónak kell befejezni a gyártást.

Előzmény: Xantomas86 (156986)
kiki71 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 156987

Üdvözlök Mindenkit.

Van egy 1.2puretech Berlingom Start/Stopp-os. Start/Stop-ot csak érintőkijelzőről lehet vezérelni, nincs külön kapcsoló. Így elég macerás ki/bekapcsolni menetközben. Van valaki aki tudja, hogy működik és beválalna egy utólagos kapcsoló kiépítést? Szervíz nem válalja.

Xantomas86 Creative Commons License 2022.10.05 0 0 156986

Hátha érdekel egy visszajelzés. Nem csehektől jött, hanem német raktárból.

Leírással ellentétben, nem full chipes. Sőt, konkrétan bontott relék, kondik, meg optocsatolók vannak benne. Két relé nem is tudta azt a sebességet amit tudnia kell.

A mindegyik relé forrasztása legalább egy lábnál szar volt, csipesszel el lehetett emelni, leszedtem, elmostam, újra forrasztottam őket. Tantál kondikat inkább cseréltem. Ha az pukkan, az csúnya dolgokat képes csinálni. Az U4-U9 optók helyére tett alkatrészeket levettem és ment a helyére, ami kell.

 

Nekem, ennyiért megérte, de aki nem ért komolyabban az elektronikához, az inkább mellőzze.

 

Előzmény: TrOn (156974)
pirate82 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 156985

Bocsánat, még annyi, hogy ez nem ilyen egyszerű, hogy veszel a típushoz gyártott automataváltót és felrakod a manuális helyére.

 

Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha egy klíma nélküli autóba szeretnél klímát. Ha nincs helye a klímahűtőnek, azt ki kell építeni, az a kompresszort meg kell hajtani, azt a gombot be kell herkelni a középkonzolra, stb. stb. Ha egy kocsi ennek fogadására nincs felkészítve, elképesztő macera és átalakítás.

 

Ellenben kiszedni, lekötni egy klímát nem akkora szenvedés.

 

Na ugyan ez a váltónál. 

Előzmény: pirate82 (156984)
pirate82 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 156984

"Jelenleg manuális váltó van benne, de én szeretném átalakíttatni automatára. Mekkora macera egy ilyen ilyen művelet, kb. milyen költséggel jár és ki vállalná ezt el?"

 

Szia!

 

Inkább nézzél egy automatát. Manuálist automatára alakítani nem lehetetlen, de horror. Automatát szoktak átalakítani manuálisra, mert az viszonylag "egyszerűbb" művelet.

 

 

Bocsánat hogy ide firkáltam, főleg, hogy ezer éve nem jártam erre, amióta nincsenek meg a BX-ek. :)

Előzmény: én83 (156982)
FeZ_ Creative Commons License 2022.08.04 0 0 156983

A leírás alapján nem vagy hozzáértő a típus szempontjából, így azt ajánlanám, hogy vigyél el magaddal valaki olyat, aki ismeri az XM-eket. Le lehet írni sokmindent, de nehéz és baromi hosszú írásban átadni pl. a hidraulikarendszer problémáit. 

Ha olcsóbb példányt találtál (mondjuk 500e körülig), akkor készülj fel, hogy rá kell dobni minimum mégegyszer annyit belátható időn belül, főleg ha nem magadnak szereled. (akkor talán még többet)

 

Azt majd nézd- vagy kérdezd meg, hogy milyen adagoló van rajta ! Ha mechanikus Bosch, akkor okés, ha Lucas EPIC (elektromos adagoló), akkor alaposan meg kell nézni, hogy jól működik-e, mert már nem nagyon van alkatrész hozzá (esetleg külföldön) és itthon alig vállalja valaki a javítását. 

 

Az automatára átalakítás elég macera lesz, a költségekről nem is beszélve, mivel kell majd igazolás a gyártótól, kell átalakítási engedély, igazolás egy műhelytől a szakszerű átalakításról és persze az alkatrészek hozzá.

 

 

 

 

Előzmény: én83 (156982)
én83 Creative Commons License 2022.07.19 0 0 156982

Üdv mindenkinek!

 

A közeljövőben szeretnék venni egy Citroen XM-et. A kinézett példány 1998-as, 2,1 TD motoros. Azt tudom, hogy sarkalatos pontjuk a hidraulika rendszer, valamint típushibájuk a kiszakadó első toronycsapágy. Meg persze a korból eredően a rozsdásodás. A hidraulika rendszert működőképesnek mondják. Toronycsapágyról nincs infó, küszöbök cserések. Ezeken kívül (tehát hidraulika, toronycsapágy, rozsda) van-e még valami, amire feltétlenül figyeljek oda és nézzem meg vásárláskor?

 

Jelenleg manuális váltó van benne, de én szeretném átalakíttatni automatára. Mekkora macera egy ilyen ilyen művelet, kb. milyen költséggel jár és ki vállalná ezt el?

 

Illetve tudnátok-e javasolni GYMS megyében Citroen szakértőt/szerelőt?

 

Köszönöm, ha segítetek!

Lilaman Creative Commons License 2022.07.07 0 0 156981

Jut eszembe! Néhány hónapja beszélgettem egy szerelővel, kinek V6 12-je volt korábban. Említette, hogy egyszer egy valamilyen Lancia-ban is találkozott ezzel a kiegyenlítőtartállyal. Ott a hűtő volt tele rózsaszín törmelékkel...

Tehát ha igazam van, az egész hűtőrendszert is ki kell takarítani! Például a hűtőket is, vagy cserélni egy-egy tuti tisztára.

Előzmény: Lilaman (156980)
Lilaman Creative Commons License 2022.07.07 0 0 156980

Saját tapasztalataim alapján arra jutottam, hogy ezen kiegyenlítő tartályon belül lévő "hullámtörő" a hiba okozója. Az idő, a viszonylag nagy hőingások és talán a különféle hűtőfolyadékok hatására ez a műanyag szépen elkezd/elkezdett repedezni, széttöredezni.  A kis darabok pedig gyönyörűen el tudják tömíteni a hengerfejtömítés apróbb lukait. Világos, hogy áramlási/hűtési probléma a következmény! Ebből következően pedig ilyen-olyan tünetek jelzik, hogy valami nincs rendben.

Információim szerint a 2.5 td motorok nagyjából 250 ekm megtétele után kezdtek problémásak lenni. Sokan itt azzal jöttek, hogy vacak a hengerfej és ebből következően sz@r az egész motor. Nu de addig jól mentek ám!

Én kb. 20 éve vettem az enyémet. 1996-os - szóval akkor volt 6 éves -, 188 ekm-rel. Kb. 250 ezer kilométernél egy rutinellenőrzés során vettem észre, hogy olaj van a kiegyenlítőtartályban. Voltak különféle kísérletek, de végül mégis le kellett venni a hengerfejet. Viszont akkor még fogalmam sem volt arról, hogy mit is keressek. Másnak sem. Nem is találtunk igazi okot az okozatra...

Szóval amatőr létemre összeraktam - síkoltatott hengerfejjel - a motort, kitakarítottam a kiegyenlítőtartály belsejét - persze nem biztos, hogy azonnal - és most úgy bő 350 e km-rel is megy mint a golyó, nem kell bele vizet öntögetni. A fogyasztása is 7 körül van, nem vad, de nem is hímestojás üzemmódban.

Egyébként igen! A szintérzékelő anyaga is megsínyli...

 

Előzmény: DJG (156979)
DJG Creative Commons License 2022.07.07 0 0 156979

Hogyne, persze, nyugodtan kérdezd meg. :-))

 

Amióta megvan a kocsi, sok éve, soha nem volt igazából bajom a hőháztartással, de mostanra -- még nem biztos, de már majdnem -- ez a tartály és a vele mostanra sokasodó gondok valószínűleg hengerfejbajhoz vezettek, ennek a feltérképezése és a vélhetően szükséges javítása van soron. Melegen ereszt, leállítás után kinyomja a gőzt, ezért folyamatosan veszíti a vizet. Sapkát jó párat próbáltam már, nem segített. Mostanra már a szintszenzor is kiugrott a helyéről, nem lehet visszatenni sem (letörhetett a fül), azt jelenleg bilincs tartja a helyén -- speciel most jól, épp ott nem ereszt, de azért mégsem ez a tartós és igazi megoldás. Egyelőre nem tudjuk, hogy a tyúk volt-e előbb vagy a tojás, mi vezetett mihez, jönnek a mérések, a hengerfej ellenőrzése, mindegy egyéb, ami ezzel jár, ha kell, de a folyamat közben a tartály ügyét is rendbe kellene tenni.

 

Üdv,

  Gábor

Előzmény: Lilaman (156978)
Lilaman Creative Commons License 2022.07.05 0 0 156978

Üdv! Megkérdezhetem, hogy mi a baj a régivel? Persze a fontosabb az, hogy ha sikerül szerezned, a belsejéből szedd ki azt a valaha talán narancssárga színű műanyag "halmazt"! Ha még benne van persze.

Előzmény: DJG (156976)
FeZ_ Creative Commons License 2022.06.24 0 0 156977

Szia ! 

 

A fejlécben a nevemre kattintva elérhető az emilem. Amúgy szerintem 1000 éve él ugyanaz. Volt egy rendszerfelújításuk, talán akkor tűnhetett el a leveled.

Sajnos kiegyenlítőtartályt nem tudok, de talán tudok valakit, akinek lehet bontott. 

Ide nem írnám ki, de írj emilt a fent leírtak szerint !  ;-)

 

 

Előzmény: DJG (156976)
DJG Creative Commons License 2022.06.24 0 0 156976

Száz év után... :-)

 

Próbáltam egy régesrégi címedre írni, de nyilvánvalóan nem él már.

 

Nagyon keresnék XM 2.5 TD-hez hűtővíz kiegyenlítő tartályt. Sehol nincs, persze, bontókat, francia Leboncoint, és egyebeket találomra ne ajánljatok, csak ha konkrét ötlet van, mert általában már mindent megnéztem, és nincsen. :-)))

 

Üdv,

Gábor

Előzmény: FeZ_ (156972)
Albert 82 Creative Commons License 2022.05.30 0 0 156975

Megnézem, köszi!

Előzmény: TrOn (156974)
TrOn Creative Commons License 2022.05.29 0 0 156974

A banggodon is van egy Lexia, cseh raktárból jön. Nem tudom ez jó-e neked:

Autódiagnosztikai szkenner OBD2 Diagbox V7.83 teljes chip a Peugeot PP2000 Lexia 3-hoz akció - Banggood Magyar

Előzmény: Albert 82 (156973)
Albert 82 Creative Commons License 2022.05.25 0 0 156973

A KÍnai rendeléstől pont ez miatt fázom is egy kicsit, megnézem eBayen.

Előzmény: FeZ_ (156972)
FeZ_ Creative Commons License 2022.05.25 0 0 156972

A Lexia lenne a legjobb, de ha EU-n kívülről rendeled, nagy eséllyel megfogják a VÁM-on és jól megbűntetnek. Ha olyat akarsz, akkor pl. az e-bayen vehetsz, ha EU-s országból küldik. (Full chip-est

kell venni belőle. )

Az icarsoft-ost nem ismerem.

 

Előzmény: Albert 82 (156971)
Albert 82 Creative Commons License 2022.05.24 0 0 156971

Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi:

Milyen diagnosztikai eszközt lenne érdemes beszerezni Peugeothoz (3008)? Az Aliexpress tele van Lexia klónokkal, egész baráti áron. Érdemes azokkal foglalkozni? Vagy drágábban ugyan, de ez is szimpatikusnak tűnik:
https://www.icarsoft.eu/FR-V3

Tapasztalata van valakinek a fentiekkel? Esetleg más javaslat?

raider Creative Commons License 2022.01.21 0 0 156970

Szerintem inkább több a hibalehetőség, és tapasztaltabbnak kell hozzá lenni, főleg ha Activáról van szó.

Előzmény: citrompette (156969)
citrompette Creative Commons License 2022.01.21 0 0 156969

Köszönöm! 

Hogy érted, hogy "keményebb dió" - csak nem bonyolultabb, mint a C5-é... Vagy?

 

Előzmény: raider (156968)
raider Creative Commons License 2022.01.21 0 0 156968

XVI. kerület, Veres Péter úton a Gumisaroknál tennék egy próbát, a C5-öt elég jól vágják (bár a Xantiáé keményebb dió). https://gumisarok.hu/

Előzmény: citrompette (156967)
citrompette Creative Commons License 2022.01.21 0 0 156967

Sziasztok! 

Tudtok ajánlani Bp. környékén Xantiát ismerő futóművest? 

Kanyarban furán viselkedik... 

(1.9 td kombi, 1996 - ha ennek van jelentősége.)

Köszönöm, B

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!