Nagyon nem jó az elektromos vezérlésű konvektotokkal a szervíztapasztalatunk.
Sokan elfelejtkeznek arról is, hogy az örzőláng langyosabban tartotta a konvektort, tehát amit megnyer a réven a spórolással az ember, azt aztán elveszíti a totálisan visszahűlő égőtérrel, s annak hűtőhatásával...
Amúgy az a vicces, hogy amikor rákérdeztünk a mérnököknél arra, hogy ha egy "energiatakarékos" készüléknek ugyanaz a dobja-égőtere, főégője, mint a "régi pazarlóé", s csupán az örzőláng meg a plusz hibalehetőséget adó elektromos vezérlés a különbség.... akkor vajh hogy is jött ki a hatalmas energiahatékonyságbéli különbség, csak mismásolást kaptunk válaszul... :)))
A kondenzációs kazán 40 Cfokos előremenő vízhőmérsékletig képes a legjobb hatásfokon dolgozni, ám ez közelről sem jelenti azt, hogy nem képes könnyedén 70-80 Cfokos előremenőt produkálni. Csupán ekkor a fogyasztása megközelíti a hagyományos nem kondenzációs cirkóékét.
Úgyhogy hülyeség a nagyobb radiátoros urban legend. Már csak azért is, mert már 50 évvel ezelőtt is minden radiátor névleges teljesítményét 60 Cfokos előremenővel volt szokás kiszámolni, leírni a brossúrákban. S ez így van napjainkban is...
Egy 3 Kwp napelem rendszer 1,2-1,3 milla, 0 %-os hitellel(ha van még a környékeden) 10% beugro+egyéb költs. + 1 inverteres klima,(nem kell a szomszéd felé rakni a kültérit, amugy se nagyon zajos) megvan 5-700 ezerböl.Törlesztöt meg annyit fizetsz, mint amennyi a vill számlád lenne.
Ez kisegítés lenne... Ha egyedül maradok, ne legyen ilyen hideg időben 14 fok mire hazaérek. (Van saját erdőm, igaz főleg puhafa, meg traki behordani +jasogató, körfűrész stb)Esetleg 1v 2 napra el tudjak szabadulni otthonról télen is. A keret 1-1.2m. Sajnos ahogy nezem a szabalyzatot, kemeny nélkül nem uszom meg. Így kb ugrott az egész.
Azt mondták, a be és kimenő égés gázhőmérsékletből (és mennyiségből?) számolják.
Tehát ami a parapeten kimegy és ami bejön hőfokkülönbség / a gázfogyasztás.
A képlet kicsit csalóka, mert ezen mód alapjén (108-90= '18%) megtakarítás valóban van, mivel az égés közben keletkező víz kondenzációs hője is hasznosul.
A megtakarítás másik oka hogy már nincs őrláng, ami megy, de ez már az új konvektoroknál sincs...
Ami már nincs említve, az az hogy van benne 1 ventillátor, ami viszi az áramot, igaz nem sokat, és kell lennie egy hőkeringető szivattyúnak is, ami szintén viszi az áramot, igaz az sem sokat.
Együtt kb. 100-150w-ot, tehát 10 óra alatt kb. 40-60 ft, havi átlagban 3000 ft + áram.
És az alkatrészek bonyolultsága, ezt már tuti nem tudod megszerelni úgy mint ahogy egy konvektort, ha csak nem vagy PLC műszerész.
Tehát szerelőt kell hívnod, nagyon drága munkadíjjal és alkatrészárakkal, ha találsz hozzá értő szerelőt, ha nem akkor fázol.
És az alkatrészek tertóssága: pár éven belül rá lehet költeni több százezer ft-ot, ha nincs szerencséd a kondenzációs kazánra, és 4-6 év múlva olyannal is szembesülhetsz hogy a cég vagy a típus gyártása megszünt, alkatrész nincs, javítani nem lehet.
Csere újabbra, ahol lehet ki kell vésni újra a falat, és +4-600 ezer az új kondenzációs kazán.
Padlófűtéses házaknál egyébként tényleg sokkal jobb, csak radiátornál lehet gyengécske:
+50 fokos víz szerintem nekem ki sem fűtené a házat...
A megtakarítás másik oka hogy már nincs őrláng, ami megy, de ez már az új konvektoroknál sincs...
Sajnos konvektorokról átálni egy ilyen rendszerre csővezetékek, radiátorok, vésés, munka, kondenzációs kazán stb. legalább 1,5 millió ft.
Ha most kezdeném, én is ilyet építenék ki. De egy már működőt lecserélni...nem tudom mikor hozná vissza az árát, ha a fent említett drágább fentartást is figyelembe vesszük..
A hagyományos gázkazánok tudtommal 85-93 % hatásfokkal dolgoznak, a kondenzációsok meg a 105-108-at érik el alacsony vízhőfok mellett. (persze, mihez képest?)
A holeadok (radiatorok) meretezese nagyon nem mindegy!
Ha jol ertem egy meglevo rendszerre kerul ra. Ez problemaslesz valoszinuleg, mert a hagyomanyos kazanok 70-90 oC-os max vizhomersekletre vannak meretezve, mig a kondenzacios kazanok optimalis max vizhomerseklete max. 50 oC. Vagyis 30-50%-al nagyobb radiatorok kellenek!
Nagyjabol 25-30%-al kevesebb gazt eget el a kazan, ha mukodik a kondenzacio! Mivel masfajta (hagyomanyos) gazkazant mar nem forgalmaznak es a keszulekek igy dragabbak, erdemes bekalkulalni a radiator cseret jobb es nagyobb holeadasuakra.
Az egyetlen szóba jöhető helyiség a fürdő(bojler helye). De ott meg ottan van a fürdőablak. Meg a haz sarkanak épitve a garázs. Cumi. +1-1.5misi meg külső kéményre nincs a kasszában. 600se...
A legfontosabb, hogy a kivezetés pontjától 10 méteren belül nem lehet szomszédos épület, s 150 cm-en belül a Te házadon nyílászáró. De a részletek miatt érdemes kicsit jobban elmélyedni a jogszabályokban...
ON!
Pár órányi keresgélést követően megtaláltam a lékfúrómat! :)
Gázkazán melegvíz ellátással. 100m2 szigetelés nélküli ház. A fő profil fatüzelés(marad is). Rásegítésnek kéne, ha majd egyedül maradok. Milyen típust ajanlanál? Én olyan 34kwra gondoltam. A másik: Nem akarok kéményt. Hogyan lehet oldalfalra kitenni ilyen kondenzációs kazán füstcsövét? Milyen hőcserélő kéne ekkora kazánhoz?(a régi rendszerbe nem akarom direktbe bekötni) Köszi.(emilbe is jó, ha nem akarsz offolni)
Jobban jártál, hogy vettél új alkatrészeket. A régebbi fégekhez szerencsére nagyon olcsó minden új alkatrész, nem éri meg bizonytalan használt cuccokkal kínlódni.
Pár ezer forintból komplett új termoelektromos égésvédelmed lesz, s nyugodtan aludhattok.
ON.
Ha valóban jön a komoly fagy, remèlhetőleg usgyi lékpecázni! :)