Ja, elnézést, én a "legújabb változat" alatt először a Source-os HL1-et értettem, de így másodikra olvasva te nyilván úgy értetted, hogy az eredeti játéknak is vannak újabb változatai! Na holnap utána is nézek a Steam-en, köszi!
Köszi szépen a tippeket. A HL2 Collector's Editionban levő Source-os HL1 az én ősi (most épp Ati Radeon 9200SE, de volt már Nvidia GF2 is, egyik sem az a kimondott erőgép) kártyámon ölég érdekesen jeleníti meg a fegyvereket meg néha a vizet meg a Vortigauntokat, úgyhogy az annyira nekem nem jön be, bár kétségkívül ott nincs ez a liftes tökölődés. Paradox módon az eredeti HL1 butább képi világa nekem jobban tetszik, mint a Source-osé, csak ott meg ugye a liftek... Egyébként én is noclippelni szoktam ilyenkor, csak gondoltam, van valami kis hack, amivel el lehet tüntetni ezt a hibát. Különben most játszom már nemtom hányadszor végig a HL1-et és a HL2-t, szimultán:))
Igaz, HL1-et már elég régen láttam/patcheltem, de ez a hiba szinte mindegyik általam látott verzióban megjelent, teljesen véletlenszerűen. Úgy rémlik, többször próbálták javítani, a jelek szerint sikertelenül, mert mindig visszajött. :) Valszeg magában a liftek implementálásában van valami olyan alapvető dolog, ami miatt ez néha óhatatlanul bekövetkezik (bizonyos esetekben pl. konkrétan crashel a game, ha megpróbálsz NPC-t magaddal vinni mozgásra képes objektumon, valszeg rájuk nincs is megírva a kényszermozgatáshoz szükséges eljárás).
A legevidensebb megoldás a liftezés előtt mentés, ragadás esetén újratöltés, de szoktak olyan praktikák is segíteni, hogy lift közepére, vagy legszélére állás, vagy liftezés közben folyamatos ugrálás. Talán ez utóbbi a legbiztosabb, a hibát olyasmi okozhatja, hogy a player koordinátái belekerülnek a liftet alkotó objektumok valamelyike által határolt térrészbe, amit az engine aztán úgy értelmez, hogy a játékost jelenleg minden oldalról átjárhatatlan felületek veszik körül, tehát nem hagyja semerre mozdulni. (Persze bekapcsolt konzol esetén a noclip is segít, "kirepülsz" vele a liftből, és odakint visszakapcsolod. Egyébként ha túl közel vagy a földhöz, vagy bármi máshoz, mikor visszaállítod a clippinget, ugyanez lesz az eredmény, odaragadsz, mert a koordinátáid kilógnak a map bejárható térrészéből.)
Hali mindenki! Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehetne megakadályozni, hogy időnként beszorulunk a liftekbe, és nem tudunk a jó égnek se kimászni, se guggolva, se ugrálva, se futva, se sehogyse? Nem tudom, ti találkoztatok-e már ezzel a problémával, de baromi idegesítő. Pedig nem is warez játék, hanem az a fajta négycédés, amit a médiamarkecben lehet(ett) kapni, és van hozzá CS, meg Opposing Force, meg Blue Shift is.
Van HL2 topic is... :) Az, hogy autoexec-ben benne van, nem sokat jelent, mivel azt még (gondolom) játékállás visszatöltés előtt parse-eli végig, az AI meg az állás betöltése után fordul fel, ergo újra vissza kell kapcsolni. A konzol nyitás default billentyűjét meg asszem ugyanabban (vagy valamelyik másik .cfg fájlban?) át lehet írni másra, hogy ne a ~ legyen, ami tényleg az istennek nem hajlandó működni magyar billentyűzeten. :/
köszi szépen, de még nyaggatnálak picit mert: az autoexec.cfg-ben 0-n áll ez az opció; egyébként meg sehogysem akaródzik a konzol előjönni. (ugye ~-el kellene?) magyar billentyűzeten nemtom hol van, altkódot nem nyeli be, angol billentyűzettel is csak shifttel van meg, de azt sem akarja érteni. előre is köcc! :)
nem nagyon találtam semmit a neten erről pedig hallani már hallottam, hogy más is küzd ilyesmivel.
hl2, szépen megy a játék, de kilépés és játék visszatöltés után az ai-k megfagynak, még csak szét sem lehet lőni az ellenfeleket. nagyon ideegsítő, mert nincs kedvem ujrakezdeni az egészet! grrr
De nem lehet vezetni. Vonat még egy csomó más helyen van, van ahol pl a mozgó vonat tetején kell átugrálni egyik épületről a másikra. Meg van, hogy a homokfutóval kell átszáguldani egy vasúti hídon, úgy, hogy közben jön szembe is egy vonat... De vezetni nem lehet a vonatokat :(
amúgy meg hülyeségeket beszélsz, mert van benne, a legeleje itt is vonatos, de ez belső nézetes (a vonat belsejét nézed) és egy nagy pofa folyton eltakarja a kilátást. Meg rövid is.
1 óra 45 perc alatt az egész játék végigvihető, hamar el lehet jutni a kérdéses pontig :)
Egyébként tényleg érdekes, hogy másodjára, ha nem akarsz mindent megnézni, felfedezni, stb., akkor már végig is lehet rohanni az egész játékon, a monsták nagy része nem is ér oda, amikor elfutsz mellettük...
Azt nem tudod véletlenül, hogy a bullettime-ot hogyan lehet beélesíteni? Mikor belépek és beírom a consol-ba, hogy exec bullettime, azt írja, hogy elindítva, de nem tudom a játékban előhalászni a dolgot. Pedig soxor marhajó lenne:-))
Wincsi cserés a gépem, elvesztek a HL2 mentései...
Kellene egy mentés segitségnek ne kezdjem előlröl...
Egy alagutban vagyok, olyan mint egy beomlott aluljáró, a végén van kettő géppuskaállás a kék pajzssal és rengeteg repülő "köszörü" jön felém, és kommandósok..valahol erről a környékről várom mentést..