az Eibachhal nem fogsz mellé lőni, viszont azt jóval olcsóbban is be lehet szerezni mint 120e. A gyári gátlók is bírnák, forgalmiba íratással meg nem vesződnék. Egy az hogy, ahogy mondtad is fekete a rugó, de még azt a kevés fehér feliratot is el lehet róla tüntetni. Az, hogy vékonyszáras nem befolyásol semmit, de Eibachból van többféle tengelyterhelésre külön szett (4-6 henger). Többször vizsgázott már az autóm tisztán, feketére festett ültetőrugókkal, szintén 30mm körüli ültetéssel. Ha meg megtartod az eredeti rugót, bármikor lehet OT-s, bár ez a minősítés itthon sokszor semmit nem jelent.
Ültetőrugókkal kapcsolatban kérdeznék. Jelenleg gyári rugók vannak az autó alatt, így elől elég magas, hátul már egy kicsit fáradtak szerintem, így lejjebb ül az autó. Az elejét szeretném egy kicsit lejjebb tenni, de egyúttal már kicserélném a hátsókat is.
Amiben gondolkozom az a gyári M-tech rugók, (-17/19 mm) viszont ilyet nem nagyon láttam használtat eladót, a gyári szett ára 200k körül lenne.
A másik opció az Eibach pro kit (-30/30 mm) lenne. Ez kb 120 ezres beruházás,
Viszont magasságra talán ezt tetszene jobban.
Az autó abszolút hobbiautó, kirándulásokra, nyaralásokra használjuk. Ti melyik verziót javasolnátok?
A meglévő gátlók elbírnák ezt a ültetést? Illetve, ha az Eibach-ot választanám, meg lehet-e úszni a forgalmiba való beírást? Átmegy műszakin? Azért kérdezem, mert a rugó fekete, illetve az a - 30 mm nem hiszem hogy feltűnik, de ki tudja. Tapasztalatok?
Egyenlőre nem tervezem az OT vizsgát, de az autó olyan állapotban van, hogy a későbbiekben alkalmas lehet rá. Lehet hogy az M-techet kellene választanom!? Ja, igen és vékonyszáras gólyalábam van, ez befolyásol valamit?
Szép lista. Én kb. 2000-ben kezdtem itt fórumozni Szkátó néven, élmény volt Ruppy beszámolóit olvasni. :) Aztán 2001-ben megvettem a 320i-met, aztán itt meg is ragadtam. :)
Ha lesz következő BMW-m az i3 lesz vagy F30 340i.
A benzinpumpám végül életre kelt. Csatikat megmozgattam, a pumpát egy kicsit megcsapkodtam aztán azóta nincs vele gond.
Múlt héten megvolt a műszaki vizsga. Ha lesz időm+lelkesedésem szétborítom a műszerfalat, és megkeresem azt a törött fogaskereket amit majd cserélnem kéne.
Nézegettem azokat is amugy. Megfordítom a kérdést. Melyik tipust könnyebb otthon szervizelni? Ezt azt megtudunk csinálni. 8 éve van egy A4-em sose vittem szerelőköz és köszöni jól van az elmúlt 90 ezer km alatt sose hagyott ott sehol.
Igen, itt a szinteknél vigyázni kell, de amikor a légy is seggen csúszik a kocsin van az a "ezt már nem teszem vissza" kategória. És persze az extráknál sincs megállás:
Évekkel ezelőtt vettem egy bontott 6 hengeres klímát, most belekerül. A kárpitos beleteszi az ülésfűtést, hűvös ámde csontszáraz napokra. Elektromos ablakemelőt is vadászok, úgy hallottam csak a gyárival oldható meg. Ha van valakinél eladó érdekelne!
Az megnagyobb darazsfeszek lesz! Legyen akkor e39, ha az bejon, de az is inkabb 2m korul lesz hasznalhato allapotu. Az alkatreszekkel amugy semmi problema, ami a napi mukodeshez kell minden van az e30-hoz is, ujabbakhoz is legalabb tucatnyi utangyartotol, meg persze eredetiben is.
Akkor igazán értékes és élvezetes gép lesz ha elkészül.
De ha előtte minden rendben volt és szétszerelésnél sem találtál semmit, akkor innen már nagy meglepetés nem érhet.
Inkább csak a rendberakás szintjét nehéz belőni, mert ilyenkor szokott előjönni az, hogy összerakásnál hirtelen elkezd zavarni az is, ami előtte soha. Sőt úgy voltál vele, hogy ez az ami soha nem lesz kicserélve, most meg nézegeted hogy mennyibe is kerül. :)
320-as, tetőablakos, egy ideje már 325-ös motorral fut, sperres. Hét éve van nálunk a mechanikát már rendbe tettük, megbízhatóan működött, de a kasztni már nagyon elhagyta magát. Nagy levegő, nekiláttunk, a lakatos szerint karambolos nem volt, nem is nagyon hegesztgették, jó alapnak tűnt. A fényezés kész, az ülések kárpitosnál, de még biztosan sok biszbasz kiderül összerakás közben.
Ha csinálni kell ezt azt rajta az nem baj. Emelési pontok meg az alja legyen jó a többi az nem zavar - megoldható problémák. A kérdés az hogy van-e alkatrész kelljen bármi - és mennyire marad megbízható az autó ha valamit kicserélek rajta. Tehát egyszer szeretném rendbe tenni aztán pedig használni - megbízhatóan. E46 nem igazán tetszik talán az E36 de az se annyira mint egy E30 vagy E34. Ha már a 2000-es évek felé megyünk akkor inkább E39 - abban legalább kényelmesen elférnék a 2 méterrel is :D
napi hasznalos e30-at mar nemigen kapsz. ennek az osszegnek also hangon a duplaja egy felujitott peldany, amit vetek erre hasznalni. amit 1m korul kapsz, az itt-ott rohad, ez-az nem mukodik rajta, stb. 1M-ert vegyel egy e46-ot, a maradekbol szervizeld le, aztan csak hajtani kell. hozzateszem a normalis 6 hengeresek mar itt is inkabb 2 fele vannak, de napi hasznalosnak egy nem rohado kasztnis m43-as motorral hibatlan valasztas.
Alkatrész ellátotság milyen? Az E34 csoportban azt mondták hogy nincs hozzá már nagyon alkatrész. Van olyan dolog ami "jaj csak ez ne menjen tönkre" mert nincs csere darab? Amugy az E30-bol kevesebb van és drágábbak is.
A napi használat azt jelenti, hogy ha esik ha fúj te előveszed és mész vele?
És közben hol áll, garázs vagy kint?
Igaza van Ohne Ladernak, hogy a motornak nem túl szerencsés ez a rövid használat, de szerintem napi használatban előbb fog kirohadni alólad, mint a motor kikönyökölne.
Ezek a kocsik már nem arra valók, hogy minden nap és minden körülmények között menni velük. Ha még eredeti kasztnist fogsz ki, akkor azért, ha meg már lakatoltat akkor meg azért.
Én csak akkor ajánlanám, ha védett helyen tudod tartani, és van alternatívád szar idő esetére.
Szia, mint minden autónak, ez a napi pár km a legártalmasabb felhasználás. Egyik komponens sem éri el az üzemi hőfokát, a kipufogódob egy nagy kondenzvíz tartállyá válik, az olajból sem tudnak kiégni a káros elemek, ezzel rövidítve az olaj "élettartamát", ilyenkor a legnagyobb a motor kopása is. Ami szólhat a régi autók mellett, hogy "azokban még volt anyag", vagyis amikor azokat a motorokat tervezték pl. amik az E30-E34ekben vannak, a '70-80-as években fejlesztettek, a maihoz viszonyítva primitív módszerekkel, ezért nagyobb ráhagyást hagytak itt-ott. Az általad említett felhasználási forma egy mai autót valószínűleg kinyírna 10 év alatt, egy régebbit, és itt nem csak BMWről beszélek, viszont nem feltétlen. A keret amit leírtál max egy vállalható E30 316-318i-t takar be, de csak szűkösen, kompromisszumosan. E34ből nem is tudom, hogy ennyiért lehet-e nem bontószökevényt venni. Mindenképpen a facelift utáni (1987-től) úgynevezett nagylámpás modellek között keress, 1,6 1,8 benzinest.
Megpróbálok rövid lenni amennyire csak lehet. Napi használatra (2x5km) keresek régebbi tipusú BMW-t. Mennyire lenne alkalmas erre egy E30? Ha igen (nyilván komprumisszumokkal) akkor van ajánlott motor/évjárat? Eddig az E34-ek felé kacsingattam abból 93 utáni 525i-t vennék. Előny hátrány ehhez képest? A keret 1.5m + az alap szerviz vétel után. Nem múzeumi darabot keresek. Nem OT vizsgára kell. Szimplán menni napi pár km-t és év 1-2 nagyobb távot. Felejtős a dolog?
szia! szerintem vannak a regiek kozul is, akik neha olvassak, megha nem is aktivak. volt nehany holtpont, amikor kicsi itt volt a forgalom, de szepen csendben azert mindig csordogal tovabb. :) az "ujhullamos" E30 talalkozo is mar iden lesz 10 eves :O ;) es orulunk, hogy nem zartad be egybol az ablakot menekulve, ahogy meglattad az utolso hsz-t, mielott irtal! :D:D:D azt legyszi ne vedd figyelembe! :D
Jesszusom, de rég volt 1999. Egy pár bulit megéltünk azokkal a lókötőkkel, akik még az elején érkeztek. A Mátyásföldi helikopter leszállón, a Tököli és Csákvári reptereken, néhány nyáron át a Balatonszabadi Sóstói kempingben (ahonnan végül ki is tiltottak minket, fogalmam sincs miért... :D ), a Soltvadkerti találkozókon... Több, mint 20 éves barátságok erednek innen, sajnos van, aki már nincs is köztünk a régiek közül. A csapatnak készített eredeti bmw e30 . hu honlap nálam még mindig megvan... :)
Jó érzés látni, hogy a topic, amit Ruppy elindított egy ártatlannak tűnő kérdéssel, közel 25 év után még mindig él. A fórumon mi már nem vagyunk itt, de nem is kell itt lennünk, ez már a Ti időtök.
Tisztelet Nektek Urak!
Köszönjük, hogy itt vagytok! Kívánom Nektek, hogy ugyanazzal a lelkesedéssel és a BMW márka iránti tisztelettel és szeretettel vigyétek tovább, amit negyed évszázada elkezdtünk.
Ezek a gépek kísértek engem végig az aktív éveim alatt:
Sziasztok. Megbizható BMW szervizt tudtok ajánlani nekem?:-) Budaörstől-Győrig útvonalon? Az a gond , hogy az ülésmozgató elektronika megadta magát, de csak a bal oldalon (bal 1-es). Ha biztositékot cserélek azt rögtön kivágja amint rányomok a gombra. Köszönöm a segitséget/tanácsokat előre is. (520d,2009-es.
1: van egy muanyag fogaskerekpar, ami mostanra szetporlad mindegyikben. javithato, cserevel. neten talalsz 3D nyomtatott fogaskereket. 2: ha ilyen keveset ment, akkor ne vedd biztosra, hogy kifingott. a kocsi.hu-s ac-kra nem mondanak rosszakat. a csati, ami ramegy ott a fedel alatt, nem tartozik a legjobbak koze, ellenorizd, hogy rendben van-e a kontakt. en is igy jartam.
Egy hónapja kitoltam a téli álmából az E30-at. Mondom végre, minden patent rajta. Erre ~1 hete látom, hogy nem megy se a napi se a normál kilométer számláló, ma pedig nem akar beindulni a motor (szikra van).
1, Vadásszak egy új óracsoportot, vagy általában javítható, ha nem működik a napi és normál kilométer számláló? Minden más működik (ford.szám, sebesség mutató stb.) Mi szokott a probléma lenni ilyenkor?
2,. Honnan érdemes benzinpumpát rendelni? A Ko-cs kft-től vettem idáig, de most nem is látok 320i 95kW-os BMW-t a listájukba. Bár amit legutóbb vettem tőlük az 5-6 éve került az autóba. Alig használtam aztán ennyit bírt. 62l-es tankom van, ülés alatt van a pumpa egy fedél alatt. (nagy lámpás)