zsombi, szerinted a demokraciaban mar felesleges a gondolkodas is? A legtobb kamasz hatalmas lelki valtozasokon megy keresztul, szerinted mondjuk a 'Fal' egy faszsag? Mert nem lehet rá táncolni, és át akar adni olyan gondolatokat, amik elobb-utobb minden ertelmes ember fejében megfordulnak? Egyébként vannak változások a mostani divatbandák és a '70-'80-as évek bandáinak megalakulása között: a 'klasszikus' banda megalakulása ugye az, hogy lelkes zeneszerető fiatalok összegyülnek, és megpróbálják eljátszani kedvenc számaikat, gyakorolnak, majd fellépnek a saját iskolájukban is. Később kihullik a férgese, majd valakinek eszébe jut, hogy ő másképpen látja a világot, meg hogy tud ő jobbat is írni, mint az addigi kedvence. És ezzel lépnek fel a bulikban. Ekkor lépett közbe a menedzser, és támogatta pénzzel a kész együttest. Most meg ugye már profi a szövegíró, a zenész, és az a színpadon hátraszaltózó kigyúrt pofa is. De nem egy személyben. És nem azt mondja, amit gondol, hanem amit el lehet adni.
Hi!
Teljesen O.K. amit írsz, de vedd észre, hogy a topicban nem úgy általában az új együttesek, stílusok ócsárolása a cél, hanem ezek csupán 70-80%-áról van szó, ami tényleg igénytelen - szerintem. Izlések és pofonok. Természetesen - mivel eléggé "muzikális" vagyok - én is nyitott füllel járok és próbálok befogadni néhány új dolgot. Még ha minden új anyag szar lenne és nem lenne más, akkor is előbb-utóbb kénytelen lennék a jobbik rosszat vmilyen szinten elfogadni. De nem erről van szó, ráadásul nem is jön be minden zene egyből. Van néhány "újkori", divatosabb kedvencem (na pl. a Ganxsta nem az, bár nekem semmi bajom sincs vele, sőt 1-2 száma még tetszik is, egyszerüen egy jót nevetek rajta - sajna nagyon sokan komolyan veszik és ettől akadnak ki egyesek), de most úgy gondolom, hogy egyik sem tudja azt az érzést kelteni bennem, mint pl. a DM, v. mások.Bár ki tudja. Na mindegy, most nem rólam van szó. Én csak azt sajnálom, hogy sokan úgy nőnek fel, hogy esélyük sincs esetleg igényesebb zenét megismerni ebben a "nyálrengetegben". Zsombinak pedig üzenem, hogy az általam említettek közül én nem a "popsztárt" szeretem, hanem a zenéjüket.
Üdv.
én egyetértek zsombival, asszem értem, mire céloz. szerintem is lejárt már az a korszak, amikor "súlyos", sokatmondó szövegeket kellett írni ahhoz, hogy valamilyen zenei produkcióra odafigyeljenek.
én például azért is bírom a Ganxta Zolit, mert abszolút hülyére veszi az egész műfajt, olyan, mintha saját magának a paródiája lenne egyben. más kérdés, hogy zeneileg nem egy nagy etvasz, de mondjuk táncolni faszán lehet rá.
a nyavalygást meg ("a mostani zenék igénytelen szarok") annyira szánalmas, elkoptatott frázisnak érzem, hogy ezzel nem tudok vitatkozni. ha figyelsz, és hajlandó vagy újfajta dolgok befogadására, akkor _nem igaz, hogy nem találsz olyan zenét, ami tetszik_. az egész ezen múlik.
én kb. egy éve hallgatok ilyen dj-zenéket, mondjuk az igényesebb fajtából, de teljesen meg vagyok elégedve, és tökéletesen kielégíti a zenei étvágyamat, pedig előtte nálam is a DM/U2/alternativ rokkzenék mentek sokáig. _kibaszott sok lemez jelenik meg a világon, ne felejtsük má el!minden hónapban több ezer(!) maxi jelenik meg
Zsombi!
Qrvára nem értek veled egyett! Szerinted hogyan lehet nívós az, ami nem szól semmiről, ami blődli? Ajánlom neked + Ambipotalamusznak a Depeche Mode klub c. topicot, ami nem csak a Dm-ról szól. Egyébként ahhoz, hogy egy zene jó legyen, nem feltétlenül kell lázadónak lennie és a DM sem csak a sötét elmélyűlésről szól (csak a legtöbb emberben így maradt el, amikor még Mo.-on divat volt - 80-as évek vége, 90-es évek eleje).
A gagyi az mindig is gagyi marad és ezt az idő is alátámasztja/támasztotta.
Az ilyen iszonyatoknak manapság sajnos létjogosultsága van. A tudatos és ösztönös nép-agymosás, ami hazánkban zajlik elvárja ezt.
Eme agymosást célszerü gyermekkorban elkezdeni, ezért az ifjúságot célozzák, sajnos sikeresen.
A mai maffiacentrikus szórakoztatóipar által futószalagon gyártott pénzcsinálókgépek csak ilyenek lehetnek. Piaci termékek, egyenértéküek a szappanoperákkal és a mosóporokkal. Ezeket kitalálják, válogatják, használják majd ha uncsi vagy döglött kezd lenni eldobják. Föleg, ha az ostoba kis sztárocska idô elôtt rájön a lényegre.
Ezután jön a züllés, drog stb. vagy szánalmas szólópróbálkozás. (tisztelet a csekély kivételnek).
Csak egy megoldás van ellenük: kikapcs.
Tehát éljen a Bizô bojsz és a sájgájsz !!!!
Szerintem demokráciákban az a jó zene ami nem szól semmiről, azaz blődli, de az legalább nívós. Hogy nevethessek egy nagyot, lám milyen eredetien hülyék ezek. Vége van már a politikailag odamondogatós korszaknak, meg a metálpöröly csapkodásának is. A nagy okosságokat nehogy má' ezek popsztárok mondják meg. Olyan kínos, amikor az őserdők megmentéséről vagy mittudomén milyen problémáról értekezik a szinpadon egy rakás deviáns. Szórakoztassanak, ez a feladtuk. A pörgős-forgós sziruppal pedig meg kell tanulni együtt élni. Megmondom a frankót: a Tudósoké a jövő
Hat nem tudom. Mondjuk en spec a U2-ra gondoltam, de a Depeche Mode se egy szambol all egyreszt, masreszt pedig a mostani iranyzat tenyleg azt sugallja, hogy akkor vagy meno, ha nem gondolkodol, csak koltod a (szuleid altal megkeresett) penzt. Aki elhiszi, az meg is erdemli a sorsat. Ezek a mostani krealmanyok lenyegeben mar csak kigyurt tancosok, azert Bonot vagy Stinget esetleg Oldfieldet nem tudom elkepzelni, amint a szinpadon cukaharakat mutat be, mikozben a hangja meg csak meg se bicsaklik... A DM-ben es U2-ban meg _zeneszek_ voltak, sajat gondolataikat akartak kozolni. A DM fele sotet eleterzes is kizokkent a vilagbol, es esetleg meg el gondolkodtat, ha eppen nem reszegen hallgatod egy egyetemi buli legmelyen :) A U2 meg aztan egeszen mas kategoria, Ok aztan tenyleg letettek mar valamit az asztalra (pl. eleg sok politikus szamuk is volt, igaz, ezt nehez megerteni itt Magyarorszagon) Mindegy, szoval amikor meg ilyesmiket hallgattunk a gimiben, a '80-as evekben, volt a zenenek meg egyfajta 'lazadas' hangulata. Aztan persze ez is eluzletiesedett.
haha. vicces amit irsz. "gyere, szeress bebi" is egyfajta erzes, nem? meghozza eleg komoly$$$ nagy kerdes, hogy a konnyuzenenek kell-e valamirol szolnia, mert nekem ugy tunik, hogy erre egyre kevesbe van igeny, es ez nem baj.
en peldaul birom a Martin Gore/DM szovegeit qrvara, de azert az nem a vilagirodalom csucsa, valljuk be oszinten. vagy pl a Strangelove c. szam nem biztos, hogy kiutne versenyben a Bebi Sziszterz opuszait.
Hi!
bagojj + mindenki, teljesen O.K. amit írtok. Annyit hozzátenék, hogy jó, legyenek ilyen gagyik is (bár egy kicsit már túlzásbaviszikanyomulást), de hallgassák ezt 10-15 évesek. Még megis értem a szerencsétleneket, hiszen még "kicsik", nincs kialakult világképük, könnyebben "befűzhetőek".
A nagy többség átesik ezen, kell egy bálvány, stb. (Más kérdés, hogy én 10-15 között eleinte főleg Beatlest (szülők albumainak felfedezése), majd Queent hallgattam (most 23 vagyok), 93 óta pedig főleg Depeche Mode-ot + U2-t). Szerintem kell egy kis idő, hogy az ember felfogjon mélyebb zenéket is, ami esetleg szól valamiről, de könyörgöm, 15-25-ig is ezt a szennyet veszik!
Kedves asztaltársak!
Kíváncsi lennék, hogy szerintetek a '80-as évek magyar popfelhozatalában milyen megítélés alá kell, hogy essen az Első Emelet, a Bikini és az R-GO.
vince,
Te vagy nem hallottál még Beatles felvételeket, vagy abszolute botfülű vagy.
A tekintetben, hogy valakinek tetszik-e a Beatles zenéje, vagy sem, lehetnek különbségek. Viszont abban a kérdésben, hogy jó zenészek-e, már nem nagyon.
Lehet, hogy a Ringo nem egy nagy technikájú dobos, ám rendesen az átlag fölötti tudású. Mindössze arról van szó, hogy ő nem egyénieskedett a zenekarban, egy megbízható tagja volt a bandának.
Amit pedig McCartney-ről írtál, az egyenesen baromság. Nagyon nagy tudású (technikailag is), és igen finom, intelligens basszusai voltak már a Beatles időkben is.
Nagyon szép gitárszólóik is voltak, ráadásul ketten is szólóztak (ami ugyebár változatosabbá teszi a hangzást), továbbá hallgasd meg a vokáljaikat, három szólam tisztán énekelve, stb.
Felhívnám a figyelmet arra is, hogy a Beatles nem csak a Please, Please Me, valamint a She Loves You című számokat követte el, hanem még nagyon sokat, és tulajdonképp az első három lemezük tekinthető ún. beat-zenének, ami utána jött, az már valami beskatulyázhatatlan, azóta is egyedi stílus.
Az igaz, hogy jókor voltak jó helyen, de az a nagy igazság -és ez ellen lehet lázadozni, csak épp nem érdemes-, hogy volt a bandában két zseni és két "csupán csak" nagyon jó zenész. Az, hogy Neked nem tetszik, az más kérdés, attól ez még tény.
Félre vagyok értve : én nagyon tehetségesnek tartom a Beatlest és nincs semmi baj a zenélésükkel, de ne higgyük mán azt hogy akkora baromi nagy zenészek voltak. A leggyengébb a dobos volt (Ringo). Ma egy kocsmában vendéglátózó malacbanda dobosa is jobb. Vagy a basszer. Paul nagyon jo számokat írt, de a hangszer tudása biza hagyott maga után kívánni valókat.
A gitározásban sem alkottak nagyot.
Továbbra is állítom a tehetségük nem volt elég. Jó időben voltak a jó helyen. Szerencse is kell az élethez.
ui: ezt a megagagyit, tegnap hallottam fiuk-lányok party lesz. Na aki ott fellép az definiáltan nyál zenekar.
Biztos nem teljes a lista:
Manhattan, VIP, Shygys, TNT, minden ami Kozsó.
N-Sync, Backstricibojz, már a nevüket sem tudom, csak azt, hogy mindig van egy szakajtónyi. Ja, nyúkiddz, bojzón.
És akkor ezek még csak fiúka-bandák voltak. Képtelenség felsorolni, annyi van.
Hohóóó, azért itt van egy erős csúsztatás!
A Beatles nem attól nagyon nagy, hogy "lendöletes rock együttes és a lányok párnája alatt gyürődő képű szépfujú együttes" volt. Ők tudtak zenélni! Mégpedig nagyon! És ha meghallgatod a Rubber Soul-t és ami utána volt, annak már semmi köze nem volt a "kitalált" beat-zenéhez (ja igen, nem is rockzenekarként futottak be). Ha nem lett volna ott a két zseni, ha nem tudtak volna annyira zenélni, akkor most valóban csak egy sikeres beat-zenekarról lenne szó. De ez korántsem így van.
Ami pedig a tömeget illeti, sajnos ott tartunk, hogy egyre nagyobb számban vannak, akiknél a "sültgalamb-dolog" működik. Nem kell a magvas zene, mert ahhoz kicsit oda kellene figyelni, dübörögjön valami, legyen néhány szépfiú/maca, semmi fantázia, szállítják az ideálokat, a hátérzajt is és jóidő. A dizsnyákban megbeszélhetjük a csajokat/pasikat, végigmérhetjük, hogy eléggé menő-e a szerkónk, illetve hogy épp ki kivel kavar. Ennyi, ez a szórakozás, közben lehet vedelni a viszkiredbullt, és megvan az élmény. Az nem érdekes, hogy céltalan az egész, stb. És ehhez a csinált bandák nagyban hozzájárulnak. Itt már túlmutat a dolog a zenei téren, ez egy totális etetés. Itt hozzátartozik az újság, a menetrendszerűen bekkövetkező tagcserék körüli cikkezésekkel, a képek a szoba falán, poszter, matricák, miegyéb. Berágatják az agyukba.
A lényeg nem igazán van szerintem a hozzászólók tudatában. Hiába nem szereti a beírók nagy része, a Törsz asztal csak egy réteg. Nem minősíteném, hogy milyen (jobb, rosszabb okosabb, butább, fiatalabb öregebb mint akik a lemezeket veszik és a discoba járnak.) A Törzsasztal véleményével ellentétben EMBERTELEN mennyiségben veszik a lemezeket és járnak a fellépéseikre.
Miből van a nagy pénz : egyértelmű a hakniból. Az egy hétvégén 6-8 fellépésből.
Kié a lóvé, kié a szám. Ez a része elég jól meg van határozva. A szám szerzői joga (a szám maga) a szerzőé. kiadni és elénekelni mégis csak a kiadó engedélyével lehet. A lemez eladások jó részt a kiadóhoz vándorolnak, de kap belőle a szerző és a feléneklő stúdió zenész is. (a kilpp baba nem) A fellépésekért, és egyébb nem lemezeladásból származó suskáért mindig az adott szerződés a felelős. nagyokat kaszálnak a manágerek, és rendezvény szervezők. (fellépésért a kiadó és a zeneszerző nem kap)
Én így tudom.
Egyéni vélemény : a populáris zene (akár Beatles, akár heavy metal, akár SlájmGájz,) sose a legigényesebb legművészibb. Nem kell agyon dícsérni semmijen korábbi sztárt. A Beatlesnek marha mázlija volt, mert egyben testesítette meg a lendöletes rock együttes és a lányok párnája alatt gyürődő képű szépfujú együttest.
Óriáasi tévedés!!!
A NYÁL ez esetben nem folyadékként, hanem gázként viselkedik! Kitölti a rendelkezésére álló teret. Nem fogsz kevesebbet hallani, csak épp nem ezen a néven.
Te mennyire lennel rafkos ezek utan ?
Egyebkent egy Kozsohoz kozel allo emberketol azt hallottam, hogy :
Ha kifizetik a lelepesi penzt a guyok, akkor mehetnek ahova akarnak !
De mibol ?
Annyit meg nem zsebeltek !
Kozso nelkul meg egyebkent sem azok lennenek amik.
A regebbi S.A.W. szerzoparos altal nyomatott Kylie Mini es Jason Donhuan is lecsuszott Rick Astleyvel egyutt miutan kinyilt a csipajuk es onallosulni akartak. Pedig egy kicsit ismertebbek mint szegyenlosebb magyar masolataik.
Kozso kitalalta, a masik ketto eltatogta, mire Kozso le akarta vedeni a zenekar nevet a 2 agyas levedette maganak. Ezek agyasok voltak tenyleg.
Ami vigasztalo - azota hallottal roluk ?
En nem. Ezert lett Amokfutok es nem Alvajarok.
Hat depeche modeban ennyi.