A kedvenceim közé tartozik a Sportszelet reklám "a kiskutya esete a fémgolyóval"! Tuti jó 5let!
Had szabadjon megemlítenem, hogya reklám szexuális tartalma OK! Csak akkor is baromságnak tartom és totálisan síkagyú megközelítésnek azt, hogy alapvetően simabőrrel rendelkező szépleányokat mutogatva próbáljanak rávenni embereket arra, hogy arcráncsimító krémet vegyenek a problémájukra. Ugyanis egy 35-40 éves nő igenis adjon magára, mert a lexebb korban van (UGYEBÁR), de szarkaláb már előferdül nem? Na most egy 40 éves hölggyel miért nem lehet előadni a mutatványt? Mert abban a korban már nem simít a krém? A nőket ne nézzék már hülyének! Ha meg csak így tudják eladni a kencét, akkor vagy hatékonyabb krémet gyártsanak, vagy költsék másra azt a pénzt. Adják oda azon nőknek, kiknek esetleg ráncaik vannak, garantáltan kisimítaná a ráncokat! -)))))
En is ugy vagyok a reklamokkal, mint Te.
Nagyon nem birom oket, kifejezetten ideges leszek ezektol a kremes dolgoktol, meg a 0 fokon a tragyataposo feher zoknit kitisztito mososzerektol, de van egy ketto, ami kifejezetten jo. Pl: a legtobb Csokitos reklam jo otlet, de a Crepto reklamokat is csipem es azok kozul is a susogo joggingos moziban ulo vaganygyerek tetszik. Ennek annyira jo arca van ehhez es olyan jol csinalja,(es nagyon profi maga a reklam, a valasztott szinek (kek-narancssarga stb.)) hogy akarhanyszor megnezem nekem is Crepto-ra van szuksegem :).
Csak néhány ide vonatkozó gondolatot szeretnék megosztani veletek.
1.) Ideál. Ez igaz. A reklámok egy (szinte mindenki számára) elérhetetlen ideált sugároznak. Az ideál még csak-csak, de hogy az csak ilyen meg olyan terméken keresztül érhetjük el, azt már nem. A 70 évesek meg (legalábbis a reklámok szerint) már öregek bármilyen ideál elérésére.
2.) A reklámok erösen szexuális beállítottságúak. Lásd félmeztelen szuperférfi a Cola-light reklámban, vagy a topmodellek a kozmetikumokéban. Egy 70 éves mama nem feltétlenül üti meg ezeket a szexuális mércéket.
3.) A reklámok fogyasztó/fogyasztás/költekezés-orientáltak. A reklámozott cuccok általában nem a filléres kategóriába tartoznak (idehaza legalábbis nem). A 70 évesek köztudott nyugdíjából meg tejre,kenyérre,gyógyszerre sem futja, nemhogy luxus kozmetikumokra, autókra, meg ilyenekre.
Most ennyi.
(Egyébként - nem Magyarországon - láttam reklámot öregasszonnyal a föszerepben. Vizeletvisszatartó betétet - pelenkát - reklámozott.)
Mért kell ennyi agyatlan reklám? Mert hatalmas pénzek vannak benne. Legjobban a tampon és betétreklámokat rühellem. Mindig azt nyomatják, hogy ha ezeket a cuccokat használja valaki, akkor tök happy lesz a nehéz napokon is. Csak sajna ettől még görcsölhet szerencsétlen nő hasa... Még a nők is utálják ezeket a reklámokat! Közvetlenül ezután jönnek a mosópor és fogkrémreklámok.
Ki találja ki ezeket a reklámokat. Torgyán rokon lenne az illető, hogy ennyire alkalmatlan a munkájára? Vannak jó és frappáns reklámok is, inkább ezekből kellene több. És nem az Old Spice reklámokból. Ha valaki büdös, akkor csak a mosakodás segít igazán és nem az illatkristályok....
Egyébként majdnem minden reklám a hiúságra épít és ez be is jön. Hiszen minden idősebb nő szeretne jobban kinézni. Csak hiába a liposzómák, ha napi két doboz cigit szív el valaki.
Ez ugyan az az eset, amikor egy hajrakenos (sampon,hajlakk, etc.) reklámban topmodellek "küzdenek" a hajvégek törése ellen. A szerencsétlen topmodellek tudtommal naponta x órát az életükbol a fodrásznál üldögélnek. Igy aztán nem nehéz a lágytermészetesenfényeshaj. :-))))))
Itt egyszeruen arrol van szo, hogy tudatosan nyomnak a jonepnek egy elerhetetlen idealt.
Pl. csak igy lehetsz sikeres, boldog, stb. S ezutan meg azt sugalljak, hogy ezt igy meg igy erheted el. S azert eleg szeped hat ez a dolog tudat alatt. S miutan nem eri el ugyse, szepen bedol a kovetkezo reklamnak. Jol ki van ez talalva.
Utálom a reklámokat... nem kicsit.. de hogy a kérdésedre válaszoljak: a ránctalanító krémeket azért is fiatal lányokkal reklámoztatják, mert ezeket a krémeket ilyen korban kell elkezdeni használni ahhoz, hogy hasson is. Akinek meg ráncos az arca már, hát azon csak a felvarrás segít, ha nagyon zavarja.. Egyébként csak szép, ötletes, esztétikus és olyan dolgokkal lehet reklámoztatni ami pozitívan befolyásolja azt a képet amilyen lenni szeretnél.
Öki,
tetszik a kérdésfelvetés!
Azért 18 éves lányokat mutogatnak, mert azt az érzést akarják kelteni, ha azt a krémet vásárolod, olyan leszel, mint ők. Ez hiába teljesen irracionális, ezek a reklámok nem az értelmet célozzák. És nem is a nyugdíjas korosztályt, velük már nem nagyon foglalkoznak szerintem.
Egy reklámban láttam ötvenes hölgyet és urat, nem tudom, mit csináltak velük, de valahogy annyira műviek voltak szegények!
Egyébként mindig kell egy új krém, amit újra lehet tukmálni, aztán ki tudja, hogy különbözik-e az előzőtől?
Ritkán a TV elött ülve, (a különböző televíziós társaságok reklámokból való bevételszerzéseinek köszönhetően) szemtanúja vagyok jópár reklámnak.
Múltkor láttam egy doku filmet a reklámfilmek készítéséről és arról, hogy a reklámfilmek zömét elsősorban a nőknek készítik, mert felmérések szerint leginkább a nőket tudják a reklámokkal megfogni és befolyásolni! (Hozzáteszem ezzel nem diszkriminálni akarok!)
Rengeteg "kence" reklám nyomul a csatornákon, melyekben 18 éves lányok simogatják krémes kézzel az arcukat és a reklám szövege paszírozza is a jónép agyába, hogy ez a tuti nyerő, ez biztosan kisimítja a ráncokat, és mindezt pár nap alatt.
Miért kell ezeket a reklámokat fiatal, ráncnélküli leányzókkal nyomatni? A nőknek ilyen korán öregedik a bőre? Én nem ezt tapasztaltam.
Esetleg csak azért, mert egy koros hölgy nem néz ki lyól a reklámban vagy nem is ránctalanítanak a kencék? -)))) Ha valóban eredményesek lennének ezek a kencék hosszútávon, akkor azt miért nem egy olyan reklámalannyal mutatják be, ahol tényleg meggyőző bizonyítékkal tudnának előrukkolni?
Netán tényleg az van, amit én gondolok:
El kell adni, jövőhéten úgyis csinálunk egy új kencét, amúgy meg az egész világot palira vesszük! -)))))