Keresés

Részletes keresés

Öki Creative Commons License 1998.12.01 0 0 174
MuzX !

1. Tudod, ha megváltoztatják a Flóbert pisztolyok "minősítését", akkor szerintem, engedélyeztetési procedúra vár a jelenlegi tulajokra, bejelentési kötelezettséggel és ha nem akarja megtartani, mert az engedély megszerzését macerásnak, valamint drágának tartja, akkor két lehetősége van. a,
hatástalanított állapotban való megtartásra kér engedélyt, b,beszolgáltatja a hatóságnak.
Egyik sem igazán lyó a tulaj szemszögéből. (Kár éri)
Viszont ha nem ezt teszi, akkor, ha a Flobert lőfegyverré lesz minősítve, akkor bűncselekményt fog megvalósítani a be nem jelentéssel és az engedély nélküli tartással.

A jogszabályok közzétételének hivatalos formája a Magyar Közlöny! Figyelem!!!
Ha ebben megjelenik egy jogszabály és az hatályba is lép, akkor az mindenkire vonatkozik, függetlenül attól, hogy Ő személy szerint tudomást szerzett-e a jogszabály változásairól!!!! A jogszabályok nem ismerete nem mentesít a jogkövetkezmények alól ( tehát a jogi úton történő felelősségre vonás alól sem )! Valószínűnek tartom, hogy ha ilyen jellegű jogszabályváltozás történik, azt a sajtón és a médiákon keresztül "reklámozni" fogják. A jogszabály szövege viszont a Közlönyben olvasható. Ezt elvileg mindenhol meg lehet venni és egy-egy szám nem is kerül sokba. Most ne kérdezz vissza ilyeneket, hogy - ezek szerint akkor mindenkinek ezentúl a napilapja helyett közlönyöket kell hazacipelnie az újságárustól? -, mert ez meddő vita lenne. Én sem szoktam onnét beszerezni. És van olyan jogszabály nem is 1, amiről halvány dunsztom sincs!

2. Az úttal kapcsolatosan: Meg kell tudni, hogy kinek a kezelésében van az adott út, vagy útszakasz. Alapvető fogózkodó, hogy az egyes számjeggyel jelzett útvonalak nagy része az Állami Közútkezelő Kht megyei kirendeltséghez tartozik (legtöbb esetben). A két számjeggyel jelzettek is általában. A többszámjeggyel jelzett utak a területileg illetékes önkormányzatok kezelésében vannak.
Pl: Tolna megyében Zomba és Bonyhád közötti út a 6533. sz. (feltehetően önkormányzati kezelésben lévő) út, a 6.sz főút viszont tuti, hogy a Tolna megyei Állami Közútkezelő Kht kezelésében van.
Szóval, ha az adott út kezelőjének írsz egy ajánlott levelet, melyben felhívod a figyelmüket a veszélyes helyre ( útszám, kilométerszám, de ha nagyon profi vagy akkor útszám, kilométerszelvényszámmal ), a veszély mibenlétére és mértékére, akkor arra reagálniuk kell. Tértivevényesen add fel a levelet, mert arra mindenképpen reagálniuk kell. Emelett párhuzamban írhatsz a Tolna megyei RFK Közlekedésrendészeti Osztály vezetőjének is a problémáról.
A kilométerszelvényt pedig úgy tudod belőni, hogy az adott hely felé közlekedve, megkeresed a helyhez legközelebbi Km követ, táblát. Ezen megtudod, hogy az adott út, hányadik km-énél jársz. A konkrét hely utáni Km kő által mutatott értékből pontosan be tudod határolni a helyet. Jobb minőségű utakon a két kilométert jelző tábla között, az út szélét jelző fehér oszlopokon 200 méterenként lehet látni egy pici zöldmezőben feltüntetett számot. Ezek a métereket jelentik.

Tehát, ha Te a 34 Km kavicstól a 35 -ös felé haladsz és az út szélét jelző fehér oszlopon 400 -at látsz, akkor az x. számú út 34+400 -as km szelvényénél jársz pontosan.

Na nem azért írtam le ezeket, mert esetleg a képességeidet lenézném, csak ez segít abban, hogy a problémára figyelmet felhívó leveledben pontosan megtudd határozni a konkrét helyet. Ja és még valami. Ezen kívül feltétlenül írd bele annak a két helységnek a nevét, amelyek között található a problémás útszakasz!

Megpróbáltam kimerítő választ adni, remélem hasznát veszed!

MuzX Creative Commons License 1998.11.30 0 0 173
Öki, újabb kérdések:

1. Nemhivatalos Információim szerint a 6 és 9 mm-es flóbertek valamennyi tipusát hamarosan betiltják.
Mi lesz az a hivatalos fórum, amiben errôl értesülni lehet?
Egyáltalán, ki jogosult ennek eldöntésére, és mi kell ehhez? Törvénymódosítás, rendelet, vagy mi? Egyszerűen a rendôrség ír egy levelet a keresekedôknek, hogy mától fogva nem árulhatnak ilyet és kész?
És mi lesz a már megvásároltakkal, a magánembert ki fogja hivatalosan informálni errôl? Mert a médiában leadott rendôrök nyilatkozatai nem tekinthetôk annak...

2. Ez talán nem rendôrségi ügy, de biztos van közük hozzá. Akad Tolna megyében egy különösen veszélyes útszakasz. Kezdôdik egy enyhe jobbívű lejtôvel, aztán egy erôs ívű rövid balkanyar, és rögtön utána egy stoptáblás keresztezôdés. Kétoldalt árok és magas partoldal. Természetesen az úttest síkja olyan, hogy nem emelték meg a hosszabb ív felöli oldalt, az úton maradást segítendô :(((((
Egyszer magam is megjártam itt, 14 éves autóvezetôi múltam egyetlen balesete itt történt, pedig ismertem is az utat. Ôszi, nyálkás idô, egy napja megkapott autó, még az ismerkedés fázisban. Elszámítottam magam, fékezéskor megcsúsztam, rézsut neki a stoptábla elôtti balkanyar szalagkorlátjának, szerencsére a Saab elég jól viselte a dolgot.
AZóta is gyakran járok arra, nagyon tiszteletbe tartom a helyet. Az viszont látható, hogy mások nem mind ilyen szerencsések. Van már egy kereszt is...
Egyik barátom szomszédja halt meg ugyanott.
Ahányszor arra megyek, direkt figyelem, mindig akadnak friss nyomok azoktól, akik ugyanígy nekisodródtak, ütköztek a korlátnak.
Ami a dologban a legbosszantóbb, hogy semmilyen közlekedési tábla nem hívja fel erre a figyelmet!!!!!! Egyszerűen az háromszög-stop 50 méter tábla van ott, pedig minimum egy sebességkorlátozás, egy veszélyes útkanyarulat, meg egy csúszós útteest kellene, esetleg az a nagy fekete-fehér csíkos nyíl, ami a kanyar irányát mutatja. Nemrég átépítették a keresztezôdést, de ehhez az oldalhoz hozzá se nyúltak :(((((
Mi kell ilyenkor ahhoz, hogy egy nyilvánvalóan veszélyes szakaszra legalább táblákat kitegyenek, bár szerintem az igazi megoldás a táblák és a lassító burkolatérdesítô csíkok beépítése lenne...

Öki Creative Commons License 1998.11.30 0 0 172
Major Malfunction !

Please!

Major Malfunction Creative Commons License 1998.11.27 0 0 171
yes SIR understand SIR thank you SIR!!!
;)))
Öki Creative Commons License 1998.11.27 0 0 170
Major Malfunction !

Simply that way, someday!

Major Malfunction Creative Commons License 1998.11.27 0 0 169
YES SIR GENERAL SIR! SORRY SIR I DON'T UNDERSTAND SIR WHAT DO YOU MEAN SIR!
:) Oki?
Öki Creative Commons License 1998.11.27 0 0 168
Khmmmm
Öki Creative Commons License 1998.11.26 0 0 167
Ubulu !

Ha pölö, arra a sárga színű családi árusautóra gondolsz, akkor igazából nem lehet ellene tenni, mert:

Van egy, igaz, hogy régen kiadott belkereskedelemmel kapcsolatos rendelet, amely lehetővé teszi a kereskedőnek, hogy saját portékáját, ha mozgó árusítást végez, akkor valamilyen hangjelzéssel jelezze, hogy megérkezett, vagy csak spontán azzal hívja fel rá a figyelmet. Ez ellen csak akkor lehet tenni, ha 22:00 után szirénázik, mert ugyebár akkor a lakók joggal arénáznak. :-)
A fent leírtak csak szabatosan fogalmazzák meg a rendeletben leírtat, de nagyjából ez a lényeg!

GTS Creative Commons License 1998.11.25 0 0 166
Öki!

Köszi szépen a választ, valahogy magam is így gondoltam. Na nem mintha vadászatot kezdenék a BKV-sok ellen, de láttam már egy két gyanús akalot karszalaggal...

ubulu Creative Commons License 1998.11.25 0 0 165
Öki!

A szirénázó fagylaltoskocsi ellen lehet tenni valamit?

Öki Creative Commons License 1998.11.25 0 0 164
Tec1 !

Tudtommal minden céges kocsinál vezetni kell a menetlevelet. Ebből elviekben, ha nem is óra-percre, de meg lehet mondani ki vezette a kocsit. Egyébként meg ha X cég eladta és feltehetően Y cég emberkéje szabálysértősködött, akkor X cég nem tom', miért nem szolgáltatna adatot arról a tényről, hogy elnézést rendőrbácsi, de mi a tütüt eladtuk Y cégnek ekko' meg ekko'.
Tudomásom szerint, ha nem nevezik meg a gépkocsit vezető személyt, akkor elviekben eljárhatnak az ügyvezetővel szemben, de ennek majd utána nézek. Nem vagyok szabálysértési vonalon.

GTS !

Nem ismerem a BKV ellenőrök lelki világát, de szerintem minden további nélkül kérheted, hogy igazolja ellenőri mivoltát. Elviekben erre egy közelben álló rendőrt is felkérhetsz.

CiluHS

Azér' ne vedd ennyire a szivedre! Szerintem, ha azt táblázod ki, hogy tudományos kutatás, meg vigyázz magasfeszültség.........veszélyes, akkor ha előhagyod a cuccost, csak arra vigyázz, hogy ne hagyd fesz alatt, amikor abbahagytad a méricskét. Akkor meg már nem éri meg előhagyni, mert a szinesfémgyűjtőknek olyan érzékelői vannak, mint egy cápának.

CiluHS Creative Commons License 1998.11.24 0 0 163
Szóval mindenképpen emberölés. Háát, akkor építenem (ásnom) kell egy 100m mély pincét, oda beköltöztetni berendezéseimet, és egy hadsereggel őriztetni a bejáratot... és ezt a állam finanszírozza? :-)) ez csak amolyan dühöngés-féle volt :)
GTS Creative Commons License 1998.11.24 0 0 162
Öki!

Először is gratula a topic-ért, tényleg kellett már egy ilyesmi!
Kérdésem nem biztos, hogy ide kapcsolódik, de talán tudsz segíteni: BKV ellenőrzés során (a jegyem vagy a bérletem felmutatása előtt) kérhetem-e az ellenőrtől az igazolványát (hogy ő tényleg az), s ha nincs neki, megtagadhatom-e a jegyem felmutatását? Mindenkitől bocs, ha egy kicsit offtopic voltam...

GTS

tec1 Creative Commons License 1998.11.24 0 0 161
Öki!
Alakaul a dolog, akkor most pontosan leírom, hogy mire gondoltam:
X cég gépkocsija belefut egy trafipaxba. Jön az adatbekérő levél a szokásos felhívással.( kitiltás...) Az autót azonban a cég eladta egy létező Y cégnek aki az autót. Ezek után X cég nem válaszol a felszólító levélre. Ekkor következne a forgalomból történő kitiltás amit az általad leírtak szerint nem lehet foganatosítani, mivel a jármű időközben egy másik cég birtokába került.
Ekkor ki ellen folytatják le az eljárást?
A cégtől nem tudják bevonni a jogosítványt és az autót sem tudják kitiltani!
Ilyen esetekben szokott az ügyvezető személye előtérbe kerülni. Őt milyen szinten vonhatják felelősségre és mi lehet a büntetése?
Talán az Ő jogsiját akarják bevonni?
Várom válaszodat!
tec1
Öki Creative Commons License 1998.11.24 0 0 160
CiluHS !

Ebben az esetben, ha egy ilyen műszerecske vágja agyon, mert te előhagytad, akkor gondatlanságból követed el az emberölést, vagy netán foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetést valósíthatsz meg, melynek szintén gondatlanságból, de halott az eredménye. Azonban ezekre is rá lehet sütni az eshetőleges szándékot, bár nem vagyok jogász :-)

CiluHS Creative Commons License 1998.11.24 0 0 159
Öki!

Kibújtatom a szöget a zsákból, miért kérdeztem ez:

én szoktam otthon kisérletezni nagyfesszel (több10kV), és sima 230V-os hálózati feszkóval szabadtéren. Földtani vizsgálatok, stb. Ezt zárt helyiségben nem igazán lehet megvalósítani. Ha egy ilyen cuccos csapja agyon a betörőt, akkor is én vagyok a hibás??? Ha igen, miért? Mert ha hibás vagyok ,akkor mitől magánterület a magánterület? Egyébként meg más országokban miért nincs ilyen törvény. Pl. Németországban, Svájcban a gyalogjárdától 1 méterre ott megy a villanypásztor, 400V van benne, elkerítve sincs, feliratozva sincs, mégsem gond... Nálunk miért?

Öki Creative Commons License 1998.11.24 0 0 158
Tec1 !

Ha Te voltál a szabálysértő, akkor veled szemben folytatják le az eljárást és ezért nem vonják be az új tulajtól a rendszámot és a kocsiját sem tiltják ki a forgalomból. Ha Ő volt az elkövető, akkor vele szemben járnak el. Ha nincs átiratva a gépkocsi, akkor a nyilvántartás szerint szereplő tulajnak küldik meg a bevonó határozatot és a gépkocsi forgalomból történő kivonását is vele közlik. Ekkor általában a volt tulaj lélekvesztve rohan a rendőrségre és írásos bizonyítékot mutat arról, hogy az adott gépjárműre vonatkozó tulajdonjoga már ekkor és ekkor megszűnt, az új tulaj meg ez és ez.
Akkor körülményesebb a dolog, ha az új tulaj mondjuk egy nem létező lakhelyre van bejelentve. De ekkor sincsen gáz, mivel a kocsi, ha belefut egy közúti ellenőrzésbe, akkor a nyilvántartó egyértelműen kiadja, hogy a kocsi a forgalomból ki van tiltva.

tec1 Creative Commons License 1998.11.24 0 0 157
Öki!
Köszi a pontos választ, már csak arra lennék kiváncsi, hogy milyen módon zajlik a forgalomból történő kitiltás (rendszám bevonás, autó zárolása ...) és ha eladtam közben a kocsit, akkor az új tulajdonostól is kitiltják vagy sem?
tec1
Öki Creative Commons License 1998.11.24 0 0 156
Utas2

Yeeeeeaaaahhhhhhhh!

Öki Creative Commons License 1998.11.24 0 0 155
Tec1!

A közúti közlekedés rendőrhatósági igazgatásáról szóló 48/1997. (VIII.26.) BM rendelet (hatályba lépett 1998. január 01. ) 33.§. (3). bek:
"A jármű tulajdonosa köteles a rendőrhatóság felszólítására 8 napon belül a járművet megszemlélésre ( vizsgálatra ) bemutatni és a jármű mindenkori üzemeltetőjéről adatot szolgáltatni.".

Ugyanezen rendelet 31.§.(3) bek.:
"A rendőrhatóság a jármű forgalomból történő kivonását hivatalból rendeli el, ha:
...
m, a jármű nyilvántartás szerinti tulajdonosa a rendőrhatóság felhívására a jármű mindenkori üzemeltetőjére vonatkozó adatszolgáltatást jogos indok nélkül megtagadja, vagy valótlan adatot közöl, ..."

Ha a gépkocsit eladta a céged, akkor az adásvételi szerződéssel tudja a feltehető üzemeltetőjéről az adatot szolgáltatni. ( Ugyanis előfordulhat, hogy az illető nem iratta át a gépkocsit.) Ha viszont nem került eladásra a gépkocsi, akkor az adott időben a gépkocsit üzemeltető adatait kell a rendőrhatóság részére megküldeni.

Ezt az adatszolgáltatást minden olyan esetben kell alkalmazni, amikor a gépkocsival elkövetett szabálysértés során a szabálysértés elkövetőjének személyi adatait a helyszínen nem lehet megállapítani. Pl tilosban parkoló autó, sofőr sehol, a gépkocsiról a nyilvántartásban pedig csak az szerepel, hogy az X kft tulajdona. Természetesen nem a kft követte el a szabálysértést, hanem az aki akkor ott a gépjárművet vezette és a tilosban leparkolt vele. Ezért van ez a rendelkezés. Tehát ezt nem csak a gyorshajtás során lehet és kell alkalmazni.

Utas2 Creative Commons License 1998.11.24 0 0 154
Ezt hívják az arányosság elvének.

És ezért nem lehet seggbe lőni egy menekülő autó-feltörőt sem. Csak kajabálni lehet utána: " Állj! A törvény nevében..."

Öki Creative Commons License 1998.11.24 0 0 153
CiluHS, Kova!

Nem értettem félre! Teljesen mindegy, hogy egy már normál kerítésen belül van az elektromos árammal "átitatott" másik kerítés.
Aki oda csak bemászik, az alaphelyzetben megvalósítja a magánlaksértést. Te viszont, ha az illetőt agyonüti a ménkű, a szándékos emberölést valósítod meg, ha azzal a céllal tetted oda a kerítést, hogy az meggátolja a bejutást. Megéri?

Ha neked a telked egy két méteres téglakerítéssel van körbevéve, amelynek a külső oldalán járda van, a belső oldalán meg kőtörmelék és Te a kötörmeléket a kerítésen keresztül kidobálod az utcára, akkor, ha ott pont fejbetalálsz valakit és az belehal, akkor eshetőleges szándékkal elkövetett emberölésről lehet beszélni.

Ez utóbbi példát csak úgy idebiggyesztettem.

Tudom, hogy szar dolog, ha valakinek a kemény munkájával megszerzett javait más eltulajdonítja, vagy tönkreteszi, de saját magatokat még ilyen dolog miatt sem szabad tönkretenni. Ha az a kerítés tényleg agyonüt valakit, akkor nem védekezhetsz azzal, hogy ki volt rá írva, meg hogy már elötte volt egy másik kerítés is. Ugyanis azzal tisztában vagy, hogy a 220V halált is okozhat! Szóval ennyit a kerítésről.

kova Creative Commons License 1998.11.24 0 0 152
CiluHS felvetéséhez még annyit hozzátennék, esetemben a védendô obijektum egy tanya, távol a város zajától. (2 honap alatt 4!!! kirabolás, pedig dupla rács minden nyíláson meg egyebek) Na ott már dolgoznak az elektronok, méterenként figyelmeztetve van rája a jószándéku járókelô, hogy a rácshoz inkább NE! Igy tragikus hirtelenséggel megszünt a fosztogatás. Ha meg megfog vkit, akkor nekem ne mondja senki, hogy véletlenül mászott át a külsô kerítésen, 5 km-re a várostól.
CiluHS Creative Commons License 1998.11.24 0 0 151
Öki!

Az elektromos kerítésről: félreértetted. Én az írtam, hog ymár egy eleve bekerített területen belül használom ezt a módszert, azaz a magánterületemen. Ekkor mi van? (erre írtam azt a példát, hogy van a rendes kerítés, és attól 1-2 méterrel beljebb a villanykerítés... Tehát sem drága kutya nem mászik át egy külső kerítést, más meg...???

tec1 Creative Commons License 1998.11.23 0 0 150
Öki!
A véleményedre vagyok kiváncsi a következő kérdésben:
Cégünk egyik autója egy vidéki városban tilosban parkolás miatt kapott egy kis cédulát a szélvédőre a következő szöveggel:
Jöjjön be a rendőrkapitányságra!
A sofőrnek tovább kellett indulnia, ezért egy hét múlva kaptunk egy levelet, hogy ha nem adjuk meg a vezető adatait, akkor bevonják a kocsi rendszámát!
Én úgy tudtam, hogy csak gyorshajtás esetén használják ezt a "fenyegetést".
Mi van akkor, ha közben eladtuk a kérdéses autót?
Akkor miről veszik le a rendszámot?
tec1
MGperY Creative Commons License 1998.11.23 0 0 149
ok, lebeszéltetek, nem teszem.
más kérédés, kicsit offtopic, de nálatok mindig van kósza 10 rúgó a zsaruknak ?
mongyuk ojat is hallottam már h elmentek a delikvenssel az automatáig.
MuzX Creative Commons License 1998.11.23 0 0 148
MGperY!

Ne tedd. ÉN álmomban a barátnômet akartam tanítani vezetni.
AZtán álmomban a rendôrök egyszercsak azt találták mondani, hogy egy általam megajánlott helyszíni birsággal elintézhetjük. Ez egy 10000 forintos álom volt... :(((

Öki Creative Commons License 1998.11.23 0 0 147
MGperY!

Feljelentenének engedély nélküli vezetésért és ennek folyamodványaként elhúzódna a jogosítványod megszerzésének időpontja egy darabig+pénzbírság!

MGperY Creative Commons License 1998.11.23 0 0 146
ha jogosítvány nélkül vezetek, tegyük fel szabályosan és kérik a jogsimat, mi lesz a szankció ? oda sem adják ?

(most tanulok vezetni, lehet h leöbb ülnék a bal első ülésre, mint kéne..., persze ezt nem szabad, csak elméletileg érdekel ;)

Köszi !

Öki Creative Commons License 1998.11.23 0 0 145
MuzX!

Erre a hivatkozásra biztosan nem adnak engedélyt! Hiszen már szinte mindenki tud olyan dologról ami a "maffiát" érdekelheti! -))))))
Egyébként szerintem azt mondanák, hogy majd mi megvédünk, de elöbb valami bűncselekménynek be kell következni, melynek Te vagy a szenvedő alanya.

Tegnap volt épp a TV2-n egy műsor a zaklatásról, amelyben ecsetelték, hogy a magyar jogrendszer még nincsen felkészülve minden esetre és az arra való gyógymódra. ( Pl.: Zaklatás )

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!