Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A210 820 08 21 Creative Commons License 15 órája 0 0 138737

Az alváz a hat csavar kivétele után simán kiemelhető.

A képen látható Revell festékhigító nem oldja az ablakok plexijét.

Előzmény: BU1048 (138728)
BU1048 Creative Commons License 23 órája -1 0 138736

Szia!

Köszönöm. Tavaly még az unomagról rendeltem, de azóta nagyon elszállt a posta ktg, már 3900r. (15-14 ezer), majd utána a hazai vám és a posta + ráterhelései.

A hoki meg nagyon drága. Az ukrán radiator oldalon meg nem igazodok ki. Egyébként sem tudom, hogy melyik oldal megbízható. Jó lenne végre béke lenne a szomszédba, hátha olcsóbb árakat hozna és több elérhetőséget.

Előzmény: Controlman (138732)
Tonycars Creative Commons License 23 órája 0 1 138735

tonycars@freemail.hu

Előzmény: 7-es troli (138734)
7-es troli Creative Commons License 24 órája 0 0 138734

Erről a lehetőségről hol kaphatok több infot? :)

Előzmény: Tonycars (138733)
Tonycars Creative Commons License 24 órája 0 1 138733

Vagy megrendeled Tonycars-nál, ha a pénz is számít :)

 

Előzmény: Controlman (138732)
Controlman Creative Commons License 25 órája -1 0 138732

Erről nem, de az oroszoknak egyszerű halandóként nem fogsz tudni fizetni. Esetleg pay palon keresztül. Tudsz rendelni a modelsshop.eu-ról, vagy megveszed a hokinál, ha pénz nem számít.

Előzmény: BU1048 (138729)
BU1048 Creative Commons License 25 órája 0 0 138731

Köszönöm.

Előzmény: 7-es troli (138730)
7-es troli Creative Commons License 25 órája 0 0 138730

Erről nincs információm.

Előzmény: BU1048 (138729)
BU1048 Creative Commons License 26 órája 0 0 138729

Erről az oldalról, lehet hazánkba is rendelni?

Előzmény: 7-es troli (138727)
BU1048 Creative Commons License 26 órája 0 0 138728

Szia!

Nekem tetszik a leírásod, én is tervezem a megvételét és a feljavítását.

Az alváz leszedése sem okozott problémát? Ez a Revell cucc, nem marja meg a műanyag ablakot a tábla levakarásnál?

Előzmény: A210 820 08 21 (138726)
7-es troli Creative Commons License 1 napja 0 1 138727
A210 820 08 21 Creative Commons License 1 napja -1 4 138726

Az ablakok kiszedéséről még annyit, hogy 1-1 darabból van kiöntve a gépes és a csukló teljes "üvegezése".  Mondhatjuk, hogy aránylag baráti a rögzítése, nincs agyonragasztózva. Oldalt semmi nem fogja, csak a tetőhöz ragasztották oda a gépesben két helyen, a csuklóban meg csak egy pontban.

A kiszedésénél nekem az vált be, hogy először körömmel lepattintottam az első ráncajtó két alsó kis ablakát, majd a nagyobb elemeket a további ajtóknál kezdtem megbontani. Itt a plexi annyira elhúzható az oldalfalról, hogy lapos fogóval megfogható a nem látszó alsó része és érzéssel el lehet kezdeni a kihúzását. Amikor kicsit eltávolodott az az oldal a tetőtől, akkor az oldalablakoknál pár milli széles, vékony lemezcsíkot toltam be a látható ragasztási pontok felé és apránként, türelmesen haladva így lehet a tetőről lefeszegetni a felragasztott részeket, ezután már kiemelhetőek az ablaköntvények. 

Érdemes lassan, kis erővel, egyszerre kis részt megfeszítve végezni ezt a műveletet, mert így törés nélkül eltávolítható az egyébként elég merev plexi. A kapkodásnak, erőltetésnek biztosan repedés lesz a vége.

 

   

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja -2 4 138725

A rendszáma mint már tudjuk, nem passzol a kiviteléhez, ezért ha valaki megakarná változtatni, ideírom a tapasztalatomat az eltávolításról.

Most is a már jól bevált Revell enamel higítót használtam, sikerrel. Igény esetén az ablakokról is nyom és marás nélkül törölhető vele az odatamponozott viszonylattábla.

Az első rendszámot  is könnyen lehozza a szürke lökhárítóról, de a kékre fényezett részeken már óvatosabban kell vele dolgozni. A hátsó rendszámot és az oldalsó számpárokat ebbe a higítóba mártott fültisztító vattával töröltem le. Nem kell túl sok higító egyszerre, inkább többször keveset kell rá mártani. A vattát gyors törlőmozgással érdemes kezelni, de nem túlságosan rányomva a kék alapra, mert ezt már nagyon enyhén, de oldja a higító. Sokáig nem is látható változás, csak a sokadik törlésre kezd a fehér számpár elhalványulva távozni az alapról, de végül simán lejön. Érdekesség, hogy a megtisztított felületen bizonyos szögben nézve 

látható az odatamponozott számpár nyoma fizikailag a festékben. Akit ez zavar, az puha textilre tett kevés fogkrémmel, közepesen rányomott dörzsöléssel ezt is lepolírozhatja onnan, majd Turtle Wax autóviasszal lehet tökéletes fényt adni a javított felületnek, ami így már hibátlanul fog kinézni.

 

     

 

  

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja -1 4 138724

Premium ClassixXXs  Ikarus 280.

 

Kézbe véve nekem az a véleményem róla, hogy az itt nemrégiben kitárgyalt hibái ellenére összességében szép modell, az árához képest meglepően jól kidolgozott részletekkel.

Még nem volt hasonló csuklósom, ezért lehet, csak nekem új, de a merevnek látszó busz szépen formázott gumi csuklóharmonikája alatt némi kanyarodást engedélyező módon lett összekapcsolva a gépes és a csukló. Csak pár foknyi elfordításra van lehetőség és a harmonikának van annyi ereje, hogy visszaállítsa egyenesbe a megtört csuklórészt, ezért ha valaki kanyarodva szeretné tárolni, az alvázat rögzíteni kell az elfordított állásban mondjuk átfúrás után egy darab dróttal, tűvel, ilyesmivel az alvázon, a forgózsámolynál.

 

       

RhB Creative Commons License 3 napja 0 2 138723

Megpróbáltam a pótkerék tartót óvatosan leoperálni, hogy hozzáférjek a feltételezett csavarhoz. Nem sikerült. :D Mozgattam, húztam, hátha kijön, de letört* - úgy néz ki ez be volt ragasztva. Viszont a pótkerékben nincs csavar. :D Leszedtem a vezetőfülkét, így a doboz (most így fogom hívni az EZF-et) oldalra kicsit elmozdítható. Egyértelműen a pótkerék közepe a forgáspont.

 

A megoldás a doboz lepattintása lesz az alvázról (mármint a doboz alvázáról), jó eséllyel belülről van a csavar. Még nem sikerült leszedni, de nem volt időm sokat próbálkozni vele, több ponton is lehet belső tartó fül/karom vagy ilyesmi.

 

A vezetőfülke egy-az-egyben az Atlas kiadású piros Csepel fülkéje (meg a belső berendezés is, csak ennél egyszínű fekete minden), a beleöntött felirat, embléma is ugyanaz. Ami plusz, az a hátfalhoz csatlakozó indexlámpa és 3 luk a tetőn lévő cuccoknak. Minden másban eltér, teljesen más az alváz, nemcsak a pótkerék helye miatt. A vezetőfülke alja is új.

 

Viszont arra nem jöttem rá milyen indíttatásból tették a kereső fényszórót középre? Akit zavar az megnyert egy fülke átfestést. :D Mondjuk úgy is picit más a fülke árnyalata és fényessége, mint a dobozé, meg úgyis le kell festeni az ezüst/króm díszléceket. Úgy nézem, hogy a tetőn lévő híddeszka mérete sem jó. És az is jó játék lesz, hogy egy korrekt valami összejöjjön az alvázon lévő cuccokkal együtt a lehetséges 30-40 változatból. :DDD (A HM 27-93 rendszám műhelykocsit sugall, de nem tudom azon belül mi lehet?)

 

Ja, és a hátsó fellépő leengedett állapotban van, azaz nem ahogy menet közben...

 

*Vagy megpróbálom visszaragasztani, ami kis ragasztási felület miatt kényes, vagy valami nem dobozos verzió lesz belőle. A dobozost most tágabban értem - EZF, akkumulátortöltő, hűtő, kenyérszállító.

Előzmény: komppeter1 (138719)
zeti02 Creative Commons License 4 napja 0 2 138722

Jó meglátás, látok benne esélyt, hogy így lesz, ahogy írod. Valóban mindegy, hogy mi jön, csak újdonság legyen, Csepel, Rába vagy Ikarus, és minél szebb kidolgozásban! Egyre jobban várom a május 10-et, hogy kiderüljön mivel folytatódik a sor. :)

Előzmény: retro82 (138721)
retro82 Creative Commons License 4 napja 0 0 138721

A lista alapján az volt az érzésem (ha lehet rá alapozni), hogy a 7. 11. számokat felcsrélték. Csepel D445 és D710. Ez esetben én valami ilyesmit várok 11. számnak. Mind1 mi, csak Csepel legyen és újdonság, ami még máshol nem volt.

Előzmény: zeti02 (138718)
Stetten Creative Commons License 4 napja -1 0 138720

Egy dolog lehet ebben a méretarány változtatásban. Igaz, hogy kiadták 1:8-ban, de új vevőket arra már nem találnak. Új vevőket azzal lehet meggyőzni hogy mégnagyobb még részletesebb a modell, stb… Nekem is megvan az Ikarus 260 1:43-ban, mégis összerakom az 1:12-est is. Amit már a saját hülyeségemnek tartok, de már nincs visszaút. Túl nagyot már nem növelhetnek a modell méretén, mert nem lesz helye a lakásban. 

Előzmény: littlebubu69 (138711)
komppeter1 Creative Commons License 5 napja 0 0 138719

ne feszgesd, a felépítmény és a fülke mindig csavarral van rögzítve(nem ragasztva), ha nem jön akkor nem találtál meg minden csavart:)

A pótkerék alatt is van általában egy, ha jól emlékszem itt is így kell lennie. Egy laposfejű csavarhúzóval feszítsd le a pótkereket, remélhetőleg jó helyen enged majd....

Előzmény: RhB (138717)
zeti02 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 138718

A 352 stimmel, még az is, hogy 6-12 hónapon belül jelenik meg, mert elvileg 2025.01.03-án jön egy Csepel D352 a sorozatba az előzetesen a kiadótól kapott lista szerint. Azonban az van odaírva mögé, hogy "(water tanker)" azaz víztartályos, így én arra tippelnék, mint amit anno az Atlas kiadott 1/72-ben:

Legkésőbb november-december tájékán okosabbak leszünk. :) Illetve május 10-én, amikoris megtudjuk, hogy lehet-e egyáltalán alapozni a listára, ugyanis az előfizetői csomagban már benne lesz a Skoda újságja, remélhetőleg annak hátulján pedig a 11. szám promója.

Előzmény: Controlman (138715)
RhB Creative Commons License 2024.04.17 0 0 138717

Azt próbálta már valaki, hogy hogyan lehet lekapni róla az EZF-et? A középső csavart kiszedve megmozdul, de hátul még nagyon fogja valami. Csavart nem látok, de talán a pótkerék közepén is lehet egy. Ha tényleg van ott csavar, akkor azt a pórkerék tartó/kiemelő takarja, de az nem mozdul - feszegetni nem merem, nehogy letörjön.

Előzmény: Nogo (138708)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.17 0 0 138716

A hátsó felépítmény sokkal jobban néz ki ezen, mint a pár héttel ezelőtt megjelent Skoda 706-on lévő. Ez már majdnem olyan Shörlinges.

Előzmény: Controlman (138712)
Controlman Creative Commons License 2024.04.17 -2 0 138715

Ezt mondta nekem aki Rudi, én elhittem, és megosztottam.

Valóban a 352-es verzió a helyes szám. Állítólag már a gyártás fázisában van, és nagy valószínűséggel 6-12 hónapon belül meg is jelenik. Biztos csak akkor lesz, ha kezedben tartod.

Előzmény: zeti02 (138713)
apron64 Creative Commons License 2024.04.17 -2 0 138714

Felsővezeték szerelőből nem volt D-344.

Volt D-352, D-450, valamennyire hasonló felépítménnyel, mint a Star-on levő. (Nem rossz ez a Star modell sem, felépítményből elég sok formaújdonságot tettek a típusra.)

Hogy nálunk mit adnak ki a sorozatban az még a jövő zenéje.

 

 

 

Előzmény: Controlman (138712)
zeti02 Creative Commons License 2024.04.16 0 1 138713

Ha jól sejtem ezzel, vagy valami hasonló felépítépítménnyel jön ki nálunk a 344-es Csepel.

 

Ezt miből gondolod? Tudom, hogy többször utaltál már arra, hogy lesz, de a listában én nem láttam olyat, ami erre utalna.

Előzmény: Controlman (138712)
Controlman Creative Commons License 2024.04.16 -1 5 138712

Lengyel teherautó sorozat következő része.

 

 

Ha jól sejtem ezzel, vagy valami hasonló felépítépítménnyel jön ki nálunk a 344-es Csepel.

littlebubu69 Creative Commons License 2024.04.16 -1 2 138711

Számomra érthetetlen a Hachette üzletpolitikája. Ott vannak a szerszámok az 1:8-as Trabanthoz és gyártat még egy garnitúrát 1:6-ban. A Kispolákot is most kiadta Lengyelországban 1:6-ban. Pedig ott már futott az 1:8-as! Gyűjtői oldalról sem tudom hova tenni az 1:6-os méretarány, mikor van az embernek 6-7db 1:8-as modellje, akkor nagyon bután fog közte kinézni az 1:6! 

Egyszóval hupilila fingom nincs mit művelnek.

Lehet itthon kiadja az Ikarus 260-ast 1:10-ben? 🤣

Előzmény: John Howard (138709)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.04.15 -2 0 138710

135 lapszám, 10 700€, azaz mai árfolyamon 737 000Ft.

John Howard Creative Commons License 2024.04.15 0 0 138709

Nocsak... A szintén Hachette Trabant 1:8 méretarányban még be sem fejeződött nálunk. Mennyi értelme van 1:8 után 1:6-ban is kiadni gyakorlatilag ugyanazt? Na jó, más a vontatmány (talán értelmesebb is, mint az a furcsa dizájnú lakókocsi), de azért na...

Előzmény: littlebubu69 (138707)
Nogo Creative Commons License 2024.04.15 0 0 138708

Jól sikerült az öreg Csepel. Mivel már korábban megjelent a lengyel sorban, ezért sokan beszerezhették korábban. De remélem jól fog fogyni, megérdemli. Szép a kidolgozás, magyar témát kedvelőknek kötelező darab, ott a helye a vitrinben vagy a polcon. Az összeszerelés minősége sajnos továbbra sem tökéletes, de ez már megszokott, ennyi pénzért ezzel együtt lehet élni.

Remélem húznak még le bőrt erről a rókáról, és kapunk később a pletykált tartályos (tűzoltó?) és a felsővezeték-karbantartó mellett pl. platós változatot.

Előzmény: retro82 (138706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!