Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek mint a miénk is már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
segitseget szeretnek , egy wv polo 1,6 benzines 1999- es evjaratu kombi auton aksit csereltem es azota az orak nem mukodnek egyeb mukodik minden csak akilometerora se a fordulatszam mero ora se , vizora se es az uzemanyag mutato ora se mukodik . A biztosittekokat neztem rendben vannak, a szalak jol vannak rakva . Valaki tudna e segiteni . Koszonom szepen elore is.
és olyan gondom van vele hogy elindítom szép egyenletes az alapjárat de ha felkapcsolom a világítást vagy a fűtőmotort vagy bármi elektomos dolgot visszaesik az alapjárat és van hogy leis áll
Napi használatból eladó egy zöldWV Polo Hatchback 6n, 1.6, benzines, 75 LE, 1996, 200000km. Pest megye.
Nagyon hozzámnőtt, de sok problémája van, és nincs pénzem a felújításra.
Fogyasztása autópályán/országúton 5.2-5.8, városban 6.3-6.7, télen 7.0-7.9L.
Jártunk vele az Alpokban, a Tátrában, a Kárpátokban, soha nem volt vele problémánk, most is működőképes.
Javallott: vezérműszíjcsere, első kerékcsapágyak, váltófelújítás/csere. Olajfolyás a szelepfedéltömítésnél. Sajnos rozsda is van (köténylemez hátul, küszöbök, jobb első ajtó, +hólyagosodik a sárvédő).
Olyan tulajdonost keresek, aki foglalkozna vele, ért hozzá, mert javítva 10 évig még biztosan autó lesz. Autópályán használtam munkába járásra, felveszi a versenyt modern autókkal, keveset fogyaszt, minden körülmény között indul.
Van egy 1999-es 1.6 os polo classicom alm motor kóddal. Olyan gondom lenne, hogy az alapjárat ingadozik és sajnos van is hogy le fullad piros lámpánál. A másik, hogy amikor a kormányt tekerem kattogó hangot lehet hallani és ott meg is szorul egy kicsit. Valakinek valami ötlet, hogy mit lehet ezzel kezdeni? Válaszokat előre is köszönöm!
Illetve olyan kérdésem lenne még, milyen motorolajat tegyek bele (természetesen csere)? 10W40est mindenképp? Esetleg a fullszintetikusra, hogy reagál? Próbált valaki másmilyet? Köszönöm előre is :)
Először is, hogy volt-e mással is olyan probléma, hogy az üzemanyagtöltő (gondolom visszacsapója) félállásban megállt. Rugózása van, de csak befelé. Ebben tudna valaki segíteni? Nem szeretnék egyből pénzt kidobni. Van valami módja, hogy megjavítsam? Tanksapka van rajta, de így is ugye érezni a benzin szagot. Illetve alapjáraton hidegen ránt néha egyet az autó. Bocsánat azt kihagytam hogy VW Polo Classic 1.4 benzin 1996os. Szóval visszatérve, a fojtószelepet, ha megtisztogatom óvatosan, azzal nem okozok gondot, illetve javíthat ezen? És még egy olyan kérdésem lenne, hogy hol találok kézikönyvet vagy hasonlót az autóhoz? Kerestem rengeteg helyen, de eddig semmi.
Meg tudna valaki mondani , hogy egy 2000-es évjáratú 1.9 SDI Variant Polo-nál melyik relé felel az adagoló üzemanyagát nyitó-záró mágnesszelep működéséért ?
Köszönöm, hogy szóltál a rossz fájlokról, máris töröltem és az alábbi linkekkel felraktam újra. Amennyiben ez sem jó úgy légy szíves szólj és az általad jelzett módban feltöltöm. A 2001-es évjárathoz nincs magyar nyelvű útmutatóm csak a feltöltött angol, talán segít.
Újonann vásárolt használt polos gazdájaként nagyon szépen köszönöm magam és szerintem fogalmazhatok ugy is más nevében a felsorolt linkeket. Nem volt még időm mindet átfutni, viszont kicsomagolásnál a "3.1_Kezelesi_utmutato.zip" -nél hibát jelez a winrarom és a benne felsoroltak közül csak egyet csomagolt ki. Ha nem lenne nagy probléma nem lehetne e esetleg a data.hu-ra kicsomagolás nélkül egyessével feltölteni a pdf-eket?
Nagyon hálás lennék érte!
Köszönöm. ;)
Másfelől: 2001-es forgalomba hozott VW polo classic-ot vásároltam sedan kivitelben. 1.4-es 44kw-os nem egy erőgép de nem ez volt a fő szempontom. Sajnos semmilyen papírom nincs róla ill. nem kaptam a kocsi mellé. Pusztán ennyi adattal rendelkezem. VW polo 3 classic (1999-2002) .
Az én autómon is van komfort ablak működtetés, ami abból áll, hogy az ablakot le és fel húzáskor szakaszosan lehet üzemeltetni valamint a kocsi zárásakor és nyitásakor távirányítógomb hosszas nyomásakor becsukja, illetve lehúzza az ablakokat. Ezt a komfort működtetést minden akku lekötés után újra kell aktiválni. Javaslom az akku le majd vissza kötését és valószínű, hogy elveszti ezt a beállítást, a következő aktválásig. Ha mégsem, akkor marad a hozzáértő szakember. http://tempomatszereles.hu/
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni,mégpedig abban.Polo classic 1.4benzin epc hibakód kiütik a szervízben..de nem jönnek rá h mi a baja,jelenség pedig egy pár kilométer után a gázpedál megszünik csak alapjárat van,Lehet ez gázpedál állás jeladó vagy mi a kutyafüle lehet az,mert már a szerelők szóba sem állnak velem.
VW polo 1,4 2005 comfortline ice autómnál a következő hibajelenség tapasztalható.
A motor alapjáraton működik ( pl. jelzőlámpánál állok) egyszer csak világít az EPC feliratú hibajelző a műszerfalon. A motor kényszervezérléses üzemre vált, a fordulata 1200/min. a gázpedál lenyomására nem reagál. A gyújtás lekapcsolása, majd visszakapcsolása után hibátlanul üzemel az autó. (EPC ekkor nem világít) A hiba véletlenszerűen jelentkezik. (A diagnosztika nem ír ki semmit sem!)
Ha valaki találkozott már hasonló jelenséggel kérem segítsen, hogy mi lenne a megoldás.
2004 vw polómon kigyulladt a check engine lámpa a p0441-es hibakódot adta ki valakinek volt-e már ilyen problémája esetleg mi a megoldás erre a hibára a tankszellőztető cserélve lett
Adott egy 1997-es 1.9 SDI Polo Classic. Egyik napról a másikra elment a tompított fényszóró, a fűtés ventilátor, az ablaktörlő lapát motor, illetve a hátsó szélvédő fűtése. A biztosítékokat végig néztem, cserélgettem, így is fent áll a hiba.
Segítséget szeretnék kérni az alábbi témában, ha esetleg van valakinek ötlete, mi lehet a baj, írjon.
2001-es évjáratú VW Polo classic ( 1.4 75 LE, benzin. Motorkód: AUA) autómmal az alábbi hibajelenségek történtek az elmúlt időszakban, időrendi sorrendben:
1.) egyszer megjelent a 'check engine'- ettől a ponttól folyamatosan világított, hibakód: P0171 System Too Lean (Bank 1), semmi észrevehető nem történt az autóval, teljesítmény változatlan. Fogyasztás 7,1L/100km ( Nincs összehasonlítási alapom, mivel 3 hónapja vásároltam a kocsit)
A hibakód többször kiolvasva és törölve lett de ~100km-en belül visszatér. Ez ment 1 hónapig (kb. 2500Km)
2.) egyik henger váratlanúl leáll, teljesítmény lecsökken, rángat, check engine visszajelző a folyamatos világítás helyett villogni kezd. Újraindítás után röviddel hiba megszűnik, újra normális teljesítménnyel tudok haladni, a check engine villogás után újra folyamatosan ég.. Ez van hogy 1000 km-enként jön elő egyszer, van hogy napi szinten többször.
Legutóbbi eset óta 700Km-t mentem problémamentesen, de közben előjött egy újabb probléma helyette, amit a köv. pontban írok le.
3.) Motor menet közben leáll újra indítás után megint minden OK. Ez 2x fordult elő egy héten belül, épp mikor lakott területről kifelé gyorsítottam mindkét esetben. A hibánál először fordulatszám esik, utána egy hangjelzés és egy pillanatra felvillan az 'olajos kanna' led.