az akkunak valoban nem tesz jot a hideg föleg ha le van merülve, de az akku nem hajt semmilyen szijat, inditáskor az öninditot forgatja és áramot ad a teljes elektromos rendszernek, a szijat a motor hajtja és esetleg ha laza a szij akkor megcsuszik, mert a generátor terhelése egy ideig magasabb, de a hideg kormányszervo is nehezebben forgathato és amiatt is megcsuszhat a szij ,már amelyiken van szivattyu,viszont ha nem a szij sikit akkor jön a kuplung, de ezekhez nem igazán van köze az akkunak
Ma megint sikerült egy kicsit - egy R 5-ös hathatós segítségével - leamortizálnom a bocit.
Haladok Gödöllőn szépen a sávomban, egyszercsak lökés jobb oldalról... Boci farol, fiam mondja, apa, ez nekünk jött!
És lőn.
Valaki kérdezte a múltkor (talán Soma? ), hogy kinek mi a véleménye a behavazott autókkal közlekedőkről. Hát nekem eddig is megvolt. de így, hogy egy ilyen behavazott mókus a sávommal párhuzamos parkolóból elindulva egyszerűen nekem jön oldalról, mert nem vesz (!!) észre a sorban, csak hatványozódott. Eléggé el nem ítélhető módon először lekiabáltam a fejét aztán lehiggadva a lakásán kitöltöttük a papírokat. Mert ugye nem minden dokument volt nála...
A sérülés nem nagy, de ennek sem kéne lennie, ha emberünk letakarítja a tükröt, meg a géptetőt, meg a lámpákat, rendszámot, stb, mielőtt elindul.
2000 km-t 1.5 dci-vel 430 Ft-os gázolajjal megfutsz 40-43e Ft üzemanyaggal. Benzines ~1-1,5 literrel legalább többet eszik. Dieselnél 2-300e km-nél esélyes egy befecsrendszer javítás 2-300e Ft, és hajtókarcsapágy csere 30-50e Ft cullangokkal együtt. Benzinesek meg 100e-ként kuplungszettet cserélnek 70-140e Ft-ért.
A napokban fordult 300e km egyik klubtársunk autójába, és sokan vagyunk már 200e km felett dci-vel. Semmivel sincs velük több gond, mint más márkákkal, csak ezt jobban útálják az autószerelők, mert "francia". Sok a mókolt, tekergetett példány, jó alaposan meg kell nézni vásárláskor.
Ja nyilván nem nézel F1-t, sok Renault motoros igen veri a többit, ráadásul régi beidegződés a francia motor, ami elromlik bennük általában, német, vagy más országbeli alkatrész....
Azt mondtak nekem hogy mivel merul auz akksi es a hideg sem teszi neki jot ezert nehezebben kelti eletre a dolgokat mint pl a szijat es azert sikit. Tehat nem az akksi hanem amit hajt:))
Mit gondoltok mennyit bír a motorja? Tegyük fel hogy megvolt a 100k v. 120k-nál a nagyszervíz, esetleg még szervízkönyves is.
Félek a francia autóktól motorikusan. Nem nagyon bízok benne, de alapjában véve jó árban vannak és még annál is jobban felszereltek. Tudom Megane fórum, de esetleg ötlet vmi másra? Kombiban gondolkodom.
ha a 100 az valóban annyi (az ilyen ritka mint a fehér holló) akkor igen, természetesen készülve a később várható extra költségekre. (üzemanyagrendszer felújítása, hajtókarcsapágy stb.)
ha a 100 az 400-ról van visszatekerve és porából újjáélesztett, kitaposott belű, külföldről behozott autóról van szó akkor nagyon nem
esetleg még alternatívaként szóba jöhet egy 1.6-os benzines és beszereltetni a gázszettet