Keresés

Részletes keresés

névtelen Creative Commons License 2021.03.17 -1 5 466525

A mai nicknevét nem árulom el, így sem szép csúfolódnom.

Ő egy vasúti szakértő, akit "vasútgyilkosként" emlegettek, némileg elfogult látásmódja miatt, kampányolt a mellékvonalak megtakarítást nem hozó megszüntetése mellett, talán mint hivatalos, állam által felkért szakértő is, 2007-2009-es vonalbezárások környéke.

Előzmény: 1047 005-2 (466523)
bendeguz90 Creative Commons License 2021.03.17 -1 2 466524

Azért a tavalyi "járványügyi menetrend" (aminek egy része még mindig érvényben) tett egy-két lépést efelé.

Előzmény: névtelen (466522)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.03.17 -4 2 466523

Ki az a Takliaci?

Előzmény: névtelen (466522)
névtelen Creative Commons License 2021.03.17 -1 4 466522

Csak mert jók voltatok:)

 

Előzmény: DJ. Bakter (466521)
DJ. Bakter Creative Commons License 2021.03.17 -1 3 466521

Gyöngyös, Eger, Zalaegerszeg nagyon szúrná a szemét....

Vagy lehet, hogy a piros a vegyes forgalom, a zöld a csak teherforgalom. :) :) 

Előzmény: névtelen (466519)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.17 -6 2 466520

Fenntartást illetően ez is túl sok...

Előzmény: névtelen (466519)
névtelen Creative Commons License 2021.03.17 -1 3 466519

Ilyen sok?  :Đ

Előzmény: IMCS (466518)
IMCS Creative Commons License 2021.03.17 -4 13 466518

Ez lett volna Magyarország Vasúti Térképe - takilaci szerint.

Előzmény: Vendégsín (466515)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.03.17 -1 6 466517

De csak azért nem teljesült,mert a 2017 dec. 31-es teljes Szili kivonást is elhalasztották a túl korszerűségére való hivatkozással. (vicc)

Előzmény: Vendégsín (466515)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.17 -2 3 466516

Jó, hát nagyokat álmodni mindig mertünk.

Előzmény: Vendégsín (466515)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.17 -1 7 466515

Most találtam (jól haladunk :-D):

 

r1232 Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466514

A pálya már régóta nem járható, több helyen felszedték már, hivatalosan.

Előzmény: SÜNÖCSKe (466512)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466513

Csurrant némi információ a Szinara készülő 2TE35a dízelgépéről. Mutattak egyet az elfogadásra küldött dizájntervek közül (a képen a kétszekciós gép egyik szekciója látható). Ami biztos, és nem is volt várható más: a futómű a TEM7 családból lett átörökítve. A többi azonban már nem, ugyanis terveznek hozzá egy féligönhordó szekrényvázat. Erőforrásként a Szinara saját motorgyárának a 16DM-185T jelű terméke szerepel, névlegesen 3,65 MW teljesítménnyel. A vontatómotorok az ATD1000 családba tartoznak, tehát "alulról nézve", egy-egy szekcióba belemehetne akár két-két főgépcsoportnyi is az aránylag kompakt, gyorsjáratú DM185-ösből, de az talán már sok volna a jóból a tehervonati szolgálatra szánt, 120 km/h legnagyobb üzemi sebességű mozdonynak. A szokásos "kütyükön" (automatikus járművezetés, automatikus diagnosztika) kívül el fogják látni automatikus sugárzásmérővel is, aminek a szükségességét eddig nem fejtették ki.

hm

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466512

Gondolom így csak annyit szednek fel belőle, amennyi szükséges, spórolásból. A megmaradó rész(eke)t meg - papíron - üzemben tartják.

Előzmény: LoviGabi (466503)
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.17 -1 1 466511

de ez tényleg ennyire fontos?

 

Mivel a rendszert nem ma találták ki, ezért (volt) igen.

Előzmény: IMCS (466507)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.17 -8 12 466510

Most komolyan, ezért elindultál Sztalinvárosból reggel fél négykor? És végigülted a napot maszkban?

 

Szerintem találtam volna tartalmasabb elfoglaltságot is, de te tudod.

Előzmény: Tamás Gerencsér (466508)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2021.03.17 -9 8 466508

PANTOGRÁFOSAT!

Egy "rövid" ünnepi vonatozás március 15-én.

 



Üdv

gertam

IMCS Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466507

Úgy látom, te alapból nem használsz smiley-t, ezért megkérdezem, hogy ez teljesen komoly válasz volt? Látok ugyan ebben rációt, de ez tényleg ennyire fontos?

Előzmény: Vendégsín (466505)
f_k Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466506
Vendégsín Creative Commons License 2021.03.17 -1 1 466505

Így 9 az összege, könnyű megjegyezni.

Előzmény: IMCS (466504)
IMCS Creative Commons License 2021.03.17 -1 0 466504

Tudja valaki, hogy mi az oka annak, hogy a nap folyamán páros irányban növekszik, páratlan irányban csökken a vonatszámok utolsó számjegye?

 

LoviGabi Creative Commons License 2021.03.16 -1 0 466503

"részleges megszüntetési engedélyezés"

Ezalatt mit kell érteni? Rekultiválják, felszedik tokkal-vonóval, de nem teljesen?

Előzmény: Muurola (466499)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.16 -1 0 466502

De igen, és a TEM2u-s esetről is. Arra azért kíváncsi leszek, hogy ha az Elga-Transz tényleg nekiáll 3TE25k2m-eket beszerezni, gondolkodik-e majd abban, hogy nem csak a BAM-ig, hanem a rendeltetési állomásig továbbítja az elegyeit. A saját elegyeiről van szó, tehát ezt a mai, ottani jogi környezetben is megteheti, nem kell várnia arra, hogy a vontatásszolgáltatással kapcsolatos, végeláthatatlan viták egyszercsak eredményt hozzanak.

 

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (466501)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.03.16 -2 0 466501

Az nem lehet, hogy a novemberiről írtál akkoriban pár sort?

Nagyon ismerős.

Előzmény: hmsoft (466495)
Muurola Creative Commons License 2021.03.16 -9 0 466500

Köszönettel vettük 2021. március 6-ai, „Utastájékoztatás a 120a vonalon” tárgyú megkeresését, mely kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk:

 

2021. március 5-én a 100a Budapest – Cegléd – Szolnok vonali felsővezetékszakadás miatt kerülő útirányra terelt vonatok okoztak személyvonati késést a vonatok fontossági sorrendjének betartásából eredő előztetések miatt, azonban ezen operatív forgalomszabályozások eredményeként jelentősnek tekinthető késések nem keletkeztek, mivel a legnagyobb késés 6 perc volt.

 

Tekintettel arra, hogy észrevétele nem tartalmazott konkrétumokat, így érdemi vizsgálat lefolytatására csak korlátozott módon volt lehetőség. A rendelkezésre álló információk alapján szűréseket végeztünk az utastájékoztató rendszer naplójában és megállapítottuk, hogy volt utastájékoztatás – automatikus és manuális is – minden szolgálati helyen. Kirívó esetet és/vagy az észrevételében szereplő „össze-vissza” bemondást nem tapasztaltunk. A 100a vonali zavartatás ideje alatt a 120a vonal állomásain összesen 369 db bemondás történt.

 

Továbbá informáljuk, hogy a vonalon kiépített PIS3 automatikus gépi utastájékoztató rendszer egyik fő üzemeltetési tapasztalata, hogy a rendszer a legfeljebb 10-15 perc késéssel történő közlekedést tudja hatékonyan kezelni akkor, ha a vonatok sorrendje nem változik (nem kerül sor előztetésre), nem történik vonat lemondás, menetrendtől eltérő megállás, viszonylat módosítás, mivel ezeket a rendszer már nem automatikusan kezeli.

 

Amennyiben kerülő útirányon történő közlekedés kerül bevezetésre (ez esetben a vonatok jellemzően haladnak, mivel az adott vasútvonalat nem is érintik az alapmenetrend szerint), így itt csak az áthaladás ténye kerül kiírásra a vizuális kijelzőkre, alapvetően utasvédelmi okokból. Tehát kerülő útirányú közlekedés esetén a gyakorlatban a manuális kezelést alkalmazzuk az utastájékoztatás minél magasabb szintű és időazonos lebonyolítása érdekében.

 

A rendszer működési paraméterei és korlátai miatt a gépi utastájékoztató rendszerek üzemeltetési tapasztalatai alapján évek óta zajlik különböző szintű egyeztetés a vállalkozóval a lehetséges és szükséges módosításokról, fejlesztésekről. Ezek eredményeképp több igény is megvalósult már.

 

A vonalon tervezetten 2 fő KÖFI forgalomirányító látja el a forgalomszabályozási és utastájékoztatási feladatokat. Az üzembe helyezést követő tapasztalatok alapján már a KÖFI nem forgalomszabályozó próbaüzem során döntés született arról, hogy a vonalon jelentkező hibák és a berendezés sajátosságai miatt – az utastájékoztatás elvárt színvonalának megvalósításához – szükséges egy külön utastájékoztatás kezelő munkahely felállítása, amely 2021. február 15-től működik nappalos szolgálatokban.

Muurola Creative Commons License 2021.03.16 -4 0 466499

A „Kincsestáj kerékpárút fejlesztése Móron” c. projekthez kapcsolódó Mór - Pusztavám vasútvonal részleges megszüntetési engedélyezési ügyében az ITM-nél eljárás indult.

hmsoft Creative Commons License 2021.03.16 -1 1 466498

Jaaa, hát Ulaktól a kikötőig újabb ezerhatszázat kell az elegyeknek lezavarniuk, de azt már a BAM-on. :)

 

hm

Előzmény: Zolas (466497)
Zolas Creative Commons License 2021.03.16 -1 1 466497

312 km csak a sajátcélú pályán. Mindig ledöbbenek ezeken a számokon...

Előzmény: hmsoft (466493)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.16 -1 0 466496

fedvény:

az illető a gyakornok

helyett

az illető gyakornok

Előzmény: hmsoft (466495)
hmsoft Creative Commons License 2021.03.16 -1 2 466495

A bánya felé 18 ezrelékes, lefelé 9 ezrelékes emelkedők vannak, sok kissugarú ívvel. 60 km/h, mínusz a kissugarú ívek állandó lassúi, mínusz a forgalmi kitérőkben, kitérő irányban 25 km/h állandó lassúk. A vonal szinte végig egy folyót követ, és ahol a mellékvizeit metszi, ott jellemzően behalad az oldalvölgybe, nem annyira a magasságnyerés miatt, mint inkább azért, mert a torkolatoknál, áradáskor jellemző a visszaduzzasztás, a talaj felázásával egybekötve, tehát a hidakat az oldalvölgy fentebbi szakaszain volt biztonságos felépíteni. (Ez a jellegzetes vonalvezetés tovább generálja a kissugarú íveket.) Egyvágányú, dízelüzemű vonal, forgalmi kitérőkkel, azaz helyenként keresztre kell várni.

A RoszTranszNadzor (közlekedésfelügyeleti szerv) a két tavalyi esetet említ. A november 22-ivel kapcsolatban leírja, hogy a 3-as számú forgalmi kitérőn, keresztezés során sikerült a közeledő tehervonat előtt átállítani a kitérőt, aminek hatására 57 km/h-val siklott és ütközött a keresztre váró eleggyel. (A fszt. kisunokájáról jótékonyan csak annyit jegyez le, hogy az illető a gyakornok, de nem pontosítja, hogy mondjuk vizsga előtt áll, vagy vasúti szakközépbe jár, esetleg vasúti óvodába. Akár így, akár úgy, a tevékenysége minimum felügyeletet követelt volna meg, amit a fszt. elmulasztott, bár az is igaz, hogy egyszerre nem lehetett két helyen, vagyis felmerül az állomási technológiai hiányosság is, bőséggel.) Itt négy TE8-as sérült, a 007-es főműhelyi javítási szinten, a 003, 004, 010 pedig TR3 szintű javítást igényel. A december 17-i eseményben TE8-as nem vett részt, a TEM2u-8383 siklott hat tengellyel, viszont a tolatásvezető életét vesztette. Idén február 10-én is történt egy baleset, amelyben a 012-es sérült (a RoszTranszNadzor-on még nincs fent). Na jó, nem a felét, csak a harmadát vesztették el (ha ideiglenesen is, a javítások idejére) a TE8 állományuknak, de az sem semmi.

hm

Előzmény: segélyvonókészülék (466494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!