Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14235

Csak nem 0-ás? :-) Vannak/lesznek hozzá Superlinerek is? :-)))

Előzmény: hotto (14233)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14234

Ezt még a kórházban láttam, de az okosteló kijelzőjén a kallerokat nem vettem észre. :-)

Előzmény: róbertke (14231)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14233

Ez is csak úgy:

 

Biíbií, az enyém nagyobb... :)

 

 

Előzmény: RhB (14219)
hotto Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14232

Ez ugyan KATO "szar szürke", de ehhez is kell a két gép...

Ha kiherélném a gyári áramszedési lehetőséget, az sokat segítene.

 

https://www.youtube.com/watch?v=C9BQbldYWn4&t=11s

 

Előzmény: RhB (14230)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14231

Láttad egy hónapja mit találtam neked? 

Amtrak szerelvényből integető kallerokat 😍 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=158232117&t=9213084

Előzmény: RhB (14230)
RhB Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14230

Nem gyengébb, hanem lassabb. De még egyrészt meg kell kenni őket és úgy bejáratni, másrészt ha kapnak dekódert azzal talán be lehet játszani az azonos sebességet.

 

Kell a két gép a vonóerő miatt, a Superliner kocsik alapban hajlamosak nehezen gurulni. Egyszer párat már megkentem, de nem mindet. Az Amfleet kocsik viszont botrányosak, egy mozdony két kocsit alig vonszol el, ezekkel kéne valamit csinálni. Lehet, hogy a kenés segít, kérdés, hogy elég lesz-e ha több kocsi van.

Előzmény: róbertke (14225)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14229

CN Zebránál a kapcsolónál lehetett látni a feszülést v. tolást. Az erősebb gép egy kissé köszörűlt. 

Előzmény: manhattani (14228)
manhattani Creative Commons License 2021.06.02 -1 0 14228

Mit csináltak a különböző vonóerejűek? Eltépték a kapcsolót, vagy letolták egymást a vágányról?

Előzmény: róbertke (14227)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14227

Még anno a Pécsi modellkörben tanítottak meg a tapasztaltabbak ilyesmire. 

NDK-ból frissen hozott 5-6db Piko E44-ek szét lettek szedve. 

Forgóvázaikat egymással megversenyeztettük, bemértük. 

Az azonos paraméterű párok egy kasztni alá kerültek vissza.  

Egy pár maradt a végére, amiket elektromosan kellett összehangolni. 

Legvégűl a kész mozdonyokat hasonlítottuk össze, hogy kiállításon melyik 

kettő járatható párban. Jó játék volt. :-)

Előzmény: manhattani (14226)
manhattani Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14226

Nagyvasútnál nem gond a vonóerő különbség, szerették a GP7-est a DDA40X előtt járatni, mert a GP7-nek Cadillac rugózása volt, és még csendesebb is volt, mint a DDA. Az ami vasutasok azt mondják, hogy ha egy besorozott mozdony elviszi a saját súlyát, akkor már összekapcsolható akármivel.

Különböző vonóerejű modell mozdonyokat nem próbáltam még.

Előzmény: róbertke (14225)
róbertke Creative Commons License 2021.06.02 0 0 14225

Bachmann CN Zebra gépekkel jártam így, a gyengébből Dummy gépet kellett csinálnom. 

Viszont a kitermelt hajtással feltámasztottam egy Bach. CSX gépet. Valamit valamiért. :-)) 

Előzmény: RhB (14224)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14224

Ja persze, csak a VIA-nál van, utólag szerelték fel.

 

Kicsit megjárattam a Genesiseket, sajnos a párban járatandók között van valamennyi sebesség különbség. Gyönyörű szép a VIA metállzöldje. :-)

Előzmény: Törölt nick (14223)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14223

Az a gyanum az a lampa csak kanadai Genesiseken van, az Amtrak nem hasznalja.

Előzmény: Törölt nick (14222)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14222

Az a Charger kep egy 2018-as koncepcio rajz lehet, azota veglegesitettek.

 

Erdekes kerdest vetsz fel az orron levo szam alatti fenyszoro kapcsan. Mind az igazin mind a modelleken, ami fotok elerhetoek, latni vele vagy nelkule.

Előzmény: RhB (14221)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14221

10 évvel ezelőtt fotóztam, amikor megjött. :-) Azt kéne még megnézni, hogy mikor tették fel a harmadik fényszórót? Az LRC-s fotón még nincs, a Renaisssance-oson már van. Mostanában láttam az infót, csak nem jegyeztem meg, hogy hol?

 

 

Itt egy másik színterv, lehet, hogy kimondottan erre a vonalra.

 

https://www.masstransitmag.com/rail/vehicles/article/21036777/via-rail-to-replace-qubeccity-windsor-corridor-fleet-with-siemens-trainsets

 

Előzmény: Törölt nick (14220)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14220

Piszok jol nez ki, gratulalok!

Ha kivinned a szabadba a fotozast a szint jobban hozna a kepeken.

Előzmény: RhB (14219)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 1 14219

Ezt meg csak úgy...

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (14209)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 0 14218

Kicsit szűkszavúan fogalmaztam. A sleeper miatt mint a szerelvény mozdonya nem oda való. Ettől még tolatómozgást végezhet, és ha a sleeper helyett egy egyszerű coach-ot képzelünk oda, akkor is teljesen oké lenne egy mellékvonalra.

Előzmény: róbertke (14217)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14217

Te magad raktál fel egy külön hozzászólásban egy CN képet hozzá tartozó szövegleírással. 

Na most én erre reagáltam. 

Előzmény: RhB (14215)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14216

Tudom, van róluk anyag bőven. :D

 

Ez jó fotó, még rajta van a piros CN logó. Két 4-8-4 duplex sleeper (egy CN, egy VIA), az ex-Milwaukee vista dome is még CN színekben - ez az egyik Walthers kocsim, a másik egy ex-NYC 4-4-2 sleeper. Amúgy nekem szinte az összes Walthers személykocsim 932-es, egyedül az UP CoLA tail sign-os dome-lounge observation 920-as.

 

Viszont a jobb szélső kocsit nem tudtam beazonosítani. Először azt hittem, hogy a Le Champlain szerelvényéből van (ex-Reading Crusader), de azok szoknyás kocsik.

 

Vegyesen továbbra sem láttam ex-CN kocsik között CP Budd kocsit, fordítva előfordult a The Canadian-ban kék-sárga smooth side kocsi. Persze ha több képet látnánk, akkor talán...

Előzmény: Törölt nick (14208)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14215

Igen, számunkra ez egy rosszul összerakott vonat, mivel a VIA-ról van szó 1970-es évektől napjainkig (a fekete-fehér CN kocsik csak egy kis kitérő a 60-as/70-es évekbe), ez a fotó viszont 1952 januárban készült Cross Point állomáson Quebec tartomány CN vasúti szempontból legkeletibb részén a Gaspe félszigeten. A mozdony egy Fairbanks-Morse A1A-A1A dízel a legelsők közül, a gyenge alépítmény miatt kellett a plusz tengely.

 

Az általunk tárgyalt kocsik a két társaság legelitebb expresszeihez készültek (CP: The Canadian, CN: Super Continental; 1952-ben mindkettő még csak egy pajzán gondolat volt), nem sok köze van egy sok-sok évvel korábban mellékvonalon baktató heavyweight kocsikhoz...

Előzmény: róbertke (14210)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14214

Jo nagy a meretkulonbseg a P42 es a kocsik kozott.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14213

Azokat Skociabol szedtek ossze jutanyos aron miutan egy uzleti kezdemenyezes ott bedolt. Szukos kocsik hireben jarnak, angol urszelvenyes.

Előzmény: RhB (14212)
RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14212
Előzmény: Törölt nick (14209)
manhattani Creative Commons License 2021.05.31 -1 0 14211

Köszönöm!

Helyes, olvasd! Csak így tovább! :-)

Előzmény: Törölt nick (14198)
róbertke Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14210

RhB akkor ez egy rosszul összerakott vonat?? :-) 

CN 7603 mögött CN 15613 steam generator car, aztán a vonat....

 

Előzmény: RhB (14207)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14209

Ha mar a szintervekrol beszelgetunk...

Ez a kedvencem a VIA kozul:

 

 

 

Ez pedig a masodik legcsufabb foliazas amit kitalalt valaki. Nem is latni a szerelveny alakjat:

 

 

Ez pedig a legeslegcsufabb. Egy totalis fiasko:

 

http://tracksidetreasure.blogspot.com/2017/02/via-rails-canada-150-wraps.html

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14208

Megneztem, a VIA Budd kocsik volt CP kocsik mind.

 

Ilyen  osszeallitasra gondolok ha CN-es all csak rendelkezesre:

 

 

 

Itt van meg tobb erdekesseg:

http://www.trainweb.org/oldtimetrains/photos/via/gallery.htm

 

A Walthers kiadasokbol van a 920-as (Proto) sorozat ami dragabb, es a 910-es (Main line) ami olcsobb. Erre ertettem hogy talan nem exact, de ha mondod akkor lehet hogy a szellozok, ablakszam es szelesseg, es a forgovazak kovetik az igazit, meg akkor is ha mas vasuttarsasagtol jon. Van csikozas nelkuli nevtelen kiadas is, csak acel/inox a szine.

RhB Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14207

De, a Walthers kocsik exakt modellek, csak mindegyik más vasúttársaság kocsija. :-) Nem tudom mindet, de mint írtam a dome car az CP, az 52 seat coach (középen nagyobb távolság két ablak között) az C&O, a Slumbercoach úgy rémlik CB&Q (vagy NYC?). Ezek a Budd kocsik, a smooth side kocsiknál ugyanez a játék van.

 

Aztán elkezdték kihozni a name train-eket, ott már egy-egy szerelvény (majdnem) minden kocsiját kihozták.

 

A Roco gyári tápegysége olyan, hogy nincs lekorlátozva a feszültség, akár 20-25 V is kimehet a sínre, amitől egyes dekóderek elfüstölnek. Azóta laptop tápot használunk.

 

Amúgy meg itt van pár kocsi a CN vonatból, itt egy nem hozzá való P2K GP7-essel -  Rapido steam generator car (ez volt a korábbi hozzászólásban a +1), TruLineTrains express boxcar, és egy Rapido 4-8-4 duplex sleeper. A háttérben nem az én cuccaim.

 

 

Előzmény: Törölt nick (14206)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 0 0 14206

Igen a Walthers Budd kocsik egy generikus kiadas, nem specifikus es exakt. Ezert olcsobb. Viszont ugyeskezuek biztos kepesek modositani rajta.

A mai VIA tudtommal barmikor kombinal egy Toronto-Quebec viszonylatra ha nincs mas beallithato kocsi, Buddal. A Toronto-Montreal es Toronto-Ottawa viszonylat kizarolag LRC. 

Maskeppen pedig az kocsiaidbol lehetne egy nosztalgia/charter/karacsonyi kutyult szerelvenyt csinalni. Csak CP-s vonalon azok legyenek, a CN-es vonalon pedig csak CN. VIA lehet mindketton logo nelkul. (En nem mericskelem hogy melyik idopontban melyik palyaszam volt besorozva, akkor bedilizne az ember.)

 

Valahol olvastam itt a forumokon hogy a Roco digitalis tapegysegnek tul nagy az alapfeszultsege?

Masoktol azt hogy a NCE tapegysege is tul eros feszultsegu, nem ajanlott. Nem valasztottam egyiket sem.

Olvasva a digitalis forumokat ez egy allatkert ami a tapegysegek korul folyik, hiaba NMRA es NEM DCC szabvanyok. 

Előzmény: RhB (14205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!