Nyilván biztos csak akkor lehetsz benne, ha bevizsgáltatod a sajátodat, de mindenesetre megnyugtató, hogy egy turbódízel egy akármilyen olajat se tesz tönkre 15e km és 3 év alatt, akkor én sem aggódom túl a jó olajjal a két évet meg a kb 5000 km-t. :)
Amennyire olod. Talan 50e-t szoktak ra mondani. Nem orulok, hogy ezt most eszembe juttattad, mert mar joval tobb van benne. :D
A valtoban vegtelen sok km utan, nem tudom mi a gyari ajanlas, de vastagon 6 szamjegyre emlekszek. Tobbet szamit szerintem, hogy milyen olaj van benne. Miutan megvettem nem sokkal lecsereltem a valtoolajat, mert azt ugye cserelni kell. A vadi uj specifikacio szerint belevalo olajjal alig birtam kettesbe tenni kovetkezo telen. Akkor kapott smx-s olajat, azzal jo lett. Aztan sok evvel kesobb szimmeringezes helyett valtot csereltem (persze szimmeringet is), mert volt keznel, de addig hibatlanul ment. Akkor volt utoljara valtoolaj csere, kb 10 eve. Viszonyitas keppen E46-ban pl a hivatalos ajanlas szerint soha nem kell cserelni.
Szerintem ez a savasodas tortenet az asvanyi olajok idejebol szarmazik. A motor, meg ha kemenyen tolod a sperr is kokszosodik, ott tiszta sor, hogy csereled idonkent, de a valtoban igazabol nem tortenik semmi, csak forognak a fogaskerekek.
De guminál is úgy van, hogy szakszerű tárolás mellett, vagyis száraz, hűvös, sötét helyen, nem pedig felszerelve.
Ugyanez van az olajnál is, mert a totalcaros olajdoki már olyat is írt régebben, hogy a kibontott olajos flakont is ki kell dobni egy év után, mert ha levegőt kapott, akkor az már savasodik. Mondjuk én ezt erősen túlzónak gondolom.
Úgyhogy nem tudom. Lehet akkor két évig bent hagyom.
De elég jól csöpög valahonnan az olajhűtő alól, meg csipegeti is, szóval a második év végére le is cserélődik a fele. :)
Hasonlóan gondolom én is, csak mostanában bárhol olvasni az olajokról, mindenhol ezt erőltetik, hogy öregszik az olaj a levegőn is, és kilométertől függően évente le kellene cserélni.
Csak azt nem tudom, hogy ez mennyire marketing duma, és mennyire van mögötte komoly tudomány.
Full szintetikus motorolajat en nem hiszem, hogy evente le kellene cserelni. Azert amikor kijott az e30 a 10ekm vagy 1 ev periodusidovel meg egesz mas vilag volt. 3-4 eve van bent nekem, mostanaban jar le a periodusideje is. Tok szep aranysarga szine van en nem hiszem, hogy barmi gond lenne vele.
A 4 ajtost is nevezik sedannak, limuzinnak, saloon-nak, 4 ajtosnak szinten nyelvterulettol fuggoen. Nekem amin 2 ajto van az coupe, de leginkabb nem is auto, hiszen a kerekek es az ajtok szama nem egyezik rajta. :D
igy van: tobb, mint 50 kulso szin volt a ~10ev alatt. kivitel es evjarat fuggvenyeben.
ma sem szereny a kinalat, ennek ellenere csak fekete meg szurke bmw-ket latni az utcakon (ujabban a feher jott meg hozza). sosem fogom megerteni, hogy amikor valaki 10-20-30mft-ot kiad egy uj autora, hogyhogy nem kepes a 4-5 alapszinen tul lapozni a katalogusban. persze a gyarak reszerol jo fogas 5-7eft-ot elkerni a nem alap szinekert (az extrakkal valo kavaras is a 80-as evekre teheto), de a teljes osszegnek ez toredeke, gyakorlatilag a kereskedes kapujan kigurulva, mar reg tobbet vesztett az ertekebol.
Tudtommal nem volt a belső és a szín között megkötés. Voltak egyes belső színek, amelyek csak 6 hengeresekhez voltak kaphatóak. Elég sokat változtak a belső színek is, majd minden évben kicsit más volt a kínálat, külön kódon, még ha elsőre nem is tűnnek fel a különbségek.
Talán nincs még egy olyan autótípus, amelyet ennyi féle belső kárpittal (azon belül is külön változott a színe az ajtó, ülés, és padlókárpitoknak) és külső színkínálattal gyártották. Gyakorlatilag a BMW már akkor feltalálta az individualt, gyakorlatilag alig van 2 ugyanolyan E30.
Nincs keret nélküli ablak és b oszloptól lejtö tetővonal.
A német wikipédián és a svájci katalógusokban sem az.
Azt a nepperek.kezdték terjeszteni vissza.menőleg amikor kijött az e36 ami valóban.coupé volt a.gyár szerint is.Most meg azért kérnek többet ami régen olcsó volt.😃Amúgy az idősebb németek sem hívják coupénak akik már éltek akkor.
Olyan válaszoljon aki már felnőtt volt 1991 előtt😃
Ha penzt tolsz bele, akkor ne az legyen a kiindulasi alap, hogy 31 evig jo volt az e30-as is! Jo, igen, de egy 36-os vagy 46-os megjobb es furas-faragas nelkul fel tudod tenni. Annyi, hogy a kulso nyomtavrudakat lehet, hogy cserelned kell. Ez felni fuggo, de elofordulhat, hogy a nagyobb kormanyszog miatt az e30-as beleer koppra kitekert kormanynal.