Ne irogass hülyeségeket, nekem van egy éppen 248 cm hajótesthosszú gumicsónakom, melyre legfeljebb 37 kg súlyú külmotor szerelhető, viszont a Vetyerok-12 tipus csak 26,5 kg, tehát bőven rászerelhető (lenne)!
Mondok egy példát is: az AE T25 tipusú Honda gumicsónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek, mert hajótesten mért hossza csupán 248 centiméter, viszont ez a gumicsónak a gyártó szerint 3 személy szállítására alkalmas és rá külmotor fel is szerelhető
Egy érdekes momentumra szeretném ráirányítani a figyelmet: a kedvtelési célú vízi járművek tervezéséről, építéséről és megfelelőségének tanúsításáról szóló 2/2000. (VII. 26.) KöViM rendelet 2.§ a) pontja a következőképpen határozza meg a kedvtelési célú vízi jármű fogalmát: "olyan sport- és szabadidős célokat szolgáló vízi jármű, függetlenül hajtási módjától, amelynek a megfelelő harmonizált szabványok szerint mért hajótesthossza 2,5 m és 24 m között van", tehát e szerint egy 2,45 méter hajótesten mért hosszal rendelkező csónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek, reá tehát e rendelet hatálya nem is terjed ki, így felvetődik a kérdés, hogy egy ilyen testhosszú csónakot egyáltalán össze kell-e vizsgáztatni az - egyébként CE minősítéssel nem rendelkező - orosz csónakmotorral:-) A jogszabály mindenütt - még a címében is - kedvtelési célú vízi járműről szól, csakhogy - mint fentebb kiderült - például egy 2,45 méter hajótesthosszú csónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek ... A rendelet 4.§/A-a kifejezetten kimondja: "4/A. § (1) Az 1. § (1) bekezdése szerinti vízi jármű akkor helyezhető üzembe, ha azon fel van tüntetve a 4. számú mellékletben említett CE-jelölés, amely jelzi, hogy megfelel e rendeletben foglalt rendelkezéseknek, a megfelelőségértékelési eljárást is beleértve." - csakhogy ehhez előbb kedvtelési célú vízi járműnek kell minősülnie az adott csónaknak
Nagy valószinüséggel a motor átalkitható elektronikus gyujtásra egyszerüen és olcsón. A 6 hengeres Volvom egykoron átalakitottam. Megszünt minden további gyujtásproblémám. Ha érdekel dobj egy emilt.
Lassan én is kész leszek a felújítással, már csak a motor berakása hiányzik, meg 1-2 apróság belülről. A felújításról majd részletesebben olvashattok a www.magyarfahajok.hu -n!
probalnek hangosan gondolkodni, a benzin fajsulya kisebb mint a vize. tehat ha viz kerul a benyaba akkor az lemerul a tank aljara. pechunkre az onnan szivja a naftat tehat fel tudja szedni de a karbiban ujra alul foglal a viz helyett. onnan velemenyem szerint alapjaraton nem okozna gondot hiszen a tetejerol a benzint szivna fel csak nagyobb gazadasnal szivna vizet is ami 2 henger 1 karbi eseten mindket hengerbe kerulne, jol gondolom doktor? tehat ez az ag tobb okbol is elhal, 1 lasd fentebb az indoklast 2 akkor a karbi aljan alnia kellett volna a viznek mikor pucoltad 3 a masik hengeren miert nem jelentkezett a problema?
en a hutes kornyeken keresnem a bejuto viz utjat!!!
Urak! Sajna, ma nem tudtam folytatni a Vihr-műveletet. Pár nap kihagyás jön. haka: sztem lehet, ott van a tank a hajóban és nincs a levegőztetője lezárva (nehogy egy kis napsütés hatására orrán-száján nyomja a benyát). Valahol olvastam, hogy képes felvenni a légnedvességből. Azt próbálom magamnak szugerálni, hogy "csak egy kis kondenzvíz csupán". A gyertyán volt, onnan jött a megállapítás, hogy víz a hengerben.
baal: nálad az a bizonyos hajszálnyi repedés hol volt???? a tömítésen? a hengerfejen? vagy a hengeren?
Szerintem ha a benzinben annyi víz lenne hogy az megjelenjen a hengerekben, akkor be sem indulna. Ha mégis, akkor hidrovihr :)))) Be kell adni újításnak... No meg ott az úszóház. Ott kellene először elakadnia.
tavalyelőtt nekem is viz volt a hengerben, nem tudtuk miért, és egy olyan kis hajszálrepedést találtunk, hogy csak erős fényben, nagyon nézve vettük észre....
hál istennek az én motorom most már pöpec-és nagyon halk!!!!!!!!
Helyzetjelentés a Vihr gyógyításáról: Természetesen az első lépés aksi kiszerel, hazavisz, feltölt volt. Aztán visszaszerel. 1-ső próba: iszkra van. 2-ik próba: kompressziómérés. A felső henger 12 fölött egy kicsivel. Az alsó hengernél viszont a haver nem bírta megtartani a mérőt (gumikúpos), mellette kifújt, egyszerűen nem bírta megtartani! Így mutatott 10 bart. Gondolom, ez megfelelőnek minősíthető.Nagyobb problem, hogy víz volt a hengerben. Mitül, mitül???? 3-ik próba: forgattuk egy kicsit a motort gyertyák nélkül, h. a víz esetleg kimenjen. Aztán benzin, szívató ki és indíccs! És lőn: a motor elindult és járt. És nem állt le. De. Ki-kihagyott egy henger. De azért nem állt le. Itt tartok. Folytatás holnap.
Ez a rohatt H2O idegesít. De valszeg nem kell az ékkel foglalkozni, s naon-naon remélem, hogy a vezérlőtárcsákkal sem.
szormok nem kestel le semmirol. nekem is csak a fele kell, es szivesen megfelezem veled. legalabb eloben is megismerhetjuk egymast. szoval ha meg megvan a szamom majd melobol hivjal fel es megbeszeljuk ha ideert hogyan tudom odaadni a masik felet :) ha nem marad a mail ami publikus...