Keresés

Részletes keresés

Lézervédelem Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6741
Ne irogass hülyeségeket, nekem van egy éppen 248 cm hajótesthosszú gumicsónakom, melyre legfeljebb 37 kg súlyú külmotor szerelhető, viszont a Vetyerok-12 tipus csak 26,5 kg, tehát bőven rászerelhető (lenne)!
Előzmény: Törölt nick (6739)
baal Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6740

gyönyörű ez a hajó...

mindig is irigyeltem a szép fahajók tulajdonosait.

mert valahogy a hajó...nos az legyen fából.

gratulálok hozzá, meg a többi fahajósnak az oldalatokon látható hajókért!

Előzmény: Benispetya (6733)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6739

Szerintem nem is foglalkozik vele (a gazdáján kívűl) senki a vizen, ha egy 5 LE motorka van rajta.

Nagyob motorral meg vagy elszáll, vagy elsűlyed.

 

Sajnos, a kedvtelési céljaimnak még a 350 cm hosszú gucsó is rövid. :-((

 

Előzmény: Lézervédelem (6737)
baal Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6738

a 2,45 méter alatti vizijárművet mifelénk fürdőkádnak hivják:-)))))))))

ha motoros, akkor jakuzzinak

Előzmény: Lézervédelem (6736)
Lézervédelem Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6737
Mondok egy példát is: az AE T25 tipusú Honda gumicsónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek, mert hajótesten mért hossza csupán 248 centiméter, viszont ez a gumicsónak a gyártó szerint 3 személy szállítására alkalmas és rá külmotor fel is szerelhető
Lézervédelem Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6736
Egy érdekes momentumra szeretném ráirányítani a figyelmet: a kedvtelési célú vízi járművek tervezéséről, építéséről és megfelelőségének tanúsításáról szóló 2/2000. (VII. 26.) KöViM rendelet 2.§ a) pontja a következőképpen határozza meg a kedvtelési célú vízi jármű fogalmát: "olyan sport- és szabadidős célokat szolgáló vízi jármű, függetlenül hajtási módjától, amelynek a megfelelő harmonizált szabványok szerint mért hajótesthossza 2,5 m és 24 m között van", tehát e szerint egy 2,45 méter hajótesten mért hosszal rendelkező csónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek, reá tehát e rendelet hatálya nem is terjed ki, így felvetődik a kérdés, hogy egy ilyen testhosszú csónakot egyáltalán össze kell-e vizsgáztatni az - egyébként CE minősítéssel nem rendelkező - orosz csónakmotorral:-) A jogszabály mindenütt - még a címében is - kedvtelési célú vízi járműről szól, csakhogy - mint fentebb kiderült - például egy 2,45 méter hajótesthosszú csónak nem minősül kedvtelési célú vízi járműnek ... A rendelet 4.§/A-a kifejezetten kimondja: "4/A. § (1) Az 1. § (1) bekezdése szerinti vízi jármű akkor helyezhető üzembe, ha azon fel van tüntetve a 4. számú mellékletben említett CE-jelölés, amely jelzi, hogy megfelel e rendeletben foglalt rendelkezéseknek, a megfelelőségértékelési eljárást is beleértve." - csakhogy ehhez előbb kedvtelési célú vízi járműnek kell  minősülnie az adott csónaknak
Barbabianka Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6735

Nagy valószinüséggel a motor átalkitható elektronikus gyujtásra egyszerüen és olcsón. A 6 hengeres Volvom egykoron átalakitottam. Megszünt minden további gyujtásproblémám. Ha érdekel dobj egy emilt.

bb

Előzmény: Benispetya (6733)
hakapeci Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6734
hali!

nagyon szépnek látszik! bitosan jó is lessz, azért majd némi adatot tegyél fel pl motor, kihajtás, csiga, mit vársz menetteljesítményt.. stb stb.

üdv haka
Előzmény: Benispetya (6733)
Benispetya Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6733

Üdv mindenkinek!

 

Lassan én is kész leszek a felújítással, már csak a motor berakása hiányzik, meg 1-2 apróság belülről. A felújításról majd részletesebben olvashattok a www.magyarfahajok.hu -n!

Mindenkinek szép szezont kívánok!

 

 

 

 

izgaga Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6732
Köszönöm.
Előzmény: baal (6730)
baal Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6731

urak!

a barátom vihr 30-ast keres segédmotornak, hajólevél sem szükséges.

benzintank, irányváltó, és a saját botkormánya viszont jó lenne, ha lenne.

 

ajánlatokat ide, vagy mailben várnék.

 

köszönettel

baal.

 

 

p.s. a hajómánián egy ember 2 vihr motort hajólevélről, 2 benzintankot, és egy irányváltót kinált összesen 40-ért, 1 nappal csúsztam le róla....

baal Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6730

a hengerfejtömitésen volt, de olyan pici, alig vettük észre-ennek ellenére a hengerben viz volt.

a tömitést kicseréltük, azóta jól szuperál.

Előzmény: izgaga (6728)
_matel_ Creative Commons License 2008.05.13 0 0 6729
probalnek hangosan gondolkodni, a benzin fajsulya kisebb mint a vize. tehat ha viz kerul a benyaba akkor az lemerul a tank aljara. pechunkre az onnan szivja a naftat tehat fel tudja szedni de a karbiban ujra alul foglal a viz helyett.
onnan velemenyem szerint alapjaraton nem okozna gondot hiszen a tetejerol a benzint szivna fel csak nagyobb gazadasnal szivna vizet is ami 2 henger 1 karbi eseten mindket hengerbe kerulne, jol gondolom doktor? tehat ez az ag tobb okbol is elhal, 1 lasd fentebb az indoklast 2 akkor a karbi aljan alnia kellett volna a viznek mikor pucoltad 3 a masik hengeren miert nem jelentkezett a problema?

en a hutes kornyeken keresnem a bejuto viz utjat!!!

matel
Előzmény: izgaga (6728)
izgaga Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6728
Urak!
Sajna, ma nem tudtam folytatni a Vihr-műveletet. Pár nap kihagyás jön.
haka:
sztem lehet, ott van a tank a hajóban és nincs a levegőztetője lezárva (nehogy egy kis napsütés hatására orrán-száján nyomja a benyát). Valahol olvastam, hogy képes felvenni a légnedvességből.
Azt próbálom magamnak szugerálni, hogy "csak egy kis kondenzvíz csupán". A gyertyán volt, onnan jött a megállapítás, hogy víz a hengerben.

baal:
nálad az a bizonyos hajszálnyi repedés hol volt???? a tömítésen? a hengerfejen? vagy a hengeren?

üdv. izgaga

Előzmény: baal (6727)
baal Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6727
ha a hengerfejtömités átég akkor simán kerül viz a hengerbe
Előzmény: Beer-ci (6725)
baal Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6726

dehogynem indul be.

a vihar mindent kibir-nekem majd egy órán keresztül ment a motorom,hogy az alsó hengerben állt a viz.

Előzmény: Beer-ci (6725)
Beer-ci Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6725
Szerintem ha a benzinben annyi víz lenne hogy az megjelenjen a hengerekben, akkor be sem indulna. Ha mégis, akkor hidrovihr :)))) Be kell adni újításnak...
No meg ott az úszóház. Ott kellene először elakadnia.

Előzmény: hakapeci (6724)
hakapeci Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6724
hali izgaga!

a benzinben nem lehet víz??? kíváncsi vagyok a végső megállapításra.

üdv haka
Előzmény: izgaga (6721)
doktor4 Creative Commons License 2008.05.12 0 0 6723
Hello Izgaga ! A vezérlötárcsa hibája nem okoz kihagyásokat ,igy azt nem kell b ..sztatni .Én valoszinűbnek tartok egy hf tömités hibát . üdv doktor4
Előzmény: izgaga (6721)
baal Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6722

jól nézd meg a hengerfejtömitést.

tavalyelőtt nekem is viz volt a hengerben, nem tudtuk miért, és egy olyan kis hajszálrepedést találtunk, hogy csak erős fényben, nagyon nézve vettük észre....

 

hál istennek az én motorom most már pöpec-és nagyon halk!!!!!!!!

Előzmény: izgaga (6721)
izgaga Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6721
Doktor4: Mervipapa:

Helyzetjelentés a Vihr gyógyításáról:
Természetesen az első lépés aksi kiszerel, hazavisz, feltölt volt.
Aztán visszaszerel.
1-ső próba: iszkra van.
2-ik próba: kompressziómérés. A felső henger 12 fölött egy kicsivel. Az alsó hengernél viszont a haver nem bírta megtartani a mérőt (gumikúpos), mellette kifújt, egyszerűen nem bírta megtartani! Így mutatott 10 bart. Gondolom, ez megfelelőnek minősíthető.Nagyobb problem, hogy víz volt a hengerben. Mitül, mitül????
3-ik próba: forgattuk egy kicsit a motort gyertyák nélkül, h. a víz esetleg kimenjen. Aztán benzin, szívató ki és indíccs! És lőn: a motor elindult és járt.
És nem állt le. De. Ki-kihagyott egy henger. De azért nem állt le.
Itt tartok. Folytatás holnap.

Ez a rohatt H2O idegesít. De valszeg nem kell az ékkel foglalkozni, s naon-naon remélem, hogy a vezérlőtárcsákkal sem.

üdv. izgaga
szőrmók Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6720
Hali matel! Köszi élek a lehetőséggel, megkereslek. szőrmók
Előzmény: _matel_ (6717)
doktor4 Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6719
Nagyon szivesen segitek hivj fel ! üdv doktor4
Előzmény: baal (6715)
baal Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6718

ok, akkor kedden feladom neked postán a távirányitókarokat a bovdenekkel együtt.

és majd osztoztok rajta:-)))

 

Előzmény: _matel_ (6717)
_matel_ Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6717
szormok nem kestel le semmirol. nekem is csak a fele kell, es szivesen megfelezem veled. legalabb eloben is megismerhetjuk egymast. szoval ha meg megvan a szamom majd melobol hivjal fel es megbeszeljuk ha ideert hogyan tudom odaadni a masik felet :)
ha nem marad a mail ami publikus...

matel
Előzmény: szőrmók (6714)
baal Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6716

ha megosztoztok rajta felőlem:-)

de már matel olvtársnak igértem oda.....

Előzmény: szőrmók (6712)
baal Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6715

doktor4!

a motor roppant csnedes, ez nem vicc, a feleségem nem hallotta, mikor a kikötőbe jöttem vele befelé.

pöccre indult.

viszont a gázbovdenen még állitani kell, félgázállásban van alapjárat, és fullra húzva a kart csak félgázzal megy.

elmagyarázod nekem, hol tudok a bovdenen állitani.

egyébként gyönyörűen megy, kiváló munkát végeztél.

köszönöm

szőrmók Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6714
Hoppá ! Kicsit kutyafuttában olvastam el .Látom már lekéstem.Én is csak egy bowdent keresek. szőrmók
baal Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6713

 

 

 

és igy néz ki kivülről

szőrmók Creative Commons License 2008.05.11 0 0 6712
Hali baal! Engem érdekel a Vihr távkapcsoló.Mailem publikus de csak 17.ikétől leszek bent.Munkahelyi és most szabin vagyok.űdv. szőrmók
Előzmény: baal (6679)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!