ha felfér a tárhelyre, akkor feltöltöm azt is... ha nem akkor hagyom fenn a 124-est, aztán néhány nap múlva kicserélem
határidőt nem ígérek semmelyikre, de remélem vasárnap estig meglesz
Olyan alternatív lehetőség is van, hogy megkeresem a .torrent-jét mindkettőnek, belinkelem, és elindítom a seed-et kb. 80 KB/s-al, aztán kitiltom a külföldieket :))
engem nem lesz nehéz beelőzni ezügyben. Már ott bukott a mutatvány, hogy a váltót ilyen idióta H alakú kulisszában kell mozgatni :-) Az enyimben nagyjából csak előre-hátra lehetőség lesz, némi kicsit jobbra-kicsit balra lehetőséggel, és kuplungra nem lesz szükségem :-)))) Elegem van már a kézi váltóból, végre ismét normális automata kocsit szeretnék!
persze, válaszolok: megértettem elsőre is. ,hgoy 10w40-es meguin kell bele, de az imént te említetted, hogy 10w40-ből van ásványi IS. Tehát értelemszerűen létezhet fullszintetikus is, és félszintetikus is. Feltételezem, Ti is, Te is használtok valamilyet, erre voltam kíváncsi. Vagyis nem igazán érzékelek ellentmondást...
> magasról lesz@rom, természetes eredetű-e, avagy mesterségesen előállított a választott olaj [...] hogy az ajánlott olajból csak fullszint. létezik-e, vagy van félszint is
erzel itt nemi ellentmondtast te is?
tovabba:
> http://www.gigaparts.hu/motorolajok.html
ezt a linket te hoztad. oda van irva a kepre h milyen a meguin. ezt sem erted?
az a "vicc", hogy "ismerem" már jónéhány éve, és akkoriban is hasonló volt a stílusa, igaz, volt egy kevés "hatalma" az irc-elő birkanép felett, szerintem ennek utóhatásairól lehet szó, vegyítve egy kis tehetetlenséggel...
Most azt jatssza, hogy csakazertis megmutatja mindenkinek, hogy o hajlithatatlan... A heten tobben is, regi es komoly forumtarsak is reaszoltak, hogy sok lesz a jobol - ez a legtobb embernel azt kene kivaltsa, hogy legalabb elgondolkodik egy kicsit, hogy helyes-e amit csinal... Calver nem ez az eset "kicsit ugy erzem magam, mint a durcas kisgyerek..." :-))))))))))
kérdésem lenne még, hogy a W124 200-as és a 230-as hengerenkénti spericces, vagy központis? Lehet szentségtörésnek hangzik, de én megrögzött gázautós vagyok (közel a horvát határ, ahol most is 115Ft/l az autógáz, jelenleg is azzal járok) és szeretnék egyszerű keverős gázrendszert, a szekvenciális legmodernebb cuccok nekem nem szimpatikusak.
egy 230-as 87-es évjáratból nekem is megfelelne, ha nem több 3000EUR-nál. sajna már pár év is elég, hogy jelentősen emelkedjen a regadó. CSak 20 évesnél van a 90% kedvezmény :-((( Ilyenkor tudnék a falnak menni, micsoda szépségek vannak kint, de a regadóval már nem éri meg. Talán még W126 300SE is tetszene, de akkora összeget nem tudok regadóban bevállalni, donorkocsis használattal meg nincs kedvem vacakolni....
mivel gépkönyvem nincsen, kérdeztem, és megértettem elsőre is, de mivel nem vagyok olajszakértő, nem tudom, hogy az ajánlott olajból csak fullszint. létezik-e, vagy van félszint. is, és ha létezik mindkettő, vajon melyikük a jobb. Teccikérteni?
azért az euro akárhányoknak nézz rendesen utána, mert ami németo-ban 2-es, az itthon nem biztos, hogy az. a regadó kalkulációnál sem mindig minden úgy van, mint ami az egyenletben kijön, vagy amit a kalkultátor kidob. én egyet tudok: 230-as 87-esért fizettem 440et.
> magasról lesz@rom, természetes eredetű-e, avagy mesterségesen előállított a választott olaj.
akkor miert kerded?
> A legjobbat szeretném az autómnak, amivel még hosszú évekig gond nélkül fog menni
gepkonyv, ajanlott viszkozitas, leheto legnagyobb teljesitmenyszint. ennyi. ajanlottak/tunk a te motorodba abszolut passzolo olajat, azt hittem megertetted. tehat megegyszer:
magasról lesz@rom, természetes eredetű-e, avagy mesterségesen előállított a választott olaj. A legjobbat szeretném az autómnak, amivel még hosszú évekig gond nélkül fog menni, ezzel kapcsolatban is tettem fel a kérdésemet, és ezzel kapcsoaltban is várok válaszokat. Megtennéd, hogy nem b@aszogatod a jónépet? A jópofa beszólás, csipkelődés, és a rosszmájú megjegyzés között van egy határvonal, érzésem szerint, és azt te nem egyszer átléped, nem csak esetemben, mások esetében is. Igaz, tudsz hasznos dolgokat is mondani, bár az utóbbi hetekben igen elenyésző arányban...
A fullszintetikusok asszem 10W 40-nel mind "vekonyabbak" , ezert szamolni kell a megnovekvo olajfogyasztassal, ha kopott kicsit a motorod ( ha szivode, gondolom nem tul fiatal, es nem is 100-200 ezer van csak benne ) Az enyem a 15W-40-es asvanyit szinte egyaltalan nem fogyasztotta, a 10W-40-es felszintetikusat mar csipegeti ( 3.500 km utan kb fel lityot toltottem utana ). Igaz, ezzel csendben vannak a hidrotokek, a regivel 5-6 ezer km utan keceteltek. A legtobben itt a 10W-40-est ajanlottak a hagyomanyos OM601-602-603asokba.
igazából az, hogy fullszintetikus is mehet-e szívódébe, vagy csak félszintetik? Nem szeretnék rosszat venni bele, és adva az itteni szakik véleményére, egyre inkább ezzel a meguinnal szemezek
Szia! Szerény tapasztalatom alapján a 2000-es 124-est választanám németből. Ugy tudom Euro 2-es motoros is van. A 123-as az igazi de az talán hobbi autónak való, mert akár mennyire megkimélt , sajnos eljárt felette az idő és klima nem sokba van Tudom a 126-os kicsivel drágább, de az a "csucs " /fenntartás is drágább/. Ha nem sürgős, javaslom szorgalmasan nézegesdd a magyar és német oldalakat, mert csak alkalmi vételnél lehet jót kifogni. Én a 126-os autómat ugy vettem, hogy az utcán a szélvédőre rátettem a névjegyemet egy ismeretlen gépre .A névjegyre ráirtam, hogy ha eladó az autó kérem hivjon fel ! Felhivott és megegyeztünk. !
De, csak győrbe voltám pár helyen többek közt a MB-hivatalos márka képviselténél is. Nos a válasz hogy ők csak új kocsikat vizsgálnak számitógépen. Az én " régimet nem". Na mindegy, a véleményem megvan rólunk. Ja, és még 2 helyen kaptam hasonló választ.
Egyik márkatársnak már átnyomtam mailban a MB 124 Service Manual Libray-t. Még most is fent van a Gmail fiókomban,viszont ebben csak a 260e-től nagyobbak vannak benne.Ha minden igaz ezt még tovább tudom küldeni újbóli feltöltés nélkül. Esetleg az ETM könyvtárat ha kiszedem /abban vannak a kapcsolási rajzok/azt valahová fel todom rakni. Pont befér 100MB-os helyre. Van még rengeteg manuál,de sajnos a legtöbbnél nem látszik a vezetékszinezés betüjele.
tehat diagnosztikara tovabbra sem akarsz menni :-)
nekem csak 140-eshez van meg a repair dvd, de itt valakinek volt 124-eshez meg 126-oshoz is. meg 123-as csabais-nel, az tuti. keress vissza a forumban, vagy ebay-en vedd meg
A vita ideje alatt nem akartam igazán írni, hisz állást foglalni nem akartam, mert személyesen sajnos egyik érintett Urat nem ismerem. Bár szerintem se igy kellett volna reagálni Zsigmondra. Nekem csak pozitiov véleményem van róla, hisz nekem is irt már őpárszor jókat. :-)
Na de most hogy remélem vége a vitának, lenne egy kérdésem, bár régebben kérdeztem csak nem jött válasz:)
W124 200E-hez lenne szükségem szerelési könyvre. Az elektronikai része érdekene igazán, az is inkább képekkel. Mert elektonikai gonddal küzdök. Azért eszik a gép 17 litert :(
Szóval aki tud kérem segitsen. Minden megoldás érdekel. ( másolás, véltel.. akármi)
Ismét erre járok, mert májusban-júniusban autócsere lesz nálam. 1,5 millem van a projektre. Amit ezért pár évesben kapnék -nem mercedest-, az nem érdekel. W123 vs W124 ??? Mindennapi használatra kell, de nem megyek évente többet 15e km-nél. Sanszos, hogy a németektől hoznám, idehaza nem találtam olyant ami tetszik, persze lehet, hogy addig lesz valami. Hazaiból 230E tetszik, ha kintről kell hoznom, akkor csak a 200E játszik, a regadó miatt. Automata kell, azzal együtt tudok élni, hogy ha a 2000-est veszem az automatával nem lesz rakéta. Sztetek a W123 vagy a W124 terhelné kevésbé a pénztárcámat, amennyiben a vásárláskor kb azonos futásteljesítményű és állapotú autóról indítok? (mobile.de-n elég sok szépet látok 150e Km-nél nem többet futottakból)
A forgalmiban igy van tipus:300 sd de a hengerűrtartalom 3449 cm3 és 110kw Gondolom ez a 350-es td motor A gép nem kokányolt minden gyári nem volt motorcsere Jo lenne tudni a pontos feltöltési adatokat meg ugy általában mindent.Amugy 1992 12. havi.Kösz a gyors segitségért! már intézem a kézikönyvet!
Zavarban vagyok, hogy Téged meg ne sértve, hogy irjam meg. Ezt a kellemetlen magánügyet / amit szivből szégyellek, hogy ilyen helyzetbe kerültem / tovább ne ragozzam.
Jó Estét ! Tiszteletből válaszolok.! / ne értsél félre ,csak magán ügyeimmel nem akarom a társaságot untatni !/ Voltam "calvernél ".... a szemébe néztem........ Ahogy itt tanultam a hires találó mondást FELEJTŐS..... Ma is sok szépet és jót irtatok, öröm volt olvasni, és tudni hogy a csillagos márka a szivekben is Úr! Már egy ideje töröm a fejemet, hogyan tudnék a szerény "szaktudásommal" hozzászólni, szinesiteni a fórumot. Számomra élmény amiket itt olvashatok, nagyon fájna ha ellaposodna a furum.
Igy keress rá a google-ben,ha angolul is megfelel. 1,4Gb dvd becsomagolva 7xxMB,még elég sok torrentoldalon fentvan. Ezt tartalmazza. The model 140 STAR Classic Service Manual Library features easy-to-navigate information on the service and repair of your Mercedes-Benz S-Class including:
- Repair Information Component disassembly and assembly - Parts Information This catalog helps you to identify frequently-used maintenance parts - Diagnostic Manual Provides test and troubleshoot information - ETM with STAR Finder Contains wiring diagrams in a Web-based format with links to component location
All information is designed for quick access within a single browser window and is fully printable.
Model line 140 starting MY 1992 up to MY 1999 includes models: - 300 SE / S 320 SWB / S 320 LWB - 400 SE / 400 SEL / S 420 - 500 SEL / S 500 - 600 SEL / S 600 - 300 SD / S 350 - 500 SEC / S 500 Coupe - 600 SEC / S 600 Coupe - CL 500 - CL 600
Nekem tavaly előtt nyáron lett cserélve a szűrő. (W124 250Turbo). A kormányműben is kellett cserélni egy szimmeringet és o-gyűrűket. Álló motornál a kormányműből lett kicsavarva az egyik tömlő, majd simán leengedve az olaj. Szűrőcsere után fel lett töltve olajjal, majd motor elindít, kormány jobbra balra tekergetve, hogy a szivattyú bedolgozza a rendszerbe az olajat. Ahogy bekerült a az olaj, rá kellett tölteni még, hogy a szint ok legyen. Hidrotőke témához: nekem is kelepeltek a hidrotőkék. Kezdetben csak hidegen, aztán már melegen is szólt pár darab. A szerelőm azt tanácsolta, mielőtt csere lenne előszőr csak tisztítsuk ki a tőkéket, hátha jó lesz. Egy ideig jó is volt. Nagyon szép hangja lett a gépnek. De kb 5-600 km után megint elkezdtek kelepelni. Szentendrén vettem meg a az új tőkéket (4000ft/db). Egy hónapja voltak cserélve, azóta csendes a motor. Csak a diesel-es hangot lehet hallani.
tudom hogy nem világrengető a gondom de mint márkatárs kérlek benneteket ha valaki tud segitsen!w140 350td 300 sd kézikönyvre lenne szükségem bármilyen megoldás (másolás vétel kölcsön) érdekel!Amugy lennének szakmai jellegü kérdéseim is a tipussal kapcsolatban de majd máskor! Most csak annyit tud valaki valamit egy 140-esről aminek a rszáma GHJ160 Előélet stb köszi
ha a szükség úgy hozza és a méretek kiadják....nos a történelem folyamán volt már ilyenekre példa.
azért a hidrótőkének más az igénybevétele...
...de azért kérdeztem, mert ma hallom, hogy egy kecetel, kelepel, mondjuk ahogy akarjuk.
Mivel egy itteni kollégától kaptam egy doboznyi ilyen-olyan cuccot, ami között 8 egyforma látszólag nem kopott (bár nem tudom milyen a kopott tőke) hidrotőke is van, gondoltam a köbetkező nagyjavításos beruházásig betenném azt.
ja sejtem...hülye ötlet...bocs, de szükség nagy úr
Szia én megszoktam lazítani valamelyik csövet felemelem az elejét tekergetem jobbra balra kijön az olaj veszek bele új szűrőt meghuzom a csövet felöntöm olajjal és kopptól koppig addig tekergetem amig teljesen el nem halkúl! Kb ennyi!
Használt hidrotőkén meg lehet állapítani, hogy jó-e még? ...kiszerelt állapotban persze...egy topictárstól kaptam sok egyéb hasznos vassal együtt. (thx harangiz!)
Hát egy pár napot megint kihagytam, nem voltam, aztán látom a fórum kezd balkánosodni. Nagyon szomorú. Ha egy ilyen szakmai fórumon is már csak az anyázás, idiótázás megy, akkor eléggé nagy kakkerben vagyunk :(
Miért kell ez ide? Miért kell valakit ismeretlenül le idiótázni?
Milyen jogon?
Zsiga szerintem egy tök normális ember, tisztességesen szól mindenkihez, emberi módon ir, senkit nem bántott meg ezen a fórumon.
Az más dolog, hogy egyeseknek nem tetszik a stilusa, esetleg naivnak találja, de ez senkit nem hatalmaz fel arra, hogy le idiótázza!
Szabad vélemény nyilvánitási igényét senkitől nem szabad elvenni, de azt sem tartom korrekten, ha valaki érvek helyett, vitatkozás helyett a szokásos kiabáláshoz, anyázáshoz, idiótázáshoz nyúl!
Mert onnan kezdve már nem beszélgetés és nem a vélemények ütközetése a cél, hanem az "ellenfél" sárba tiprása, mivel más eszköz nincs a kezében az illetőnek.
Minden fórumon van egy-két ilyen ember, aki azt hiszi magáról felsőbbrendű, mindenkinél mindent jobban tud, és ennek hangot is ad. Lenézi a másikat, nem érdekli a véleménye, megy a saját feje után és a maga sajátos, bár sokak által el nem fogadott stilusa alapján itél meg embereket. Helytelenül.
Van az a kategória, amikor ismeretlenül is lehet hülyéskedni, bizonyos szavakat leirni, bizonyos szöveg környezetben, ami nem sértő. Mert a viccet érteni kell és sokan értik is, de ezen a határon nem kellene túl lépni, pláne ismeretlenül.
Bár ha belegondolok, valahol saját magát is minősitti az, aki ilyet ir a bemutatkozásában, hogy utolsó utszéli rendszergazda :(
Csak bizom benne, hogy ebből sokan nem általánositanak.
Zsiga Neked meg csak annyit mondok, hogy hagyd a fenébe az ilyen ember két fillért nem ér!
Ne vedd a szívedre, nem célzott lövés volt:) Engem is az bosszant, ami téged.
Zsiga egy jó szándékú ember, a légynek sem árt. Valóban naiv sok kérdésben, kicsit el is van varázsolva, de ezért nem kellene alpári módon belekötni. Ez valahogy az én kedvemet is elveszi a fórumozástól (biztosan van, aki örül ennek:).
tök jó! bár én közel sem ekkor a kuriózumot készítek, de viszont annál nagyobb szeretettel és áldozattal. én is most vagyok túl a homokoláson, most megy a lakatos felújítás én csinálom a motort a kárpit pedig majd március végén készül. ha minden jól megy nyárra készen lesz... bár nem biztos. nem a reklám helye, de van egy blogunk is... :))))))) www.w123club.hu/280ce
lakatos van, limo ívet nem találtam, illetve egyet igen, de az nagyon sok alakítás után ment volna. kint 60EUR az egész hátsó oldal, a szellőzőtől lefelé, vadonat újonnan.
most szentendrén azt az infot kaptam, hogy idén sokmindent már nem tudnak rendelni és ez a pótkeréktartó sem nyert. verte a srác a gépet, de semmi... :((((( pedig ha a limohoz találok cuccokat és is próbálom azokat flehasználni. a padlólemez az pl. limóé, de hibátlanul, kisebb alakításokkal passzolni fog a coupemba is. ma oda is próbáltuk és hibátlan lesz! :)))))
én is ismerősök ajánlása alapján jutottam el hozzájuk, aztán megcsinálták egy 500-as váltóját, amiről már többen lemondtak, egy régi ford váltót, amihez mi még alkatrészt sem találtunk idehaza. szóval eddig akik ajánlották és akiknek ajánlottam, mindenkinek bejött.
te milyen autót restaurálsz ha meg szabad kérdezni? :) én is pont benne vagyok, bár hobby szinten, de nagyon élvezem.
Ok köszi. Dolgoztak neked, tapasztalat ? Van nagyon sok cég aki újit, de sajna a legtöbb gány. Nem szeretném fél év használat után kivenni a teljesen restaurált autóból...
igen, őt is hívtam már többször, de mindig csak utánanéz a válasz, aztán meg nem bírom felhívni. azért holnap kinézünk, hátha valami csoda folytán ránksóznak valamit. én abból indultam ki, hogy az ajánlatban, mait küldtek, abban két komplett ksztnit is ajánlottak 1000 EUR megvásárlási áron és mindegyikről küldtek részletes fotókat, amin nem tűntek vészesnek... aztán majd kiderül, lehet cumi az egész, de ennyit megér.
automataváltó javítás: III. ker. Bp. KAdosa u. nem tudom menyi. a Fordos nagyautó után nem sokkal van egy nagyon profi automataváltó javító műhely!
igen, ma bejártam Ürömöt is meg Szentendrét is! Találtam is dolgokat, pl.: fenéklemezt, amit be lehet szabni a coupe-ba, meg első doblemez fogadó idomot, amit szintén be lehet rakni, de olyan dolgok egyszerűen nem akadnak a kezembe, amik kifejezetten kupéhoz vannak.
ezek hiányoznak még:
- hátsó sárvédőív javító vagy komplett ív
- pótkerék fenéklemez illetve a két oldalán lévő kis lemez, ami már a sárvédő része félig (ilyet mondjuk találtam 16EUR/db áron az egyik oldalon)
- jobboldali ajtó, aminek az alja nincsen elrohadva
- tűzfal jobb és bal széle. vagy egész tűzfal, amit szét tudok darabolni
- hátsó lökhárító
- elektromos ablakemelő
- középkonzol (bár ebből lehet jó a sima limoé is)
így hirtelen ezek. :/
amúgy az ürömi bontó félelmetes! :))) a mellettük lévő telepet béreljük és sokszor nézelődtem át, hogy micsoda gépek jönnek mennek ott. most meg tessék. eltelt egy év és nem egy hosszabbítóért mentem át hozzájuk, hanem egy coupe alkatrészért! :))))))
Nem ismerem a bontott alkatrészek árszínvonalát, de az általad is ismert társaság egyik tagjával bevizsgáljuk febr. 9-én. Lehet, hogy nem a komáknak kell majd onnan hazavinni az alkatrészeket, hanem fordítva? Ma reggel elhoztam egy kedves ismerösnek a kipufogóját a helyi MB-dealertöl és olyan csodaszép W100-as állt náluk, hogy jajajajaj.
Szerintem a 35-40° az irreális, annyit már csak a diffi maga nem kotyoghat.
Nefeledd, hogy féltengelycsuklók is vannak, azok is kopnak és kotyognak.
A diffi játékát úgy tudod megnézni, hogy ha alámégy és megfogod a bemenő, majd az egyik kimenőcsonkot utána meg a két kihajtócsonkot....persze mozgatni kell és érezhető a kotyogás. Nekem fél milla után talán 5°.
Ha itt nagy lenne a kotyogás, akkor annak komoly hangja is lenne. Azonkívűl ha a diffi kezd kikészülni, akkor először a szmmeringek adják meg magukat és tiszta olaj lesz minden a környékén...na ezután szoktak tönkremenni a fogaskerekek.
Érdemes még megvizslatni, hogy a behajtócsonk kúpkerékanyája nem lazult-e meg, azaz nem-e a kúpkerék mozog ki be....de ez szerintem kizárható.
A rángatós, csattogós dolgot én is difficserével próbáltam orvosolni, de a Hardy tárcsa volt a ludas! ...úgyhogy most van egy eladó diffim! :)
Te, nem ismered szemelyesen Zsigat, nem tudhatod mire szamits... ha veletlenul kiderul hogy egykilencven es szazhusz kilo, mit csinalsz? Elszaladsz? :-)))) Vagy te vagy Erdei Zsolt, s ez a rendszergazdas-dolog csak alcazas?
OFF Szégyen. Van valaki a fórumon, aki hozzászólásaival sokszor okosat mond, de sokszor, az önteltek fensóbségrendűségének hitével, azt hiszi neki mindent lehet. Nem tudom mit dolgozik, milyen beosztásban, de néha azt hiszem ezt a stilust mellőzni kéne ezen a fórumon. Persze színesití a hozzászóláskat, de leginkább bántó, próvokativ, és legfőképp kulturálatlan. Mindamellett értékes hozzászólásai "kicit" ugyan kompenzálják. De érdemes megfigyelni, hogy az utolsó 120 hozzászólásból csak 5 ben merült fel a Mercedes, vagy azzal kapcsolatos probléma. Úraim, ez egy szakmai fórum! Ezt vegyük már figyelembe. On 124-es tempomatot keresek E220-as autóhoz (1994) Meg valakit aki megmondja lehet-e javitani a difit. (nem bug, nem zörög, látszolag endben van, de kb megemelt autónál a kerék kb 35-40 fokot kotyog. (a kardán színtén) és minden gyorsitásnál ránt egyet. (motorféknél is, de mivel autómata igy nem mindig halható ki). Ja és ez a saját C220-am) Köszi elöre is
kíváncsi leszek, hogy földnek egy távoli szegletében, mondjuk 30 év múlva vajon ki fog énekelni bárkit a mai "médiasztárok" közül, mondjuk pölö a ollá' ibolykát...
Azt hiszem nagyon "belelovaltuk " magunkat a megoldhatatlan témába! Javaslom szoritozzunk, kedvencünkre a Mercedesre.. Most már tényleg megyek aludni nektek köszönhetően megnyugodva. Jó éjszakát
Tisztelt Kollegák! Nem tudtam elaludni / tudom magánügy!/,... bántott, hogy nem tudok egy embert kezelni pedig hitem szerint minden ember sárból és napsugárból van ! Nem tagadom kicsit elérzényékültem és lenyugodtam ahogy visszaolvastam az irásaitokat. A köszönet üres szó, de nincs jobb. Továbbra is lelkes iró és olvasó maradok, a többi meg az itt tanultak alapján FELEJTŐS. / ennyit a lelkizésből !/A "genetikai" ügyhöz annyit, hogy nagyon kezd zavaró lenni, mert érezhetően nő a jelenlét, és az ebből adódó problémák. Sajnos nincs megoldás. Kis szines : Kézimosó,! 5-en állunk szép sorban várakozva, másik oldalról betolat egy "egyén". Szöveg:.... bocsika , sietek!!!! , A dráma,a dologban hogy mind az 5-en meredten bámultuk a kormányt mint aki nem lát és nem hall semmit.
gondolj bele, mennyire f@sz@ lehet egy ilyen helyen dolgozni és egész nap ilyenekkel alkudozni, meg kitalálni hogy mi lehet a kínja az "úr" telefosott kocsijának tudván azt, hogy ha nincs meg a hiba, vagy nem tetszik neki a szám a végén a papíron akkor munka után, miután felvetted a minimálbér 1,2x-esét havi bérként, lazán elvághatja a torkod!
Kb két éve Józsefvárosban láttam az utcán egy 600-as 140-est. Rá volt írva, hogy eladó. Alaposan körbenézegettem - vesztemre. Jött a tulaj... Erősen nemzetiségi volt 12 kilós nyaklánccal. Próbáltam volna lelépni, de már késő volt. Látta bennem a VEVŐT
Beültetett és kellett mennem a tömb körül egy kört (benzin persze alig volt benne). Utána is csak úgy engedett el, hogy mindent megígértem. Jó fél évig nem mertem arra menni:)
Jómúltkor nekem is volt szerencsém két órát ácsorogni a helyi képviseletnél, diagnosztikára várva. Éppen egy oszlopnál támaszkodtam elgondolkozva, amikor hátulról hozzámvágtak egy 170 kg-os langyos libazsírral töltött zacskót. Lemásztam az oszlopról, megfordultam.
A zacskó - kihasználva a kései nyarat - citromsárga műbőr papucsban, valamint egy meghatározhatatlan színű halásznadrágban volt, amit 42 cm-nyi kilógó has után egy kis jóindulattal piszkosfehérnek nevezhető atlétatrikó követett. Mikor elértem a fejéig, látta a tekintetemen, hogy sikeres volt a hasával történt figyelemfelhívás. Először azt gondoltam azért jelezte szólási szándékát ily finoman, mert nem akart hangoskodni egy ilyen szent helyen, de ezt azonnal elvetettem amikor egy megdöbbentően mélyről jövő harákolás után (aminek eredményét szerencsére úriemberként nem köpte ki, hanem lenyelte) megszólalt:
- Há oszt mánnyit hálózik ez százon tezsdvíír?
Félreértve zavaros tekintetem és a válasz hiányát, rákérdezett:
asszem megvannak még valahol a gépemen a régi #magyar-os log-ok:D sztem benne van ő is:) de az is lehet, hogy a "szegyen"-en is van, bár abban nem vagyok biztos. Régi szép idők... :)
Sok minden elhangzott a traktormotorról, tényleg igaz, hogy csörög, de csak hidegen.
Mikor megvettem, több embert is megkérdeztem (taxis, újgazdag) mind azt mondta, hogy ez a jó.
Egyébként a 300D motor 30 éves konstrukció, az enyémen van egy turbó, ennyi az újítás. (tehát vagy a gyár volt spúr és nem fejlesztett, vagy tényleg jó a motor)
Amúgy létezik a gépgyártásban egy egyenletrendszer, aminek a neve: méretezés kifáradásra. Segítségével meg tudják határozni az alkatrészek élettartamát. Ebből adódik, ha nem használunk valamit, akkor is tönkre mehet. Lehet valakinek akármilyen jó motorja a verdában, az élettartam programozva van. Attól még a konstrukció jó!
A motorzajról csak annyit: még nem kellett füldugót használnom, meg erősító sincs a kocsiban!
Nagyon jól estek a leirt szavaid. Köszönöm. Fórumozást szeretem, szivesen olvasgatom mert én máshonnan jöttem, és az "életszagu" irások érdekesek és sokat lehet tanulni.. Sajnos a Mercedes tulajdonosok között sok a nekem nem tetsző figura. A Best-nél szobroztam egy fél napot, hát mit ne mondjak......... De hát az élet ilyen, ehez kell alkalmazkodnunk valamien szinten. Mára búcsúzom, jó éjszakát ! Zsiga.
Nehogymá komolyan vedd,ha valaki nem tartja be a netikett szabályait elküldöd a halál fa...ra és kész. Ez nem a való élet akkor szerintem már R.I.P Calver lenne:)) Tudod vannak hangemberek,és nem hangemberek. Az előbbit megmosolygod,az utóbbira meg halgatsz. Bocs Calver de ez most a traktorok nevében írtam:)
Nem éri meg a fáradságot. Ne foglalkozz vele és kész. Ha visszaolvasol rájössz, hogy itt nagyjából már mindenkit lesajnált párszor. Mielőtt Mercim lett, én azt gondoltam , a legtöbbnek a tulaja ilyen fazon. De a fórumon olvasgatva rájöttem arra, hogy szerencsére ez nem így van, csak elvétve akad egy-egy. :) Legalábbis az írástudók között...
nekem aztan tokmindegy. te akartad, h az arcodba mondjam, h idiota vagy. rajtam ne muljon... calver csiga unix.rulez.org, irjal, mikor jonnel (holnap van egy meetingem 11.30 - 13.00 kozt, amugy raerek)
Sajnos sok az ilyen seggfej, aki egy fórumon a névtelenségbe burkolózva beszólogat másoknak. A legjobb nem tudomást venni róluk, egyszerűen levegőnek nezni a bugrist.
Azért a repülésben kicsit szigorúbbak a szabályok,mint a földön.Ha az a motor kirepülte az üzemóráját,akkor nincs kec-mec,csere van.Elég részletesen dokumentálni kell ott a dolgokat,és a szabad levegőt előnyben részesítő ember nem nagyon ír alá fals dolgokat.
hozd el bármelyik lengyel gyártmányú permetezőgép, (alias kukacbombázók) motorját...vagy egy jó kis AN-2 csillagmotorját..na az tuti nem volt még generálozva az elmúlt 40 évben, és azért repkednek is vele! :-)))
Ha csak egyet hozol akkor,legalább napi 18-20 űzemóra a minimum. Ha többet is hozol,akkor eltekintek az üzemórák számától. De ne valami falusi tűzoltókocsit nézz amit csak karácsonyi fenyőfatűzkor inditanak be :)
a cégest csak munkaügyben, mert előfordulhat, hogy meg kell mutatnom, kinek küldtem 500kb-s vagy megás csatolmányokat és ezzel hány cégtitkot árultam el.
Bár szerintem úgyis megnézik maguk...itt a lágerban. :)
Privátot megadok, de sok minden csak a benti gépemen gyűlik össze...mivel van akinek bejöhetnek a cuccok...aztán körbeküldi.
tehat, ha hozok egy darab benzinmotort, ami akar 1 nappal is tobb mint 40 eve van napi hasznalatban, akkor elismered h szarok a diesel-ek? igy? biztos akarod? :-)
Kösz a tippet, de itthon csak ez a vacakabb minőség van meg, az 1Mb-s a munkahelyemen maradt....sajnos mérik az e-mail forgalmam, csak a gyengébbet tudtam elküldeni.
Bennt meg nem tudom feltenni ide....kész őrület.
Az ilyen tar.hu megy egyebek között meg nagyon nem vagyok járatos...majd még rugózok a témán.
"amugy (10 ev, 236k" Nem kor, nem távolság. Ha még 40 év mulva is ezzel jársz napihasználatban,aláírom neked hogy a traktormotor egy sz@r konstrukció:)
"Morgó" kedvéért és mindenki máséért, akit érdekel a téma.
Az alábbi tabella a jelenleg érvényes tervezési paramétereket mutatja, azaz egy új autó tervezésekor az alábbi várható és elvárt élettartamot veszik alapul.
Benne van, hogy miért is hosszabb élettartamú általában a dízel...
A kevesebbet forog, az általában tovább tart...és ugye egy dízel főtengelye átlagosan 30%-al kevesebbet forog, nemcsak általában, hanem az összes körülfordulások számát is tekintve!
Érdekes, hogy látszik benne, miért is nem bírjákolyan jól al kiképzést a modern dízel befecskendező rendszerek....akár 1MILLIÁRD nyitás a benzines 450 milliójával szemben:
ha szamolasi teljesitmeny kell, akkor olyan gepet veszek. most valoszinuleg egy POWER6 lenne a nyero, ha erre gyurnank :-) en amugy en hatalmas pc manias vagyok, ezt tudnod kell, egy darab pc-m se nincsen :-) legszivesebben beleboritanam mindet az atlantiba
> Hát eléggé sajnállak ha egy trutyi kondenzátorokkal szerelt alaplappal képes lennél "megbízható"szervert építeni :)
epitsen szervert a tokom :-) megvesszuk akitol eppen, es kesz.
mégha a számolási teljesítménye kevesebb is. Ez lett volna a véga ha befejezem. Hát eléggé sajnállak ha egy trutyi kondenzátorokkal szerelt alaplappal képes lennél "megbízható"szervert építeni :)
amugy (10 ev, 236k km, es nem csak szar 9ezret porog, motorhoz nem kellett nyulni) mindezt csak azert mondom, mert kurvara nem ettol fugg, ez csak egy a sok parameter kozul, ami befolyasolja a motor elettartamat.
Köszönöm a mellettem való kiállásodat ! Lehet, hogy másképpen látunk dolgokat, de én messzemenőleg tisztellek, és érdeklődéssel olvasom hozzászólásaidat. Ilyen nyilt forumon szerintem ez az érdekes, hogy sokan sokfelől jövünk össze, más kultura, más anyagi háttér, más életkor, más mentalitás. Ha valakinek nem tetszik valami nem válaszol és kész, de" mocskolódni " más embert emberi mivoltában megsérteni"...mert én ilyen vagyok kifogás mögé bujni.... gyávaság, ezt szemböl szembe illik négyszemközt elintézni.
Jött egy szomszéd,rányomtam a mehet gombra mielőtt befejeztem. :) Még mindíg a fordulatszám. 9000-et pörgő Gilera robogómat elcserélném épphogycsak ketyegő H&D-ra :)) Megy mint állat,néha egy hengerszett égész szezont is kibír :)
Amugy en sem vagyok hive annak, hogy leidiotazzuk egymast, ha kell, ha nem... Csak hat szerintem hamarabb lesz a magyar gardanak egy filoszemita cigany a vezetoje, mint hogy Calver diplomatikus ( vagy akar kulturalt ) stilusra valtson, barki kedveert... :-)
Egy szóval sem emlitettem a Mercedes traktormotorokat,az alacsonyabb motorfordulat volt a téma azonos sebességnél. Ha itt elbeszélünk egymás mellett,akkor inkább máshogy kérdezem. Őszintén,mint rendszergazda egy gyárilag már a csúcsra húzott játékra optimalizált pc-t használnál szervernek? Vagy szerinted is megbízhatóbb egy negyedannyi órajelen üzemelő Sun szerver mégha a számolási?
Ez nagyon durva sértés! Nem hinném, hogy a szemembe mernéd mondani. Temészetesen inteligenciát nem tudok adni senkinek! Remélem levelezőtársaim egyetértetek velem.
Ne tegyé már tönkre. Van egy adott autó, és abban választhatsz pl motorvariánsok közt. Vehetsz 320ast, 420ast, 500ast és 600ast is. Sanszos hogy mind más fordulaton fogja hozni a 180as utazódat. Igen esélyes hogy az lesz a legcsendesebb, amelyik a legkevesebbet forogja. Vagy ugyanez az automata és kéziváltó közt, automatával mondjuk sokkal hosszabb az utolsó fokozat áttétele.
Ha sokszor mész nagy távokat, ez keményen szempont.
És nagy átlagban azért az is igaz, hogy egy kategórián belül nincs nagy különbség a zajcsillapítás minősége között, a fordulatban viszont lehet.
Te nem azt kérdezted, hogy egy dieselnél kit érdekel, hanem hogy általában. Általában pedig engem érdekel hogy az utazósebességeknél mennyit forog. Diesel autóm meg ha rajtam múlik, nem lesz.
OFF: megerkezett a w123-asok es tarsainak melto utodja : az 500-as Fiatra 5 ev vagy 500.000 km garanciat adnak :-))))))))))) beszaras, hogy talalhatnak ki ekkora baromsagot ; vajon azokra az autoikra, amelyekkel elvileg lehetseges volna evi 100.000-et menni( pl taxikent ) , miert nem adnak??? Orulet, hogy mit ki nem talalnak a marketingesek...
Te nem gondolod hulyenek a mernokoket, hogy tobbszazezer ( vagy talan tobbmillio ) luxus-szemelyautoba traktormotort szereltek? Szerintem tudjak ok mit csinalnak s miert...
Mindkét autó kendácsoltnak tünik, ráadásul az elsö gyanúsan olcsó. Eszembe sem jutna ezek miatt útra kelni. Hacsak nem akarsz további összegeket beleölni. Keress egy pöttyel drágábbakat, ha nem akarod hogy a lányod gyakran emlegessen.
Nincs valakinek w124 (200E)-hez szervíz vagy szerelséi könyv. Elektronika rész érdekelne mindenképp. Tehát ha arról szóló szakirodalma lenne valakinek... nagyon megköszönném. Szerintem az árárban is megtudnánk egyezni. :-))
Még megvan a 190 E 2.0 Mercimhez a Betriebsanleitung könyvecske, abban minden 190-es modellhez le van a technikai adatokhoz.
Más:
A140 Mercedes kezelési útmutatója szerint az aksit minden további nélkül lehet cserélni, szépen leírja a menetét. Viszont néhány "szaki" azt mondta, hogy csak szervizben, mert gondot okozhat a computerben. Teljesen lemerült egyébként.
> mennyit forog, mert azért az jelentősen befolyásolja akár a zajkomfortot, akár a fogyasztást.
elmondom, az a traktor alapjaraton sokkal szarabbul jar, mint egy v8 5000-en porgetve :-) tehat nekem ne gyere a zajkomforttal egy dizelnel, mert tokon szurom magam.
Egyik ismerősöm eladná a W124 220-as kupéját, mintha a napokban valaki ilyet keresett volna. Az autó Sportline, kék kockás belső szép állapotban, motor jó, futómű, fék és elektronika full rendberakva. A kasztnin vannak dolgok, nem rozsdás, de van 1-2 fényeznivaló elem, meg egy cserés sárvédő. A kocsi a Best mobil volt tulajáé, tényleg normálisan rendberakva, sztem reális áron elhozható. Ja, a kocsi 93-as. Ha valakit érdekelne, dobjon emilt és megadom az elérhetőségeket hozzá (egyelőre nem hirdetik)
Pl. engem is erdekel, hogy mikor mennyit forog a motor ; viszont ez csak egy sztereotipia a Merci-dizelekrol, hogy "hosszuloketu, kisfordulatu..." pl. az OM601-602-603 csalad se nem hosszuloketu ( 87x84-es ), se nem kisfordulatu - dizeleknel az 5150-es leszabalyozas azert nem kis fordulat. Nemtom a nagyobbakal hogy van, de a ketliteres ott kezd valamennyire huzni - sajat magahoz kepest, Calver, nem a hayabusahoz es nem is az S500-hoz kepest :-))))) - ( 2500, vagy inkabb 3000 korul ), ahol pl egy 1.5 DCI ronyo-dacia kezd meghalni. Na az kisfordulatu, s asszem hosszuloketu is. Tippelj: szerinted melyik tart tobbet? :-)))))))))))
igen, valóban frusztálják az embereket De azért mikor a zebra elött megállok senki sem szokott dudálni, villogni rám vmilyen OFF autóból de mikor OFF autóval megyek, ez már nem mindig van így... van hova fejlődnie a közledéskultúrának Mo.-on... Az enyém sincs besötétítve, viszont dunkelblau és világos bőr belseje van...
Elöször is bemutatkoznék egy e 290td boldog tulajdonosa lennék 5 napja. Igazándiból még csak ismerkedünk egymással, de szeretném ha segítenétek néhány kérdésben. Az elsőt fel is tenném, hogy néz ki a légzsák kontrollámpa, és ha az amelyikre gondolok 5 másoppercig kell e világítania?Elöre is kköszönöm.:)
Ez kint természetes. Aki nem akar menni az segíti a másikat, félreáll.
Egyébként nem érezni. Itthon idegbajt kapok a sok betartós baromtól.
Az elején finomkodtam, mint bűszke Mercedes-es. Csak hát az emberek annyira flusztráltak, hogy még megköszönni sem merik, ha egy fekete Merga segít nekik.
Pedig az enyém levan "papásítva", nem sötét, nem bőr, fanyelű esernyő a kalaptartón stb...a rendőrök sem állítgatnak meg soha.
Hát nem tudom? 200-al menni tartósan szerintem nagyon fárasztó. Ilyen sebességnél nekem liftezik a gyomrom , hogy aki mellett elmegyek mit csinál?.... Csak egy rossz kormány mozdulat.......
Annyiban érdekes, hogy az általad általában használt sebességnél (ez nyilván autópályázásnál jön elő, tehát pl 160as utazónál) mennyit forog, mert azért az jelentősen befolyásolja akár a zajkomfortot, akár a fogyasztást.
Pl a Mondeo (tudom, ki ne mondd) tök kényelmes utazóautó lehetne, ha nem forogna 3000 körül 140nél. Kéne rá egy hatodik, és kész.
Azt hiszem nem véletlen, hogy az amerikai V8-asok alacsony fordulaton járnak. Nekem is jobb érzés ha 1000-3000 fordulaton megy a gép. A magas fordulatszám kompromisszum ,a cm3-ket potolja.
A kisfordulat nagy sebességnél az osztrákhatáron túl érdekel az autóm "szülőföldjén" ahol nincs sebességhatár, de van közlekedéskultúra és lehet tartósan 200-at menni. Amióta egyébként ezzzel a vassal járok itthon kifejezett nyugdíjasnak számítok, az autó vezetés közben nyugalmat sugároz.
Tény, hogy ki kell fogni, de néha lehet szerencséje az embernek?!
"de hogy epp egy adott sebessegnel mennyit forog, ez kiatokomet erdekli" Aki nem csak pár évig szeretné használni,azt valószinüleg érdekli. A hosszulöketü kisfordulatu motorok valahogy lassabban kopnak:)
amugy szted mit szamit, mikor mennyit forog egy motor? mert, h szamit a teljesitmeny, megertem, a nyomatekgorbe, azt is, a jaraskultura is, meg a hangja, meg a megbizhatosag, hogy milyen gyorsan ejti a fordulatot, hogy mennyit fogyaszt. de hogy epp egy adott sebessegnel mennyit forog, ez kiatokomet erdekli?
Na még valami,akárhagy lepadlózom nem látok a hátam mögött koromfelhőt,még korom pamacsot sem. A töltési mennyiség van minimumra állítva,vagy ez a többi automatára is jellemző? /utóbbival az alacsonyabb terhelésen történő fordulatemelkedésre gondoltam/
Urak, 126os ülésállító kapcsoló bekötési rajza, vagy akár csak egy fényképe, hogy melyik színű drót hova megy, nincs valakinek? Kicsit tanácstalanul állunk fölötte :D
Igen, ezt én is igy látom. De nem sok 140-es "szaladgál" az utakon, és a futó kocsinak tapasztalatom szerint nagy része diesel. Széthajtott, törött autókat a bontókban min. 5o db-ot tudok. Valahol közelitenek a számaink!
Kösz,mostmár biztos hogy Meguin lessz a következő :) Valószinüleg nem várom meg a csereperiódust,még csak 4000-et ment ezzel az olajjal. Tulajdonképpen az nem tetszik benne hogy alapjáraton hangosabbak lettek a hidrotőkék.
Szerintem, ha le tudod valamennyire informálni a kiszemelt gépet, nem csinálsz rossz boltot egy modifikált 140 es megvételével. / kivétel a 350 TD, de ez csak az Én véleményem !/ Szép és időtálló forma, biztonságérzetet nyujt benne az utazás, kényelmes, és nagyon sok hasznos extra van benne. Megjelenésében kicsit feltünő, ez probléma / minden Mercedesnél / ,nem hiszik a valódi értékét, mindenféle negativ legenda veszi körül a Mercedes tulajokat, a hozzáértők kivételével. Fenntartási költség ?? mihez képest ???
Azt láttam hogy a többségnek,a Castrol jött be. Csak kiváncsi vagyok,hogy a reklámhiány vagy a minősége miatt nem terjedt el a Q8. Igazából következő körben a Meguint akarom kipróbálni. Most Agip ultron van benne,de ilyet nem teszek bele többet.
Jó estét Urak ! Mi bajod neked a 140-es gépekkel ? Nekem a harmadik van, de semmi probléma nincs vele. Véleményem szerint körbe-körbe forog a piacon kb 10 darab agyon strapált 140-es, ezekről alakult ki a sok negativ vélemény. Gondolj bele az ujonnan 3o milliós kocsikat árulják 1-2 millióért ! Csodák nincsenek! Nézzétek és kérdezzétek meg pédául azt a tulajt aki Érden árulja 3.5 milláért a gépét, hogy volt-e baj vele,..... érdemes megnézni az állapotát is... ! Itt olvastam, hogy valaki a 350 td-vel 200 km-el szágoldozott!, Az ilyen "meghajtott" autóktól 10 hengerfej csere után mit lehet elvárni ! Amikor azt irtam hogy a 140/350 td nagyon lomha, és az autópályán állandóan a fordulatszámmérőt néztem, hogy 3500-4000 felé ne menjen, / 130-150 es tempó / kritikát kaptam, pedig semmilyen gépet nem lehet szerintem tartósan határértéken járatni meghibásodás nélkül. Autó "gyilkosoktól" autót venni, Te mint szakember tudod, hogy életveszélyes !
Kaposváron fordított a helyzet. Bárdi és társai kerülendők, mert általában drágák. A Merci szalonban normális és hozzáértő emberek vannak. Szó nélkül kibogarásszák a legeldugottabb kis műanyag pöcköt is az EPC-ből. Törzsvevőnek BARÁTI áron 1-2 nap alatt meghoznak mindent. Az is elég ha odatelefonálok és intézik:)
Hát oda akkor kell menni, ha ami kell sehol máshol nincs...pl nekem a multkor a kúpkerék anyája a diffimben....kezdésként rendelni akart egy komplett diffit 647 eFt-ért
:)
Eccer voltam náluk a turbó-kivezérlő-vákuumszelep miatt, vagyis akartam egy EGR nélküli motorhoz valót, de fogalmuk nem volt, hogy miről beszélek...aztán megmutattam, mire a fickó: "Hm, ez érdekes"...de ha akarom megcsinálják...nem tudják mit, de megcsinálják.
Na a szalon, meg ez o arai, iszonytosan felejtos, plane, hogyha szuksegem van valamire, inkabb vigyem az EPC-bola cikkszamokat, mert nagy ott a fejetlenseg :(
ok koszi,latom totalisan rosszul fogalmaztam.Megbizhatosagra vonatkozolag kerdeztem a dolgokat.Szemem az van eszrevettem hogy kulsoleg nem tul sok a valtozas de szerintem tudjatok hogy mire gondoltam.Koszi megegyszer......
> Egy olyan kerdesem lenne hozzatok hogy szerkezetileg milyen ujitasok voltak ha voltak a W140-eseken,kb a 98-as evjaratra gondolok pl a 95-oshoz kepest.
Sziasztok! Egy olyan kerdesem lenne hozzatok hogy szerkezetileg milyen ujitasok voltak ha voltak a W140-eseken,kb a 98-as evjaratra gondolok pl a 95-oshoz kepest.Nem tudom hogy szamit e de Angliaban terveznem a vasarlasat.Koszi Udv.:Peti (bocsi az ekezetek miatt)
Aham... de a tied husszelepes 250-es, ha joltom, ugyhogy az en hazigrafikonom akkor nem jo :-( ; a vegsebesseget valoszinu hogy 4.600 korul eri el, tehat a 4-es o.k, de ha neked 5.000-es fordulat tartozik a vonalkakhoz, akkor nekem 4.600 ; nah, mindegy, majd ha ugy lesz kedvem, gyartok egy ujat :-) . Koszi
W202 Utólagos fényszóró mosó beszerelés ügyben plíz mondjatok már vmit! Érdemes utólagos beszerelésen agyalni, vagy felesleges? (pl ha cserélni kell hozzá lököst, akkor hanyagolós) Kössz!
...minek akarsz 1tuti 500ezer kmes dízel betegséget???...:) ...itt van ez...:)...benko vszinű ismeri látásból...:) ...engem csak 1.5M választ el,hogy megvegyem,nekem kép alapján teljesen ok...:)
Te a nagy profi ilyet kérdezel? Szerintem legalább három bontó / nyiregyháza, Amon, Siófok/ tud segiteni .Én azt hiszem a difi nem kurens cikk a 140-es gépeknél.
Köszi az infót. A 140-est nem ismerem,eddig kizárólag W211-eseket hajtottam. Eredetileg a cégbe keresek egy 124-es dízel kombit, a lányomnak meg egy 124 CE-t.
Jó estét! Ezt a "pédányt" nem ismerem, de a tipust igen. Szörnyen lomha, ezért mindenki kitapossa szegény gépnek a belét! Élmény autózásra nem alkalmas ! Ilyen gázolaj áraknál lassan a V8 jobb vétel föleg ha nem nyomod neki. Nekem 1000-2000 fordulat között a V8 szépen huz,gyorsit mint egy elektromotor, kellemesen "suhan ". Tapasztalatból nem javaslom a 140/350 TD. Természetesen ez egy vélemény csupán !
A dobozra gondoltam hogyha az van benne , 1.5éve generáloztam a motort és 4x cseréltem azóta olajat és ez volt benne most mólos van benne ezt tudtam occsón!
Kb. mennyibe kerűl 1: 140-es-hez 1 komplett hátsó futómű(bontott)-difivel.mindennel?Cserélt már valaki ilyet,vagy van valakinek fogalma nagyságrendileg?Köszi!!!
100% hogy van valahol,de most elsősorban arra kell koncentrálnom hogy elinduljak melózni:) Jóéjt mindenkinek. Nemtudom volt-e ,de itt is vannak jó kis pdf-ek. /Maybach,G....../ http://www.mercedestechstore.com/pdfs/index.htm
Az enyen kezivaltos :-) amugy csinaltam en is hazilag, az oran megjelolt ertekeket veve a fokozatok "vegenek", es 5.000-et max. fordulatnak , ill. 4.-ben 4.600-at a 160-as vegsebesseghez, de hat ez korantsem pontos szerintem... Szorakozasnak megtette, de gondoltam, hogy csak lehet valahol egy "rendes" diagramot is talalni
Saját tapasztalatot nem írok,mert az enyémben 240-es óra van és tutira csal. Ha a gázpedált kinyomom a tűzfalon akkor is bevált 110-nél negyedikbe,legalábbis az óra szerint.
Ez sem gyári, a honlap készitője a gyári adatok alapján csinálta az alábbi adatok alapján. 1.Gang: 45 km/h 2.Gang: 77 km/h 3.Gang: 123 km/h 4.Gang: 168 km/h 5.Gang: 190 km/h
Steigvermögen: (Mit 2 Personen besetzt)
1.Gang: 43% 2.Gang: 26% 3.Gang: 15% 4.Gang: 10% 5.Gang: 7% Megnézed padlógázon hol vált,felviszed egy x-y tengelyre és már kész is. :))
Csakugyan... a regi mercikben nem voltak olyan tul optimista orak, mint a mai kocsikban ; az anyam 1.2-es Polojanak is 220-ig van, az meg 120-nal forog 4.000-et, nem 190-nel :-))))))) Gondolom ez azert ki tudja akasztani szepen azt az orat...
Koszi szepen :-) az 5.700 meg gondolom pont a nevleges fordulatszama lesz a mocinak, nem? A leszabalyozasig meg kell legyen kb. egy ezres, ha nem tobb, ugyhogy akko csak megfutja a 300-as is a 100-at kettesben. Ez 320-as lesz, vagy valami meg bikabb? 190-nel csak 4.000 ezer - elegge "kover" moci lehet :-)))
...pont azt írtam,h sztem semmi köze sincs a seb.fokozatokhoz...:) ...sztem "ideális" városi,országúti,utazó sebességet jelölnek,de majd vki megmondja...:) ...calver???...lécci,te úgy is sokat tucc...vagy ha ezt elárulod utána meg kell hogy ölj???...:)
Azert ezekkel a felnikkel meg mindig szebb, mint az a 36-os AMG, amit lacip linkelt be ; Es letezhet, hogy a 300-as benzines ne fussa meg a 100-at kettesben, vagy azert tul lehet huzatni a gyari jeloleseken? (lasd km-ora )
Alakul, de fekete bőröset AKAROK (natürlich mit Wurzelholz) és a fehér szín sem bejövős, pedig most újra divat, tudom. Meg ez még mindig túl közel is van, mi a helyzet az Ausztrál eBay-en?
most mi a baj a felnikkel?
Evo II meg E500 Limited volt ilyen felnivel gyárilag (ha ugyan a kombin eredeti, mert csináltak belőle replikát is)
a dzsipók nem ilyenre gyorsulnak szerintem (nem elég csicsás, és a nevéből adódóan KÖNNYŰfém, nem sokat kapnak érte fémhulladékként)
köszi, de ilyen "apróságokkal" - mint pl a lámpacsere - meg én nem akarom bafogatni a mestereket:) plusz ahogy mer-joe kolléga írta, jobban kiismerem az autót, ha én szenvedek vele,én meg alapból az a típus vagyok, hogy addig szenvedek, amíg meg nem oldom a problémát. A sikerélményről nem is beszélve:)
A nagyobb dolgokkal már más a helyzet, ami tervbe van véve a közeljövőben, az az alvázvédelem, és a rügyezések lekezelése, lefényezése, plusz megszüntetni az antennánál a vízbeszívárgást, erre mondjuk van ismerősöm, továbbá futóműügyileg, meg motorikusan sem ártana átnézni az autót, hogy tudjam, mit kellene hamarosan megcsináltatni rajta. Mesterurak mennyiért vállalják az ilyeneket? Úgy értem az átnézést, és esetleges javítást?
És hát hosszútávú tervem szétszedetni az autót, és újrafényezni, esetleg elgondolkodtam a feketén is...
vagy megveszed ezt, felniket eladod rola valami dzsiponak, meg kifizeted a 700k-t a forgalombahelyezesre es meg is vagy. a francia hulladekot meg eladod vmi ellensegednek
Fóliát hőlégfúvóval is meg lehet indítani, amit egy nagy teljesítményű hajszárító is helyettesíthet, csak legyen rajta szűkítő. A ragsztó maradványokra etikett lemosó (Label Off), a legjobb. Csak a ragasztót oldja, és narancs illatú.
Üdv, srácok! w202-be utólagos fényszórómosó berendezés beépítésen érdemes agyalnom, vagy hanyagolós? Mennyiből lehetne összehozni? A lámpabúrán ott van neki a gödör. Ez lapátosan van megoldva gyárilag, vagy nagynyomású? Előre is köszi, Sanya
Nem kárpitmosásról volt szó, hanem az üveg takarításáról. Olyat ajánlottam, ami lehozza a trutyit, nem tesz kárt másban, és egyszerűen beszerezhető. (Bocs, hogy beleszóltam...) :)
Az enyém üvegbe épített mikrofűtőszálas, annak mindegy. Amúgy nincs rajta olyan erősen a fólia, szerintem az üvegen lévő fűtőszálat sem bántaná. A ragasztó lekaparásával kellene vigyázni.
Sajna én is fóliázva vettem a gépet:( Vizsgán le is vetették a két elsőről, azt mondták ez így nem vizsgaképes. Aztán volt 10 percem hogy leszedjem, szerencsére szinte majdnem egybe le tudtam húzni. A ragasztó maradványok meg nitróval simán lejöttek. Egyébként tényleg gáz a tolatás sötétben, tervezem hogy leszedem a két hátsó ajtóról meg a hátsó szélvédőről. Viszont attól félek nehogy lekapja a fűtőszál festéket, neked fenn maradt?
Nem vödörrel kell felhordani, és akkor a kárpit nem kap belőle. :) Egyébként sima nitróhígító is oldja azt a ragacsoz, és az nem bántja a kárpitot, ha rácsöppen. (Műanyagdobozban árulják :) )
Hogy az ógermán teuton káanyját az összes kivakarhatatlan, ámde porózus szigetelésnek a 26osban :) Egész délután azt a szart véstem kifelé, de végre kész :)
Tisztelt forumtársak! Van-e valakinek infója a használtautó.hu-n találaható 420-ról amit 999,000 -ért árulnak? Előélet , esetleges hibák stb. Nagyon tetszik a gép. A válszokat előre is nagyon köszönöm.
Na akkor megint tanultam valamit, mert én nem mertem neki állni. Pont a rajta maradó ragasztó miatt, amire azt mondták, az életben nem szedem le.
Ezért aztán nem próbálkoztam, pedig több embert is meg kérdeztem aki ilyennel foglalkozik.
Az ilyen ragasztók eltávolitására igen agressziv oldószerre van szükség és ezek általában nyom nélkül nem maradnak. De ezek szerint van már rá megoldás.
A felniktol eltekintve szep :-))) csak szerintem a 124-es kombi klasszikus, nyugodt vonalaihoz meg akkor sem talal az az idetlen malomkerek felni, ha ez eppen egy nagyteljesitmenyu AMG-verzio. Egyebkent kiprobalnam eccer :-))))
A fóliát utáltam az első perctől fogva, különösen éjszaka. Az egyetlen pozitívum az volt, hogy a fekete autó szép tisztára lemosva valóban jól mutatott kívülról a lefóliázott ablakokkal. Amúgy most a gyárilag színezett üvegekkel még jobban mutat - szerintem:)
Mindenki ugyanezt mondta a leszedésről, amit Te is leírtál. A végén már annyira be voltam rotyizva a gondolattól is, hogy neki sem akartam állni. Aztán kiderült egy barátomról, hogy szabadidejében (profi módon) fóliázással foglalkozik. Benne megbíztam annyira, hogy belevágtunk.
3M fólia volt az autón, kb két óra alatt nyomtalanul, barmolás nélkül leszedtük. Nagy darabokban le lehetett húzkodni, majd valami spéci - kárpitra, gumikra nem veszélyes - oldószerrel bepermetezte a ragasztót (mind rajta maradt az üvegen) és pár perc múlva éles tolókéssel letologattuk a feloldott ragasztót. Hihetetlen, de semmi szívás, semmi károkozás és semmi fóliára utaló ragaszómaradvány.
Az árban benne voltak a jobb minőségű fékbetétek is (14 e Ft)+ munkadíj.
Egyébként a hátsótárcsák nincsenek nagy igénybevételnek kitéve, az enyém az állástól ment tönkre. Látszottak a tárcsán a fékbetét nyomai,mintha rálettek volna rajzolva. Én még nem láttam ilyet.
Sötétitő fóliás autót ne. Felejtsd el. A 124-sem előző gazdája lefóliáztatta, ezáltal este parkolásnál, tolatásnál, garázsba állásnál szivás, mert nem látsz semmit.
Leszedni nem tudod a fóliát úgy, hogy a szélvédő gyári állapotu legyen.
Persze ha olyan az ára az autónak és belefér egy körbe üvegezés, az más.
Én is keresek w202 vagy w124 második szériás kombit, de inkább nagyobbacska benzinest. A dízelek úgy is szét vannak hajtva mind egy szálig:) Csak kifejezetten szép és jó érdekel.
Előny, ha rönólagunát beszámítanak. Esetleg még fizetek is rá
Győrbe láttam egy kereskedésbe egy nagyon szép W124 kombit. De nem tudom hogy benzines vagy dízel. Ha győr nem gond, akkor ha arra járok megkérdezem neked.
Az enyém is kék ,és tetszik is. Calver meg olyan mint Morgó a hét törpe közül. Általában akkor szól be ha valamit kritizálni lehet,de egy idő után hozzá lehet szokni :))
Miután egy jó állapotú 124-es 300T Td-t keresek úgy gondoltam hogy megkérdezlek benneteket. Van esetleg valakinek infója ilyen eladó kocsiról? Tudom hogy a neten érdemes körülnézni itthon és külföldön, de bízom benne hogy mivel itt sok MB szerető ember "lakik", talán tud valaki ilyen eladó járgányt.
Az autópiac január 8-14. számában a használtautó rovatban a 124-esről írnak.
"Hiába vegyes a W124-es megítélése, abban mindenki egyetért, hogy ez az autó még képviseli a hagyományos Mercedes-értékeket....."
" Bármilyen hihetetlen, de aki képes ráhangolódni, az még a 200D 72 lóerejével is képes együttélni, persze 130-as utazósebességgel ez is kimegy a világból"