Tekertem már sík jégen (legfagyott havas mellékút), ahol a gyalogosok is csak az út széli füves részen mertek csoszogni. Aztán jött egy lejtő...... juj..... óvatosan húztam én mindkét féket, de csak gyorsultam tovább és tovább:-) Végül az árokparton megálltam esés nélkül.
De olyan is megesett, hogy földön fekve sem tudtam rekonstruálni mi történt, hiszen csak jöttem egyenesen, de mintha a vékonyka hó alatt lett volna egy befagyott pocsolya? :-)
Sziasztok ! Utóbbi 4-5 évem bringázásaiból igazán szép részeket felhasználva készítettem spinninghez egy gyönyörűnek mondható videót :) Néhány pld, hogy mik bukkannak fel: Alpok, Pireneusok, Andalúziában Sierra Nevada, Costa del Sol, részletesebben: pl Col du Galibier, Col de l'Iseran, Bonette, Passo di Gavia, Dürrboden útja, Rajna menti bringaút, Mont Ventoux, Silvretta hágóút völgye, Kühtai emelkedője, Monte Grappa, Brennerpass, Jaufenpass, Passo Rombo, mert részletek láthatóan a következő bringamaratonokból, ill extrém bringás kihívásokból: Ötztaler radmarathon , MOnte Grappa chellenge (261 km + 7241 m) , Valtellina Extreme Brevet (345 km + 8998 m), Andalúziában pl: Pico Veleta (3394 m), Puerto Escúllar (2036 m)... A Pireeusokból feltűnik többek közt: Col de Peyresourde, Col de a Core, Ordesa canyon útja és a hegység oldalában vezető főút lejtője (72 km/ó), Puyarruego környéki csodás kaptató is többek közt.
Latod arra nem is gondoltam, akkoriban nem voltak tunyak az emberek. Egy kis ho nem volt nagy ugy:)
Volt egy regi kepem valahol ahol hoban nyomatom (de sosem szerettem). Nalunk se volt meg remenye sem a honak. A hegyeken teljesen elmaradt a siszezon, ami mar nagyon regen tortent meg. Sot, nem is emlekszem ra egyaltalan hogy teljesen elmaradt volna. Mar a viragok is lehullottak a fakrol legtobb helyen, az orgonanak vege lessz Aprilis vegere.
De legalabb lehet nyuzni a bringat! remenykedtem egy Aprilisi turarol San Franciscoba de eloszor a kaliforniai idojaras volt kaka, most meg beugrott egy par melo azert nincs idom.
Brumm, brumm :P
(en igazan sosem tudok bringaval meloba menni, azert nem jon ossze a km)
Kár okoskodnod, mert ha ilyen-olyan lánccal szaladgálsz, amit brigiciollal mosogatsz, miközben csak 1 tányért használsz, de 8-as agyváltó kevés lenne számodra, akkor óriási műszaki és technikai hibákat vétesz.
Ha öntelt sértődöttségedből képes vagy utántöltés nélkül leengedni a gőzt, akkor segítek megérteni az alapokat. Ha nem, akkor kínlódj továbbra is ugyanazokkal a problémákkal, melyekkel már évek óta:-)
De akkor legalább annyit tegyél meg, hogy nem itt offolsz évről évre, hanem a szerelős topikban.
Tudom, hogy elismerésnek szántad, ezért írtam, hogy magadhoz mérve.
60-as években még kevés autó volt, főleg magánkézben.
A Jászságból(máshonnan is) kerékpárral jártak fel a munkások Pestre, azokon az utakon, azokkal a vasakkal. Én, mi már elképzelni se tudjuk:-)
Ha nagy volt a hó akkor tolták.
Itt a mostani télen annyi hó nem jött össze, hogy a keréknyom meglátszódjon benne. Persze ha nagyon durva az időjárás akkor kocsival megyek munkába vagy ha olyan dolgot kell vásárolnom ami bicajon nem fér el.
Keress rá Forgione1 koma (R.katolikus, Tekeri, Uvegszikla, meg tudomisén hány efemer kiadású) nickjére, és menten meglátod, hogy nem benned van a hiba, hanem őkelmében.
Nem volt szándékom vitát indítani, s elnézést kérek a topik többi olvasójától. De végtelenül felháborít a rosszindulat és a kötekedő kedv ilyen szinten való megnyilvánulása. Megjegyzem mindez egy, a korábban általam is gyakran olvasott barátságos hangvételű fórumon. Ezért beidézem azt a hozzászólásom amiből te a lenti infókat meríthetted.
Kérdésem, miből gondolod, hogy az ott szereplő 30.000 km. panaszkodás ? Honnan tudod, hogy nem ápolom rendesen a cuccost ? Mi okán gondolod, hogy direktben barmolom a gépet, hogy ilyen hamar tönkremegy ? Mert felmertem tenni egy olyan kérdést, hogy idő előtt ment tönkre egy egyébként drága lánckerék s másnál történt-e ilyen ? Nem értem, egészen egyszerűen nem értem. A kérdésre egyetlen konkrét válasz nem érkezett ész osztás annál több. Egyébként 2013.-as a hozzászólás ! Részemről befejeztem a meddő vitatkozást !
Használtam én is ugyanezt a láncot, lévén hogy olcsó. Akkor még hozzá voltam szokva, hogy évekig járok egy lánccal. Aztán ez a lánc 1200 km. után úgy megnyúlt, hogy cserélni kellett. Pedig új volt a láckerék is mikor láncot cseréltem. Utána még bepróbáltam ebből a típusból három ugyanilyen láncot, de már úgy, hogy olyan 500 km-enként lecseréltem. Így tudtam menni 3 lánccal és egy fogaskerék sorral olyan 2000 km-ert. Ez nagyon kevés én évi 6-80000 km. között megyek. Ez nem állapot, kerestem a megoldást. A kerékpáromon egyébként minden shimano deore lx. Megvettem egy lx 8-as sort azt hiszem olyan 5.000 ft. volt és vettem egy shimano Hg50-es láncot ami az Lx-nek felel meg. Nem volt egészen 10.000 ft. amit ki kellett adjak. A mostani szettem már jóval túl van 6.000 km-en egy lánccal és még lenne benne legalább 2.000 de az első lánckerekem már annyira hegyes, hogy le kell cseréljem. De abban meg már vagy 30.000 km. van. Tehát a megoldás jó minőségű fogaskerék és jó lánc. Az olcsó kerül sokba. Óriási minőségi különbség van shimano cuccai között is, az Lx már tényleg strapabíró, igaz megkérik az árát. Egyébként én szoktam brigéciolllal mosni a láncot és a lánckereket is. Igen valóban két lánc után már cserélni kell a lánckerék sort is. Sajnos egyben mert nem bonthatóak szét, hogy csak a kopott lánckereket kelljen kicserélni.
Bizony bocsanater' kell esedezzem hogy ilyen felreerthetoen irtam ;) Nem tudom mibol gondoltad a szobakerekparozast. Igaz van egy nagyon jo gepem de mar regen ultem rajta. Jobban szeretem az utca zajat meg a szelet a pofamba :)
A hozzaszolasban inkabb elismeres volt a szandek, mert a hatvanas evekben (9 ev max) sem az eletstilus, sem az utak es a kozlekedes sem volt kedvezo a sok hajtashoz. Igy a 100000 km nagyon szep teljesitmeny.
Ha van lehetoseged menni 40+ minden nap akkor nagyon szerencses vagy.
Még most sem jöttél rá, hogy az alkarészek minősége egyre silányabb?
2003-ban még arról panaszkodtál, hogy az első tányér csak 30 ezret bírt ki.
Majd 20 ezerre saccoltad, most meg 8 ezernél olyan hegyesre koptak mint amilyenre a fogorvos köszörülte öreganyám fogait a koronához.
Persze ilyen kopáshoz nem csupán a silány alkatrészek járulnak hozzá, hanem a hozzá nemértő hajtás/váltás és szakszerűtlen karbantartás. Mely együtthatók fokozzák a kopást.
Csak munkába járok napi szinten 40 km-t, esőben, napsütésben és nincs benne semmi különös.
A túrákban már van:-)
De hamár magad kényelmi szobakerékpározáshoz méred a dolgokat, akkor legalább időarányt írtál volna, hogy mivel számoltál, nyilván szintén helytelenül magadhoz mérve:-)
Nem, korábban sem használtam a kisebb lánckerekeket. Nem jó a logikai megközelítés. Maximum mikor Erdélyben túrázunk, de az nem túl sok a teljes élettartamra vetítve. Az ezelőtti lánckerék 3 hátsó sort élt meg és vagy 20.000 km-t.. Pedig az is Shimano volt. Szerintem most kipróbálok egy acél lánctányért az alu helyett aztán meglátom.
"Csak tényleg annyit akartam kérdezni mindenféle okítás nélkül, hogy másnak is kopott már el elől ilyen gyorsan Shimano lánckereke?" Kérdésedre válaszolva: volt, persze itt mán`minden, mint a háborúba! Az agyváltó meg remek ötlet, csakugy, mint az agydinamó. Mert csakazért se kértél tanácsot, a fogadatlan prókátor viszont mindig ad: http://sebessegoltara.blog.hu/2015/03/27/bringat_a_huspult_mellol :- ). (Különben is, ha a szerkesztök olvasnak minket és innen lopnak ötleteket, akkor mi miért ne adhatnánk vissza a kölcsönt?)
"Most csak a 44 fogas nagy lánckerékről van szó, szinte csak azt használom." Az elsö szó a lényeg a mondatban, vagyis régebben felteszem megosztva használtad a kisebbekkel. Ez esetben, ha most veszel újat, kaparj össze egy FSA-ra, vagy egy XT-re. (Sramot nem ismerem, de azt is csak egy-két évig dicsérték, mig be nem futott a nevük. Utána elszemtelenedtek, mint a Shimató) Valójában a teljes hajtómücsere, manapság, ami meglepö módon olcsóbb szokott lenni hosszútávon. Akkor viszont már a tizes renszerekhez gyártott kompakt-áttételt javaslom beépiteni elöre, amin csak dupla tányér van.
Ja, öregapám biciklije. Így készülnek a városi legendák :). Bocsi, csak nem akarok belemenni ebbe a Shimano shit or no shit vitába. A versenyemen 105-ös első lánckerék van és még az eredeti gyári. Pedig 1989-es a kerékpár. Azért látott már egy két útmenti fát. Csak tényleg annyit akartam kérdezni mindenféle okítás nélkül, hogy másnak is kopott már el elől ilyen gyorsan Shimano lánckereke ? Tudom milyen az agyváltó, volt nekem is agyváltós, nem jött be. Kevés a 8 fokozat. Egy jó, ennél több sebességeset pl. Rohloff meg nem tudom megfizetni. Az hogy most csak 1 lánckereket használok azért van mert síkterepen jártam az elmúlt évben. Ha túrára megyünk végig játssza az ember szinte az összes rendelkezésre álló kombinációt. De, köszönöm a segítő szándékot !
Édesapám 1960-as években 100 ezer km-ment a hátsó kis fogaskerékkel, mire cserélni kellett. Nyilván ugye kontrás Csepelről beszélek.
Elsőre nem hittem neki, sokalltam, hogy 100 ezret tekert, de kiszámoltuk a távokat és tényleg annyit :-)
Azokat akkor még anyagból gyártották.
A mostani lánckeréknek mindegy milyen nevet adnak, akkor is bili bádogból készítik. Te pedig a márkanevet fizeted meg és nem a minőséget!
Kérdésem, hogy elől miért használsz csak 1 fokozatot?
Mert ez esetben én a helyedben erősen elgondolkodnék egy 7 sebességes (Nexus) agyváltón.
Néha persze ezen is cserélni kell láncot, lánckereket, de 300 ezret gondozás nélkül elfutnak. Álló helyzetben is tudsz váltani, csak előnyei vannak, hátrányok nélkül, ha amúgy sem használsz csak 1 lánctányért.
Gogglézd ki, megfog tetszeni:-)
A keresztbe váltással nyilván tisztában vagy, arról külön nem szóltam, de most mégis megemlítem. Agyváltónál ilyen sincs :-)
Viszont ha most elől csak 1 lánctányért használsz, akkor hátul sincs több 2-3 használható lánckereked a keresztbeváltás elkerülése miatt.
Lehet, hogy nem jó topicba írok, de talán másnál is jelentkezett ez a kerékpár probléma. Tavaly cseréltem a trekkingemen teljes hajtássort. Deore Lx szintű lánc, Hg50 lánctányér és szintén Hg50 hátsó sor. Ez még egy régebbi 3*8 sebességes rendszer. Ma csináltam egy karbantartást és meglepve tapasztaltam, hogy a legnagyobb lánctányér nem is kicsit kezd kihegyesedni. A sorban most kb. 8.000 km. van. A lánc még nincs végletesen megnyúlva úgy látom még a láncban és a hátsó sorban is lenne vagy 2-3.000 km. Amit teljesen rendben lévő dolognak tartok, hogy ennyit bír. De, hogy egyúttal egy lánc és sorcsere során újból első nagylánckereket is cserélnem kelljen ez megdöbbentett. Végül is egy majd 10.000 ft.-os alkatrészről van szó. Eddig minimum 3 hátsó sort kiszolgált egy első lánckerék. Most csak a 44 fogas nagy lánckerékről van szó, szinte csak azt használom.
A kérdésem. Ti is tapasztaltatok ilyet, hogy egy minőségi Shimano lánckerék ilyen gyorsan tönkremenjen ?
2015-május-23-24-25. Aktuális!!!!!!!!!!! 2015-05-23-án reggel 04h-kor indulunk Gyuláról az Erkel szobortól. Estére a szálláshelyre érkezünk biciklivel.(kényelmes tempóban pihenőkkel) Cél:Erdély Lesi tó. Belényes után a festői szépségű Biharban. (7000ft személyenként)(hideg-meleg víz, ebédlők, konyhák, az udvaron fedett sütő-főző helyek, parkolás zárt udvarban, 2-3 ágyas szobák) panzióban főzési lehetőség biztosított. Visszaérkezés 25-én este . A túra önköltséges és önellátó, mindenki saját felelőségére vesz részt. Vacsora.(felajánlás). Második este a vacsora előzetes megbeszélés alapján. A kerékpárosoknak, Gyulán ingyen szállást biztosítunk, a vidékről érkezőknek. (előre jelezzétek) Ezt az utat mindenkinek javasoljuk . (kezdőknek is) Gyönyörű helyekre megyünk, lehet fényképezni, és lehetőség van gyalogos túrát is tenni. Az útra hozzál magaddal enni, inni. jó ha van sisak, esőköpeny, napszemüveg, kulacs, láthatósági mellény, naptej, defekt-készlet, érvényes útlevél vagy személyi, A csomagokat a gépkocsi elhozza ami indul utánunk, ha valaki pihenni akar útközben beülhet a kísérő kocsiba, buszba ezekben többen fognak utazni is.(több gépkocsi fog indulni megbeszélés szerint) Ez is szép kirándulás lesz mint a többi. A hagyományokat folytatjuk. Ötleteket-kérdéseket is várunk!!! Felszerelést adunk kölcsön, ha valami hiányzik.(díjmentesen) Bátran kérdezzetek! email: makadamklub@freemail.hu Weblap: www.makadamklub.uw.hu Információ: Erika: 06 20 4135 273 - és az ismerősök. Kérjük a részvételi szándékot időben jelezzétek.
Igazából nem is az a gáz, ha valaki rosszul ejt idegen neveket (pláne franciákat). Hanem amikor már hót magabiztosan elkezdi győzködni a többieket is a saját hülyeségéről. Vagy pl. mikor valaki megkérdez egy helyi lakost, hogy merre van mondjuk X település, az meg furcsán néz és nem érti, hogy mit akar az illető.
Amúgy ez egy újabb érv lehet az írott beszámoló mellett, mert ott biztos, hogy nem égeti le magát az ember a szar kiejtéssel. Habár ott meg bejönnek a helyesírási hibák...
Az osztrák, 2000 m fölé vezető aszfaltos útjai bringás videógyűjteményének utolsó előtti példánya tegnap készült el: Hochsölden (2089 m): Békés, szép és meredek út, a neves Ötztaler gletscherstrasse szomszédságában. Végén klassz mezei terep, vendéglátóegység, játszótér: ideális hely a családnak is. Hochsölden felkeresése után Vili nyomába eredtem, hogy együtt érjünk fel a Tiefenbachfernerhez (2829 m). Az ott készült videó megvan már rég, de 2 percet betettem ajánlóként :) Jó szórakozást hozzá !
A tavaly nyári Alpoktúránk első része megnézhető,lekövethető,megszemlézhető,olvasható,böngészhető:)...kinek,mi a szimpatikusabb,van itt film,fotók,túrablog,térkép,stb:
Útvonal: Torino-Castelette-Suza-Oulx-Bardonecchia-Col de Echelle/1766m/-Val de Claree-Briancon-Col de Izoard/2360m/-Casse Deserte-Combe de Queyras-Guillestre
Magyar útviszonyok érdekelnének. Egészen pontosan, hogy Szeged és Maroslele közötti Móra Ferenc Hídon van-e kerékpáros átkelés, mint Szekszárdnál a Szent László hídon? Az eredet terv az volt, hogy Mártély felől a Tisza bal partján dél felé gurulok a gáton, majd komppal át Tápéra. Mivel a komp megszűnt, a B terv, hogy a hídon átkelve a jobb parton mennék tovább.