Zavaros jelfeladást nem okozhat viszont a jelfeladásban fellépnek zavarok, miután nincs jelfeladás.
Magyarán ha jól értem akkor egy bizber fesz kimaradáskor a jelfeladás is megszűnik és ilyenkor a kiértékelő berendezés EÉVB dönti el melyik szin után mi következik.
A feszültség visszatérésekor viszont normál esetben a valós állapotoknak megfelelő jelfeladás tér vissza.
Van közben sötét periódus néhány másodpercig? Mert akkor X ütemű táplálás van egy szakaszon és nem jelkimaradás. Ha nincs sötét periódus, az mozdonyberendezés hiba.
Tisztelettel közölném, hogy bizony van olyan állapot amikor a vonat jelfeladásos pályán 2 sárga mellett elhaladva a VB sárga jelet vesz fel majd a váltókörzethez érve a sárga fehérre vált. !!! sárga után jelkimaradáskor ugyebár vörösre kéne !!!! de mégis fehér lesz
Tessék elmagyarázni, hogy ez hogyan lehet ? mert hogy pl Balatonmárián biztosan így van az 100 %
Egyes nézőpontok szerint nem is lehetett volna áttérni állomástávolságúra, mert az F. 2-es szerint "a biztosítóberendezési szakszolgálat kikapcsolta és ETTŐL a jelzők"... Valahogy így hangik... És itt ugye nem kikapcsolás volt, hanem 17.45-től bizt. ber. hiba miatt lettek olyanok a jelzők és a térközi visszajelentések, amilyenek.
Lehet, hogy elvesztettem a fonalat, (tudom, nem leszek már hülyébb...) de a sok mocskolódásból számomra még mindig nem derült ki, hogy kapott-e a vezér írásbelit arról, hogy állomástávolságban közlekedik. megint megkérdezem: Kapott?
Jó hogy figyeled a témát, pár dolog kezd tisztulni, kösz hogy ebben segítesz!
És mindenki másnak is aki építőleg szólt eddig, hadd ne soroljak mindenkit!
Az áramszünet, ami a térköztáplálás kimaradást okozta, ha nem egy stabil lekapcsolás és egy egyszeri újraindulás, ha közben elmegy és visszatér a delej ez okozhat zavaros jelfeladást, vagy ez teljesen ki van küszöbölve?
Aztán marad egy költői kérdés:
-Állomástávolságú közlekedés bizber hiba miatt:
Két ember kell a mozdonyra, (itt olvastam, vagy a nagytopicban, gondolom jól olvastam) az állomásközben csak egy vonat lehet, ezért felel a két szomszéd fszt! a mv +3 fő
Szintén nem működik üzemszerűen a bizber, de nincs deklarálva. A vonatok követhetik egymást annyi, ahány térköz az állomásköz, és a mv, egyedül vezet. És a vonatbefolyásoló a fehérre nem is mindig fékez.
"A berendezés biztonságos. Ha elromlik, a szabályok úgy vannak megalkotva, hogy ezek betartása kizárja a balesetek előfordulását. " Idézet a Szóvivőtől
Annyit még hozzáfűzök, hogy az önműködő térközbiztosító ha megkapja a 75 Hz-es jelet az inverterről, akkor nem fekszik el. Volt olyan esetem, hogy hibás volt a térköz visszajelentése az állomáson a forgalmi irodai kezelőpult felé, emiatt nem lehetett a kijárati jelzőre szabadot állítani. A kij.-jelző után viszont a térköz szabad volt, de addig amíg a visszajelentő kábelszálekat nem tudtuk ideiglenesen átkötni, addig még csak sárgát sem tudott a forgalmista állítani. De amikor kiért a térközbe a vonat, ott már működött a jelfeladás, úgyhogy tudta hogy szabad pályán halad.
A trükk megoldása az állomási blokkegységben a sárga-vezérmágnes ideiglenes átkötése volt, de csak addig, amíg a visszajelentő, vagyis a visszajelző kábel ki nem lett cserélve.
Meg jön valaki szidni a mozdonyvezetőt az anyatopicban, hogy nem miatta nem lehet célba érni (egy halottat, főleg ilyen helyzetben, finoman szólva is ízléstelen szidni), erre válaszolok neki - eredmény: új nickname. No comment.
Hozzá tenném csak részben. Blokki: Az okfejtésed jó, csak elkéstél vele 2 napot. Fölösleges erölködnöd, ez már lerágott csont. Én helyedben várnék addíg amíg hivatalosan is közlik, hogy mi történt ott és akkor. Sokan az írásodat szánalmasnak tarják, még ha nem is mondják. Én ezt nem gondolom így teljesen, de azért a közép úton maradok, és várok.
Ha viszont a vezetőálláson a sátorjelzőn csak sárga a jelzés, akkor ha megszakad a jelfeladás, akkor a sátorjelző vörösre vált, ez viszont lecsökkenti a sebességet 15km/h alá, ilyen esetben megállhat a mozdonyvezető nyílt vonalon, és alaphelyzetbe tudja kapcsolni a vonatbefolyásolót, ekkor vált a vezérálláson fehérre a sátorjelző. Gépmenet esetén szokták, amikor sietni kell szerelvényre, mert a vonat a mozdonyra vár. A kapcsoló, amivel alaphelyzetbe lehet állítani, az nem plombás, nem is számlálós. Kikapcsolni is ki lehet, az viszont ólomzáras vagy számlálós kapcsoló, de ettől függetlenöl a telok-órában lévő menetíró az éberségi felhívásokat, és a kezelést is írja, vagyis szalagra rögzíti.
Én csak azért írogatok ide, mert dízelmozdony-villanyszerelőként kezdtem a vasutat, később lettem bizt-ber. műszerész, abban a szakmában viszont a pályaépítőkkel, a pályafenntartókkal is együtt kellett tudni dolgozni.
De a legfőbb oka az írásaimnak, hogy ne történjenek ilyen balesetek.