Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3343
Bocs, Te tudtad pontosan...
Elnézést. :-)
Előzmény: Infós (3334)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3342

Zavaros jelfeladást nem okozhat viszont a jelfeladásban fellépnek zavarok, miután nincs jelfeladás.

 

Magyarán ha jól értem akkor egy bizber fesz kimaradáskor a jelfeladás is megszűnik és ilyenkor a kiértékelő berendezés  EÉVB dönti el melyik szin után mi következik.

 

A feszültség visszatérésekor viszont normál esetben a valós állapotoknak megfelelő jelfeladás tér vissza.

 

 

Előzmény: Vendégsín (3337)
géeles Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3341
vagy nemmarad ki , vagy nemsárgát vesz fel........
Előzmény: az igazságos (3335)
monor-21 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3340

Nem.

Nem kaphatott.

 

Jól döntött a fsz. és jól döntött az előtte haladó két mozdonyvezető (egy IC + a teher)

 

Mindhárman, fsz + 2 mv jól tudták, hogy ilyen esetben vmax 15 km/h és mehet térközre.

Nem 16 km/h hanem csak 15 Km/h.

Pont így is csinálták.

Pont úgy ahogy tanulták.

 

Az IC elment Fűzítőről 15 km/h.

Ok.

Így kell.

 

Később elment a teher 15 km/h-val.

Ok.

Így kell.

 

Ő is elment de nem tudjuk mennyivel.

Elért Szőny megállóig.

Ott megállt.

Utast cserélt.

Majd valamiért nem 15 km/h hanem sokkal több és kb. 600 méter múlva Dúúrrr.

 

Előzmény: manta66 (3333)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3339
a váltókörzethez érve a sárga fehérre vált.

Van közben sötét periódus néhány másodpercig? Mert akkor X ütemű táplálás van egy szakaszon és nem jelkimaradás.
Ha nincs sötét periódus, az mozdonyberendezés hiba.
Előzmény: az igazságos (3335)
géeles Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3338
Hát az gáz...
Előzmény: Infós (3334)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3337
elmegy és visszatér a delej ez okozhat zavaros jelfeladást, vagy ez teljesen ki van küszöbölve?

Nem okozhat.
Előzmény: róna (3329)
manta66 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3336
Köszönöm!
( de inkább: a térközbizt.ber. használhatatlan, vagy valamennyi térközjelző sötét.)
Előzmény: Infós (3334)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3335

Tisztelettel közölném, hogy bizony van olyan állapot amikor a vonat jelfeladásos pályán 2 sárga mellett elhaladva a VB sárga jelet vesz fel majd a váltókörzethez érve a sárga fehérre vált.  !!! sárga után jelkimaradáskor ugyebár vörösre kéne !!!! de mégis fehér lesz

 

Tessék elmagyarázni, hogy ez  hogyan lehet ?  mert hogy pl Balatonmárián biztosan így van az 100 %

Infós Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3334

Nem kapott, térközi közlekedés volt érvényben.

 

Egyes nézőpontok szerint nem is lehetett volna áttérni állomástávolságúra, mert az F. 2-es szerint "a biztosítóberendezési szakszolgálat kikapcsolta és ETTŐL a jelzők"... Valahogy így hangik... És itt ugye nem kikapcsolás volt, hanem 17.45-től bizt. ber. hiba miatt lettek olyanok a jelzők és a térközi visszajelentések, amilyenek.

Előzmény: manta66 (3333)
manta66 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3333
Lehet, hogy elvesztettem a fonalat, (tudom, nem leszek már hülyébb...) de a sok mocskolódásból számomra még mindig nem derült ki, hogy kapott-e a vezér írásbelit arról, hogy állomástávolságban közlekedik.
megint megkérdezem:
Kapott?
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3332
He He He. ::)))
Előzmény: alállomás (3328)
EVM Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3331

....a VB fehér lesz mégsem fékez be,függetlenül az előtte vett jeltől.

 

Akkor ha sárgával megy rá a váltókörzetre csak a szellemek fékezik be a vonatot,nem a kiesett jel....

Előzmény: 95 55 2241 152-4 (3321)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3330
Mindegy mit olvasok a gyakorlatban teljesen mással találkozom és én azt írom le.
Előzmény: Vendégsín (3325)
róna Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3329

Jó hogy figyeled a témát, pár dolog kezd tisztulni, kösz hogy ebben segítesz!

És mindenki másnak is aki építőleg szólt eddig, hadd ne soroljak mindenkit!

Az áramszünet, ami a térköztáplálás kimaradást okozta, ha nem egy stabil lekapcsolás és egy egyszeri újraindulás, ha közben elmegy és visszatér a delej ez okozhat zavaros jelfeladást, vagy ez teljesen ki van küszöbölve?

 

Aztán marad egy költői kérdés:

-Állomástávolságú közlekedés bizber hiba miatt:

Két ember kell a mozdonyra, (itt olvastam, vagy a nagytopicban, gondolom jól olvastam) az állomásközben csak egy vonat lehet, ezért felel a két szomszéd fszt! a mv +3 fő

 

Szintén nem működik üzemszerűen a bizber, de nincs deklarálva. A vonatok követhetik egymást annyi, ahány térköz az állomásköz, és a mv, egyedül vezet. És a vonatbefolyásoló a fehérre nem is mindig fékez. 

 

"A berendezés biztonságos. Ha elromlik, a szabályok úgy vannak megalkotva, hogy ezek betartása kizárja a balesetek előfordulását. " Idézet a Szóvivőtől

Előzmény: Blokki (3315)
alállomás Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3328
OFF
Csak Barátok közt szünetében
ON
Előzmény: Törölt nick (3327)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3327
OFF
Alállomás jelentkezz ZK-ban!
ON
Előzmény: alállomás (3322)
Blokki Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3326

 Annyit még hozzáfűzök, hogy az önműködő térközbiztosító ha megkapja a 75 Hz-es jelet az inverterről, akkor nem fekszik el. Volt olyan esetem, hogy hibás volt a térköz visszajelentése az állomáson a forgalmi irodai kezelőpult felé, emiatt nem lehetett a  kijárati jelzőre szabadot állítani. A kij.-jelző után viszont a térköz szabad volt, de addig amíg a visszajelentő kábelszálekat nem tudtuk ideiglenesen átkötni, addig még csak sárgát sem tudott a forgalmista állítani. De amikor kiért a térközbe a vonat, ott már működött a jelfeladás, úgyhogy tudta hogy szabad pályán halad.

 A trükk megoldása az állomási blokkegységben a sárga-vezérmágnes ideiglenes átkötése volt, de csak addig, amíg a visszajelentő, vagyis a visszajelző kábel ki nem lett cserélve.

Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3325
A Biztosítóberendezések fórumon olvasgathatnál egy kicsit...

Más az elmélet és más a gyakorlat.

Miben?

Még egy dolog válltókörzetben ahol nincs jelfeladás a VB fehér lesz mégsem fékez be,függetlenül az előtte vett jeltől.

Olvass...
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (3321)
alállomás Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3324
Amit leírt abból az jött le, hogy a mozdonyvezető jókedvében halt meg - ilyenkor hol vannak a moderátorok?????
Előzmény: alállomás (3322)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3323
Hozzá tenném csak részben.

Értem. (Csak te azt hitted, hogy egy általános véleményhez csatlakozol, pedig ami annak látszik, az személyeskedés.)
Előzmény: Törölt nick (3319)
alállomás Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3322
Meg jön valaki szidni a mozdonyvezetőt az anyatopicban, hogy nem miatta nem lehet célba érni (egy halottat, főleg ilyen helyzetben, finoman szólva is ízléstelen szidni), erre válaszolok neki - eredmény: új nickname. No comment.
Előzmény: W.A.M. (3297)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3321

És ha az ütemezettről kimegyünk az ütemezettlenre akkor mi történik?

Más az elmélet és más a gyakorlat.

Még egy dolog válltókörzetben ahol nincs jelfeladás a VB fehér lesz mégsem fékez be,függetlenül az előtte vett jeltől.

Előzmény: Vendégsín (3306)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3320
Akkor halljuk a valóságot.
Előzmény: 95 55 2241 152-4 (3317)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3319
Hozzá tenném csak részben. Blokki: Az okfejtésed jó, csak elkéstél vele 2 napot. Fölösleges erölködnöd, ez már lerágott csont. Én helyedben várnék addíg amíg hivatalosan is közlik, hogy mi történt ott és akkor. Sokan az írásodat szánalmasnak tarják, még ha nem is mondják. Én ezt nem gondolom így teljesen, de azért a közép úton maradok, és várok.
Előzmény: Vendégsín (3316)
MátéMóvár Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3318
Igazából nem tudom,de ezt a véleményt egy rendkivül tapasztalt mozdonyvezető mondta nekem!
Előzmény: Vendégsín (3309)
95 55 2241 152-4 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3317

Amit leírtál az elmélet,a valóság nem ez.

Előzmény: Vendégsín (3311)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3316
Lehet, hogy nem szerencsés a döntésed...
Előzmény: Törölt nick (3312)
Blokki Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3315

 Ha viszont a vezetőálláson a sátorjelzőn csak sárga a jelzés, akkor ha megszakad a jelfeladás, akkor a sátorjelző vörösre vált, ez viszont lecsökkenti a sebességet 15km/h alá, ilyen esetben megállhat a mozdonyvezető nyílt vonalon, és alaphelyzetbe tudja kapcsolni a vonatbefolyásolót, ekkor vált a vezérálláson fehérre a sátorjelző. Gépmenet esetén szokták, amikor sietni kell szerelvényre, mert a vonat a mozdonyra vár. A kapcsoló, amivel alaphelyzetbe lehet állítani, az nem plombás, nem is számlálós. Kikapcsolni is ki lehet, az viszont ólomzáras vagy számlálós kapcsoló, de ettől függetlenöl a telok-órában lévő menetíró az éberségi felhívásokat, és a kezelést is írja, vagyis szalagra rögzíti.

 Én csak azért írogatok ide, mert dízelmozdony-villanyszerelőként kezdtem a vasutat, később lettem bizt-ber. műszerész, abban a szakmában viszont a pályaépítőkkel, a pályafenntartókkal is együtt kellett tudni dolgozni.

 De a legfőbb oka az írásaimnak, hogy ne történjenek ilyen balesetek.

 

Előzmény: 95 55 2241 152-4 (3261)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 3314
OFF
Mivan alállomás, feszkó alá kerültél? :-)
ON
Előzmény: alállomás (3310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!