Ha számlával újítasz fel, akkor nem avultat (pontosabban azokat a doglokat árában veszi figyelembe). Na meg az én kapcsolatom a biztosítóval annyira nem problémás, szal ha összecsukják, fogok érte kapni annyit, amennyibe került. Meg két évet, mert hogy a helyszínen kifasírozom a fazont, az tuti.
sztem pont a sok eves autokkal van ez a szopas. maga az auto hasznalati erteke kb ugyanaz a ket esetben, de ha egy fel eves autot osszecsuknak akkor a biztosito normalisan fizet, ha a 15-20 eves mercidbe szall bele valami barom, amire vigyaztal, stb, akkor avultat, lofasz. nezd majd meg husit, mikor ket het mulva teljesen kesz lesz a gep, az elso sarkon neki fog menni egy fordos barom es romma tori, aztan kap nehany gombot erte... (persze ne igy legyen)
Mondom, ajtóborítást nem kell szerezned, az maradhat a régi (már persze ha az is fekete bőr), csak kapcsolót, kábelt, és ha nem vállalkozol a faragásra, akkor fabetétet. A kárpitban megvan a kapcsoló helye, csak a fában nincs, de ez a jobbik eset, mikro nem hozzátenni, hanem kivenni kell a fából :)
Bevallom őszintén, így, hogy még kábelt, ajtóborítást kell szereznem....hát nem tudom....mindenesetre köszönöm az ajánlatot...gondolkodom rajta...én összesen 100-110-et gondoltam rákölteni az ülésekre...
Mindkettő ritkaság valóban, és régen árulják már a cabrio-t is... Szépek, biztos jók is, de magyarországon vagyunk, és (majdnem)mindenki fillérb@szó, sajnálja tankolni...
de mindettől függetlenül az a véleményem, hogy inkább veszek egy 10-15 éves autót 1-1,5 milláért, ráköltök még egyszer ennyit plusz egy keveset, és 3-4 millióból olyan autóm van, amit nem kell félévente elvinnem szervízbe kiüttetni a hibakódot, ami megbízható, amit nem fogok beszámíttatni 5 év múlva új autó vásárlásába, hanem 10-15-20 évig gyakorlatilag gond nélkül használhatok (ugyebár, ha az előbb említett rizikófaktorokat figyelmen kívül hagyjuk). És nem utolsósorban, nem jön szembe minden sarkon :)
nem is beszélve arról, hogy ha megcsukod, akkor szívinfarktust kapsz tuti, ha meg más csukja meg, akkor a kötelező talán kifizeti gazdasági totálkáron az Eurotax érték X%-át...akkor meg tuti szeppukut követsz el!
nem feltétlenül kell hozzá annyira rengeteg pénz. Jócimborám nemrégiben vett egy 202-est, a lakatolás, és a fényezés megáll neki 2-250-ből (jó, viszonlyag baráti ár) úgy, hogy ő szedette szét az autót. De még ha egy új C árában áll meg a felújítás... és? 20 évig nyugtom van, csak a kötelezők, meg olajcserék. Egy dolog van, amitől tartok. Hiába jobb állapotú, mint a gyári, hiába minden vadonatúj rajta, cascot nem kötnek rá, mert öreg autó, de ha mégis, horror árakon... magyarország. És ha meg ellopják... akkor bafhatod az egészet...
A videoton cuccaiért nem voltam sosem oda -kilóg a sorból a preludium hangfaluk, mert az tényleg jó-, az orion tornyai viszont valóban jó darabok voltak, de náluk is tán az egyetlen hallgatható hangfal a HS280-as volt.
milyen Nad futóműre tettél linn kart??? Amúgy én is bakelitbuzi vagyok, egy Dual 505/3-al / OM20-as MM hangszedővel nyomulok. Csak kb 4 áve sikerült vennem, azelőtt az én nadem a szekrényben porosodott. Az akkor 6 éves kisfiam mikor először hanglemezt látott, tágra nyílt szemekkel kérdezte: "apa mi ez a hatalmas CD?" -dőlt a család a nevetéstől... Nekem a nagy álom két 300B-s triódás monoblokk pár... Bocsánat az offért!
És miért lenne baj ha egy uj C-s árában álna meg egy gyárinál is gondosabban restaurált 124-es. Valószínűleg többet is érne!. Csak hát eladhatatlan lenne. de másnak úgysem épít az ember ilyen autot, csak magának. A japán dolgokrol meg annyit, hogy én egy kicsit megszállott vagyok a magyar elektronikai iparral szemben. Off? mióta 10 évesen megkaptam javitásra a nagymuter rádióját (pacsirta) azota gyüjtök. Megvan az összes magyar HiFi berendezésem amit 1979 ota gyártottak. Kis Orion toronytol, a nulszériás Nagy toronyig. Videoton talán minden Hifi gyártmánya. De vannak komolyabb hangtechniki cuccaim is. Naim Nap 200 erősítő (gondolom nem sokat mond) Ortofon MC hangszedök. NAD futómű, Linn karral. Mind tökéletesen működik. De amire a legbüszkébb vagyok az 2db Beag EA057-es csöves végfok. (gondolom ezt sem ismerik már sokan) Az volt a magyar hangzás kultúra csúcsa. És egyben a hanyatlásának kezdete. On: És most 40 évvel később hol tartunk? Ott, hogy leáll egy 20-30 millás autó pár drot miatt. Meg dobálóznak a százezrekkel meg a milliókkal egy olyan komputer hibánál amiben kb 5-10e Ft alkatrész van összesen. Mondanám, hogy röhejes, de nem az !!!
Ja, meg persze kábelköteg is kell... újra megkérdem, hogy valakinek nincs-e véletlen kapcsolási rajza ehhez, mert ugye lassan neke mvissza kéne kötni, aztán van vagy 15 kábel :D
Hát, az nem kárpit kérdése annyira, hanem inkább fabetété, illetve kapcsolóé. Mindkettőt találsz általában bontva, illetve ha jó a kézügyességed, a fabetétet magad is kimarhatod (a kivágás kell nagyobb legyen rajta). Amúgy nekem van két rózsafa első ajtóra való betétem, amit horror áron vettem az ebayen (akkor még naív módon azt hittem, hogy majd megveszek minden darabot egyesével, és az jó lesz: nem lesz :), valami 60 euroért darabját. Ha zebrano kell, az meg per pill van a vaterán, ha jól tévedek, de amúgy se nagy feladat találni, zebarnoból sok van.
Ha rászánja az időt, annyira sok pénz nem is kell hozzá... én kb 1.2-1,5 között fogok megállni a 26ossal, és ennek azért komoly hányada szépészet (fabeétek felújítása, bőr-fa kormány, fényezés, krómok)
amit itt leírtál, ahhoz már igazi megszállottság kell és rengeteg pénz. Nem csodállnám, hogy ha az a 124-es egy zsír új C-s árában állna meg. Persze tudom, hogy léteznek emberek, akik megteszik, de én közelről ilyent még csak keveset láttam, azokat is veterán autós találkozókon csak :-)
na, többek között pont ezért (is) megyek szemben a többséggel. Nem 5-8 évre veszek autót, és nem 2-3 évre műszaki cikket. A 124-est, ahogy alkalmam adódik, szét fogom szedetni atomjaira, és gyárira újíttatom fel, homokfúvás, rozsdakezelés, újrafényezés, aztán majd motorgenerál is, és elleszek vele 20 évig (ha időközben el nem lopják, le is kopogom a nemműanyagbólkészült fabetéteken). Manapság mindenhol ez a "trendi", a Sony termékeit sem kultiválom már jópár éve, anyám 10 éve vett egy Sony hifitornyot, még a régi, igazi dzsápáníz, akkor volt kábé 2-3 éves modell, azóta használja, mindene működik. Faterom vett 98-ban egy minihifit, 1 (!) hónappal a garancia lejárta után meghalt a lézerfej, a csere horribilis, rádobott volna egy 10-est, és vesz egy új tornyot. Nekem is volt néhány újkeletű Sony csodám, de részemről soha többé. És soha új autót. Egy régi nagy álmom egy többek között OFF 356-os Porke feltámasztása....
Pontosan így gondolom én is. Egy biztos, ha az lenne a céljuk a gyártóknak, hogy tartós és megbízható autókat készítsenek, minden további nélkül megtehetnék a mai technológiával.
( Azért elgondolkoztató, hogy kubában - igaz kényszerűségből - máig napi használatban vannak 50 éve gyártott autók. )
De ma már nem ez a trend. Nemrég olvastam egy cikket az Audi új Győrben gyártott V12 dieseljéről. Büszkén írják benne, hogy az audi kifejlesztett egy új ötvözetet a blokkhoz, ami 40%-al tartósabb az eddig alkalmazottnál. Ettől persze nem lesz tartósabb a motor, mert inkább a hengerfalak vastagságának, és így a motor méretének csökkentésére használják fel. Ezenkívül - szintén a méretcsökkentés miatt - a motor hátuljára rakják az egysoros vezérműláncot. A befecskendező nyomás is sokkal magasabb az eddigieknél. Aztán, hogy bonyolultabb legyel, van még benne egy "Ad Blue nevű spéci folyadékot a katalizátorba fecskendező "nagyonhűdekörnyezetbarát" rendszer is. (Az már más tészta, hogy sokkal környezetbarátabb lenne, ha nem 12-15 liter gázolajat égetnének el 100-on) Ne is beszéljünk a mai "karbantartásmentes" megoldásokról, amit helyesen inkább karbantarthatatlannak kéne nevezni. Gondolok itt pl. a gyárilag ledugózott váltóolajpálca helyre, generálozhatatlan motorokra. Szerintem ezekből egyértelmű, hogy nem a tartósságra törekszenek. Lényeg a jól hangzó technikai adat, és a látványos design, az kell a népnek. Beleül az ember egy mai kocsiba, aztán úgy érzi, mintha a teszkógazdaságos színesfényes villogókijelzős cédésempéhármas 2 x 800 wattos kínai 9990 forintos nyúzikcenterrel nézne szembe. Talán majd a Koreaiak :)
Igazad van. Én a saját jövedelmemből tartom el a családomat,ha bármi bajom történne maradna rájuk 5-10 milla hiteltörlesztés csak hogy új kocsi legyen a seggünk alatt. Így marad a jóöreg 124-es és nyugodt vagyok,nem tartozok senkinek.
Új fejlemények! A Drágaságom biztosan nem autópályán hagyta el szeretett fővárosunkat (bár földúton és mellékúton még lehet, de 170es utazóval nem életszerű) Szóval Valószínű Pesten van!
Ezért kérek minden márkatársasmat, nyitott szemmel járjon, hátha látja!!!!!!!!!
==========================>
Múlt héten ellopták 1993as w124-es fehér kombi Mercimet. A hátuljára E820 volt írva!2.8as Benzin-gázos! UV gravír van az idomokban!Szép nagy Piros LPG matricák a szélvédőkön!(jelenleg lemezfelnin fut(ott))
Ha látnád valahol, vagy hirtelen lett alkatrész a kocsidhoz, kérlek szólj, az összes vagyonom ez a gép volt! Cascom az meg nincs! :(
Sajnos valóban más szelek fújnak kb 95-97 óta az autógyártás területén. A nagy autógyárak az elmúlt évekig tutiban érezhették magukat, mind elkezdhette az olcsóbban gyártható, rövidebb élettartamra tervezett autók gyártását. Szerintem is részben a fogyasztók lehetőségei ezt generálták. A világ boldogabbik -inkább gazdagabbik- részén a legszuperebb 20 évig tökéletes autót is lecserélik 5 éves korában, mert miért ne?! Kicsit átestek a gyártók a ló másik oldalára, azért az már mindenkinek bosszantó, ha 3év/100e km-t sem bírnak az autóink. Talán kicsit ösztönzés lehet az eltunyult gyártóknak a koreai autógyárak minőségi autóinak megjelenése. Míg pár éve egy KIA láttán nekem is az jutott eszembe, hogy "kia-z a hülye, aki ezt veszi?" addíg mára kiderült, hogy az egyik legmegbízhatóbb márkát jelenti.
Én spec már kinőttem a gyerekkorból, nekem nem szempont, hogy párévente újat vegyek. Anyagilag is kb 1,5 mill amit egy autó esetén megengedhetek magamnak. Hitelt nem szeretnék, pláne nem olyan autókért, amiket 3 millig kapni lehet. Sokat gondolkodtam, hogy mik a lehetőségeim. Az tisztán látható, hogy ebből a pénzből -nem a legkisebb autók közt keresgélve- max 5 évre tervezhetek bármit választok. Régóta vágyom ismét Mercire, ebből matekoztam ki, hogy a fenti összegből kis odafigyeléssel -talán- megvásárolhatok egy olyan W124-est ami a kívánalmaimnak megfelel.
Ehhez csak azt tenném hozzá, hogy 10 évvel ezelött motorola telefonokat (nem GSM) szervizeltem. És minden 600 üzemóra után (kb két évente) elment a térerő. A SW-ert kicsit felturva (amiért meg is orroltak az olaszok, mert hogy tölük lett bérelve) feltünt egy-két generált hiba. Azután nem fordult elő ilyesmi. Másrészt a totálcar-on volt róla szó pont hogy egy merci computer tartalmazott időszakos szerviz behivásra utasitást hibajelenség nélkül. Amit csak jó magyar forintért lehetett eltüntetni. Az meg hogy ilyen fogyasztói társadalomban élünk az nem biztos, hogy mindenkinek jó. Persze kellenek az uj dolgok, de nem kellenek a zsebemből kilopott pénzek amiket a szar (szándékosan rossz) fejlesztésekért elkérnek. Ráadásul ha a 124-es a köbalta, akkor a 210-es egy felcsicsázott életlen fadarabb. (bocsi). Meg egyébként is én irtozom attól, hogy nem a minöség, hanem a gazdaságosságot figyelembe véve, próbálják az izlésemet alakítani. És ha a Mercedes is beáll a sorba (mármint a tömegek izlésének formázásával, minél nagyobb igényeket kielégiteni)akkor nem lesz semmivel sem jobb mint egy bármilyen másik autógyár. És ha már egy Merci tulaj is kijelenti,hogy nincs is igénye 6-8 évnél tovább tartó autókra akkor az ne vegyen Mercedest. Innentől érdekes a dolog, mert a Mercedes érzést pont az dja, hogy egy különleges autónk van. De a mostani Mercedes már egyáltalán nem különleges.
"(Volt már róla szó, hogy a komputer minden hiba nélkül is egy bizonyos időközönként hibát jelez, és te meg viheted egy vagyonért szervizbe) ..."
Ezt kb 1,5-2 éve én is leírtam, hogy valszeg a komputerek ha időnként nincsenek a szakszervíz gépére rákötve valami hibát generálnak, amit csak ott tudnak orvosolni.
Igen ennyi idős koromban én is minden napra másik nőt akartam,atán ahogy mult az idő egyre kevesebb kedvem volt mindíg új hülyeségekhez hozzászokni. Így működik ez a kocsiknál is :)
" (Volt már róla szó, hogy a komputer minden hiba nélkül is egy bizonyos időközönként hibát jelez, és te meg viheted egy vagyonért szervizbe) Bár ez egy kicsit nekem hihetetlen, de kezdem azt hinni hogy van benne valami. "
Ne hidd. Ez baromság. A computer mindaddig teszi a dolgát, amig a perifériális szarok a megfelelő adatot szolgáltatják.
Az egy más dolog, hogy ezek a ráakasztott dolgok beszarnak.
Nem Winfosról beszélünk szoftver ügyileg, mert akkor az autók nem mennének sehova sem.
Az összes többivel egyetértek.
Egyébként még annyit, hogy egyes tipuson belül is kilehet fogni jó példányokat.
Tehát az általánositás nem állja meg a helyét ebben a kérdésben sem.
A 210-es minden gyerekbetegségével együtt egy nagyon jó autó, viszont nem szabad összehasonlitani egy 124-es, vagy 126-os géppel.
Ez tény.
Tudomásul kell venni, hogy vagy maradunk a köbaltánál és akkor kurva nehéz munkával vágunk ki egy fát, vagy használjuk a motoros fürészt és nem fáradunk el.
Ez van, ezt kell szeretni, vagy nem.
Fogyasztói társadalomban élünk, de ne pampogjunk, mert ezt mi emberek akartuk magunknak!
Én mindíg jót röhögtem,hátukon a 107-es ,előttük a kábeldob. Hö hö dupla biztonság:) Rádió besz@rt,drótot az első láncos járgány szétcincálta,aztán kezhették újból a telepitést:)
Őszintén nem tudom milyenek a régebbi mercik, a leírások alapján nagyon jók, jobbak mint az újabbak. Nyilván akkoriban a cél a hosszú futásteljesítmény volt és a minőség. Az hogy az újabbakat nem úgy tervezik mint a régebbiket talán ebben a világban normális. Az összes gyár ezt csinálja, tehát nem a Mercedes hibája. Valóban szeretem az autómat és tudom hogy vannak hibái de nekem ezek beleférnek (eddig évi 150.000 max.). Lekopogtam :-) Mellesleg az én generációm (vagyis az én felfogásom) nem hinném hogy több mint 10 évig szeretne használni egy autót és igényeljük hogy 5 éven belül dobjanak ki egy modernebbet. Jelen pillanatban mi növünk fel. A gyárak meg hozzánk alkalmazkodnak. Ez nem biztos hogy az ő hibájuk. Bár Ti biztos másképp látjátok.
Nállunk ha beszart az R107 vagy az R134 akkor jött az R-egy és akkor kileheltűk a tűdőnket a sok futástol :-) De a legrosszabb volt az R159 hibája. Akkor két harckocsi komunikácioját ugy oldottuk meg, hogy beállitották öket lehetöleg derékig érő vizbe, jó 200m-re egymástol és mi rádiósok a -1-2 fokban gépröl le, futás a másikhoz, üzenet átadva, majd futás vissza. De ez még 1985-ben volt. :-))
És most minden cikizés és rosszindulat nélkül mondom. Megértem hogy ragaszkodsz az autód elismeréséhez. Valóban egy Jó autó a 210-es. De nem jobb mint a kategória- társai. Nehéz belátni (nekem is az volt) de az elődje sokkal jobb volt. Ezen a Fórumon senki nem fog mást mondani. Van akinek ettől függetlenül bevált, de az nem mérvadó. Itt a többség nap-mint nap Merci gondokkal küzd. Ismerik a kínjait. Vagy szerelők, vagy kereskedők, de megfordult a kezükben jó pár darab amiből lehet már akár statisztikai átlagot is hozni. Aki meg azért van itt mert nem ért "annyira"hozzá, az inkább hisz nekik. Általában nem beszélnek a levegőbe. Én azok közé tartozom aki szereti a minél modernebb cuccokat. De szakmámból kifolyólag tudom, hogy a technikai fejlesztés sokszor csak a dizájnt, és a gazdaságosságot érinti. És ez utóbbi nem tesz jót a megbízhatóságnak. Sőt! Érinti (bár ezt sosem fogják hivatalosan elismerni) a használati időtartam tervezését is. Egy autógyár sem tud ekkora piacon versenyképes maradni, ha 10-nél több évre terveznek egy sorozatot. Inkább minden eszközzel, de arra ösztönöznek, hogy 5-8 éves autókat cseréld le egy újra. És ezt tudatosan be is tervezik az autóba. És ezt nem csak a beépitett anyagokkal érik el, hanem már programozott hibákkal is !!!! (Volt már róla szó, hogy a komputer minden hiba nélkül is egy bizonyos időközönként hibát jelez, és te meg viheted egy vagyonért szervizbe) Bár ez egy kicsit nekem hihetetlen, de kezdem azt hinni hogy van benne valami. Más a helyzet, ha te képes vagy 3-5 évente 4-8MFt-ot autóra költeni (mint azt a gyárak szeretnék) akkor vegyél egy új Mercit, és a gari lejárta után cseréld le egy újra. Akkor ezek a hibák nem fognak érinteni (nagyon). De ne az ilyen merci tulajokat kérdezd az autó minőségéröl! Ők sosem tapasztalják meg a fogyasztói társadalom eme remek fogása által egy autó hibáját, lévén már rég nincs nála amikor tömegével előjönnek a bajok. Bocsi a hossz miatt.
X-). Késő este van ésmég közgázt is tanulok. Mellesleg a legfőbb bajom a régebbi típusokkal hogy számomra már nem jönnek be a formáik. 5 évesen a dallasos bobby piros Mercedese (talán 124-es cabrio) még bejött, de ma már.... És különösképp nem hat meg hogy millió km-ket megy. És ez nem azt jelenti hogy hogy egy speedes hülyegyerek vagyok aki szarrá húzatja az autóját.
Megint rosszul értelmezted :-) bocsi. De a "más autó" az más Autó-t jelent és nem más Mercit. Valóban nem rosszabb mint egy Audi vagy BMW, De egy 124-eshez nem lehet hasonlitani. (hacsak az extra listát nem, mint ahogy te is tetted) Bár vannak extrásabb autok olcsóbban is. De azok ugye nem Mercik :-)
Ha nem rosszabb mint más autó akkor miért kell annyira szidni? Én nem akarok 4,5 milliót vele menni, nyilván megunom egy idő után és lecserélem. Valszeg újabbra mer nekem azok jobban tetszenek. És nekem a biztonság, a kinézet és a kényelem jobban számít minthogy millió km-ket elmegy. Ez van :-)
Na, csak nem bírtam ki, hogy megvárjam amíg valaki válaszol, úgyhogy csináltam két műszeregységből egyet. Kiderült, hogy nagyon nem arra van kitaálva hogy valaki szétszedje (ami amúgy meglep), de azért én megoldottam genya módon. Újraösszeragasztani pedgig kétkomponenses epoxy ragasztóval sikerült, szerintem elég igényesen, és bekerültek a kórmgyűrűk is. Fasza lett, hétvégén visszakerül a megérdemelt helyére :)
Köszönöm az infókat. GPS az én verdámban nincs. Gondolkodtam rajta, de inkább a zsebek mellett maradtam, meg talán jobb az utat figyelni (és a trafit) :-).
Látszik hogy szereted a modern technikát. De nem láttál még szabványos DIN méretű Navigácios egységet amin fut az IGO? Ha mindenáron látványt akarsz akkor vegyél egy DVD-s TV-t+ egy IGO illesztöt ami a TV-re teszi a képet. A gyári navi tökéletes már ha elhagytad a "határt" de itthon semmit nem ér ( jó, város irányát megmutatja) Riasztó rendszer meg a gyári semmit nem ér. (nekem 150eFt-os extra volt és kiszedettem mert én (aki nem vagyok autolopásban otthon) 3 perc alatt kinyitottam. Aki meg eleve 210-est akar lopni az fel van készülve. Annál van imo független computer, meg van egy tulfesz védő relé (buherált) és máris mehet az autó. (meg még 2 dolog de azt inkább ne reklámozzuk) max 2 perc. Én inkább egy saját tervezésűt tettem bele, Hidd el ég és föld. (olvasgasd az autolopás.hu-t). W123-at meg már nem azok, és nem azért törik fel amiért a w210-et. Igy védekezni is könnyebb ellenük.
"szivárgott a nagynyomású szivattyúm(nagy látvány nem volt csak szag) bosch service rendezte, stabilizátor elől, izzítógyertya 2 db, és most termosztát. ezek a nagy elektronikai zűrök elkerültek égőt is talán kétszer cseréltem. imádom a bőrülést, automata váltót,"
Gyereknek most cseréltem el a feleségem A170cdi-jét egy 2002-es C270 cdi-re.
175.000 van benne, a nagynyomású szivárgását pár hónapja javíttatta az előző tulaj, az első stabilizátor szilentek most következnek, a termosztát is cserés, mert 65-7o C°-nál nem megy feljebb a vízhőfok.
Ami még várható az a vízpumpa, meg az ékszíjfeszítő cseréje valszeg a generátor csapággyal együtt. Még nincs hangja, de a Sprinteren is ilyesmi magasságban kellett cserélni.
Bőrülés nincs, de motoros, a gyerek meg a 6 gangot szereti kapcsolgatni:-))
A hidegben kicsapódó parafin összeáll kis golyókká,és eltömöiti a szűrőt. Amig áll a motorod nem tud eldugulni a szűrő,mert az üzemanyagrendszerben sincs mozgás. Ha már beinditottad akkor van esélyed a dugulásra is,ezért fűtik. Nameg a csomag tartóban kicsit hidegebb van,mint az utastérben:)
Nem mindenben értek egyet. Van ilyen vacak szélvédőre rátapasztom és ott fityeg GPS-em (PDA-s). 5 perc után levettem ugyanis nem illett a környezetébe. Ja a riasztórendszer. Előbb állnak neki w123 ast feltörni mint w210-est és ne azért mert az új az szarabb.
Hát a többit fillérekért belerakatod bármibe. GPS 50.000, tolatóradar 10.000, riasztó szintén... xenon se nagy pénz. Állófűtés, tempomat, roló és tsai meg mind rendelhető volt. Ülésfűtés hűtőbox, motoros ülés, sminktükör akár hátra is... Hát pukkancs az nincs annyi, de azt aránylag ritkán használ az ember... :)
Na jó fényre sötétedő tükröm nem volt , de a többi stimm, és én tudom hogy fűtött mind a 4 ülés, és volt 30 éves. De nem romlott el soha semmi. Csak egy vízpumpa 10 év alatt.
Utólag beszereled és majd el fog romlani. A kérdés az volt: mi van a w123-ban ami a w210-ben nincs. Gondolom gyárilag lett értve. Hát elég sok minden amik lehetnek fontosak.
A seggemet meg fűti, abban kételkedem, hogy a w123-as tulajok seggét is fűti-e.
Digitklima=oda kell nézni ha nyomkodod, de funkcionalitásban semmi különbség+ hibalehtőség. Eröseb motor= rövidebb várható élettartam+ bonyolult vezérlés ami rendre elromlik. Kevesebb károsanyag = igaz Több légzsák, 123-ban is volt 1 de 124 ben volt 4 is. Tolatóradar= ha csak ez hiányzik potolható méghozzá jobb minöségben is. Komolyabb riasztó rendszerek =na az a 210-ben sincs ám !!! Állofütés= volt már a 123-ban is. Xenon fényszoró= Potolható az is de a 123-as (ha jok a lámpái) nem nagyon maad le a 210-es-töl Tempomat= volt a 123-ban is. Füthető ülés szintén. Elektromos ülés= még a fejtámla is elektromosan állitható volt (ha azt rendelted hozzá) GPS=komolyan kérded? a mai világban? hasonlitsd össze a gyári GPS-t és egy 50e Ft-os IGO alapuval. Ha még nem tetted akkor meg fogsz lepödni.
Az a kettő is bőven elég, sokat számítanak (nekem). Ezeken kívül digitklíma, erősebb motorok, kevesebb károsanyag kibocsátás, több légzsák, tolatóradar, fényre sötétedő tükör, elektromos hátsó roló, komolyabb riasztórendszerek, állófűtés, xenon fényszóró, tempomat, fűthető ülés (ebben nem vagyok biztos), elektromosan állítható ülések, GPS......
Azt már nálam is jegyezte meg valaki, hogy a 10 éves autómban több extra van, mint amit ő rendelni tudott az új kocsijába, viszont azt a rohadt fejtámlát azért lehetne lejjebb nyomni. Megjegyeztem neki, hogy nem 10 hanem tizenöt éves, és a fejtámlát ne feszegesse, inkább próbálja meg a kapcsolóval :)))
a tapasztalaitokat olvasva vszeg le kell kopognom ilyen problémáim nem voltak az együtt töltött két és fél év alatt. a szokásos szervíz dolgok olaj+szűrők+fékbetét kívül szivárgott a nagynyomású szivattyúm(nagy látvány nem volt csak szag) bosch service rendezte, stabilizátor elől, izzítógyertya 2 db, és most termosztát. ezek a nagy elektronikai zűrök elkerültek égőt is talán kétszer cseréltem. imádom a bőrülést, automata váltót, a 177 lóerőt, és a bose hifi is elég jól szól. a fogyasztása kellemes, szóval én elégedett vagyok vele........
x-). Akkor meg különösebben nem érdekel. Tudtommal a w210-ben 150.000-nél a légtömegmérő típushiba, ahogy az ötsebességes automata váltó is. Mellesleg ha valamiben több az extra vagy többet pakolnak bele nagyobb az esély hogy elromlik valami. A régebbi típusoknál ez a veszély nem áll fenn.
Eladásra tényleg sok egy kicsit, de magamnak nemsokat gondolkodnék... Nagyon szép a képek alapján, persze 17 évesen csak az átfújt csillog így. Ezt a színt 2 évente át kell polírozni, mostanra pont lekopott volna a gyári lakk róla :)))
akkor milyen biztosra menetelrol irsz? ugyanugy meg fog dogleni benne, mint a mostani.
emlekszem a best-nel, mikor az enyemmel volt (50k volt a bosch) mondtak, h 140-esbol az elmult x evben kb a harmadik volt az enyem amit csereltek, az ujakban meg hetente van 2-3 csere :-)
Ha automata lenne biztos ráizgulnék :-) Igaz, hogy azért kell autot cserélnem mert a 202-ben a hátsó hely az csak jelképes (190cm és 110 Kg) de a legszebb merci forma szerintem a 124-es ce hátsó ablak és csomagtartó dölésszöge, nameg a hátsó sárvédő. Nagyon szép, csak tul fekete :-(
(Előben gyönyörű,bár festékmérő szerint 1x át van fújva-200-250mikron-a belseje kultúrált,nem "cigánylátta",műszakilag is jónak tűnik,bár a fordított váltót szokni kell-nagyon-.Az árát sokallom 1 picit...1.2-1.3...???)
Természetes, hogy szereted! Hisz azért is vetted meg, és tartottad meg most is. Van aki az OFF kocsit is szereti. Nem mondtam hogy a 203-vagy bármelyik új Merci rossz lenne, csak éppen már nem magaslik ki úgy az átlagból mint a többi elitebb márka. (söt, nem is kell elitnek lennie). Nekem is tetszik a 203 kombi. El is cserélném a 202-esemet rá, de valószínűleg megbánnám. Mint ahogy a 124-et is lecseréltem egy 202-re és bizony megbántam. Viszont volt "szerencsém" egy 2002-as E220CDI-t vezetni 2 hónapig. Borzasztóan élveztem, de 4x kellett szervizbe vinnem, (egyszer leáltt, és nem indult ujra). Majd 10 perc múlva simán pöcre indult. Na ezzel a bizonytalansággal nem szeretnék együtt élni. (egyébként egy kontakthíba okozta, amit rutinbol 2perc alatt javítottak.) És ebben az a szomorú hogy RUTINBOL tudják mi a baja. Tehát nem egyedi hiba. Meg a kidolgozás minősége messze elmarad a régiektől. Az emlitett 2002-as Bbőr ülései nem voltak olyan "bőrben" mint a linkelt 126-os-é. Ráadásul a kormány börözése feslett. És a váltó hidegben csak magas fordulaton, rántva váltott. Olajcsere után sem lett sokkal jobb. (melegen szépen kapcsolt)
Hehe, utángyártottat nem ajánlanám. Van hogy az első indításnál meghal. Bár olyan is létezik hogy semmi baja. Mindenesetre biztosra megyek, maradok a gyárinál.
Úgy néz ki megoldódott a légtömegmérős problémám (persze csak mese volt a Pappasos ár, benézték rendesen). Holnap rakják be ha minden igaz (sikerült szereznem 80.000-ért). Remélem jó lesz.
Amúgy szerintem az újabb mercik lehet hogy nem annyira megbízhatóak, de legalább jobban néznek ki (SZERINTEM!!!!). Mondjuk elég fiatal vagyok :)
aki hirdeti a kocsit, kb 3-4 hónapja vette (használtautón hirdették) 1,5-1,6millért. A kocsi nincs még honosítva sem. Képek alapján tényleg nagyon szép, de érdekes, hogy sehol sem jelzi a futott km-t. Ha megnézed a mobile.de vagy az autoscoute24.de oldalakat, 8000 auróért azért már valóban lehet válogatni a szebbnél szebb 20 év körüli mercedesekből.
Én már rég nem ajnározom a Mercedest! A mai autogyártásban az azonos célközönségnek szánt autok nagyábol kiegyenlitettek. Audi,BMW,Merci majdnem egykutya. Igazábol egyik sem kéne. Mellesleg erös a konkurencia a japik oldalárol (Lexus) Meg a komolyabb Amcsi autok is ott vannak nagyon hasonló szinten. A mercit nem is kell ajnározni. Azt szeretni kell. De a mai tipusok nem tul szeretetre méltók. Bezzeg a 126-os, vagy a 124-es 140-es (vagy a 202-es is még belefér) ezeknek a saját idejükben nem volt igazi konkurenciája. Ezeket lehet szeretni. Ha egy ilyet megtudnék venni, nem igen néznék más autóra jó pár évig. :-(
Annak idején a 123-asaim sose indítás után álltak meg dermedés miatt, hanem kilométerekkel később, már meleg motornál. (Mikor már nyomod neki, és kell az anyag) Szóval van annak értelme.
Azon gondolkozom, hogy mi értelme van a gázolaj melegítőnek a mercikben. Amíg hideg a motorod, és nem indítottad el, addig nem lesz meleg gázolajad, amikor meg már meleg a motorod, akkor már nem kell a gázolajat melegíteni. (Kivéve az állófűtéses autóknál lehet értelme)
Nem nagyon értem miért ajnározzák ennyire a top geart. Öncélú, teli értelmetlen pusztítással. Hülyegyerekek. Mondjuk a 5th gearben se volt jobb az a 124es rombolás.
Hetvegen sikeresen osszetorte az Oregem a sajat W210-E300-t. Vezeto es utasoldali legzsakok kinyiltak, a jobbos ovfeszito berobbant, gephazteto, sarvedok tropara meg a ket elso ajto szinten csere, mert az arok kisse szerencsetlenul forditotta meg. Kerdesem a karosszeriamunka utan a legzsakokat oke hogy muszerfallal egyutt cserelem, de az elektronikat is kell e, illetve hol talalom meg a jeladoit (amiket tutira kell cserelni). Valaszokat es hathatos segitsegetek elore is nagyon koszonom! Megott
Szedett már szét valaki 126os műszeregységet? Sikerült vennem egy olyan keretet, amiben nincs szétolvadva a fényvezető, viszont karcos a plexi, meg amúgy sem azok a lámpák vannak benne, mint az enyémben. Össze akarom matekolni a kettőt, valójában ugye az a cél, hogy az előlapot át tudjam cserélni. Hogy jön az szét? Nem akarok nagyon barbár lenni, ha nem muszáj :)
Engem érdekelne egy 190 alkatrész! Mégpedig a középkonzolon az a szellőző nyilással egybekötött háromszög alakú müanyag panel, amiben benne van a hátsó ablak fütés kapcsoló is!
Ha valaki netán tud egyet ami nincs eltörve, akkor azt megköszönném.
"Injektoros motorban mindig volt.(én legalábbis úgy tudom.) Régen ráadásul csúszóérintkezős kikopós drágább fajta."
Nekem olyan szállt el a 26-osban, viszont azokban még külön cikkszámon tudtad bele rendelni a csúszőérintkezőt (ellenállást) Valami 10-11e Ft volt, utána ment mint svájci doxa.
A 24-esre és az újabb típusokra lehet Boscht rendelni, gyári cikkszám alapján kitotózható, melyik kell, és kb. fele a gyárinak.
6 évig dolgoztam a Renault-nál, és nem tudom összeszámolni így utólag, hogy hány laguna, vagy safrane de főleg R25-ös esetében volt a világító checklámpára a műszerfalizzó kiszedése, vagy a fixledesnél az összeroppantása a megoldás :)))
Szerintem akit még egy E Kompressor-on se zavar, annak most is ezt tudnám javasolni :))
Egyébként a gyári légtömegmérő tényleg horror, de van egy köztes megoldás az orosz/kínai 20-ért, és a gyári 100-ért közt, mégpedig a Német utángyártott, ami olyan 30-40e-közt van, de nem két hónapot bír, mint a jelölés nélküli csájníz.
Nekem kb. 1/2 éve van benne, de eddig úgy tűnik jó, és valóban, ahogy előzőleg mondták az enyém is a szar légszűrőtől ment tönkre /új volt, csak merevítés nélküli, és összeszívta, pedig nem is kompresszoros :( , aztán a csőbekerült legyek, meg falevelek nem tettek jót neki.../
2 éve vettem és amióta megvan mindig szervizelem. Azt hogy az előző tulaj mit csinált vele nem nagyon tudom, bár a szervízkönyv tele van Pappas pecséttel.
Lehetne, csak akkor nem lehet kaszálni. LEginkább azért romlik el, mert a merci is a németes hülyeséget, az izzószálas megoldást választotta, pedig az ultrahangos lényegesen hibatűrőbb...
Injektoros motorban mindig volt.(én legalábbis úgy tudom.) Régen ráadásul csúszóérintkezős kikopós drágább fajta. Általában attól megy tönkre, ha nem cseréli az ember a légszűrőt, vagy például szilikont fújogat a beömlőnél. "emercis" javíts ki ha nem így van, de nálad az első eset lehet az oka...... :-)
Amig egy Karburátort beállitottál az egy fél nap volt. Aztán utánállitottad fél évente. És ment a szekér. Még gy kis gyujtás pontosítás. Esetleg egy téli-nyári légszürőház állitás. A lényeg mindent kézben tudtál tartani egy csavarhúzóval, és némi hozzáértéssel. És ha elálitodott akkor is ment csak gyengült, füstölt, fogyasztott. Na de most mindent optimumra akarnak állítani. Millió érzékelő=sokszoros hibaforrás. Ráadásul egy apró hiba és máris az út szélén maradsz. A légtömeg mérő valóban egyszerű szerkezet. (ha nem autoba kellene, hanem mondjuk klimába, vagy egy szellöztető rendszerbe) akkor bizony tizedébe kerülne. Javitani max ha látványosan elkoszolodott (rossz légszürő miatt). De egyébként mindig cserés. És, hogy miért romlik el ilyen hamar? Én amig 124-esem volt nem is halottam olyat, hogy elromlott volna. De a mostani az már gyanus mert néha egyenetlen az alapjárat. Ha a kaszni átrohad 10 év alatt akkor miért kellene tovább birnia egy egyszerű érzékelőnek?
Ezek utan szinte hihetetlen hogy kozel 100 even keresztul legtomegmero nelkul kozlekedtek az autok... En ezt a szep elnevezest azota ismerem, hogy gyakrabban netezek es forumozok. Idaig kizarolag csak azt olvastam rola, hogy elromlott :-) Egyszer valaki itt leirta, hogy milyen egyszeru szerkezet, tenyleg nem lehet ugy megcsinalni, hogy kibirjon 10-20 evet, vagy nem erdemes?
Felőlem azt csinálsz amit akarsz. Cserébe nekem pont annyi jogom van elmondani a véleményem, mint neked. Továbbra sem értem mit vársz, leírsz egy szimptómát, ami lehet vagy 15 dolog, meg leírod mellé, hogy nem javíttatod meg a régóta hibás autót, mert
1: drága 2: leszarod, neked addig amíg megy, jó az égő szervízlámpával is, úgyis csak az emisszió romlik. Ez pontosan ugyanolyan mint a katalizátorkiherélés, azzal is csak az emisszió romlik, és még jobban is megy. Én nem látom a lényegi különbséget a két eset közt, amúgy meg hogy miért is írtam ezt, azt szerintem még kettőt se kell lapoznod és megtalálod, ugyanebben a topicban.
szerintem csak az ment ki, a fél műszerfalnak az a baja. A régi kapcsolóban még üveges izzó van, az újakban ha jól láttam, ledes, de az istenért nem akart kijönni, vagyis jött volna, de jött vele az ellenállás, meg a drótok is...
Hát idefigyelj. Én idejöttem informálódni, ugyanis a fórum ezért van (szóljatok ha zavarok). Kaptam is sok segítséget és információt is, mondjuk Tőled semmi építő jellegűt. Ha tudod hogy mennyi így a károsanyag kibocsátás akkor meg ne írj butaságot és ha környezetvédő vagy ne vezess autót (najó neked való az a prius vagy mi). A többi tanácsodat meg nenagyon hangoztasd a Mercedes-Benz fórumban.
És akik segítettek azoknak tényleg köszönöm, majd igyekszem többször felnézni.
Esetleg fűrészeld még ki a katalizátort is, az úgyis menő, és nemhogy el nem fog tűnni az erő a kocsiból, sőt, még jobban is fog menni, az az igazán tuti. Persze lehet hogy pár lámpa világítani fog, de oda se neki.
Igen ,van foglamam róla, épp azért gratuláltam. Mondjuk nem tudom mit vársz tőlünk, idejössz tanácsot kérni ,hogy hát az van hogy leszarom a karbantartást, leszarom az emissziót, azt most megállt a vas, segítsetek má...
Van fogalmad arról hogy mennyivel növeli az ilyen a károsanyag kibocsátást? Segítek: 10 évesnél idősebb autóknak 10x-szor több. Úgyhogy marhára nem érdekel a károsanyag kibocsátás mikor az autómon semmi változás nincs azon kívül hogy virít az a rohadt sárga lámpa.
Imádom a Mercedeseket és nekem is van egy pár. Az hogy a műszerfalon világít a check lámpa nem minden esetben jelent valamit. Sokszor a számítógép csak kijelzi miközben semmi különös nincsen (nekem már többször csináltak ilyet más márkájú autók). Ilyenkor lenullázod és eltűnik. Nekem leginkább a szemem égette ki.
Persze. Azok a lámpák azért vannak az autóban, hogy csak úgy villogjanak, meg égjenek egy évig. A MB mérnökei nem tudták kitölteni a helyet a müszerfalon, a csupasznös képeket meg nem engedte a vezetöség. Ne is törödj velük.
Autószerelő szerint nem befolyásol semmit, esetleg a fogasztást és a károsanyag kibocsátást. Na most a fogyastás egy kicsit sem nőtt és mondom hogy a teljesítmény sem romlott. Arról is hallottam hogy a check lámpa kigyullad de attól még a légtömegmérő rendesen működik. Szerintem nekem most adta be a kulcsot. Ja és szerintem ha valaminek romlik a teljesítménye a fogyasztás nem nő hanem csökken.
Ó igen, a reggeli indítás. Első indításnál az alapjárat elkezd ugrálni, de egy nagyobb gázfröccsnél abbahagyja. Hát ha nem a légtömegmérő és valami komolyabb (bár a számítógép nem jelzett semmi mást) biztos tökön szúrom magam.
Na meg a motor minden paramétere. Fogyasztás; teljesítmény; Káros anyag kibocsátás; És teljesítmény; A keverék nem megfelelő aránya miatt az égés minősége; ezáltal a szelepek; gyertyák; Hengerfej. Meg persze a katalizátor. Mást talán tényleg nem befolyásol. (de nem vagyok autószerelő, csak gondolkodom, tehát írok) :-)
ha a légtömegmérő rossz,attól példáúl nehéz a reggeli hidegindítás,bizonytalan az alapjárat stb....szerintem 50-alatt megáll(az ára)..........de,ha kicseréled és nem az a baja?????(akkor tökön szúrod magad......)
Hát nem. :( De egy ilyen vacak kb. 100.000 körül mozog aszem és tényleg nem volt változás az autóban. Ja és tudtommal a légtömegmérő hibájából nem károsodik semmilyen berendezés, max. az idegeim.
Hátha tudtok segíteni. W210-es Mercedesem van 2002-es gyártmány, a motor 200-as kompressor és kb. 160.000 km van benne. A mai nap teljesen elment belőle a szufla, lényegében egyik pillanatról a másikra. Szinte semmi erő nincs benne. A motorcheck lámpa már egy éve világít és azt mondják hogy a légtömegmérő miatt. A mai esetet is ennek tulajdonítják, de csak most éreztem teljesítmény csökkenést (legalábbis jelentőst biztos). Lehetséges hogy a légtömegmérő? A típusa Siemens és nem Bosch, tudna valaki segíteni hol találok ilyet és kb milyen árban van?
jaja, nem lenne rossz:) Csabais mester, mikor teccik ráérni ránézni a szekérre? Barkácsolni meg barkácsolgatok amúgy is, már a váltó-, és a hamutál is világít :D Az ablakemelő kapcsolókkal rábaftam, sztem felteszem vaterára, de ha esetleg valaki cserélne, abban is benne vagyok. Megpróbáltam esetleg kicserélni benne az izzót, de fixen van beletéve, sok esélyem nem volt kiszedni
Képed nincs róla? Lehet, hogy érdemes lenne feladni egy pár hirdetést, hogy alkatrészt keresel. Mondjuk komplett hátsó részt csomagtérajtóval törötthöz alkatrésznek. Hátha jelentkeznek. Aztán páran el kell menni megnézni. Amúgy maximális együttérzésem.
Ha meg benzines lenne :-) akkor különösen ilyen vihar után, szétnéznék a gyújtás körben. Pára, hirtelen lehűlés okozta vizkicsapodás, és máris a fentebb eredményhez jutunk. (szerintem)
Kis fejtörést okoz, hogy mi lehetett a gond, úgyhogy, ha valakivel előfordult hasonló megköszönöm, ha beírja:
Tegnap, 2 nap állás után beindítottam a kocsit, hogy kb 3 métert hátrébb álljak a háztól, nehogy a vihar ráejtsen egy cserepet...
Ment kb. 15 másodpercig, utána leállítottam. Ma reggel indítanám, tekeri is mint az őrült, nagyon könnyen forog, nem indul... majd újra próba, majd megint... végül kb. 3x15 tekerésre dadogva elindul, de mindaddig, mintha nem lenne benne benzin...
Gázfröccs, aztán kisimul a járása... azóta hibátlan. Az előbb, kb. 6 óra állás után indítom, és mint szokott első pöccre indul.
Mi lehet a baj? Ha diesel lenne azt gondolnám lelevegősödött... /már majdnem nyitottam a mot.háztetőt, hogy felpumpáljam :))) /
0,1 l – Demo 0,25 l - Trial version 0,5 l - Personal edition 0,7 l - Professional edition 1,0 l - Network edition 1,75 l - Enterprise edition 3 l - Small business edition 5 l - Corporate edition
Passatot azért lopnak, mert kell alkatrésznek, jó minősgéű utángyártott a VW csoportban nem nagyon van, csak szutyok olasz szarok (volt Audim, tudom), a gyári meg horror.
Youngtimer mercit szintén ebből a megfontolásból visznek: Azért vannak olyan kurrens cikkek, főleg a kasztni és dekorelemk közt, amiknek még utángyártottban is elég horror az ára. gondolj csak egy fasza állapotú lökhárító krómra, mennyibe is kerül? 130 a középdarab? de ebayen se nagyon fogod meg 30-40-50e forint alatt... én most vettem még csak nem is teljesen komplettet (első középdarab híján) közel 600 euroért. Tudom, én se vagyok komplett :D
ez akkora kamuszöveg itt magyarországon, hogy ezzel az eggyel önmagában is dunát lehetne rekeszteni.... egyszerűen lusták papírokat töltögetni, és foglalkozni a dologgal, könnyebb azt hazudni, hogy "pont az a kamera romlott el", "pont nem arra nézett", "kiesett a látókörből", és a társai. Nekem anno a westend bekamerázott parkolójában törték meg az off autómat, PONT az az egy kamera nem működött, ami arrafelé nézett. Mindegy, mindig felfigyelek a kombi 24-esekre, pláne ha fehér, ha meglátom, részemről megy a telefon.
hmmm.... asszem akkor arra sem:) kíváncsi voltam, mégis nagyjából merrefelől tűnt el, amúgyis kapkodom a fejem ezekre a batárokra, hátha valahol meglátom
honnan lopták el? nem csak azért kérdezem, mert akkor véletlenül sem hagyom a környéken az enyémet (ugyanolyan, csak szívódé), de azért jó lenne tudni, hogy bp, vidék, ilyenek...
Hosszúbetétes. A jobb oldali műanyag rögzitőnek le volt törve az egyik csavarja, de maga a lökháritó sértetlen. IV.ker Megyeri út a régi húsgyár területén
remek, most már csak kaphatónak kéne lennie valahol, de eddig a sátáni kacajtól a sajnálomig terjed a lista. Egy helyen legalább már rendelhető, potom 70kért...
megfagyasztja a szelepeket??? Azért annyira nem hideg ám kitágulva sem. A reduktor be van kötve a hűtőkörbe, épp az melegíti. Abban teljesen igazad van, hogy a folyékony LPG elpárologtatásakor elég sok hőt von el a hűtővíztől, és ezért valamivel lassabban melegszik a hűtővíz. Minél nagyobb motorról beszélünk, ez annál kevésbé jelentkezik. A senatorom kb 200000km-t ment gázzal, mindíg indulás után azonnal gázüzemben, a mostani -ki sem merem mondani milyen.... na jó Suzuki swiftem- kocsim is már 70000-et az elmúlt két év alatt, és semmi gond nincs vele. Sőt a swiftemben olyan cucc van, ami egyenesen gázzal is indít. Szóval abszolut 0 benzinfelhasználással közlekedem.
A katalizátorral és a jégsapkákkal kapcsolatban annyi megjegyzésem lenne, hogy sztem a katalizátor a CO2-vel egyáltalán nem csinál semmit. Szal ez nem igazán függ össze. Egyéb egészségre káros szénhidrogéneket alakít át kevésbbé káros gázokká. Régen csak a trabikat-wartburgokat éreztem meg messziről, manapság már elég zavaró az is, ha nem katalizátoros kocsi megy előttem, érezhetően szúrós-kellemetlen gázok áradnak be az én kocsimba.....
Aha, a sok hülye gyártó csk azért teszi bele, hogy fojtsa a motort...
Nem tőlem kérdezted, de én nemhogy nem venném ki, de igen lesújtó véleménnyel vagyok arról, aki kikendácsolja, és utána meg arra hivatkozik, hogy "há így jobban megy", meg "há drága az új".
azt speciel leszarom, legalabb lesz tengerpartunk szegeden
> Egy Csepel kamion 100km alatt több károsanyagot köp ki a levegőbe mint én egész évben gázon.
es?
mondjuk az erdekelne, h ha holnaptol az autogaz 2x annyi lenne, mint a benzin, ez a sok kornyezetvedo mennyit jarna gazzal :-) feltetelezni se merem, h alszent volna mind...
És miattam olvadnak el a jégsapkák:) Egy Csepel kamion 100km alatt több károsanyagot köp ki a levegőbe mint én egész évben gázon. Neked VASLOGIKÁD van, meg lehet, hogy igazad is.
Azt vallom hogy a gáz megfagyasztja az olajat,és sokkal továb tart elérni az üzemhőmérsékletet.Tehát addig nem ken az olaj, hanem megfagyasztja a szelepeket.
Ezen sokat gondolkozom, mert igazad van hogy a benzin meg leoldja az olajat a hengerfalról, és minden egyes hideggyújtásnál öregszik 100km-t a motor.
A gyárilag gázos autóknál, ez hogy lehet megoldva?
átdobnád a képet a gabor970@citromail.hu mailboxomba? Akkor majd lekicsinyítem, és feldobom Neked. (holnap, mert most épp aludni készülök) Jó éjt mindenkinek!
miért nem gázzal hajtod hidegen? Sokkal kíméletesebb mint a benzin! nincs üzemanyaglecsapódás a hengerfalra, ami lemossa az olajat. Épp ezért nincs szükség hideg motornál gázüzemben dúsításra sem.
W124 E260-as mercim beéri 12l gázzal 115km/órás tempónál. Szerintem nem szégyen gázzal hajtani az autót, ha vigyáz az ember. Kiiktattuk a katalizátort, így a teljesítmény hasonló mintha katalizátorost hajtanék benzinen, leglábbis így képzelem. Reggel benzinen elmegyek indítás után annyit hogy a vízhőmérő meginduljon felfelé utána atkapcsolom gázra. 4000 fordulat fölé nem pörgetem -az is már 150-mert elolvadhat a dugattyú. Egy lada is elfogyaszt ennyit. Túl nagy formátumú képet 1.68mb nem tudom ide feltenni róla, van ötlet hogy tudom lekicsinyíteni?
sziasztok, ismét zaklatnálak benneteket egy kérdéssel. Nem nagyon látom, hogy a tempomat jelezve lenne a hirdetésekben. Mennyire jellemző, hogy az automata 230E/230CE tempomat nélkül jött volna? Vagy ez is teljesen önálló extra, amit mindenképp külön kellett rendelni?
Ja és kb 1mm vastag. Ilyeneket tetem egyébként több zörgő elem alá is. Pl EŰ doboz, Hangszorok, meg a középkonzol több csavarja alá is. Nem is zörög semmi az automban. (kopp-kopp)
Légy orvosi szilikon györü, (asszony hozta a korházbol. :-)) Az eredeti lyuk rajta kb 2-3mm-es, de akár 10mm-re is kitágul. Régebben próbáltam filc-el meg többféle gumival is. de egyik sem vált be. Pont azért amit emlitettél. Ráadásul nem keményedik meg, és csuszos marad évekig.
Müszerolajba mártott ronggyal. WD40-is jó de arra erösen tapad az ujabb szennyeződés. A lényeg, hogy behúzáskor ne legyen rajta semmi szennyező anyag. Én egy vékony szilikon gyürüt ragasztottam az antenna ház tetejére (ahonnan a teleszkop kijön) Az minden behuzáskor mint egy törlő leszedi a vizet vagy a port. (Buick-on láttam gyárilag. 20 év után is olyan volt mint az uj))
Fogod az antenna vezetéket, és az árnyékolását rákötöd a kasznira, (A lehető legközelebb a meleg pont rögzitéséhez) a meleg pontját meg egy 10-100PF-os kondival (ha csak URH kell elég a 10PF is) közvetlenül a fütöszálra. minnél közelebb a annál jobb. Kondinak meg mindenképpen kerámia kondi kell (ára kb 5 FT). De nem lesz olyan jó mint az eredeti. Lévén függöleges polarizácioju az adás (ezért is függöleges az antenna) másrészt irányérzékeny lesz. De De ez a valóságban csak kis vételromlással jár. (Antenna erösitő meg felesleges. A nem jó jelet erösiteni ugy, hogy plusz zajt is beviszel, Hm..) Erösitő oda jó ahol fixen telepitett antenna van egy sávra belöve, és a lehető legoptimálisabb antenna melett is kicsi a jelszint. Vagy ha jó a jelszint, csak a hosszú kábel okozta jelveszteség kompenzálására. Autoban ugye egyik sem adott.
Csabais! Voltam az adyban megnéztem a 124-es gyári alufelniét (8 lyuk). Csak azt az 1-et rakták ki, mert a többi nem szalonképes. 50 -et kérnek érte, bizományba van ott.
A 124es hátsó lökhárító betétre meg 40 valahányezret mondtak. Van olcsóbb megoldás?
még régebben valami ős mazdából kiszedtem a komplett antenna vezetéket,mert annak az ablakfűtésbe volt belevezetve, átraktam az enyémbe és kifogásatlan volt... csak eladtam az autót:) most meg a fene tudja mi kéne ahhoz,mhogy müködjön a dolog:)
Valamelyik FEBI árlistán volt,lehet azokhoz nem árulnak szilentet :)) Elég szép kis összegek jönnek ki ,pedig szeretném rendberakni mielőtt nagyobb európai utakra mennék vele. A féltengely gumiharangokat is elég narancshéjasnak láttam,és a rugalmasságuk sem az igazi már.
Nem az antenna szerkezet romlik el, hanem csak a teleszkop. Az meg gyári ujban is csak 4-5e Ft. Nekem napi kb 10Xmegy ki-be, és igy általában 1-2 évig birja. És nem a mozgástl megy tönkre, hanem a rárakodott kosztol. De van gyári kapcsoló amit betehetsz. Én is gondolkodom rajta, mert legtöbször csak CD-megy rajta, akkor meg minek menjen ki az antenna.
...ja és igen 1 vezérlőszálon keresztül,bekapcsoláskor +12 lessz rajta,az iso csati táp részében van,kék szál,ha beépített csatis akkor asszem,mind1 azt nm tom fejből mejik...:)
Ha naponta 10-15 ki-be 1 helyett, akkor majd jobban akaródzik neki elromlani. Állítólag 1 új motoros antenna 60 eFt. Arra gondoltam hogy reggel ki aztán este be. Csak a kapcsolós megoldás van? Még nem néztem meg a bekötését. Megy 1 vezérlőszál amire a 1 kapcsolón állandó 12V-ot kéne adni?
erre, de léteznek sokkal nagyobb tartályok, csak tudni kellene mekkora a hely. Az, hogy pár centit esetleg kipúposodik középen, az nem zavar, (27cm a legmagagasabb)
Üdv! A 124-es gyári motoros antennája a rádió kikapcsoláskor automatikusan visszamegy és bekapcsoláskor kijön. Gondolom ez nem használ az élettartamának. Lehet valamit állítani, hogy ne menjen vissza minden kikapcsoláskor csak amikor akarom?
Megvan a baj! Ne a kis monitorra kattints, hanem az alatta lévő aláhúzott hivatkozásra! A kis monitorra kattintva nekem is 404-es hiba van... Szar ez a fileposta, de hirtelen nem tudok mást...
Ha nem megy jelezd, és külön a 01-et elkűldöm óriáslevélként. A másik kollégának is ígértem, aki szintén ma kezdte volna, de a 01 már neki sem akart közvetlen elindulni, és akkor megadlak címzettnek Téged is.
Ma reggel jelezte valaki más is e-mailen, hogy a 01-es nem jön a direkt linkre. Tegnap este még nem volt gond vele, de lassan lejár az érvényességük, és az elsőnek fog legelőször... Viszont megpróbálhatnád a www.fileposta.hu oldalról magad megkeresni.
A megosztottak-ra kattintva a keresőbe a jim76-ot írd be, és úgy próbáld megnézni az általam megosztott fileokat, és ott kattints a 01-re!
Én kipróbálgattam, nekem mindenhogy elkezdi letölteni.
Meg tudja valaki mondani, hogy honnan tudok szerezni w123 coupe alkatrészkatalógust robbantott ábrákkal meg mindennel? A motorhoz nem kell, csak a többi.
Fizetős oldal is érdekel... :))))))))))))))))))))) meg legális is! :))))
Most néztem vissza, van régi belső videóm róla, 4-esben 100-nál csak 1900 körül forgott, és 8 alatt volt a pillanatnyija tempomattal De persze az előzgetések és a khmm........ kiforratlan stílusom miatt 11-12 volt az átlagom. Városban nem nagyon használtam.
A tempomatot én is bírtam, különösen mert egyáltalán nem finomkodott, amikor vissza kellett gyorsítani az előzőleg beállított sebességre. Ez főleg akkor volt érdekes, ha más próbálta ki. Akkor még nem nagyon voltak nálunk automata és tempomatos autók. Tehát haverom vezet, 140 tempomat, egyszercsak lassítani kellett egy kamion miatt 80-ig, aztán szóltam amikor elment az útból, hogy csak pöccintse csak meg a kart, és magától visszagyorsít. Na a srác megpöccintette, váltó vissza 2-be, a gyerek belekapaszkodott a kormányba és 140-ig annyapicsájázott üvöltve :)
A Merci ezt szerencsére sokkal lágyabban csinálja.
Naja ,plüss és a bőr jelentősen emeli a termelési és eladási árat,különben nekem is ezek tetszenek jobban. Abban az időben meg a fiatalabb korosztály megnyerése volt a cél. A sportosabb belsőt gondolom ezek eredményezték.
nézegetem a választékot, és olyan sokban látom ezt a borzasztó kockás kárpitot.... Némelyben meg egy elég régies /korai W126-osokban látott/ de nekem tetsző plüss van.
az enyim még csak 3 fokozatú ótómata volt, meg ABS sem volt benn, a többi stimmel. Én a tempomatot szerettem nagyon. A fedélzeti kompjútere szerint ment el 9,5-9,8-al öreguras országútiban. Sosem számoltam ki tankoláskor, de az is igaz, hogy nem gyakori alkalom volt, hogy telenyomjam a 75 literes tankot :-)
Lorinser RS90-es garnitúra, a régebbiek közül szvsz az egyik legszebb. A kombin meg a gyári monoblock, amellé is nézegetek valamit, de a végén mindng rájövök, hogy nincs szebb :-)
Akit még érdekelnek a 124-es cd-k, még 15 órát vannak fenn az előző linkeken, tehát holnap délig... Bár már 18-an letöltötték 2 nap alatt, de hátha kell még valakinek...
ez az vegyetek coupét, mostanában egyre többen akarnak, még senki nem "öregszarozta" le nekem sem, pedig 15 éves... mondjuk ha leszarozná sem érdekelne:))
én már "csak" egyet szeretnék hátul látni! :-) Sokminden történt 17 évnyi együttlét alatt, már mindketten csak egymást akarjuk. No de ez OFF téma.... Örülök, hogy nem győzködnöm kell a Nejem, hogy jó lesz nekünk egy 18-20 éves csillagos verda, a 4-5 éves focus/corolla/astra stb helyett, hanem Ő is ugyanúgy be van zsongva, hogy végre egy ilyen autónk lehet ismét.
szerintem coupéhoz képest meglepően tágas hátul,legalábbis nekem nem panaszkodtak... igaz,hogy elötte egy becsövezett corradom volt és lehet csak ahhoz képest volt tágas:))) de viccen kivül,beültem már magam mögé (186cm) és elfértem elég jól.
Épp nézegetjük a Nejemmel, hogy akár kupét is vehetnénk, abból is találni korrekteket 4000EUR alatti áron is. Később meg sokkal jobban tartja az árát, mint a sedan. Amúgy mennyire szűkös hátul egy W124 CE ? 170Cm körüli hölgyemény elfér hátul? /ahogy a most 10 éves Fiam méreteit elnézem, ő tutira csak elöl fér el 4-5 év múlva....
na jó, csak tempomattal tudtam én is 9,5-9,8-al elporoszkálni a senatorral. Városban büszkén benyakalta a 20-22 litert. Automata volt. Imádnivaló dög az is!
az enyim pisztáciametál volt, sötétzöld plüss belsővel. De nem volt ilyen fa műszerfala, bár ez nem is gyári tartozék :-) Végülis full mindegy mennyit eszik 15L alatt, hiszen 115Ft/l áron lesz bele az üzemanyag :-P
Igen, én linkeltem be. Valóban nem néztem meg, hogy Keskin vagy MAE, így utólag nézegetve asszem igazad lehet, a kocsin MAE feszít. De a Keskint "lekínaiszarozni" azért barokkos túlzás, szerintem.
Igazából meg nem érdekel, én felniben AMG, Lorinser vonalon utazom...
én csak kíváncsi volnék, hogy országúton (szinte csak ott használom most is a kocsim, városban a nejem tuti Twingojával futkosunk) mennyivel megy el. Csodállkoznék a 10 feletti fogyin, volt egy 84-es Senatorom 3literes motorral, automatával, azzal is le lehetett menni 10 alá.
Köszönöm a segítséget mindenkinek, a 124 se rossz, de nekem valamiért a kereklámpás kombik a tutik legalábbis kinézetre. Kicsi a kinálat itthon, vagy taxi vagy el van hanyagolva...
azthiszem, Lex linkelt be egy w124 kombit MAE felnikkel és azt írta oda,hogy kedvcsinálo keskinekkel... erre reagáltam,de sztem a kutyát nem érdekli szóval befejeztem én is:))
Bocs felnikre háklis vagyok picit, enyémekre is kb 1 éve vadászok,és ha leírnám mennyiért vettem mégjobban utálnál:)))
Szerintem valamit félre értesz!!!Az én üzletemet TE nem rontod....többekközött azért sem,mert én AUTÓKAT árulok,és nem felnit......pusztán jeleztem a többieknek,hogy találtam 1 kedvező ár-érték arányú lehetőséget,akit érdekel megnézi,akit nem az-nem!-de még 1x leírom:semmi közöm hozzá..................!!!!!!!!!!!!!!!
Egyébként belinkelhetnéd,hogy hol hasonlítottam össze a Keskint-a MAE-vel....mert szerintem TE kezted,hogy olcsó utánzat...D)))
Köszi. Ott kicseréltettem mindent(feszitő,görgő meg a szabadonfutót a generátor végén,új szij). Csak azért irtam le mert a napokban szóba került a kaposvári Merci szerviz és én is csak jókat tudok róluk mondani. Mi nyaralni mentünk és a határ előtt jött a szijtól az a csattogó hang...... Soron kivül fogadtak,ott lehetett lenni az autó mellet,elmondták mit miért kell cserélni árban korrektek stb.... Hazajöttem felhivtam a debreceni márkaszervizt és 20 ft-tal drágább lett volna. Igen gondoltam,hogy igy elég nehéz lesz megmondani mi az ha nem hallja az ember. De azért köszönöm .
1. egy nyilvános fórumon gondolom lehet véleményt (kulturáltan) mondani
2. nem mondtam,hogy kínai, mindössze az ár érték szinvonalt szemléltettem..
3.akkor jobb bármelyik gyári,szerintem... én sem a Rózsadombon lakok, de azért még nem fogok bohocot csinálni a kocsimból..
4. mostmár azért is fogok feltenni:))
u.i.:a fenti sorokat nem kioktatásnak vagy sértésnek szántam---de mielőtt fikázól-gondolkozz!!!KÖSZI!
Nem akarom senkinek az üzletét rontani ,ez csak az én véleményem, csak és kizárólag az összehasonlitásra reagáltam, attól ,hogy hasonlit rá még semmi köze hozzá anyag ,megmunkálás, súly, stb...
3.:-nem ajnározom,de ha nem tünt volna fel:a "Fórum-lakók"-többség NEM(!!!) a Rózsadombon lakik...ergo:nem engedheti meg magának a 3x annyiba kerülő "OZ"-t...
4.: -valóban ne tegyél fel képet,mert én már biztos,hogy fikázni fogom...
u.i.:a fenti sorokat nem kioktatásnak vagy sértésnek szántam---de mielőtt fikázól-gondolkozz!!!KÖSZI!
Ma merka bizonyított. Kimentem az újonnan vett kiskertembe. Vizes földút, nagy pocsolyák.. Na mondom lendületből. A lendület meg is volt, csak az irány nem stimmelt, úgyhogy megroggyantottam egy szerszámoskamrát. Az autón csak első lökös betétjét kell cserélni. Kunyhó, merci 0:1 :-) Visszafelé meg elakadtam, úgy húztak ki... Földút, merci: 1:0..:-) Kéne egy G-s merci...
http://youtube.com/watch?v=fxAMYql4CWM A multkor volt szo az S350-rol, meg hogy nem igazan valo autopalyara. Igazad volt, Zsiga, ez tenyleg kurva rovid attetel - nem gondoltam volna :-)
Urak! Lenne egy kérdésem valaki talán tudja a választ. E 220 cdi-m van. Beinditom semmi rendelens hangja nincs, járkálok vele bemelegszik és alapjáraton valami csúnya zörgő hangot produkál. Tegnap is hazajöttem beálok a garázsba azt hittem a szomszéd fát fűrészel. Gyorsan le a hangot a cd-ről ajtó ki és a kocsi adta a hangot,ami ráadásul hullámzó is. Valakinek van ötlete mi lehet?
Hálás köszönetem a gyors segitségért. Annyi lenne még a kérdésem, mivel nem vagyok egy nagy számítógép mágus, és irtad hogy 2cd. Nos: 1cd = 1-4.rar fájl 2cd= 5-9.rar fájl ????
Ha a bejáratnál levő "Elegance"-kombira gondolsz,azt felejtsd el-vagy legalábbis jól nézd meg a kaszniját,(mert szét van rohadva)ajtók teteje-alja-sárvédők,az alját meg nem is láttam.....azonkívűl nagyon drága.....(azért is árúlják több mint fél éve....)
Berendeltem Ebayről ablakemelő kapcsolókat Jürgenhez (w124). Gyorsan meg is érkeztek, szépek, tiszták, szinte újak, bár nem tudom, működnek-e. Hazaérve izgatottan elkezdtem szétszedni a középkonzolt, és amikor kiszedtem az eredetileg benne lévő kapcsolót, koppantam. Látszólag semmi különbség (baloldali volt benne eredetileg, a jobboldali az új), a számokban van némi eltérés:
Na de alulról már ilyenek:
A két hátsó kapcsoló meg ilyen (igaz, még nincs bekötve hátsó emelő, csak tervbe van véve):
Ilyenkor mi van (azon kívül, hogy az új kapcsoló nem megy bele a régi foglalatába)?? Lehet kapni ilyen foglalatot? Kókányolni, szétbarmolni, vágni, ütni, harapni nem szeretnék... Esetleg valakinek volna szüksége ilyen kapcsolókra, és van cserébe olyanja, ami az én foglalatomba jó?
Ha 97-es akko az W210-es, raadasul korai evjarat, azok meg hiresen rohadosak... Valamelyik topictars, mar nemtom ki mondta, hogy hosszu idon keresztul vadaszott jo allapotu 210-esre, de egyszeruen nem talalt olyant, amelyik nem roszdazik sehol. Az elod W124-es nem tetszik?
Még teljesen új vagyok a fórumon, csak pár napja olvasgatom. Volt egy 126osom pár éve most pedig egy kombi 300 td-n gondolkozom. Tud valaki segíteni abban, hogy a fővárosi piacon van egy ezüst színű 97 es. Jó vétel lenne? vagy halott ötlet? Tud valaki valamit róla? előre is köszönöm a segítséget.
Hát, hangot fogok adni a nemtetszésemnek, az biztos. Mindenesetre holnap elvileg felkerülnek a lökösök, panelek, befejeződik a hangszigetelés szivacsolós része is, szóval elég jól fogunk állni reményeim szerint.
Na, megjött a vonószemtakaró... hát nem rosszhoz küldték? Amit szimplán azért nem értek, mert együtt kértem a vonószemtakarót, meg a küszöbelemen az emelési pont takarót. Namost utóbbi az első szériásokhoz nincs, úgyhogy nem tudom hogy sikerült akkor a vonószemtakarót mégis első szériáshoz kérni...
működik nekem is, csak a 6 évvel ezelőtt letöltött torrentprogramom, ami 0.0.0.0.0.0.1-es verzió, nem ismerte fel a cuccot.... ennyire sűrűn töltögetek... :)))))))
nekem is van egy nagyon jó kárpitos barátom, aki több autót is csinált nekünk, többek közt egy Mercedes Cabrio tetőt, stb. nagyon igényes a srác. www.karpitman.hu
de szívesen várnám a Te kontaktodat is, mert ha a lakatosmunkára versenyt írtam ki, akkor erre is azt fogok! :)))))))))))))))))))))
...naon király...csak még1 kemény fólia kellene...:)...ne hari,de nm ismerlek,tiéd a kocsi???...:) ...spanod a 17"-es garnitúráért kér 73rókát???...18" mennyi???...:)...w123-as alá bemegy???...:) ...nekem 16"-al nm rázott,és a 17"-el se a w126...és sztem kanyarodni sokkal jobb volt...:)
nekem teccik, de ezek 17-esek, nem? vagy 18-as? nem is azon van a hangsúly, hogy drága lenne, de most máshova kell a lóvé, meg asszony pampogását se szeretném hallani így nyugodalmas péntek este:D
Igen,ez fut rendesen,bár ragaszkodik a saját őskövület acrobatjához:-)) Az EPC dvd kicsit macerás a maga kilenc dvdjével,pláne,ha csak egyes részeket akarsz felrakni. Ami még használható,az a Mercedes WIS 2006,csak annaka telepítése macerás,bár van hozzá "oktatóvideó" A WIS itt érhető el:-)
sgabo - nem én, profi autókárpitos, profi autóbőrből.
Vigyázz, a kárpitozásnak-kárpitosoknak is rengeteg trükkje van.
Pár tipp: legtöbb autókárpitos bútorbőrből dolgozik (mert az sokkal olcsóbb viszont cserébe sokkal hamarabb tönkremegy) persze az autóbőr árát számolja fel...
Nagyon jó autóbőr: Dorax Kft, van gyári lyuggatott is, gyári MB szinárnyalatokban.
A 123 coupe belsejére sztem 120 e. körül kijön az anyag (telibőrnél).
Én tizenéve járok egy jóbarátomhoz, ő profi autókárpitos, többek közt sorozatban az ACCH-s autókat csinálja. Nem telibe varrja át a csikokat (mint mások, hogy gyorsan menjen a munka) hanem egyesével húzza be a csikokba a szivacsot (ahogy gyárilag is volt), nem a waeco féle kész ülésfütést rakja be hanem ő huzza be a fütöszálat, stb. Ha kell, szivesen megadom a telefonszámát. Garantáltan lehúzásmentes igényes munkát kapsz tőle és nem horror áron (nekem kicsivel 300 e alatt kompletten megvolt börrel együtt a 116) Hátrány: várólista van.
Már belinkeltem előzőleg a .torrent-jét. Ha azt nem tudod leszedni, akkor várnod kell amíg feltöltődik tőlem egy tárhelyre. Annak a linkjét elküldöm szívesen...ha majd fent lesz :)
hú, ez de frankón néz ki! Te csináltad, vagy csináltattad? én még keresem az igazi kárpitost, mert a zöldségzöld belső nálam is vajbőrre fog változni! :))))
a motort mi csináljuk, igen. egyelőre a külső jelek és mérések azt mutatják, hogy nem kell teljes generál. hengerfej tömítés csere, síkolás beállítások, szelepfedél tömítés csere, meg összes szoimering csere. ennyi. a kompressziója 97-98%-os mindegyik hengerben, kivéve egyet, ahol 94%. ez azt hiszem beleférhet.
most éppen az esztétikai javítások lehetőségeit feszegetjük, ilyen olyan bevonatokkal, meg eloxálással, stb.
köszönöm a linket, még gondolkodom. :)
Schwechat:
reggel felkerekedtünk, be a jó öreg magasított Citroén kisbuszba és tipli ki. 10-re ott is voltunk. a srác az első pillanattól kezdve úgy kezelt minket, mintha ezer éve oda járnánk, nagyon jó fej volt és nagyon segítőkész. elmondtuk, hogy kb mi kellene és már vitt is az aranybányába. mert az. minden van. csak az nincs, ami nem mercedes. próbáltunk első körben gyári javítóelemeket keresni, hogy ne bontottat keljen, de aztán a 3 csarnok átnézése után csak a bontott dolgok felé mozdultunk. a hátsó udvaron állt 10 kupé egymás mellett, a külső udvaron meg vagy 4. mindegyik telis tele használható elemekkel. a srác adott pár csavarhúzót meg egy szerszámostáskát és csak arra kért, hogy csukjuk őket vissza, mert beáznak. nem szedtünk első kötrben ki semmit, csak felmértük a terepet. aztán a biztonság kedvéért rákérdeztünk az árakra. elkezdtek röpködni a 100 meg 150 EUR összegek elemenként... na mondom, ez fasza, erről beszéltek idehaza. kérdeztem a srácot, hogy akkor mennyi a komplett autó? 800-1000 EUR körül, mondta erre. és az a szointe újszerű? azt mondja 1500 EUR. a végén megegyeztünk abban, hogy felét kifizetem, de akkor viszek mindent, amit csak bírok, a motor és az interiőr kivételével. belement, úgyhogy meg is támadtuk a gépet. illetve megtmadtuk volna, a rohadék otp-s kártya valamiért nem ellik meg és nem kellett volna visszajönnünk a magyar határra pénzt felvenni. a délutáni nyitvatartásra értünk vissza, ami 13-16-ig tart. fél kettőkor kesseltünk, addigra oda volt készítve az autó az emelőre és nekiláttunk. gyári állapotú lökhárítók, elöl hátul (az elsőn gyári lámpamosóspricnik, plusz lámpatörlő lapát), komplett első ajtók üvegsetül centrálzárastul, elektromos ablakemelőstül, komplett középkonzol belülről, kapcsolókkal mindennel együtt, az elektromos ablakemelő teljes kábelkötege, külső díszlécek, amik egy része szerintem vadonat új volt, de még az alsó küszöbnél lévők is olyan makulátlanok, hogy csak na, rengeteg műanyag takaróelem, újszerű teljes csomagtérburkolat, teljes hátsó kerékív a c oszloptól egészen a hátsó nyúlványokig mindkét oldalon, pótkerék fenéklemeze, egy rozsdafolt nélkül, egy hatalmas zsák gumikéder, amik között rengeteg alighasznált volt, millió kis króm takaróelem belülről, egy kartervédő és egy AC szerkó takarólemez, vadonat új első Bosch lámpák, szintén új szellőzőrács egy csodaszép merci csillaggal... erősen gondolkozom a tetőablakban is, de annyi rosszat hallani róla, hogy ekkora malőrt nem követek el, hogy még egy lyukat fúrjak az autómra...
és mindent kaptunk. szerszámokat, segítséget, mindent. érezte a srác, hgoy ha ezeket darbonként adja el, akkor bődületeset kaszál, de így legalább hozzájut egy kis kesshez. amúgy gyorsan összeadtam az elemek ebayes eladási árát (nem az indulót!) és az otthagyott összeg 3 szorosa jött ki...
egyébként ilyen jó állapotú kasztnit még nem nagyon láttam, az egyetlen dolog, amiért nem hoztuk el az egészet egy az egyben, az az volt, hogy a motor kicsit már szét volt kapva, a váltó lógott, meg hiányzott a kardán belőle. meg temrészetesen nem kellett egy csomó minden még szemétnek ide. amúgy kék belseje volt az autónak és a műszerfalat leszámítva nagyon jó állapotban voltak az elemek. az oldalkárpit az pl. első osztályú volt az ülésekkel együtt.
jövő pénteken még megyünk vissza, mert volt ami nem fért bele az időbe és nem tudtuk levenni, de félre van téve az autó.
szóval: igaz is amit itt olvastam a schwechati bontóról, meg nem is. az hogy le se szarnak, az hülyeség. nagyon korrekt volt a srác az első perctől az utolsóig. a társa úgyszintén. az árak valóban drágák, ha csak úgy bemész, hogy kell ez meg ez azt kész. viszont cserében van minden. így, meg hogy nekünk sok minden kellett, igazából hibátlan összegért kaptunk olyan ritkaság számba menő dolgokat, mint a krómozott külső elemek. egyszóval én ajánlom mindenkinek a helyet, de megérni úgy éri meg, ha többen összefognak és eg yautót lerabolnak úgy mint mi.
bocsi, ha egy kicsit hoszsúra sikeredtem... :) üdv!
Nem sos csak az önindító robbantott ábráját akartam megnézni mert valószinű bendixes sűrűn kivágja indítózásnál. Érdemes bendixet+szénkefét cserélni, vagy vegyek egy jó komplett bontottat? Lehet nem sokára meglátogatlak, majd előtte dobok egy privit.
Ez az ami nem megy nálam: Mercedes_Benz_EPC_DVD_0104-Supplied By Gart for The Pirate Bay , majdnem hazavágta a gépem még jó hogy be volt kapcsolva a rendszer visszaállítás :)
holnapra lejön ez a "W124 Service Manual", szeretnék hozzájárulni a közjóhoz, ha valaki dob mail címet a gabor970@citromail.hu mailcímemre, akkor annak elküldöm óriásmellékletként. A levélben lesz egy link, ahonnét le lehet majd húzni. 830MB körül van, nem kicsi.
befejeztem apu:) Lehet, hogy megnézem valamelyik nap, bár ha asszony megtudná, hogy 73-ért vettem felniket... már az olajra is húzta a száját, nem lehetett neki bemagyarázni, hogy KELL. Vagy kiadok most 10-et, vagy fél év múlva 600-at motorgenerálra. Egyébként szerintem is jól mutatna, bár lehet, hogy egyelőre ebből a pénzből inkább gatyábarázom a futóművet, ilyeneket. Ja, télleg, dosszié:D beírtam emlékeztetőbe, este átkutatom a gépem rejtett, rég elfelejtett zúgait
.........tehát a Keskin felnik ott vannak nem messze Tőled a XIX.Endresz György 1-ben .Ott van 1 kis gumis.Ha gondolod,menj el és vedd meg,mert az"A"-Mercire az ET30 nagyon kilóg.....viszont 24-esre szerintem ideéális(az ára is:73.000Ft/4db,csavarral-tehermentesítővel)...
u.i:
az okoska dossziét ne felejtsd el mail-ezni...................................HÖ-HÖ..
ha felfér a tárhelyre, akkor feltöltöm azt is... ha nem akkor hagyom fenn a 124-est, aztán néhány nap múlva kicserélem
határidőt nem ígérek semmelyikre, de remélem vasárnap estig meglesz
Olyan alternatív lehetőség is van, hogy megkeresem a .torrent-jét mindkettőnek, belinkelem, és elindítom a seed-et kb. 80 KB/s-al, aztán kitiltom a külföldieket :))
engem nem lesz nehéz beelőzni ezügyben. Már ott bukott a mutatvány, hogy a váltót ilyen idióta H alakú kulisszában kell mozgatni :-) Az enyimben nagyjából csak előre-hátra lehetőség lesz, némi kicsit jobbra-kicsit balra lehetőséggel, és kuplungra nem lesz szükségem :-)))) Elegem van már a kézi váltóból, végre ismét normális automata kocsit szeretnék!