Ez történt. A saját szememmel láttam, de nem én vótam! :D Hogy az N280 szelepnek hívják-e, azt amire rádugta, azt nem tudom.
Elküldtek egy klimáshoz, az csinálta meg ezt a tesztet. Elsőre azt mondta, hogy huhu, ha a kompresszor adta meg magát akkor ez többszázezer is lehet, mert ha a kompresszor úgy ment ki, akkor a rendszert telenyomhatta mindenfélével és az új kompresszor is tönkremenne hamar.
De miután ezt megcsinálta ezt a tesztet, elindult a klíma és hideget is fújt. Azt mondta, hogy menjek autóvillamosságihoz, a kompresszornak nincs baja.
Ahova elmentem, ott nagy pörgés volt éppen, azt mondták, hogy a "két rendszám között lesz a hiba", de meg sem nézték, miután mondtam, hogy melyik klímásnál voltam.
Remélem valami egyszerűbb baja van, nem gazdasági totálkár...
Igazából bárhova elmennék megadni neki még egy esélyt.
Márminthogy járó motornál egy dróttal adtál a N280 szelepnek direktben 12 Voltot?
Ha az autóvillamosságis jártas a diagnosztikában, van hozzá cucca és ELSA-ja vagy rajza az autóhoz, akkor menni fog neki. Aztán ő vagy elküld egy klímáshoz, vagy nem.
De arról ugye tudsz, hogy az a kapcsoló ott a középkonzolon - meg a többi ott körülötte - egy klímavezérlőből áll ki? Neki meg van néhány peremfeltétele és határértéke, amik alapján eldönti hogy menjen a klíma vagy nem, és elsősorban ezeket meg kéne nézni diaggal, ahogyan az esetleges hibakódo(ka)t is. És van pár klímarendszertől független dolog is, ami megakadályozhatja hogy elinduljon a klíma.
2006-os BSE (1.6 102le) motorkódos autómban a klíma nem működik az utastérből az AC gombbal vezérelve.
A kompresszornál a csatlakozót lehúzva, közvetlenül 12V-ot adva ott rá úgy elindul.
A kompresszorról lehúzott csatlakozóra egy izzót kötve az izzót lehet működtetni az utastérből a kapcsolóval. Viszont nincs meg a 12V csak olyan 10V körüli feszültség.
Ez alapján azt gondolom, hogy egy autóvillamossági szerelő tudna segíteni a bajomon. Tudtok nekem ajánlani valakit?
bontásra érdekelne valakit 1.9D Felicia (üzemképes, helyre is állítható)? Mondjuk 50.000,-Ft-ért?
-karosszéria elemeke élei felületi rozsdásak-hátsó ívek cserélve, küszöbvégek lemezelve (csúnya, de 1 flakon spray eltakarná), egyéb komoly rohadás vagy lyuk nincs
-gyújtáskapcsoló indítózás után nem ugrik vissza alaphelyzetbe (kézzel kell visszafordítani)
-ü.a. rendszer szennyezett (adagoló kenésére szokott motorolajat kapni, de véletlenül 1dl fáradt olaj ment bele, ami elszínezte), egyébként nincs eldugulva, működik rendesen (megfelelő ár esetén át tudom mosni)
-műszaki: 2022.06.19, használható gumikkal
-Helyileg Fót-Dunakeszi
-kérésre a CD-s rádiót is adom+Pest megyei matricát
A hétvégén hajtottam picit Szerénkét, az 1,2HTP Fabiánkat. Nagyon másik világ, mint Hópihe, a szintén 1,2-es, de TSI Octaviánk. Szerethető egyébként az egyszerűsége az Octaviához képest, és én szeretem is, városban jobb rohangálni, csip-csup dolgokat intézni vele.
Viszont a sokkal komplikáltabb Octavia meg sokkal, de sokkal több kényelmet nyújt.
Úgy látszik, hogy együtt kell élnünk azzal, hogy ma már sokkal jobban oda kell figyelni a kocsik karbantartására. Kezdve azzal, hogy a vezérműlánc sem örök életű...
Annak azért ára van valahol, hogy nyugis, de nagypapa stílusban autózva egy benzines Octavia beéri a Budapest - Szolnok távon az M4-n 4,8l/100km fogyasztással.
Meg az 1,2HTP is kevesebbet eszik és érzésre jobban is megy, mint a régi 1,4-es OHV Fabia.
Hulladékok mindig is voltak, ahogy most is. Viszont azok nem szakadtak, nem ugrottak át*. !!! És az nagy különbség. Még a Lada gyár is képes volt megugrani az átugrás ellenszerét, mindössze egyetlen peremes csavar kellett hozzá. A Skodának (VAG) ez 10éven keresztül sem sikerült, hiába faragtak rajta többször is.
* az ominózus 120-as akkor sem ugrott át amikor annyira kinyúlt, hogy kivágta a vezérműfedél oldalát. Mondjuk aki addig ment vele az megérdemelte volna. ://
Fura árak vannak. Após a 2004-es glx vagy mifene Ignist 850-ért vette vagy tíz éve, most 1.1m-ért ment el, és túljelentkezés volt rá. Mondjuk km nem volt benne (százötezer vagy ilyesmi), de tök átlagos állapotban volt.
Hát, nem tudom. Én úgy vettem anno 890.000FT-ért a miénket, hogy a szervíz (a ceglédi Skoda szalonban volt beszámított kocsi), megkapta az éves szervizét, volt még egy év műszakija, és az eladó, vagyis a Skoda szalon 12 hónap garanciát vállalt rá.
Ma nem tudom, hogy mit lehet venni ennyi pénzért, vagy egy kicsit többért. Elnézve a használt kocsik árát (a bő két éve vett Octaviánkat többért tudnánk eladni, amint amennyiért vettük, és nem csak párezer forintról beszélünk), akkor még jó vétel is lehet, ha valóban tip-top állapotban van.
Drága? Lehet. Ha az állapota valóban olyan, ahogy sejteni lehet, akkor meg keveset kell költeni rá később. Hidd el, kevesebbet, (sokkal!) mint egy koreaira, vagy másra.
Lassan 3, vagy inkább 4 éve nyúzunk egy ilyet. Én is úgy vettem, hogy évente addig ment vagy 6-7.000km-t, nálunk ez éves szinten 12-13.000km-re hízott.
Lényeges gondunk eddig nem volt vele, csak a kopó/fogyó dolgokra kellett költeni.
Arra figyelj, hogy a vezérlése rendben legyen. Ha ideje a cserének, akkor az leállításkor jelzi, megcsörren a lánc. Idén februárban mi az éves szerviz keretében cseréltettük a vezérlést. Akkor 120.000Ft volt csak a vezérlés, munkadíjjal. Hogy most mennyi lenni, azt nem tudom, de erre készülj fel! Igaz, hogy elvileg 110-120.000km-ként kell cserélni a láncot meg feszítőjét is, de van időfaktor is! Nem mai már a kocsi.
Érdemes nem "teszkós" olajjal, és szigorúan 15.000km/1év olajcsere szervizzel használni, meghálálja. Akkor nem lesz nagyobb gond vele.
Ha nem, vagy nehezen nyílik az utastéri nyitóval a hátsó ajtó, akkor nem kell kínlódni a bowden-nel, mert általában az ajtó teleszkópjai adták fel a harcot, azokat kell cserélni.
Mire lehet használni? Nálunk városi szaladgálósnak van befogva, hetente 1-2 alkalommal vidéki, kb. 50km oda-vissza útra. De volt már, hogy én használtam Szolnok-Budapest ingázásra az M4-en. És megcsináltuk vele a Szolnok - Budapest - Veszprém utat is. Tulajdonképpen nem vallott szégyent a motorjával. Városban kimondottan fürge, és 130-ig vállalhatóan autózható. Ne higgy a sznoboknak! Engem az sem zavar, hogy három hengeres, nem tűnik fel. Legalább nem fogyaszt sokat.
Nézd át, ne legyen rozsdás, erre is áll, hogy az A oszlop alján, a sárvédő lemez mögött meg tud ülni a kosz, és akkor ott megindulhat a korrózió. Amúgy, ahogy a szerelő barátom mondja: "elnyűhetetlen konstrukció".
Mostanában az ismert okok miatt kevés az igazán jó használt autó, nem csak új autót nehéz venni, de használtat sem hiába mentek fel azoknak az árai is.
-2006.os évjáratú Skoda Fábia mennyire lehet jó választás?
- néhány hónapja adtam el szintén 2006-os, igaz nem benzines Fabiámat, tip-top állapotban, sehol rozsda, kitűnő állapot, megkímélt sehol sem lepusztult belső, minden működött, kiválóan hűtő klíma, 0 olajfogyasztás, igaz a km jóval több volt hiszen dieselről volt szó.
A szóban forgó autóban igaz kevés km van, de ennyivel drágábban adni, mint kortársait csak emiatt szerintem nem reális.
Persze ha vki megveszi ennyiért szinte aranyáron, akkor az eladó elégedett lehet.:)
attól függ, hogy mire szánod. (az árat most ne firtassuk) az alacsony futás jelenthet jót és rosszat is. A konkrét állapotot kell megnézni, mennyire rozsdás stb... Sok elektronika valóban nincs benne, de azért már ez is elektronikusan vezérelt motor elektronikus pillangószeleppel, halom jeladóval stb... Amennyibe az autó egy garázsban tartott, rozsdamentes eredeti kasztnival és fényezéssel, rendszeresen de keveset használva, és persze karbantartva (!) akkor jó vétel lehet, még ennyiért is, de ha már javított, lakatolt, fényezett autó, akkor ennyiért szerintem felejtős.
Sikeresen megtörtént a Fabia ablakemelő felújítás. Végül mégis szegecseket raktam vissza a panelbe, remélve, hogy ha 15 évig nem kellett a borítást leszedni, akkor még kibír legalább feleennyit újabb bontás nélkül.:)
Viszont felmerült egy újabb kérdés, ami viszont a jobb első ajtónál lesz majd aktuális, amiben elszállt a mikrokapcsoló...
Amikor leszedtem a bal oldlalit - azon még mindig rendeben működik - gondoltam, megtakarítom, átnézem, ha már úgyis kéznél van.
Ekkor tapasztaltam, hogy az enyémben nem az a fajta van, amihez a javítási leírások keringenek a neten, hanem egy másik. Nézegettem, forgattam, de sehogy nem tudtam rájönni, hogyan lehetne hozzáférni. Nem akartam mindenáron szétszerelni, mert még jól működik, illetve eltörni sem lett volna jó semmit az erőltetéssel.
Mivel viszont esedékes a másik oldalon a javítás, ezért azt szeretném kérdezni, hogy valaki tudja-e, van-e tapasztalat róla, hogy ebben a szerkezetben hogyan lehet kapcsolót cserélni? Vagy ennél már nem lehet, csak a komplett zárszerkezet cseréjével? (Érdekes egyébként a működése: a vezetékcsatlakozót megbilletve kapcsolt, így az is mozog.)
Jelöltem a kapcsoló helyét az alábbi képeken. (Legalábbis feltételezem, hogy ott van valahol közvetlenül belül, mert tisztán hallottam a kattanást, amikor megbillentettem a csatlakozót, ahogy jelöltem a 4. képen.)
A javítókészletet már előre megvettem, remélem, nem hiába, és nem kell komplett zárat vennem...
Amire én emlékszem Felicia utángyártott betétre, az kb. tejfölöspohár volt, rohadtul nem passzoló ívekkel. Be lehetett gyűrni a helyére keréklevétel nélkül. Emmeg tényleg normálisan néz ki, simán elhinném hogy gyári.
eladó egy pár első Felicia műanyag dobbetét. Én utángyártottként vettem, de valaki szerint ez a dízel gyári dobbetétje (én kétlem). Használtak, de jó állapotúak. Dunavarsányból, vagy megbeszélés után Bp-ről vihetők, futárral, postával nem szeretnék foglalkozni.
Busznál tapasztaltam már ilyet, az néz ki így, amelyik a kartercsövön tol ki egy kis olajat és a menetszél felhúzza a hátfalra. Mindenképpen nézd meg alaposan aknából úgy is, hogy közben jár a motor. Számomra furcsa lenne, ha az égéstéren és a teljes kipufogórendszeren ilyen cseppekben végigérne az olaj.