Igen, így van, jó hogy nem robban be a légzsák minden kis ütközésre... Mint a régebben köremailekben terjengő kis videóban amikor a zebra mellett szundikáló nénire rádudál a merci kabriós, a nénike meg felriadva a 13 havi nyugdíjkifizetős álmából, a mamókás egyenszatyorral odavág a merci ütközőjéhez ami beindítja a légzsákot... :)
Maga a Ceed leírása (gépkönyve, használati utasítása) leírja a "légzsákok" részben, hogy egyáltalán nem szükséges minden ütközési helyzetben hogy bedurranjon az összes lufi. Ilyen pl a frontális ütközés! A borulásnál pl. nyílik az oldallufi de nem biztos hogy nyílik az első kettő!!!
Azt hogy mikor melyik lufi nyílik, gyorsulás-lassulás érzékelők szabályozzák, tehát nem "kötelező" sőt egyes esetekben veszélyes is lehet ha az összes lufi bedurran!!!!!
Mivel ez egy frontalis utkozes, csak a 2 elso legzsaknak kell berobbannia a tobbinek nem. Eleg sulyos utkozesnek kell lennie annak ami berobbantja mind a 6 legzsakot. Mondjuk egy hegyi uton utkozol frontalisan, majd az utkozes erejetol lesodrodsz az utrol, es tobbszor atfurdulva az arokban vagy rosszabb estben a volgyben landolsz. Bar egy ilyen utkozes tulelesehez baromi nagy szerencse kell. :)
Örülök hogy 5 csillagos lett a teszt! :) De egy ilyen erejű ütközésnél nem aktiválódnak az oldal és függönylégzsákok? Az érzékelők nem kapnak ilyen frontális ütküzésnél jelet, vagy lehet hogy a tesztkocsiban nem is akarták hogy berobbanjanak az oldallégzsákok?
Egyik cikk arra sarkall, hogy azonnal cseréljek, ha már voltam olyan hülye hogy nélküle rendeltem meg a kocsim, a másik meg lebeszél róla mint ez. Nem egyszerű az autós élete...:)
Azt hiszem, félreérted a flottakedvezményt! Minket is - mint Mégane Klubot - flottaként kezelnek a kereskedések! Azért kapsz kedvezményeket. Akár új autó vásárlásánál is.
Egyszerűen beírtam a google keresőbe, hogy "Ceed NCAP" és a következő két találatot dobta ki rögtön:
Az egyik egy írországi tesvérfórumumos kolléga kérdése aki ugyan azt érdeklődte tegnap meg amit én.
"Cee'd NCAP ???????????? Anyone know why the Cee'd has not gone through the NCAP test yet or when it is due to undergo it?"
A második már érdekesebb, remélem hihetünk neki ezek szerint pont ma hozták nyilvánosságra hogy,
"Kia cee'd wins 5-Star Euro NCAP safety rating
(SEOUL) August 29, 2007 -- The all-new Kia cee'd family car has been awarded a 5-Star safety rating in the latest Euro NCAP crash test results published today. The cee'd safety ratings - 5-Stars for Adult Protection, 4-Stars for Child Protection and 2-Stars for Pedestrian Protection - place it among the C-segment's safest cars.
"The latest Euro NCAP result is a major landmark achievement for Kia. The cee'd is designed, engineered and built in Europe, to meet or surpass the expectations of European consumers in every respect - including safety," commented Yong-Hwan Kim, Senior Executive Vice President & COO, Kia Motors Corporation. "The combination of the car's many talents, plus the 5-Star safety rating and the unique Kia 7-Year warranty, will make the cee'd even more attractive to European consumers, offering real peace-of-mind and low ownership costs.
"Kia's safety engineers developed the new cee'd to provide the highest levels of occupant protection in real-world accident scenarios. Our engineers predicted that cee'd would achieve a Euro NCAP 5-Star rating and this result confirms the major advances made by Kia with its latest C-segment family car," added Mr. Kim.
The Kia cee'd five-door hatchback, which is equipped with six airbags (front, side and curtain airbags) as standard, achieved good or excellent points scores in the front impact, side impact and child protection Euro NCAP tests. All Kia cee'd cars are manufactured at Kia's new assembly plant at Zilina in Slovakia."
Az érdekes az, hogy megnéztem az Euro NCAP hivatalos lapját, itt nincs nyoma a Ceed töréstesztnek!
A Ceed bő 3 hónap múlva "éli" meg sorozatgyártásának 1 éves évvfordulóját.
Szerintetek hogy a fenébe lehet, hogy az autónak - tudomásom szerint - még mindig nincs hivatalos töréstesztje????
Nem vagyok híve az összeesküvés elméleteknek, de szerintem ez felettébb gyanús!
Érdekes módon az annó 2005. szeptemberében debütált akkor vadonat új Kia Rió NCAP tesztje már 2005 év végén nyilvános volt. 4 csillag. Kész, pasz, tudomásul lett véve.
Miért nincs töréstesztje a Ceed-nek?????????????????????????????????????
Volna egy kérdésem! Az autóval folyamatosan fa alatt parkolok és akad néhány gyantacsepp a szélvédőn és a kasznin is. Olyan gombostűfejnyi nagyságúak. Kaparászni nem akarom. Tudna vki segiteni, hogyan távolítsam el? Köszi!
ja igen... Kléber Krisalp HP-ről most hallottam olyan véleményt, hogy messzire elkerülni, a Bridgestone LM18-20-25... tipusokról meg csak jót. Persze a részleteket nem fejtették ki, hogy melyik miért jó és miért nem. :-)
cs_geza , nekünk volt egy VW Polo-nk, Dunlop M3 téligumival. Nagyon jó volt az oldaltartása, nem tudtam 30-nál oldalirányban megcsúsztatni a kocsit, élesen kanyarodva :) Viszont a fékúttal gondjai voltak :( Néha majdnem belecsúsztam az előttem lévőbe. :(( Rémes volt az ABS szüntelen kattogását a talpad alatt érezni és attól fosni, hogy vajon elég-e lesz-e még az a 2 méternyi hely hogy megálljak... Ezt az autót eladtuk, megvettük a Scenic-et. Aztán télen Firestone Winterhawk-ot tettünk alá. Ezzel meg épp forditott a helyzet, ez oldalirányban picit meg tud csúszni, viszont a fékútja érezhetően jobb, mint a Dunlopé. Úgy hallottam a Vredestein hamar megállítja az autót és jó a vonóereje, de talán ennyi az összes előnye. Pirelli, Conti, Goodyear vonalról írjanak a többiek, én ennyivel tudtam szolgálni. :)