Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Megtörve a csendet, a következő látnivaló Szentpéterváron, amiről írok néhány sort, az Sz-189-es jelzésű, a NATO által Whiskey osztályba sorolt tengeralattjáró. A dízel - elektromos hajtású hajó a 613-as számú projekt része volt.
A tervről érdemes elmondani, hogy ehhez a típushoz tartozott a II. világháború után legnagyobb számban gyártott tengeralattjáró. 1950 és 58 között összesen 215 hajót bocsájtottak vízre (nem beszélve a Kínában, szovjet licenc alapján legyártott 21 példányról). Az egységek a Szovjet Haditengerészet mind a négy flottájában szolgáltak, egészen a 80-as évek végéig. A Szentpéterváron kiállított Sz-189-es 1954-ben készült el, és rá egy évre hadrendbe állították. 1990-ben vonták ki a szolgálatból, majd évekig a kronstadti kikötőben várta, hogy szétszereljék. Miután, állapotának köszönhetően, egy szerkezeti meghibásodást követően a kikötő nem túl mély vizébe süllyedt, haditengerészeti veteránok és lelkes szakemberek segítségének köszönhetően kiemelték az iszapból, és helyrepofozták, végül 2010-ben megnyitották, mint múzeumhajó.
A tengeralattjárót hosszában hét rekeszre osztották, ezeket hermetikusan záródó, nyomásbiztos ajtók választják el egymástól. A páncélajtókra festett számok az adott rekesz térfogatát és az ajtó (illetve a rekesz válaszfal) nyomásellenállásának mértékét jelzik.
A meghajtásról két, egyenként 2000 lóerős dízelmotor, valamint szintén kettő, egyenként 1350 lóerő leadására képes elektromotor gondoskodott.
A fő fegyverzetet 12 darab 533 mm-es torpedó jelentette, melyek közül négyet elöl, kettőt a hajó tatjánál tölthettek a vetőcsövekbe. A legénység (50-55 fő, közöttük 8 tiszt) a fotókon is látható függőágyakban pihenhetett - akár a torpedók felett, vagy a villanymotorok mellett elhelyezve. A tengeralattjárókra nem a helybőség volt a jellemző... A kapitánynak természetesen járt a privát kabin - igaz az sem volt túl nagy.
Szelepek, kapcsolók, állítócsapok és különböző kontroll műszerek káosza a harmadik rekeszben, ahol egyben a parancsnoki poszt is található. A hajó maximum 30 napig volt képes víz alatt, autonóm üzemmódban működni, eddig tartott volna ki az üzemanyag, akkumulátorok, élelmiszer, ivóvíz és nem utolsósorban a levegő, amelyet egy idő után már kémiai úton kellett volna belélegezhetővé tenni - erre a célra itt is megvoltak azok a jellegzetes sárga színű dobozok, amelyeket már sok bunkerben láttam. Ilyen eszköz látható a jobb szélső fotón, a bábu bal lába mellett.
Vészhelyzet esetén a képen látható hátsó jelzőbója a felszínre emelkedve segíthette a kutató egységeket a hajó pozíciójának meghatározásában, valamit az összekötő kábelén keresztül telefonkapcsolatot is lehetett létesíteni a tengeralattjáró legénységével (egy másik ilyen bója a hajótest első részén is volt). Mellette a menekülőzsilip nyílásának nyitott páncélajtaja, és ugyanez belülről.
Jó képek!!! Szoktam arra járni, közel van biciklivel , már többször beterveztem hogy azt a néhány dolgot még lefotózom ami maradt ,hamarosan, ha nem esik megteszem.
Dobó laktanya : MN 2 Kafév . 1984-86-ig itt vendégeskedtem,nem önként.Viszonylag jó hely volt. MN 1200-nek is volt itt alakulata,őrszázadnak hívták őket.Löszérraktárra nem emlékszem.
3 évet dolgoztam a városgondnokságnál, a hajléktalanok miatt is volt tűz, de a legtöbbet a tűzoltók gyújtották, ezért sem égtek le az épületek, csak annyira hagyták elszabadulni a tűzet, amelyen még tudtak gyakorolni.
Gondolom a Szalamandra utcaira gondoltál. Az még talán áll most is ,tavaly még megvolt. Ezt amit fotóztam csak nem találtam úgy kb 9 éve bontották le. Az ürömiről tudom hogy írtál, emlékszem képekre is a beton alapokról.
Ha úgy érted hogy az Ürömi objektum akkor igen!! Itt felettem a Péter hegyen ,Csillaghegy felett . Ma lakópark ,az erdőben még van némi kerítés, őrtorony ,meg beton antenna alapok . Talán írtál is róla egyszer .Így nézet ki közvetlen a bezárás körül, bontás előtt .
Azért közel nem mentek , el is zavarták volna őket rendesen. Újra aktív és minősített a hely. Pár éve jártam bent , a kiürített régi technika helyett most számítógépek uralják, belső képeket nem készíthettem , csak külsőket ,és végig a nyomunkban volt egy elhárítós tiszt .
Mert akik jártak benn és fotóztak, nem tették fel ide a képeiket. :) Móron úgy 8-10 éve jártunk Sweethome-al, az objektum helye is ismert már évek óta, csak valahogy nem alakult úgy, hogy odaérjek.
Egy szeretetszolgálat raktároz benne ruhákat és az Újpesti városgondnokság használja zöld hulladék és egyéb dolgok tárolására.
A katasztrófavédelem szervei szoktak gyakorlatozni bent, sokszor fel is gyújtanak ezt-azt.
Az emeletes épület tetejére az egyik wc-ből lehet felmászni egy szűk félbe vágott lépcsőn, jó a kilátás, a víztartály épületébe 1-2 katonai rajz is van, meztelen nőről és szöveg, hogy ki mikor kinek itta meg a borát :-)
A pataknál lévő kis épület egy ideig idősek otthona volt, de megszűnt és az is ki lett fosztva.
Ha már arra jártunk, elugrottunk a közeli Bakonysárkány mellé, ahol az MN/MH egykori lőszer és M-zárolt hadianyagraktára lesz szép lassan az enyészeté...