Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3426

"Mennyire keveredhet meg a legszerencsétlenebb esetben a kiértékelés?"

EÉVB-nél? Zöld a sátorjelzőn, előtted pár méterre meg vörös-fehér árbocos, megállj állású jelző... :((((

Ennél durvábbat még nem láttam, az okát viszont nem tudom. :(((

Előzmény: az igazságos (3425)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3425

természetesen a legkönnyebben elérhető módokat írtam illetve azokat amelyek nem vonnak maguk után befékezést.

 

A 2. eset pl M62 nél biztosan így van, kérdés, hogy evm 120 nál mi történik ha vörös bentléte esetén rövid időre sárga jelet kap ? és a sárga kiértékelése nem fejeződik be teljesen mire újra megszünik a jel ???

 

Mennyire keveredhet meg a legszerencsétlenebb esetben a kiértékelés ?

 

Természetesen nem kekeckedni akarok, csak mint tudjuk a nagy bajok mindíg a természetestől eltérő üzemállapotok idején szoktak bekövetkezni.

Előzmény: Vendégsín (3423)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3424
A mozdonyvezető vörösről fehérre váltani menet közben nem tud ugyebár.

Erre ne vegyél mérget.
Előzmény: az igazságos (3422)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3423
2 esetben

A hagyományos M 62 EVM berendezés működése a négydobozos EÉVB-től, és az EVM 120-tól kissé eltérő.

Az 1-hez: Vagy lekapcsolja a kismegszakítót, kiveszi a biztosítékot, leveszi a négydobozos tápcsatlakozóját, stb., stb.

A 2-höz: Ha már sárga volt, ami kiértékelődött, akkor kimaradásakor - hibátlan dekódernél - mindig vörös lesz. A vörös kijelző jelfogó a sárgával együtt húz meg, köztük az ütemérzékelő húzott (sárga), vagy ejtett (vörös) állapota választ.
Előzmény: az igazságos (3413)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3422

3413 as hozzászólásomban megemlítettem 2 lehetséges módot.

 

A bizonyítás viszonylag könnyű hiszen a sebesség regisztráló berendezés sokmindent elárul.

 

A pálya melyik szakaszán, menet közben vagy a megálláskor változott fehérre ?

 

A mozdonyvezető vörösről fehérre váltani menet közben nem tud ugyebár.

Előzmény: Vendégsín (3418)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3421

Fogós kérdés,hol találod meg-mert gondolom ezt akarod kifejezni.

Megígérem,utánanézek.

Előzmény: Vendégsín (3420)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3420
Komoly kérdés. Nincs módosítva az utasításom.
Előzmény: bukfencjane (3408)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3419

OFF

Pedig a hír igaz, soha nem volt munkaszerződésem sem a MÁV-val, sem a GySEV-vel. Ha hiszed, ha nem, csak műkedvelő, vasútbarát szinten űzöm a vasutat ilyen tekintetben. :-)

(Több közöm volt egyébként a szeszához, mint a forgalomhoz, pedig ott is vannak fehér foltok. Hogy túl meggyőző vagyok? Kaptam már érte nem is keveset...)

ON

Előzmény: bukfencjane (3416)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3418
Szóval a vizsgálatnak arra kell választ adnia, hogy miért változott meg a VB jelzése?

Igen.
Előzmény: L45H (3394)
Blokki Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3417
 Ahol viszont nincs "fázishatár" ott 25Kv-sincs. Gázolaj az akad, de akkor a mozdonyvezetetö diesellel-megy nem? Csak azért hogy szemétkedjek.
Előzmény: hingyigabi (3402)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3416

Egyáltalán nem vagyok hívő lélek,bocs de ezt nem eszem meg.

Most visszaolvastam 1-2 hozzászólásodat,nem tudom elképzelni.

 

Előzmény: Infós (3415)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3415

mondtam már, hogy nem vagyok vasutas? :-)))))))

Légyszíves írd le, mert nem tudom megkérdezni az oktatótiszttől! :((

Előzmény: bukfencjane (3411)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3414

Velem ugyan veszik össze senki,mert nem szeretem,ha összeakad a bajuszom valakivel.

Miért hogy tudja?

Előzmény: bukfencjane (3411)
az igazságos Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3413

Tisztelt Fórumozók !

 

A vonatbefolyásolós pályán és mozdonyon 2 esetben jelenhet meg a VB VÖRÖS (tele O) jelzése után fehér (---) fény.

 

--- 1.--- Ha a mozdonyvezető  "menet" állásból "tolatás" állásba majd vissza "menet" állásba kapcsolja az EÉVB berendezést, illetve rövid időre "ki" majd ismét "be" iktatja a berendezést.

 

 

Gondolom szinte valamennyi mozdonyvezető ismeri azt a trükköt, hogyan lehet pl hagyományos M62 esen, jelfeladásos állomáson úgy átkapcsolni "tolató" üzemmódba, hogy nem kellett "kinyomni a vöröset"

Nos ehhez csak annyit kell tenni, hogy sárga fénynál átkapcsolnak tolatóba.

ekkor bejön a vörös. Amikor a vörös bejött átkapcsol menet állásba és figyeli a "sátorjelzőt" majd amikor azon eltűnik a vörös és éppen sötét (tehát a sárga megjelenése előtti pillanat -sötét ütem-) ismét visszakapcsol tolatóba.

Ebben az esetben "T" lesz a "sátorjelzőn" úgy hogy a vezetőállást nem kellett elhagyni.

 

 

--- 2.--- Ha szerencsétlen módon ennek megfelelő ütemezéssel a jelfeladás megindul és "sárga" jelet ad, majd néhány pillanat múlva újra megszakad akkor a fent említettekből következően a mozdonyvezető beavatkozása nélkül is megjelenhet a fehér fény.

 

 

Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3412
Velem nehéz lesz! ;)
Előzmény: Blokki (3410)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3411

Ajánlom következő oktatás alkalmával az oktatótiszt felé feltenni a kérdést:

Mi a menete önműködő biztosított térközi közlekedésre berendezett pályán az állomástávolságú gözlekedésre áttérni?

Előzmény: Infós (3407)
Blokki Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3410
  Na majd összeveszünk,
Előzmény: Blokki (3404)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3409

Sztem csak kötözködik, mert ő nem így tudja. :-)

Győzd meg! ;)

Előzmény: bukfencjane (3408)
bukfencjane Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3408
Ez most komoly kérdés,vagy kötöszködés?
Előzmény: Vendégsín (3406)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3407

Először:

A és B szolgálati helyek között a jobb vágányban az inverterek leálltak óra:perckor, vonali táp kiesés miatt, így a térközszakaszok foglaltak, jelfeladás nincs. Aláírás.

 

Másodszor:

A és B szolgálati helyek között a jobb vágányban az inverterek leálltak óra:perckor, vonali táp kiesés miatt, így a térközszakaszok foglaltak, jelfeladás nincs. Aláírás.

 

 

És egyszer a Hibaelőjegyzési könyvbe jegyzi elő, mint elhárítás, másszor pedig a Műszaki naplóba, mint fenntartás, így ennyivel is beljebb vannak. :)))))))))

 

 

(Persze ez csak vicc, aki elhiszi, így járt..)

Előzmény: Vendégsín (3406)
Vendégsín Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3406
a bizber szakszolgálat a bizber-könyvbe bejegyzi,hogy a két állomásközben nincs jelfeladás!!!!

Ez nemcsak Infósnak új. És melyik két állomásközben? És milyen bizber-könyvbe?
Előzmény: bukfencjane (3367)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3405
Az rendben van, hogy koszos, de attól még a vevőtekercs veszi a jelet, nem? Vagy ennyire le tudja rontani a hatásfokát?
Előzmény: Blokki (3404)
Blokki Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3404
 Mikor voltál bizt-beres, mikor láttál például egy mozdonyt olyankor amikor csak az alját látod, Alulról azért másképpen néz ki, koszos.
Előzmény: Infós (3385)
Blokki Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3403
 Akkor tökölj rajta, mert ezért mennek a fuvaroskamionok a szétrohadt utakon.
Előzmény: róna (3259)
hingyigabi Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3402

A dolog ennél egyszerűbb:

 

Van ugyebár ottan egy fázishatár.

Van ugyebár annak egy kiszigetelt szakasza, amit bevezetünk a vágánytengelybe, majd rövid használat után kivezetjük onnan. Ez együtt már kb. 200 m a feszítősúlyig.

Mint tudjuk a kiszigetelt részben nincs áram, tehát hozzá lehet nyúlni, el lehet vágni, stb... Valaki rájött erre. Valakik pedig ezután rá fognak jönni erre egyre több helyen, egyre gyakrabban.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3401
Na jó, de ez így nincs kirészletezve :)
Előzmény: Infós (3400)
Infós Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3400

Tudod, van különbség a () és a [] (esetleg ][) között. :)))))

 

Egyébként érdekes. Ha (924; 925) (=]924;925[) szelvényekről van szó, akkor a közöttük levő vezetékhossz 0 m. Ha a [924; 925], akkor pedig 200 m. :))))

Esetleg úgy lehetett száz méter, hogy (924; 925] vagy [924; 925) között loptak. :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (3398)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3399

Úgy nézem, a csehekre is rájár a rúd:

 

http://vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1622

 

Gyorsvonat ütközött tehervonattal.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3398
Hoppá. Valóban, nem azt írták hogy 924-925 sz. szelvények között... Bocsi! :)
Előzmény: RhB (3397)
RhB Creative Commons License 2007.02.09 0 0 3397
Nem lehetséges, hogy a 924-es szelvény meg a 925-ös is külön-külön 100-100 méter?
Előzmény: SÜNÖCSKe (3396)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!