természetesen a legkönnyebben elérhető módokat írtam illetve azokat amelyek nem vonnak maguk után befékezést.
A 2. eset pl M62 nél biztosan így van, kérdés, hogy evm 120 nál mi történik ha vörös bentléte esetén rövid időre sárga jelet kap ? és a sárga kiértékelése nem fejeződik be teljesen mire újra megszünik a jel ???
Mennyire keveredhet meg a legszerencsétlenebb esetben a kiértékelés ?
Természetesen nem kekeckedni akarok, csak mint tudjuk a nagy bajok mindíg a természetestől eltérő üzemállapotok idején szoktak bekövetkezni.
A hagyományos M 62 EVM berendezés működése a négydobozos EÉVB-től, és az EVM 120-tól kissé eltérő.
Az 1-hez: Vagy lekapcsolja a kismegszakítót, kiveszi a biztosítékot, leveszi a négydobozos tápcsatlakozóját, stb., stb.
A 2-höz: Ha már sárga volt, ami kiértékelődött, akkor kimaradásakor - hibátlan dekódernél - mindig vörös lesz. A vörös kijelző jelfogó a sárgával együtt húz meg, köztük az ütemérzékelő húzott (sárga), vagy ejtett (vörös) állapota választ.
Pedig a hír igaz, soha nem volt munkaszerződésem sem a MÁV-val, sem a GySEV-vel. Ha hiszed, ha nem, csak műkedvelő, vasútbarát szinten űzöm a vasutat ilyen tekintetben. :-)
(Több közöm volt egyébként a szeszához, mint a forgalomhoz, pedig ott is vannak fehér foltok. Hogy túl meggyőző vagyok? Kaptam már érte nem is keveset...)
A vonatbefolyásolós pályán és mozdonyon 2 esetben jelenhet meg a VB VÖRÖS (tele O) jelzése után fehér (---) fény.
--- 1.--- Ha a mozdonyvezető "menet" állásból "tolatás" állásba majd vissza "menet" állásba kapcsolja az EÉVB berendezést, illetve rövid időre "ki" majd ismét "be" iktatja a berendezést.
Gondolom szinte valamennyi mozdonyvezető ismeri azt a trükköt, hogyan lehet pl hagyományos M62 esen, jelfeladásos állomáson úgy átkapcsolni "tolató" üzemmódba, hogy nem kellett "kinyomni a vöröset"
Nos ehhez csak annyit kell tenni, hogy sárga fénynál átkapcsolnak tolatóba.
ekkor bejön a vörös. Amikor a vörös bejött átkapcsol menet állásba és figyeli a "sátorjelzőt" majd amikor azon eltűnik a vörös és éppen sötét (tehát a sárga megjelenése előtti pillanat -sötét ütem-) ismét visszakapcsol tolatóba.
Ebben az esetben "T" lesz a "sátorjelzőn" úgy hogy a vezetőállást nem kellett elhagyni.
--- 2.--- Ha szerencsétlen módon ennek megfelelő ütemezéssel a jelfeladás megindul és "sárga" jelet ad, majd néhány pillanat múlva újra megszakad akkor a fent említettekből következően a mozdonyvezető beavatkozása nélkül is megjelenhet a fehér fény.
A és B szolgálati helyek között a jobb vágányban az inverterek leálltak óra:perckor, vonali táp kiesés miatt, így a térközszakaszok foglaltak, jelfeladás nincs. Aláírás.
Másodszor:
A és B szolgálati helyek között a jobb vágányban az inverterek leálltak óra:perckor, vonali táp kiesés miatt, így a térközszakaszok foglaltak, jelfeladás nincs. Aláírás.
És egyszer a Hibaelőjegyzési könyvbe jegyzi elő, mint elhárítás, másszor pedig a Műszaki naplóba, mint fenntartás, így ennyivel is beljebb vannak. :)))))))))
Van ugyebár annak egy kiszigetelt szakasza, amit bevezetünk a vágánytengelybe, majd rövid használat után kivezetjük onnan. Ez együtt már kb. 200 m a feszítősúlyig.
Mint tudjuk a kiszigetelt részben nincs áram, tehát hozzá lehet nyúlni, el lehet vágni, stb... Valaki rájött erre. Valakik pedig ezután rá fognak jönni erre egyre több helyen, egyre gyakrabban.