Ahogy írod, 19-20 fokos fűtésnél soknak tünik a gázfogyasztásotok, bár ez nagyban függ a ház hőszigetelésétől is.Átlagban napi 10 m3,hidegebb napokon elmegy 15-20 m3 gázotok,a kazán napi 6-8 órát üzemel 60 fokos radiátorokkal.
Némi javulást igér egy ha egy jobb hatásfokú átfolyó vízmelegítős kazánra lecserélitek,ez kb200 000 a kazán + ügyintézés és munkadíj kb 400 000Ft-ból megvan, várható megtakarítás kb 10%, ez az esetetekben évi 160-180 m3 gáz.Mai áron számolva 15-20 év alatt térülne meg. (persze nem tudjuk mennyi lesz később a gáz ára)
Másik lehetőség egy átfolyó vízmelegítős kondenzációs kazán,ez 150 000-rel drágább, (ha csak fűtőt választasz 100 000-rel) így 500-550 000 Ft .Ez 60 fokos radiátorokkal üzemeltetve 15-20% megtakarítást igér,50 fok alatt üzemeltetve 20-25% de akár 30% várható. Mivel elég sok radiátorod van,az eddigi 60 fok és 8 óra üzemidő helyett 45-50 fokon dupla üzemidővel gazdaságosan működhet és a kondenzációt maximálisan kihasználva érhető el a fogyasztáscsökkenés.Ennek a cserének a megtérülését mintegy 7-8 évre taksálom mai gázárakkal számolva.
4 m3 az kiba..tt jó, bár neked kondenzációs van, ha jól tudom, ebben benne van a HMV is?
A házunk 130 m2, részben /75m2/ alápincézve. Alul 8 cm szigetelés. Pince 3 cm XPS, de azt nem fűtöm így is van legalább 10 C. A fogyasztás HMV-el együtt az elmúlt 4 hétben napi átlag :12 m3. Szerintem ez sok.
A padló és a falak találkozásánál 1 cm diletációs habcsík, mondjuk a bejárati és a terasz ajtónál ezt kifelejtette a mester.
Nekem nem megy folyamatosan a fűtés,termosztát vezérli és naponta többször bekapcsol. A fogyasztásból visszaszámolva 24 óra alatt 2,5-3 órát megy, ez ebben a 0-5°C időben 4 m3 gázt jelent a 100 m2 padlófűtésre.
Jónak tünik a házad,mennyi gáz fogy naponta és milyen területre? Nem tudom miért hül ennyire a padlód, hőszigetelés gondolom van alatta és a falak mellett is körben.
107 négyzetméter, 11 lapradiátor. Régi K18-as Fég kombi kazán. annál nemigen lehetett állítani a kimenő hőmérsékletet, (tapasztalatból) szerintem 60 fokig megy fel aztán kikapcsol. ehhez nem ragaszkodnék, mi jól érezzük magunkat 19-20 foknál, ha már 21 van, panaszkodunk, hogy túl meleg eltt. Éjszakára 16 fokra állítjuk.
a kémény normális fém bélelésű (ezt már akkor is kellett engedélyeztetni).
Melehvizet is szolgáltat, de nem ezt használjuk többnyire.
Az éves gázfogyasztásunk most kb 1600-1800 m3. Persze ez úgy, hogy hétvégén a nagyszobát cserépkályhával fűtjük.
30-as poro falon 7 cm cell, fa födém, 20 cm ásványgyapot, 1.4 es üvegek. Igaz elég sok üvegfelület van. Ha nem megy a fűtés, éjszaka kb 1.5 fokot hül a ház, viszont, napos időben be sem kapcsol a kazán.
Érdekes, hogy nálad a 40 fok körüli vízből lesz 24 fokos padló, nekem meg kb 30 fokból. ekkor kb 20-21 fok van a szobahőmérőn, ezért egy-egy langyos radiátor is besegít a fűtésbe. Engem továbbra is a gyors 5 órás hülés 20 fokra aggaszt.
Mindössze azért takartam le a hőmérőt, hogy biztosan a padló hőfokát mérjem és ne a levegőét.
26-28 fokos a padlód? Hány fok van nálatok a lakásban? Vagy ennyire hül a ház hogy ennyire fűteni kell?
Nekem a padlófűtéses szinten nincs radiátor,így 23-24 fokos padlóval van 22 fok a falihőmérőn. A csövek 8-9 cm betonban vannak de semmit nem lehet érezni a padlón hogy mikor fűt a kazán és mikor nem.
Nem marketing ez, nekem nagyon bejött a kondenzációs kazán az adottságok miatt maximálisan ki tudom használni (nagy ház, nagy fogyasztás, padlófűtés, sok és nagy radiátor)
Ez sem marketing,hőszigetelek is, az idén a felénél tartok de már érzékelem a jó hatását.
Tervezek némi napenergiahasznosítást is, na nem drága gyári cuccokból, itthon sk üveg, alumíniumlemez és deszka felhasználásával.
Egyetértek, az el nem használt energia a legolcsobb !!! sőt hozzáteszem, az igazán jó dolgok ingyen vannak.
Nekem pont a kazán alatt megy be a víz padlóba, max 1 m cső az osztóig. Tegnap elkezdtem méricskélni. A járólapra tettem le a szobahőmérőt 26 fokos visszatérő víznél, 26 fokot mutatott. Ez egy alap hőmérő, maga a skála egy 5 mm-es faroslemezezen van szóval a fél centis farétegen át született ez az eredmény, most feljebb viszem a vizet, hogy 28 legyen a visszatérő, ez 34 fok előremenőt jelent.
Lehet, hogy nálam kevesebb beton került a csövek tetejére, az esztrich 8 cm.
Minek kell ronggyal letakarni a mérőt, úgy pontosabb lesz az erdmény?
Két fürdőszobánk van, a tetőtériben van a cirkó, közvetlen a közelében a zuhany, a földszinti fürdő meg a tetőtéri alatt van ,tehát viszonylag közel van az is, mégis megőszülünk, mire melegvíz lesz. Fönt természetesen hamarabb.
De nem is ez a fő gond, hanem az, hogy ált. úgy zuhanyzunk, hogy megvizettük magunkat, elzárjuk, tudfürdőzés, utána újra megnyitjuk és lemossuk. Na ezt nem, lehet itt kivitelezni, mert ha elzárjuk, és ismét megnyitjuk, kb 10 mp-ig még meleg a víz, majd lehűl és újra ki kell várni egy csomó időt, mire megint meleg lesz.
Mi is erre gondoltunk, de a múlt héten itt volt a cirkószerelő karbantartani, ő azt mondta, nem szokott beválni a villanybojler. De lehet caska pénztárcája beszélt ;).
Nézzétek teljesen mindegy marketing szempontból, hogy mihez képest mi mennyi. Egy biztos a mostani korszerű turbos kazánokhoz a kondenzációs csak pár százalékkal jobb hatásfokú. Én inkább hőszigetelés párti vagyok.
Azt a pénzt amivel többe kerül a kondenzációs azt hőszigetelésre forditja valaki egy új építésű háznál. Akkor jelentősebb megtakarítást tud elérni . Az el nem használt energia a legolcsobb !!!
Kicsit több adatot árulj el, mert így nehéz bármit is mondani.
Milyen kazánod van most?Kéményes,turbós?Kémény van-e bélelve? Mennyi az éves gázfogyasztás?Mekkora a fűtött alapterület?Padlófűtés?Radiátorok?Milyen vízhőmérséklettel fűtötök most?Melegvízellátás hogy történik?
És mire kell különösen figyelni a kazán kiválasztásánál? Megbízható márkát válassz és illeszkedjen a házad fűtési rendszeréhez.
Most lebuktál. Vakond belsőzsebe? Bekopizom amit írtál. Ez a hozzászólásod arról nevezetes, hogy semmi nem igaz belőle: 3 mondatból áll, 3 állítás van benne és mind a 3 tévedés.
"Már bebizonyosodott, hogy nem kell leszámítani az elégetéssel járó veszteséget, mert ez a veszteség visszanyerhető!!! Pont erre lenne a kondenzációs kazán! Nem + energiát, hanem az elégetéssel járó veszteséget lenne képes visszanyerni, éppen ezért van az, hogy nem 106%-os , hanem csak közelebb lehetne a 100%hoz (alulról!!)."
Nem árulom el, mert holnap már ezzel hencegnél a másik topikban. Küzdj meg érte vagy kérdezz meg nálad okosabbat.
Itt van a bukfenc az elméletedben (amit innen-onnan összekapartál):
"Kémiailag nem gőz, hanem H2O keletkezik ami a magas hőmérséklet miatt halmazállapotot vált, így lesz belőle vízgőz szerintem."
Kémiailag H2O keletkezik magas hőmérsékleten, tehát gőz halmazállapotban. Nem tudom, csak így logikus nem? Miért keletkezne víz?(jó hogy nem mindjárt jég)
A régi tudósok nem számoltak a kondenzációval hiszen elégették a gázt, az kiment a kéményen. Megmérték a fűtőértéket és beírták a függvénytáblázatba. (odaírták mellé zárójelben, hogy a füstgázból még kondenzációs hő nyerhető,de nem vették figyelembe) A gyártók ez alapján megállapították a kazánjaik hatásfokát és a felhasználók ez alapján tudnak választani. Így kerek a világ,jól van ez így.
Köszi, de elég tömör ez a cikk, sajnos a kérdésemre nincs benne a válasz, csak hogy lassan melegszik illetve hül a rendszer. viszont a apdló tényleges hőmérsékletére 27-30 C-ot írnak. Ha beküldök 50 fokot visszajön cirka 40 C víz, feltételezem, akkor nem 30 a padló, hanem melegebb /szerintem/ Azért kiprobálom! Ha leteszek a kőre egy hőmérőt, az nagyjából jó lesz mérni?
Nem vagyok eszkimó /egyenlőre/ az asszony meg főleg nem, ő 22 C-ban is képes felvenni egy pulcsit vagy kardigánt.
Előrebocsátom én totál nem vagyok otthon ebben a témában, de ha mondjuk 35 C az előremenő víz, akkor 30 C a visszatérő ekkor a padló már kellemesen meleg, /azt nem tudom, hogy maga a padló ilyenkor hány fokos lehet/ és nekem melegebb már nem is kell. Mondjuk a kazán valszeg jobban örülne a melegebb visszatérő víznek.
Egyébként a kérdésem a víz "gyors" hűlésre vonatkozott.
Te 45-50 vizet küldessz a padlóba, esetleg a többiek?
Illene tisztában lenned a fizikai alapjaival mielött neki állsz észt osztani
Akkor maradjunk a fizika törvényeinél!!!
Kondenzáció témája:
Sok kazán leírásában és internetes oldalakon, még több félrevezető zagyvaságot féligazságokat olvashatunk, vagyis lényeges dolgokat elhallgatnak, hogy a nem kondenzációs készülékeiket is jól eltudják adni.
Beszélnek/irkálnak mindenféle alsó felsö fütöértékröl, látens (rejtett) hö, meg kedvencük a KONDENZÁCIÓ és a 100% feletti hatásfok. :D
"Korábban azt hitték a hatásfokszámítás megalkotói, hogy ha egy tüzelőanyagot elégetünk, akkor az abból felszabaduló hő nagyobb részét hasznosítani tudjuk, egy kisebb részét nem, mert az égéstermékek hőmérsékletét nem csökkenthetjük le, hiszen akkor nem lesz felhajtóerő (huzat), ami az égéstermékeket kisegíti a kéményen keresztül a szabadba. Amikor megalkották a ventilátoros gázkészülékeket, akkor már gyorsan rájöttek, hogy az égéstermékeket le is lehet hűteni, ugyanis a ventilátor ki fogja nyomni az égéstermékeket a szabadba. Ez a kondenzációs technika a gázkészülékeknél minimum 13%-os hatásfok-javulást eredményezett."
Ez eddig igaz, vagyis részeiben igaz és talán az egyetlen korrektnek nevezhető "leírás" a témában az egész interneten, ami nem csak hazugságokat tartalmaz.
Az teljesen igaz, hogy régen kellett a felhajtóerőhöz a kötelezö kéményveszteség. Azt hinné a gyanútlan olvasó, hogy erre gondoltak a "tüzelőanyagot elégetünk, akkor az abból felszabaduló hő nagyobb részét hasznosítani tudjuk, egy kisebb részét nem", de ezt kizárják egyből a turbo ventillátorral.
Akkor most mi ez a tudjuk, nemtudjuk hasznositani duma? Meg mi is ez a kondenzációs csoda a 100% feletti hatásfokkal meg a latens (rejtett) hő?
"három éghető elemről beszélhetünk: szén (C), kén (S) és hidrogén (H). Tökéletes égéskor ezekből szén-dioxid (CO2), kén-dioxid (SO2) és vízgőz (H2O) keletkezik."
H2O az miért vízgőz? Nem csak víz? Gőz az csak úgy keletkezik? :D
Kémiailag nem gőz, hanem H2O keletkezik ami a magas hőmérséklet miatt halmazállapotot vált, így lesz belőle vízgőz szerintem.
Ez addíg nem is érdekes, amíg nem vesszük figyelembe, hogy a halmazállapot változások létrehozása hőenergia felvétellel, illetve leadással történik.
Jelen esetben a keletkező H2O gőzzé alakulása hőelvonással (számunkra veszteséggel).
Ez lenne az egyik kötelező veszteség amivel számolnak a kazángyártók, csak nem mondják ki, mert akkor, hogyan lehetne 94-98% hatásfokú nem kondenzációs készülékeket reklámozni? Inkább alsó/felső fűtőértékről zagyválnak.
Vagyis ez azt jelenti, hogy a gáz elégetésekor keletkező vizgőz alapból minimum 13-18%-os veszteséget okoz a keletkező víz halmazállapot váltása miatt.
És, hogy jön ide a kondenzáció?
Egyszerű fizika az egész:
PÁROLGÁSHŐ: Anyag 1 moljának elpárologtatásához szükséges hőmennyiség ( exoterm ). LECSAPÓDÁSI HŐ (kondenzáció): Párolgáshő ellenkező előjellel.
A folyadék megfagyásakor ugyanannyi hő szabadul fel, mint amennyi a szilárd test megolvasztásakor kellett a rendszerrel közölni, a gáz (gőz) cseppfolyósításánál pedig annyi, amennyi a folyadék elpárologtatásához szükséges. Mivel ezeknek a hőmennyiségeknek a közlése, illetve felszabadulása közben a rendszer hőmérséklete nem változik, ez a hő (hőmérsékletváltozással) nem érzékelhető, "rejtett", ezért ezeket a hőmennyiségeket rejtett hőnek, latin szóval latens hőnek, vagy a halmazállapot változásra, fázisátalakulásra emlékeztetve átalakulási hőnek nevezzük.
Vagyis:
A gáz elégetésekor keletkező H2O a hőmérséklet hatására azonnal gőzzé alakul és hőt von el a "kazántól" a halmazállapot változása miatt és ezt a felvett hőt (energiát) fűtésünk szempontjából hasznosulatlanul magával viszi a kéményen keresztűl.
Amikor sikerülne annyira lehűtenünk ezt a gőzt, hogy halmazállapotot váltva 100%-os mennyiségben ismét cseppfolyóssá (kondenz vizzé) alakuljon, akkor nem + energiát nyerünk, hanem csak egyszerűen az eddigi veszteséget (párolgásihő veszteséget) kapnánk vissza!!!
Kondenzáció meg a 108%-os hatásfok, rejtetthő?? Meg a 90százalék feletti turbós készülékek. :D
Alsó/felső fűtőérték mi?
Nem véletlenűl írtam, hogy nem maga a a nagybetűs kondenzáció a lényeg az egészben, hanem a kéményen távozó füstgáz hőmérsékletének csökkentése és ez hozza magával a kondenzációt
Maradjunk annyiban, hogy a mai kondenzációs készülékek nem 108%-ot, de még a 90%-ot sem igazán közelítik meg.
"Van az égéshő, ebből leszámítják az elégetéssel járó veszteséget"
Akkor megint kapaszkodj meg!
Már bebizonyosodott, hogy nem kell leszámítani az elégetéssel járó veszteséget, mert ez a veszteség visszanyerhető!!! Pont erre lenne a kondenzációs kazán! Nem + energiát, hanem az elégetéssel járó veszteséget lenne képes visszanyerni, éppen ezért van az, hogy nem 106%-os , hanem csak közelebb lehetne a 100%hoz (alulról!!).
Szerényebb legyél és ha nem tudsz valamit inkább kérdezz!
Látom, épp egy forró helyzetbe csöppentem itt - nem szoktam ide járni (inkább a kert és a konyha az én világom), de most szükségem lenne szakértő tanácsra.
15 éves a házunk, azzal együtt a gázkazán is. Most megengedhetnénk, hogy kicseréljük - de tudni szeretném, hogy valóban jelentős megtakarítást jelentene egy új kazán?
És mire kell különösen figyelni a kazán kiválasztásánál?
Tényleg olyan nagy a különbség a kondenzációs és a hagyományos kazánok fogyasztása között?
Szóval szivesen vennék szakértő ill tapasztalaton alapuló tanácsokat. Előre is köszönöm.
A gáz elégetésének folyamata ~11-18% energia veszteséggel jár alaphangon!
Ebbe inkább nem mennék bele, hogy miért, mert ahogy látom neked a sámli is magas, nem, hogy ez. Neked legyen továbbra is csak 108%-os a kazánod, mert az mérte az SD szervízes. :D :D
A gáz fűtőértéke 34 MJ, egy kazán 29 kW teljesítményen üzemel, ehhez kellene fogyasztania elméletileg 3,085 m3 gázt, de csak 2,880 m3-t fogyaszt.
Tedd be a képletbe és számolj!
Mágneskarika és Gyurcsók nincs a közelben. Csoda történik?
Az SD szerviz műszere 106%-ot mutat.
Nem kell elismerned, már írtam hogy a ventillátor energája elmegy a füstgáz kitolására. A keringetőszivattyú energlája viszont hozzáadódik a fűtéshez.
Egyébként megmértem, 82 W-ot vesz fel, ebből mennyi a ventillátor és mennyi a keringetőszivattyú (középső fokozaton) nem tudom. Sacc 30+50 W lehet. Bagatell a téma, csak elvi jelentősége van. Kb annyi mint ahogy 30 W aránylik a 29 kW-hoz